.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 19:16:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5 tdi] Korekcje wtryskiwaczy a chip?
PostNapisane: 16.sty.2009 16:19:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2008 23:13:34
Posty: 15
Lokalizacja: Tarnów
Witam !
Zwracam sie z pytaniem o ocene moich korekcji .
Otoz korekcje wygladaja nastepujaco : -0,5 ;-0,5 + 1,2 ; +2,6 ;+ 1,2
Po lekkim przepalowaniu : -0.25;-0,25 +1 ; +1,8 ; +1
Korekcje chyba niepokojace , a przymierzałem sie do chiptuningu. Co radzicie?? Trzeba sie tym zainteresowac? Dodam iz auto ma wymienione walki z hydraulika , pompe wtryskowa , nie dymi , nie ma straty w osiagach. Pozdrawiam i prosze o pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 17:17:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Pojeździj trochę 'na serii" - korekcje powinny przybrać nową i o wiele lepszą postać.
Gdyby tak się nie stało - bez względu na chipowanie/niechipowanie - doradzałbym zastosowanie Mixola, a w razie gdyby i to nie pomogło - sprawdzenie wtryskiwaczy na porządnym sprzęcie u Bosch'a.

Sytuację nieco analogiczną do Twojej kiedyś opisałem tutaj:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ze#1136871
chociaż jak zwykle - sugeruję lekturę całości topiku a nie tylko wybiórczych postów ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 17:47:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2008 23:13:34
Posty: 15
Lokalizacja: Tarnów
Dziękuje Piotruś - na twoja pomoc zawsze mozna liczyc. Sek w tym ze na tworek umówiłem sie na modyfikacje do Aliego - mam to odwoływac , czy jednak te korekcje nie sa az tak wazne czy szkodliwe .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 18:01:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Szkrab - zapytaj Pana Wojtka - niech on podejmie decyzję ;) i niech to on się potem martwi ;) ... :diabel: .
Przeważnie unikam publicznych ocen działalnosci różnych tunerów lecz w przypadku Pana Wojtka - na Twoim miejscu - byłbym spokojny o to, że podejmie słuszną decyzję.
Być moze najwłaściwszym rozwiązaniem byłby tutaj ponowny kontakt (jeszcze przed podróżą) z "Aligatorem" i zgłoszenie mu Twoich obaw ... ?

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 18:12:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2008 23:13:34
Posty: 15
Lokalizacja: Tarnów
Pan Wojtek do tematu podszedl niezwykle powaznie , uprzedzajac mnie o najgorszej ewentualnosci tzn wypaleniu tłoka przez lejacy wtryskiwacz. Jednoczesnie zastrzegl , iz musialby sie zdarzyc szereg nieszczesliwych okolicznosci aby tak sie stalo. Duzo zalezy od tego czy bede auto katowal , czy tez jezdzil z glowa ( o to wiec jestem spokojny ) . Jednak to ja podjalem decyzje - modyfikujemy. A teraz na chłodno zaczynam sie zastanawiac. Dodatkowo uspokaja mnie fakt iz oprocz tych nieszczesnych korekcji z autem naprawde nic zlego sie nie dzieje, nie ma zadnych oznak zuzycia wtryskow.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 18:31:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
To takie trochę błędne koło, bo od tego są korekcje żeby wyrównywać czas pracy cylindrów i zasadniczo bardzo ciężko będzie się dowiedzieć o rzeczywistej sprawności wtrysków bez ich pomiaru u Bosch'a ... (o ile z biegiem czasu i kilometrów samoistnie nie powrócą do akceptowalnych wartości).
No a jeśli odwrócisz kolejność i najpierw zachipujesz silnik, a dopiero potem (hipotetycznie) wymienisz (jeszcze bardziej hipotetycznie) mocno lejące wtryski, to całą modyfikację szlag trafić może ... (chociaż oczywiście nie musi), bo zmieni się dawkowanie pompy wtryskowej ... .
Kończąc mam jeden wniosek - pośpiech w tym przypadku nie jest dobrym doradcą ale to nie znaczy, że próbuję Cię do czegokolwiek zniechęcać ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 19:53:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Mysle ze regulacja wtryskiwaczy takze. Ja mieszcze sie w zerach prawie 6 lat z MTMemem, wiec jesli pompa ok, nowe walki ect to ok, a pompe wody wymienileds od razu? T o pan X Ci wyreguluje, chyba, ze odpokac powazne rzeczy z exploatacji. Chyba, ze ktos tak rozrzad ustawil i zgral z pompa vp44 :diabel:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: