.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 17:37:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Allroad 2,5 TDI AKE 180 KM]-Błędy i ocena logów
PostNapisane: 18.sty.2009 14:52:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2007 21:05:41
Posty: 21
Lokalizacja: Kraków
W vagu wychodzą mi następujące błędy 00542(jak już pisałem wcześniej nie da się go skasować), 01119- błąd pochodzi tylko z ABS-u można go skasować ale powraca, i błąd 01772 też można go skasować ale także powraca po jeździe.
Zrobiłem również moje pierwsze logi narazie tylko statyczne i grupy normalnie(BS mi nie działa)- bardzo proszę o ocenę co można powiedzieć o mojej niuni.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/af8 ... e84dd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f9b ... 8c390.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/268 ... b9382.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f04 ... 55eea.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b59 ... 0ca0d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/95a ... 25114.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/093 ... e8f6c.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 15:49:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
BS działa w wersji 311.2 zarejestrowanej.
ściągnij sobie jakimś p2p.

do wymiany jest wtryskiwacz sterujący [95%].
układ wtryskowy jest w nienajlepszym stanie [czyt. złym].
brakuje logu 001.
brakuje logów dynamicznych.


wklej błędy tak, jak wyświetla je VC - nie same numery [gdyż najważniejsze są te pozostałe cyferki].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 16:05:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2007 21:05:41
Posty: 21
Lokalizacja: Kraków
ok link do loga 001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/093 ... e8f6c.html

Spróbuję ściągnąc tego vaga i zrobić logi dynamiczne i BS jak się uda
czyli co wszystkie wtryski do wymiany, czy pompa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 17:21:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
gjdent napisał(a):
ok link do loga 001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/093 ... e8f6c.html

Spróbuję ściągnąc tego vaga i zrobić logi dynamiczne i BS jak się uda
czyli co wszystkie wtryski do wymiany, czy pompa?




najpierw wklej błędy tak, jak pokazuje je VC.
do wymiany, najprawdopodobniej, jest jeden wtryskiwacz - sterujący [ok. 1000PLN z wymianą].

o reszcie na razie nie myślisz [generalnie możesz na nich przejechać 200 000 km i nie poczujesz różnicy w osiągach].
o pompie także nie myśl.

czy coś złego dzieje się z samochodem?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 17:53:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2007 21:05:41
Posty: 21
Lokalizacja: Kraków
Jeśli chodzi o błędy to na razie mam tylko jeden, pozostałe skasowałem i muszę trochę przejechać samochodem aby znów wróciły.
Błąd 00542-Needle lift sensor(G80)
30-10-Open or Short to B+ - Intermitten
Dokładnie taki jest opis w vagu. Z samochodem nie dzieje się nic złego przynajmniej tak mi się wydaje, jedyne co mnie niepokoi to taki dziwy świst dochodzący gdzieś z pod tylnej części podłogi który powstaje w czasie przyspieszania mniej więcej od 1700rpm do 2200rpm.Drugą rzeczą jest takie dziwne buczenie dochodzące z tyłu wydaje mi się że z okolicy bagażnika-ale jest on tylko okresowe najczęściej w czasie zwalniania i znika w momencie osągnięcia prędkości ok 15 km/h, czasem pojawia się też po zaparkowaniu samochodu i po kilku sekundach znika(słychać jakieś psyk,psyk)i buczenie ustaje. Myślę że to coś z pneumatyką ale nie wiem co może stąd ten błąd.Sorry bo wprowadziłem troche chaosu.Pozdrawiam i czekam na jakieś rady.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 18:03:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Gjdent:
- błędu nr 01772 nie pozbędziesz się na pewno - nawet po wymianie czujnika G291 za bagatelne 1000 zł.- . 100% gwarancji i zero gdybania, że tak własnie jest ... .
- błędu 01119 ze sterownika ABS raczej też się nie pozbędziesz i raczej "zawsze" kiedyś powróci - osobiscie walczę z tym błędem w kilku samochodach i albo ja jestem taki cieniarz, albo jego geneza jest podobna jak w przypadku 01772 ... .
Buczenie i syczenie ;) to normalny/naturalny odgłos pracującego kompresora (buczenie), syczenie pochodzi od "rozdzielni powietrza" i też jest zupełnie naturalne ... .

Do logów powrócę w innym terminie (jeśli sobie tego zażyczysz) ... .

PS 1: Wracając do błędu 01772. to wskakuje on tylko i wyłącznie podczas mocnego /ewentualnie długOtrwałego/ hamowania z większych prędkości. Wtedy sterownik zawieszenia widzi "nienaturalnie wysoki wzrost ciśnienia" w obwodach poduszek przodu i jednoczesny "zanik ciśnienia" w obwodach poduszek tylnych. Podczas silnego hamowania dyferencja jest na tyle duże, że wykracza poza granice zapisane w sofcie sterownika i pojawia się błąd 01772.
Teoretycznie - gdybyś pokonał nawet 10 tkm. i to po największych wybojach lecz bez używania hamulca (lub tylko lekko i sporadycznie) - błąd 01772 nigdy się nie zapisze (oczywiście pod warunkiem, że wszystkie inne elementy pneumatyki pozostają 100% sprawne).

PS 2: Termostat masz do bani ... :| :): .

:) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 18:54:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2007 21:05:41
Posty: 21
Lokalizacja: Kraków
Ale to wcale nie trzeba gwałtownie hamować, miałem na myśli zwalniani to znaczy hamowanie silnikiem-wtedy to słychać, a i jeszcze jedna rzecz odnośnie zawieszenia czy to normalne że samochód dość często się podnosi lub opuszcza po zatrzymaniu np. na światłach(wtedy to widać)tzn wszystko w obrębie jednego poziomu 2 na którym jeżdżę-diody na desce nie mrugają a przód samochodu się unosi lub opuszcza.
Jeśli chodzi o logi to bardzo proszę o ocenę , postaram się jeszcze dodać BS i dynamiczne ale dopiero chyba w przyszły weekend.

A co z tym termostatem? Może stąd dość duże jak mi się wydaje zużycie paliwa w moim samochodzie ok 12 l/100km, przy spokojnej jeździe w cyklu mieszanym ale na krótkich odcinkach 10-15 km.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: