.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 20:48:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: C4 [2.5 TDi AEL] powietrze w wezyku
PostNapisane: 02.sty.2009 13:28:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 09:37:38
Posty: 29
Lokalizacja: Chełm
Witam, zobaczylem ostatnio przy odpalaniu silnika leci powietrze przez rurke gdzie idzie paliwo z filtra, skad to sie bierze i jak to usunac?

_________________
2.5 TDi AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2009 16:37:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Wieloletnie badania naukowców stwierdzają, że pęcherzyki powietrza pochodzą zwykle z atmosfery. :D
A usunąć to możesz poprzez uszczelnienie.
- sprawdź, czy dobrze dokręcony jest króciec metalowy na filtrze paliwa.
- czy rurka paliwowa nie jest gdzieś pęknięta / załamana?
- nie dokręcaj "na chama", bo zerwiesz gwint, być może trzeba zmienić o-ring (gdy odkręcisz króciec, będziesz wiedział który)
- jeśli filtr paliwa jest przypchany, to pompa ma duże opory ssania i zamiast paliwa łatwiej jej pociągnąć powietrze przez nieszczelności - kiedy filtr był zmianiany?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2009 18:55:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 09:37:38
Posty: 29
Lokalizacja: Chełm
filte zmieniany byl jakis miesiac temu wiec zapchany chyba nie jest a jak sprawdzic ten krociec trzeba wykrecic filtr i skad bede wiedzial czy to to?

_________________
2.5 TDi AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2009 19:36:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2008 15:29:33
Posty: 42
Lokalizacja: Krapkowice
Witam.
Mój przypadek :

Pęcherzyki powietrza zlikwidowane samemu po wielu wizytach u mechanika ,oczywiście bezsensownych i kosztownych :/ .
Na obudowie filtra powietrza masz na górze taką małą srubkę M10 ,a pod nią podkładkę miedzianą.
Odkręc tą śrubkę , i wlej strzykawką ropy ażbędzie się z tego korpusu wylewac. Poczym zakręc i problem powienien zniknąc :peace: .
Mozesz spróbowac tak zrobic.
Koszt max. 1zł ropa + 5 minut pracy nad tym :): . U mnie pomogło ,a wcześniej dałem się wrobic w regenarcje pompy wtryskowej i jeszcze wymiane wszystkich uszczelnień układu paliwowego z baku do filtra , nowe wężyki itd. ,a powietrze dalej było a kasy ubyło.... :<

Polecam .
Praktycznie zero roboty ,a jak dzięki temu zarzegnasz problem ,to daj znac :)

_________________
Audi A6 AVANT 2.5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2009 19:58:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
To co pisze faworyt jest słuszne - dolej paliwa.
Zkolei jeśli układ jest szczelny, to pompa wyssa całe powietrze i dalej powinno być OK. Jeśli stale masze bąbelki powietrza, cały czas przybywa Ci powierza.

Żeby sprawdzić króciec filtr wykręcasz, bo króciec jest od góry wkręcony właśnie w filtr.
Przy okazji - sprawdź opaski na przewodach paliwowych - tam też może włazić powietrze.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2009 21:57:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2008 12:54:20
Posty: 17
Lokalizacja: Lubartów
Witam wszystkich!

u mnie A3 1.9tdi AHF 1999r. 227000km jest także problem z powietrzem w wężyku od filtra do pompy, walczę z tym już od miesiąca i zostało mi już tylko wyciągnąć zbiornik i sprawdzić czy czasem w nim nie ma jakiś kretyńskich złączek ale po kolei co ustaliłem:

objawy: zimny czasem trzeba długo (4 - 6s) kręcić zamin zaskoczy a czasem zapala ok, jak zapali przez chwilę 1-2s pracuje nierówno, przyśpieszenia na każdym biegu ok, jak tak już raz zapali cały dzień pali ok, tylko rano jest zawsze taki problem.

wymieniłem: filtr paliwa (MAN) powietrza (Filtron), świece żarowe (BERU), nowe świece działają na 100%, brak błędów na VAG, bloki mierzone ok, kąt wtrysku o BS 53-56 przy 95st.C więc w normie, rozrusznik zrobiony, akumulator nowy (centra futura) paliwo tylko BP ultimate.


założyłem przeźroczyste wężyki na powrót z pompy do podgrzewacza w filtrze oraz takie same wężyki na przewodach ze zbiornika do filtra, dla porządku oznaczę je tak:

a - wężyk pomiedzy filtrem a pompą wtryskową - oryginalny
b - wężyk z pompy wtryskowej do podgrzewacza w filtrze
c - wężyk na wejściu do filtra ze zbiornika
d - wężyk na wyjściu z podgrzewacza do zbiornika (przelew)

po uruchomieniu silnika kiedy temperatura paliwa jest poniżej 25-28st.C w
A,B,C,D nie pojawia się nawet najmniejsze bąbelki, wówczas nie ważne czy silnik chodzi na wolnych obrotach czy przejadę kilka kilometrów powietrza nie ma! ale tylko do momentu kiedy temperatura paliwa jest poniżej w/w wartości. Kiedy temp. przekroczy 25-28st jak na zawołanie bąbelki zasuwają najpierw w C później A i tutaj najdziwniejsza sprawa na powrocie z pompy B oraz powrocie do zbiornika D bąbelków nia ma !!! czekałem może z 20min i na powrocie powietrza nie ma! więc gdzie się do ch. ono podziewa ??? czy jest pchane przez wtryski do silnika ?? próbowałem kilka razy i na powrocie czysto!


kiedy temp. paliwa jest poniżej 25-28 st, obieg paliwa zamyka się tylko pomiędzy pompą a filtrem paliwa a ze zbiornika paliwo wciągane jest do filtra BARDZO POWOLI chyba tylko tyle ile silnik spali czyli tyle ile ubędzie w filtrze - wówczas bąbelków nie ma!

Po przekroczeniu temp. paliwa 25-28st. zaworek w filtrze puszcza całkowicie powracające z pompy ciepłe paliwo do zbiornika i w tej samej chwili w wężyku zasilającym "C" od zbiornika do filtra dotychczas wolno przesuwające się paliwo zasówa b.szybko i wtedy pojawia się powietrze najpierw na wejściu do filtra później za filtrem przed pompą.

wiadomo teraz dlaczego czasem bąbelek jest a innym razem go nie ma - jeżeli zgaszę silnik zanim temp.paliwa przekroczy 25-28st bąbelka nie ma, jeżeli po mamy bąbelka!

więc u mnie powietrze pojawia się na odcinku zbiornik paliwa - filtr, gdzie po drodze są 3 szybkozłączki (1 - pod maską przed filtrem, 2 - przed zbiornikiem, 3- na zbiorniku) oraz może jakieś uszczelki w zbiorniku. 1-szą wykluczyłem 2-gą zajmę się jutro a do 3 to chyba trzeba zbiornik wyjąć - jeżeli ktoś wie czy można tam się dostać inaczaj (bez demontażu zbiornika) oraz czy w samym zbiorniku są jakieś uszczelki BARDZO PROSZĘ o jakieś info...



Pozdrawiam
Mdx

_________________
MDx A3 1.9TDI AHF 1999


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2009 23:47:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Łoł - ale poemat napisałeś!
Czy jesteś pewien, że zbiornik paliwa poprawnie się odpowietrza? Tu zacząłbym szukać przyczyny :peace:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2009 00:02:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2008 12:54:20
Posty: 17
Lokalizacja: Lubartów
Witka!

nie przyszło mi to do głowy,

czy aby to sprawdzić wystarczy zostawić nie dokręcony korek wlewu paliwa?

sprawdzę to jutro, ale z tego wszystkiego jednego nie mogę logicznie wytłumaczyć skoro na pracującym silniku tego powietrza leci nie mało a w powrocie z pompy jest czysto to co się z nim dzieje ??? silnik chodzi ok na wolnych obrotach przyśpiesza tez spoko, jedyne co czasem występuje to telepanie silnika na luzie np przy np. dojeżdżaniu do świateł - ale to raczej inny problem bo telepanie ustaje jak tylko koła staną w miejscu i raczej nie wiązałbym tego z tym powietrzem chociaż ten defekt też muszę zdiagnozować tyle, że zdarza się to może raz na tydzień i zlogować to to tak jak trafić w Bin Ladna kamieniem z Polski.

Pozdrawiam
MDx

_________________
MDx A3 1.9TDI AHF 1999


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2009 11:50:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
mdx napisał(a):
czy aby to sprawdzić wystarczy zostawić nie dokręcony korek wlewu paliwa?

Tak.
Spróbuj jeszcze w ten sposób: odpal silnik, przejedź się i po kilku minutach otwórz klapkę wlewu paliwa i słuchaj, czy korek ssssssyczy. Jeśli tak - to właściwe odpowietrzenie baku szwankuje. Jesli masz ETKĘ - popatrz jak prowadzone są rurki odpowietrzające bak. Tam jest tzw. "zawór grawitacyjny" - może on jest przyczyną?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2009 18:44:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 09:37:38
Posty: 29
Lokalizacja: Chełm
mdx mowisz zebym wlal tam ropki, ok sprobuje ale przeciez babelki powietrza leca dluzszy czas wiec chyba musi byc jakas nieszczelnosc.

_________________
2.5 TDi AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2009 23:30:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2008 12:54:20
Posty: 17
Lokalizacja: Lubartów
Witam,

znalazłem przyczynę, powodem zamieszania był zaworek w zbiorniku, który normalnie jak działa nie pozwala na cofanie się paliwa. Zwyczajnie paliwo puszczał - czyli się cofało i dlatego po nocy był problem z opałem.

Druga sprawa to powietrze, też wina tego zaworka - potrafił się blokować w kierunku w którym nie powinien! ale blokował się tylko wtedy kiedy podgrzewacz na filtrze puszczał szybki obieg ze zbiornika i szybko przepływające paliwo go częściowo blokowało.

ponieważ obudowa zaworka jest chyba sklejona na stałe więc go przewierciłem na wylot i zamontuje zawór powrotny przed filtrem paliwa.


uff miesiąc wyjęty z życiorysu, to mój pierwszy samochód nie japoński i zaczynam żałować zakupu więcej razy otwieram maskę silnika niż we wszystkich wcześniejszych samochodach drzwi kierowcy przez cały czas eksploatacji a najgorsze, że psują się takie pierdoły!!!

Pozdrawiam wszystkich zapowietrzonych i życzę powodzenia!

_________________
MDx A3 1.9TDI AHF 1999


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2009 00:45:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
mdx napisał(a):
to mój pierwszy samochód nie japoński i zaczynam żałować zakupu więcej razy otwieram maskę silnika niż we wszystkich wcześniejszych samochodach drzwi kierowcy przez cały czas eksploatacji a najgorsze, że psują się takie pierdoły!!!

kolego! to dopiero gra wstępna. Najlepsze z pewnością ciągle przed tobą :peace:
Po to masz to forum by nie błądzić w ciemności...

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 13:46:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2007 16:37:10
Posty: 51
Lokalizacja: Okolice Tarnowa
Kolego mdx.
Piszesz, że zaworek w zbiorniku puszczał paliwo. On jest gdzieś przy pmpie paliwa w baku, czy może na wężyku. Mam podobne objawy z paleniem i podczas kręcenia powietrze wchodzi do pompy czyli pom puje paliwo a podczas zgaszenia z pompy paliwo jest wyciągane (to wszystko widać na wężyku od pompy do filtra (zasilanie pompy).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 21:49:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2008 12:54:20
Posty: 17
Lokalizacja: Lubartów
Witam ponownie.

Cytuj:
kolego! to dopiero gra wstępna. Najlepsze z pewnością ciągle przed tobą. Po to masz to forum by nie błądzić w ciemności...


... no i wykrakałeś :( te samochody to jest jakiś horror...

2000km i znowu kopa!!! po dłuższym postoju znowu to samo - silnik się odzywa ale jakby mu paliwa brakowało trzeba kręcić 5-6s.... Jak już raz zapali to już pali ok.

z filtra do zbiornika paliwo nie cofa się na 1000% , wszystkie przewody paliwowe nowe + opaski. Zauważyłem natomiast, że po zgaszeniu silnika od strony pompy wtryskowej wylatuje bąbel powietrza (taki na 1-2 cm) - czyli paliwo cofa się teraz z pompy do filtra paliwa ?.

Macie jakiś pomysł co z tym zrobić? czy oddać pompę do sprawdzenia czy można jeszcze coś sprawdzić.

Pozdrawiam
MDx

_________________
MDx A3 1.9TDI AHF 1999


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 11:07:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2007 16:37:10
Posty: 51
Lokalizacja: Okolice Tarnowa
Ja problem z cofaniem paliwa już mam z głowy. W moim AEL wystarczyło zalać filtr paliwa do pełna przez odpowietrznik u góry podstawy i wszystko gra.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 17:08:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2008 15:29:33
Posty: 42
Lokalizacja: Krapkowice
jopper napisał(a):
Ja problem z cofaniem paliwa już mam z głowy. W moim AEL wystarczyło zalać filtr paliwa do pełna przez odpowietrznik u góry podstawy i wszystko gra.



To to samo co ja opisałem na górze . :peace:

_________________
Audi A6 AVANT 2.5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 23:17:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2008 12:54:20
Posty: 17
Lokalizacja: Lubartów
Cytuj:
Kolego mdx.
Piszesz, że zaworek w zbiorniku puszczał paliwo. On jest gdzieś przy pmpie paliwa w baku, czy może na wężyku. .


u mnie zaworki były w zbiorniku (taka puszka z czujnikiem poziomu paliwa) jeden nie pozwala na cofanie paliwa drugi odwrotnie. U mnie pierwszy puszczał i paliwo się cofało. Nie wiem jak jest u ciebie, ale gdzieś czytałem, że w nowszych jest pompa paliwa która tylko napełnia zbiorniczek w zbiorniku paliwa z którego pompa zasysa paliwo. Jeżeli tak jest to zaworki także powinny być u Ciebie. najlepiej dobierz się do baku i sam sprawdź.

Po wymianie paliwo nie cofa się już z filtra do zbiornika, ale cofa się z pompy do filtra - wg.mnie powodem tego jest niewielka ilość powietrza w filtrze, która kiedy VP pracuje wytwarza podciśnienie a kiedy zgasisz silnik to podciśnienie wraca paliwo z pompy wtryskowej. tylko ja nie wiem czy to wina pompy czy odpowetrzenia filtra ??? ja filtr odpowietrzałem na wszystkie logiczne sposoby i paliwo i tak wraca do filtra a z pompy wylatuje bąbelek powietrza. Chyba mam jakiś lewy filtr paliwa albo w pompie nie działa jakis zaworek zwrotny - kiedyś pytałem na forum czy takowy tam jest ale bez odezwu.

Pozdr,MDx

_________________
MDx A3 1.9TDI AHF 1999


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: