.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 21:42:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1,8T]Mobile prosze o analize logow ;)
PostNapisane: 20.sty.2009 17:27:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
silnik 1.8T 163KM
nie podobaja mi sie osiagi samochodu.
VAG pokazuje, ze sonda lambda ma caly czas na biegu jałowym 1,5V i nie spada..
Pozatym wyskoczyl blad "za bogata mieszanka paliwa" oraz czujnik wolnych obrotów.
Samochod jest z 2002 roku i ma nalatane 260tys km.
Na co stawiacie?
Kat moze zapchany?
Lambda?
Samochod po wcisnieciu gazu do dechy po prostu jedzie jakby zwykłe 130KM

http://i40.tinypic.com/i5d7w9.jpg

i ponizej pełny log:
http://i41.tinypic.com/35mdy8o.jpg

turbina wzorowa jest.
czasem zapalał sie check engine ale po wymianie rozrzadu i padnietej cewki juz nie swieci.
aha jeszcze jedno - jak zapalam autko na calkowicie zimnym silniku to za autem jest biała chmura spalin i nie jest to para tylko jakby smierdziało olejem/benzyna (oleju nie bierze)

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 17:45:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lis.2005 17:21:57
Posty: 855
Lokalizacja: Opole
Turbo pompuje tyle co powinno ?

Przy 6000 z tego co sie orietuje masa zasysanego powietrza powinna byc na poziomie ~160 u ciebie jest mniej.

_________________
A4 jest AVANT jest 1.8 jest TURBO jest QUATTRO jest.

BYŁO:
Audi Coupe 93r. 2.0 115 KM
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68

AlsoKnowAs Labek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 17:50:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
marwins napisał(a):
Turbo pompuje tyle co powinno ?

Przy 6000 z tego co sie orietuje masa zasysanego powietrza powinna byc na poziomie ~160 u ciebie jest mniej.

powiedz mi jak to sprawdzic czy pombuje ile ma to Ci powiem :)

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 17:53:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Ewidentnie padnieta przeplywka.

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 21:29:08 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
widzisz, Ivo, nie znalazłem nigdzie info, jak ma pokazywać zdrowa przepływka - dlatego nic na jej temat nie mówiłem

mnie interesuje przypadek Ivo z czystej ciekawości - gdzieś się dokopałem że turbo powinno pompować ok. 0,6 - u Ivo nigdy nie dochodzi do takiej wartości - czy to też może być wina przepływki? Jakie powinny być wartości przy zdrowej przepływce? Może ma ktoś wzorcowe wartości logów dynamicznych dla 1,8T??

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 22:02:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
Artur auto za 10 dni idzie do fachowca (polecany przez wielu szpec z Piekar), zobaczymy co on namodzi ;)
katalizatora kazali mi nie wycinać bo jak pomacali wydechy to stwierdzili ze dmucha dobrze :):

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 22:52:57 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
dobry wybór (fachowca) - też sporo dobrego o nim słyszałem
Jest szansa żeby zdobyc trochę wiedzy dla potomnych - wypytaj o te nieszczęsne logi dynamiczne - które robić i jakie mają być wartości - na teraz najbardziej interesują mnie właśnie 003 (przepływka) i 115 (turbo)

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 10:39:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lis.2005 17:21:57
Posty: 855
Lokalizacja: Opole
matysss napisał(a):
Ewidentnie padnieta przeplywka.


Mogłbys powidzieć, z kąd taka pewność ?

Ciśnienie doładowania w twoim silniku powinien ogarniać już vag, to. że za mało powietrza zasysa, może być winą n75, gruszki, DVki, urwanej klapki WG. Doładowanie powinno sięgać 0.55bara przy 6000rpm spada do ok 0.3. Jeśli turbo popuje max 0.2 bara to powietrze nie jest zasysane w takiej ilości jak powinno. U mnie np jesu urwana klapka wg w turbo i pompuje 0.15 czasami sie zdarzy 0.2.
A co do kata, to możesz wyciąć i w jego miesce wstawic rure z KWASÓWKI o średnicy 2.5'' zawsze to odetka troche układ wydechowy, a jeśli turbo nie grzeje sie do białości ( bo do czerwoności to standard przy ostrzejszej jezdzie ) to możesz go zostawic :peace:

_________________
A4 jest AVANT jest 1.8 jest TURBO jest QUATTRO jest.

BYŁO:
Audi Coupe 93r. 2.0 115 KM
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68

AlsoKnowAs Labek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 11:19:16 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
dzięki, marwins, wreszcie jakiś konkret - chodzi mi o ciśnienie doładowania. Zerknij na logi Iva z 1 postu - widać że brakuje mu jakieś 0,1 bara, praktycznie w całym zakresie - tylko spadek do 0,3 przy 6 tys obrotów jest zachowany. Znasz może prawidłowe wartości dla przepływki? Podobne jak u Ivo znalazłem gdzieś na a4-klub jako prawidłowe...

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 11:38:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lis.2005 17:21:57
Posty: 855
Lokalizacja: Opole
aha co do lambdy to zapomnialem że masz dwie więc musialbys jechac do kogos żeby przeprogramowal ecu albo pogodzic sie z kontrolka silnika :diabel:

Zacznij przede wszystkim od wprawdzenia szczelności wszystkiego bo jest dość mała różnica, w zadanym doładowaniu i rzeczywistym, bo jakby było coś z n75 dv to doładowanie spadałoby do ok 0.2 bara.

_________________
A4 jest AVANT jest 1.8 jest TURBO jest QUATTRO jest.

BYŁO:
Audi Coupe 93r. 2.0 115 KM
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68

AlsoKnowAs Labek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 12:40:09 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
marwins napisał(a):
aha co do lambdy to zapomnialem że masz dwie więc musialbys jechac do kogos żeby przeprogramowal ecu albo pogodzic sie z kontrolka silnika :diabel:....


to w kwestii wywalania kata - tak dla jasnosci :):

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 13:47:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
Witam
Wydaje mi się że przepływka może być ok. Miałem niedawno problem z przepływką, który opisałem w TYM wątku. Co prawda dotyczy to 1,8T 150KM APU. Poniżej wstawiam swoje logi ze sprawną przepływką. Auto chodzi jak na 150KM przystało, co potwierdzają pomiary czasu przyśpieszenia nieznacznie gorsze od podawanych fabrycznie.
Obrazek
Właściwie to dziwi mnie, że jak widać z porównania logów silnika 163KM i 150KM ciśnienie doładowania jest praktycznie takie same oraz przepływ powietrza jest zbliżony a nawet nieco niższy (o około 5-7 mg/s przy podobnych opbrotach)w 163KM

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 15:33:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Spotkalem sie juz z identycznymi obiawami, kopcenie, slaby, za bogata mieszanka, i problem z wolnymi obrotami. Nowa przeplywka zalatwila wszystko.

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: