.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 02:07:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 10:07:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Ja zaczalem temat drazyc. jak wiadomo problemem jest tasma laczaca plyte licznika z wysiwetlaczem. Okazuje sie jednak ze temat jest bardziej zlozony.

Do plytki licznika przyklejona/przylutowana jest tasma na ktorej znajduje sie uklad scalony, sterownik wsywetlacza. Do tej tasmy z drugiej storny przyklejona jest tasma laczaca ten sterownik z wysiwtlaczem. Wlasnie w tym miejscu, na tym laczeniu wystepuje problem, a nie jak wczesniej myslalem tuz przy plytce lub tuz przy wyswietlaczu. Jako ze mam taka tasme i wyswietlacz z uszkodzoengo licznika zaczalem rozklejanie i idzie to stosunkowo latwo. Zastanaiwam sie teraz jakiego kleju by uzyc zeby to sklic ponownie. Problem polega tylko na mozliwosciach technicznych, bo obie tasmy maja bardzo gesto polozone sciezki/styki, wiec zrobienie tego reczne jest bardzo trudne, ale nie niemozliwe.

Sa to wywody teoretyczne, bo nie wiem jak sie zachowa wyswietlacz po sklejeniu, ale jak bym znalazl jakis klej to pewnie podejme sie operacji na zywym organizmie (dzialajcy licznik) :diabel:

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 10:43:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
klejów przewodzących jest dużo

http://www.astat-emc.com.pl/content/view/165/305/

nie znam się kompletnie ale jeśli ścieżki są gęsto to odpada posmarowanie "całości" klejem :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 11:46:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Wlasnie tego typu kleje to raczej jak "slon w skladzie porcelany". Jakies drobiny srebra to dobre do naprawiania szyby ogrzewanej a nie sciezek gdzie odleglosc miedzy nim to mniej niz 0,01mm :P

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2008 23:18:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2008 19:57:02
Posty: 101
Odświeżam temacik.
Nie da rady puścić nowych ścieżek? Dobra lutownica z mikro wręcz grotem (nie transformatorowa) i może się udać, tym bardziej że tel licznik to już przeszłość test można wykonać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 23:00:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Dorzucam dla zainteresowanych aukcje z Alledrogo

>klik<

cena interesująca...199zł za naprawe wyświetlacza
natomiast trudno powiedzieć coś o sposobie wykonania i trwałości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2009 14:38:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2007 20:39:13
Posty: 35
Lokalizacja: Bielsko
Boner napisał(a):
Dorzucam dla zainteresowanych aukcje z Alledrogo

>klik<

cena interesująca...199zł za naprawe wyświetlacza
natomiast trudno powiedzieć coś o sposobie wykonania i trwałości.


juz nieaktualne - aukcja usunięta przez allegro
chyba to była jakaś lipa
ale warto ten temat mieć na uwadze bo problem z fis'em pojawia się już w modelach z 2001roku.

_________________
Audi A6 2.4 V6 165 PS Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2009 18:37:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
Oj chyba jest nadal:

http://www.allegro.pl/item540963943_nap ... a4_a6.html


i to z niższą ceną, bo teraz 150

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2009 20:03:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2008 19:57:02
Posty: 101
ciekawe ile taki update taśmy podziała...??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2009 17:36:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 21:01:48
Posty: 44
Lokalizacja: suwałki
Panowie proponuje zainwestowac w dobrego angola, uprzednio sprawdzajac fis w temp minimum 30stopni na plusie. Koszt do 100zl za całe zegary, przepisanie kodu immo do 50zł i gotowe. Przekodować mile na km to juz wszyscy wiedzą jak zrobic. No i przekładka tarczki prędkościomierza.

WAŻNE
Przed zakupem sprawdzic czy tarczki prędkościomierza zgadaja sie odnośnie wartosci prędkości, przy tym samym koncie wychylenia

_________________
Team Audi Suwałki
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2009 09:15:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2008 19:57:02
Posty: 101
Ok to załatw mi 5 takich zegarów za 100zł! Kupuję od ręki. A co tam wezmę i 6 ale mają mieć w 100% sprawne FIS-y czyli liczniki poliftowe.

Pzdr. jak już będziesz je miał daj znać w tym temacie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 20:48:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 21:01:48
Posty: 44
Lokalizacja: suwałki
Qris napisał(a):
Ok to załatw mi 5 takich zegarów za 100zł! Kupuję od ręki. A co tam wezmę i 6 ale mają mieć w 100% sprawne FIS-y czyli liczniki poliftowe.

Pzdr. jak już będziesz je miał daj znać w tym temacie.


Kolega wygodny, bierz auto i lataj po szrotach, sprawdzaj, się targuj, nie ma nic na gotowe i za pól darmo!!!! To że ja wyczaiłem w taniej cenie to nie znaczy, że ja to za tyle sprzedaję, nawet tak nie napisałem i nie rozumiem tego zamówienia.


Nawiązałem do założonego tematu jak poradzić sobie z wadliwym fisem, jeśli innym użytkownikom nie pasuje to co napisałem to sorry.

_________________
Team Audi Suwałki
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2009 08:13:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sie.2007 21:03:40
Posty: 264
Lokalizacja: Wroclaw / Polanica Zdroj
dlugo czekalem i sie kombinowalo. ostatecznie kupilem poliftowy na srebrnych obreczach - wyglada super i bez problemu dziala. pozostaje mi tylko podlaczenie zebym widzial co gra w radiu :)
cena - 250pln.
moge komus moj stary oddac za grosze - FIS tam jakos swieci - nie ma zadnej tragedii ale mnie wkurzalo.
pozdrawiam

_________________
A8 '08 4.2 TDI
A8 '04 4.2 PB
A6 '04 Allroad 2.5 BAU/sprzedana
A6 '00 2.5 tdi tip AKN/sprzedana
XVS Midnight Star 950 '09


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2009 16:03:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2008 19:57:02
Posty: 101
Koszt do 100zl za całe zegary

Widząc taki tekst nie można przejść obojętnie. Jeśli ktoś za tyle sprzedaje Ci zegary do A6 z FIS-em 100% działającym to albo jesteś jego bardzo bliskim znajomym (więc nie pisz że ktokolwiek za tyle znajdzie) albo jest idiotą (brak rozeznania w cenach na rynku)

Znajdując dobry licznik za kwotę w granicach 250zł można powiedzieć - dobry biznes


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2009 23:27:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 21:01:48
Posty: 44
Lokalizacja: suwałki
.....brak rozeznania w cenach na rynku



I właśnie sam odpowiedziałeś sobie na własne dziwne pytania. Wystarczy troszkę, polatać, popytać itp.

_________________
Team Audi Suwałki
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 08:59:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 20:01:54
Posty: 142
Lokalizacja: Skierniewice
Panowie,

czytam i czytam... powiem raz, żeby rozwiać wątpliwości.

Powodem znikania linii jest łączenie taśmy między wyświetlaczem lcd a taśmą (nie taśmą a płytą główną wyświetlacza). Taśma jest wykonana ze specjalnego plastiku/foli i potraktowanie jej lutownicą kończy się nieodwracalnymi uszkodzeniami. Ścieżki biegnące na taśmie są drukowane tlenkami węgla. Pomysł "szybkich" połączeń wyświetlaczy został stworzony przez blaupunkta. Wykonanie taśm jest najczęściej przez firmę 3m a producentem sprzętu... w tym przypadku jest VDO.

1. Naprawa takich wyświetlaczy przez ponowne przyklejenie taśmy za pomocą kleju to czysty s/f. Nawet osoby które tak twierdzą wykonują to w całkiem inny sposób.
2. Nie da się tego naprawić za pomocą hotair, to kolejny s/f.
3. Problemem jest temperatura i czas. W miarę upływu czasu połączenie się rozłazi, przyspieszone dodatkowo przez podgrzewanie i studzenie.
4. 100% metodą naprawy jest wymiana całego wyświetlacza z taśmą (koszt o ile ktoś ma dostęp to nowych wyświetlaczy oem to min 2x wartość części ... ~700-800PLN albo i więcej)
5. Naprawy z gwarancją pół roku góra rok (chyba, że jest to specjalista, robi to masowo, doszedł do wprawy i daje dłuższa gwarancje licząc się ze zwrotami, tyle że procentowo i tak się to opłaca) polegają na przywróceniu tego połączenia metodami termicznymi znanymi już z radioodbiorników samochodowych blaupunkt czy kenwood oraz niektórych sprzętów rtv jak sony. Czas poprawnej pracy wybadany w tych naprawach właśnie się przekłada na naprawię fis. Jakkolwiek naprawiałem wyświetlacze sony, kenwood i działają latami to naprawa blaupunkta jest bardziej oporna - czas od pół roku do 2 lat. Są jednak sztuki, które działają i dłużej ale to już bardziej totolotek.

Do poprawnej naprawy tak aby liczyć na długi efekt trzeba się nieźle przyłożyć, bez specjalnej maszynki (produkcji własnej, miałem kiedyś taką maszynkę do masowej naprawy blaupunktów, gdzie wybadałem latami trzy czynniki: najważniejszy czyli materiały pośrednie przy naprawie, temperaturę naprawy, czas i siłę docisku) jest to dość żmudna robota. BARDZO łatwo jest uszkodzić wyświetlacz i taśmę. Wyświetlacz jest kruchy i niewłaściwie potraktowany pęka pod wpływem temperatury. Taśma nie pęka ale topi się i rozlewa, poza tym łato ją urwać.

Pewnie jakiś maniak może chcieć mnie powiesić za ... za przekazane informacje, ale moim zdaniem nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie się za to brał sam (zniszczy oryginalną taśmę i licznik na złom).

Są w drodze do mnie (mam nadzieję) dwa liczniki od audi i mam nadzieję, że uda mi się je naprawić albo chociaż odpowiedzieć na pytanie czy nadal będę potrafił to zrobić. Jeśli próbki uda mi się ocalić zastanowię się nad stworzeniem maszynki do napraw (o ile w inny sposób mi to szybciej nie pójdzie) - problemem jest tylko dostępność czasu.

pozdrawiam

_________________
A6 C5 AJL
VW T4
Skoda Octavia 1Z5 BXE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 22:18:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
No to czekamy na dobre informacje... :peace:
Bo jest nas dużo :/
i część napewno chciałaby naprawić swoje "FIS"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 13:42:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
Witam
Mam jedno spostrzeżenie. Z tego co zauważyłem FISy cierpią na dwie dolegliwości (chyba że się mylę i jest to jedna przyczyna):
1. ginące pixele – zanikają paski pionowe lub poziome.
2. zanikające części wyświetlacza po nagrzaniu – np. górny lewy róg wyświetlacza robi się niewidoczny.
W moim fisie (foto) po uruchomieniu na wyświetlaczu wszystko jest widoczne z wyjątkiem kilku poziomych „kresek” i czasem jednej pionowej. W miarę nagrzewania zanikać zaczyna lewy górny róg (na zdjęciu widać początek zanikania), następnie prawy, a po godzinie jazdy widać już tylko praktycznie środek wyświetlacza. Zanikanie jest płynne, tzn. nie jest odcięte linią pionową lub poziomą.
Czy ktoś ma wiedzę czy jest to jedna usterka czy dwie niezależne?
Z tego co zaobserwowałem są egzemplarze wyłącznie z wadą zanikających pixeli, a są też i z dwiema opisanymi wyżej wadami.
Moim zdaniem taśma odpowiada za znikające w całości pionowe lub poziome linie, natomiast za zanikające części wyświetlacza odpowiada sam wyświetlacz – czy się mylę?

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 13:52:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 20:01:54
Posty: 142
Lokalizacja: Skierniewice
Bart_D napisał(a):
Witam
Mam jedno spostrzeżenie. Z tego co zauważyłem FISy cierpią na dwie dolegliwości (chyba że się mylę i jest to jedna przyczyna):
1. ginące pixele – zanikają paski pionowe lub poziome.
2. zanikające części wyświetlacza po nagrzaniu – np. górny lewy róg wyświetlacza robi się niewidoczny.


ad 1. ginące pixele - na 98% wina jak w/w (może być bad pixel, ale to wtedy jest jeden nie cała linia).
ad 2. znikająca cześć - na 51% wina jak w/w (ciepło ma tu znaczenie, a raczej prąd niezbędny do rozjaśnienia płynu w lcd o różnych temperaturach - najprawdopodobniej ma to związek z usterką w/w).

bliższe info za jakiś czas ;) .

_________________
A6 C5 AJL
VW T4
Skoda Octavia 1Z5 BXE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 17:48:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2009 18:56:55
Posty: 21
Lokalizacja: Wrocław
Orientuje się ktoś o koszt naprawy tego typu usterki w ASO?

Z ciekawości mam ochotę jutro podjechać i zapytać.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 18:13:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
tak koszt usterki to 3000zl - nowy licznik + kodowanie

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron