.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 21:49:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 2,2KV] eksploatacja
PostNapisane: 22.sty.2009 22:48:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2009 21:14:58
Posty: 59
Rozważam zakup Audi 100 2,2E 89r z LPG.Bardzo proszę e o opinię na temat tego silnika,interesują mnie głównie różnice w eksploatacji w prównaniu do 2,3NG.
Edit by Dred literówka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 22:55:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Różnic brak. Nie mam pojęcia po co wymyślono NG, wobec istnienia KV. Mam osobiście 90 quattro B2 z KV i objeżdżam dość wyraźnie coupe quattro '89 z NG... Po mojemu KV elastyczniejszy, wtrysk prostszy, nie wiem, jak spalanie w porównianiu do NG. U mnie - miasto 13,5, trasa 100-120 11-11,5, trasa 150 - 14 (tu powinno być mniej, ale parownik już zdycha). Jeżdżę dynamicznie, na pewno da się zejść sporo w dół ze zużyciem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 22:59:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
SebastianS napisał(a):
Różnic brak. Nie mam pojęcia po co wymyślono NG,
Może emisja spalin?

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 23:04:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2009 21:14:58
Posty: 59
Poszperałem trochę i jest kilka różnic:
-chłodzenie wtrysków
-brak katalizatora
-nie ma hydraulicznych popychaczy zaworów
-mniej elektryki
tak na moje oko chyba jest poprostu mniej skomplikowany i być może tymsamym mniej upierdliwy :D .
jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie :d

PS.jak ogólnie spisuje się na gazie,jakieś problemy,strzały,problemy z obrotami itd.

Edited by Dred literówka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 23:12:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ogólnie, to jest kilka ważnych różnic

- KV ma wyprzedzenie zapłonu z mechanizmem odśrodkowym i podciśnieniem, zaś FG/NF to już elektronika
- popychacze hydrauliczna mają oba silniki
- KV ma wtrysk K-Jetronic, a NG ma KE-III Jetronic
- natrysk oleju na denko tłoka też chyba oba mają...

Generalnie silnik bardzo dobry, mocny, wmiarę bezproblemowy. Na gazie z BLOSem też daje radę Polecam

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 23:32:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
cygaro-avant napisał(a):
Ogólnie, to jest kilka ważnych różnic

- KV ma wyprzedzenie zapłonu z mechanizmem odśrodkowym i podciśnieniem, zaś FG/NF to już elektronika
- popychacze hydrauliczna mają oba silniki
- KV ma wtrysk K-Jetronic, a NG ma KE-III Jetronic
- natrysk oleju na denko tłoka też chyba oba mają...

Generalnie silnik bardzo dobry, mocny, wmiarę bezproblemowy. Na gazie z BLOSem też daje radę Polecam


Mylisz się co do zapłonu, mój KV ma moduł. Odcinka obrotów wbrew temu, co tu kilku rabinów pisało, tez realizowana jest elektronicznie, poprzez obwód przekaźnika pompy paliwa, zliczający obroty. Przy włączeniu zapłonu pompa dobija też ciśnienie paliwa, nie ma akumulatora ciśnienia jak w klasycznym, typowym K-jetronicu. No i regulacja obrotów jałowego - nie mam starego systemu bimetalicznego, tylko zawór pow. dodatkowego.

Jedyna różnica, związana z typem uzytego wtrysku (K a KEIII) to korekcja mieszanki po sondzie lambda i katalizator - czyli jak pisze emge - kwestia czystości spalin może te silniki odróżniać.

A co do postu kolegi arm - co rozumiesz pod pojęciem chłodzenia wtrysków? :galy:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 23:35:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
cygaro-avant napisał(a):
Ogólnie, to jest kilka ważnych różnic

- KV ma wyprzedzenie zapłonu z mechanizmem odśrodkowym i podciśnieniem, zaś FG/NF to już elektronika
- popychacze hydrauliczna mają oba silniki
- KV ma wtrysk K-Jetronic, a NG ma KE-III Jetronic
- natrysk oleju na denko tłoka też chyba oba mają...

Generalnie silnik bardzo dobry, mocny, wmiarę bezproblemowy. Na gazie z BLOSem też daje radę Polecam


To ja dorzucę swoje 3 grosze.

1. W C3 były KU, nie KV;
2. wyprzedzenie zapłonu - zależnie od sterownika - może być takie i takie;
3. popychacze hydrauliczne mają wszystkie 5-cyl. od 1985 roku;
4. KU to niemal to co KV (podobna różnica jak NF do NG).

W każdym razie, wracając do sedna tematu - KU/KV ma mniej pierduł od NF, mniej elektroniki (czujników głównie), ładnie ciągnie od niskich obrotów i leci bez kłopotu na czerwone pole. Moje oba KU w obu A200 paliły LPG w granicach 12,5 (jedna 200) do 14,5 ltr (druga 200) średnio.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 23:40:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
SebastianS napisał(a):
co rozumiesz pod pojęciem chłodzenia wtrysków? :galy:


takie cos jest u mnie

http://img353.imageshack.us/my.php?imag ... 132ax5.jpg

a ja dla ciekawosci mam katalizator, taki na sztukę bo nie ma sondy ;).

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 23:44:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
szewek napisał(a):
a ja dla ciekawosci mam katalizator, taki na sztukę bo nie ma sondy ;).


On nie jest dla sztuki, z sondą były katalizatory trójdrożne, wcześniej auta miały tzw. katalizatory nieregulowane, o mniejszej sprawności - brały spaliny takie jakie szły z motoru. Często były takie stosowane w autach z elektronicznie sterowanymi gaźnikami i prostymi układami wtryskowymi.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 23:50:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
szewek napisał(a):
SebastianS napisał(a):
co rozumiesz pod pojęciem chłodzenia wtrysków? :galy:


takie cos jest u mnie

http://img353.imageshack.us/my.php?imag ... 132ax5.jpg

a ja dla ciekawosci mam katalizator, taki na sztukę bo nie ma sondy ;).

Ożesz Ty Karol :D
Takiego badziewia poza silnikami turbo nie widziałem. Ale Ty masz w ogóle jakiegoś dziwaka - KV w B3 to pierse słyse.... :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 23:55:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
SebastianS napisał(a):
Ale Ty masz w ogóle jakiegoś dziwaka - KV w B3 to pierse słyse.... :diabel:


Niczego Ci nie ujmując - mało słyszałeś... KV robili do 89 roku. Czyli już długo po B2...


Autopoprawka - KV w A90 był do 91 roku...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Ostatnio edytowano 23.sty.2009 01:20:35 przez rodzynek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 00:16:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
co ja zrobie ze taka wydumka mi sie trafila :d

co do spalania gazu to potwierdzam to co wyzej mi pali identyko <lol>

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 00:20:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Jeśli mnie się nie myli to jest jeszcze jedna różnica;] NF/NG kolektor wydechowy mają 5-2 oraz dwórurkę 2-1 natomias KV/KU mają kolektor wydechowy 5-3 i dalej 3-1...

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 01:15:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Simon_pg0 napisał(a):
Jeśli mnie się nie myli to jest jeszcze jedna różnica;] NF/NG kolektor wydechowy mają 5-2 oraz dwórurkę 2-1 natomias KV/KU mają kolektor wydechowy 5-3 i dalej 3-1...

Tak. Dokładnie tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 16:11:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2009 21:14:58
Posty: 59
Witam.Czyli nie taki diabeł straszny :diabel:.Wniosek-mocny dość trwały silnik o przyzwoitym apetycie i osiągach,ciut prostszy od 2,3 co pewnie przy naprawach wychodzi na plus. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 16:18:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
I do tego ze względu na inny kolektor KV brzmi duuużo lepiej od NG :)

Silnik dobry, trwały jeśli odpowiednio użytkowany, a gdy K-Jet jeszcze sprawny i wyregulowany to już wogóle ;)

Co nie zmienia faktu, że to stary, paliwożerny kondon spalający nieadekwatne do swych osiągów ilości paliwa ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 16:38:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2009 21:14:58
Posty: 59
martab99 napisał(a):

Co nie zmienia faktu, że to stary, paliwożerny kondon spalający nieadekwatne do swych osiągów ilości paliwa ;)


Heh :d to fakt,jak na dzisiejsze standardy to typowy kondon :d ale zato jaki długi :P .
Czasy pragnienia mocy i szybkosci już mi przeszły,choć niedawno ;) .teraz potrzebuję wygodnego auta do pracy i wyjazdy z rodzinką i seta mi pasuje bo na A8 raczej niedozbieram :D zresztą zawsze coś mi się w nich podobało ;)
Teraz mam B3 1,8 i B2 1,8(przejścówka :) ) jak mają się koszty utrzymania 5cylindrówek do zwykłych 1,8np.Nie chodzi mi o zużycie czy opłaty oczywiście ani też o jakieś poważne remonty tylko o zwyczajną obsługę i częśći typu paski,klocki,filtry,regulacje?.


Ostatnio edytowano 23.sty.2009 16:39:28 przez arm, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 16:38:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
rodzynek napisał(a):
SebastianS napisał(a):
Ale Ty masz w ogóle jakiegoś dziwaka - KV w B3 to pierse słyse.... :diabel:


Niczego Ci nie ujmując - mało słyszałeś... KV robili do 89 roku. Czyli już długo po B2...


Autopoprawka - KV w A90 był do 91 roku...

Jak sie nie myle to moje A90 było z 90r ,miałem ja 3 lata i nie narzekałem ani troszku.Moje najlepsze autko jakie miałem z lat młodosci.
Co do mocy i jazdy to naprawde KV ciągnoł bardzo dobrze.
No i jak pisze Marttab dzwięk duzo lepszy niz NG a nawet 7A.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 16:52:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
arm napisał(a):
jak mają się koszty utrzymania 5cylindrówek do zwykłych 1,8np.Nie chodzi mi o zużycie czy opłaty oczywiście ani też o jakieś poważne remonty tylko o zwyczajną obsługę i częśći typu paski,klocki,filtry,regulacje?.

Tak samo się mają. Jeśli weźmiesz poprawkę na wyższe zużycie paliwa, to dodatkowy cylinder wychodzi drożej jedynie przy poważniejszych naprawach ( dodatkowe dwie szklanki popychaczy, uszczelniacze itd), ale i te koszty są naprawdę niskie. Oleju lejesz tyle samo, zużywa go niewiele ( pod warunkiem że uszczelniacze zaworów nie twarde jak kamień i wszystkie uszczelki trzymają)- żaden generator kosztów ;)

P.S. Zapomniałem o ekstra świecy przy wymianie :diabel:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 16:59:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2009 21:14:58
Posty: 59
Więc jutro prawdopobnie będe miał cygaro :P .

PS 325tys. udokumentowanego przynajmniej przebiegu,to chyba trochę sporo :/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: