.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 21:45:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AAN 2.2t c4] Brak overboostu
PostNapisane: 24.sty.2009 17:24:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2009 18:26:42
Posty: 46
Lokalizacja: Elbląg
Witam Panowie, sprawa dotyczy jak w temacie brak overboostu. Robiłem oględziny silnika - turbosprężarka w porządku. Ładowanie maks 1.8 na BC, stawiałem na N75, lecz po odpięciu N75 ładowanie było maks 1.5 na BC (czyli na dobrą sprawe myślę że N75 sprawny). Błędy jakie wypluło u diagnosty to [błąd regulator obrotów] i [błąd czujnik temp. zewnętrznej]. Na przewodach w okolicach wastegate widać niewielkie ślady oleju. Powiedzcie proszę czy brak overboostu może być spowodowany jakimiś przeciekami w dolocie? Które przewody ewentualnie maja najwiekszy wpływ na brak doładowania? Przestudiowałem reszte tematów ale nikt tam nie pisał na które przewody zwrócić szczególną uwagę. Dodam tylko że przewody przy intercoolerze są na pewno szczelne. A i jeszcze jedno pytanie czy może być tak że sprężyna w westgate może nie być sprawna i jak to sprawdzić? Dziękuję za pomoc i pozdrawiam



Edit. Po odłączeniu N75 (wtyczki z gniazda) dynamika samochodu nie zmieniła się tylko jak wyżej napisałem, nie można było osiągnąć doładowania 1.8 bar na BC. Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 24.sty.2009 18:49:49 przez Malutky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AAN 2.2t c4] Brak overboostu
PostNapisane: 24.sty.2009 18:22:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 839
Lokalizacja: Kraków
Malutky napisał(a):
Edit. Po odłączeniu N75 (wtyczki z gniazda) dynamika samochodu nie zmieniła się tylko jak wyżej napisałem, nie można było osiągnąć doładowania 1.8 bar na BC. Pozdrawiam


czyli ci to kompletnie nie jedzieeee, skoro sie nic nie zmienilo, to kup nowy N75. Jest jeszcze opcja, ze jest zalozony po prostu odwrotnie. Gdzies na forum bylo jak powinien prawidlowo siedziec rysunek. 1.8 na BC to zadne doladowanie, powinno byc 2.1 - 2.2 na serii.

tyle ode mnie, zobaczymy co napisza wyjadacze 2.2 t ;)

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 19:59:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
sprężyna w WG też może być "niesprawna" może być wygrzana i nie trzymać swoich właściwości , lecz mi się wydaje , że Ty masz zwykłą nieszczelność.

Nadmuchaj powietrza kompresorem do dolotu i sprawdzaj na manometrze czy Ci to powietrze gdzies uchodzi.Manometr najlepiej jakiś zewnętrzny. Pakuj trojnik między ECU a wiązkę i tam wstawiaj trójnik.

Sprawdzaleś czy sam IC masz szczelny??

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 21:09:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 839
Lokalizacja: Kraków
Dred napisał(a):
sprężyna w WG też może być "niesprawna" może być wygrzana i nie trzymać swoich właściwości , lecz mi się wydaje , że Ty masz zwykłą nieszczelność.

Nadmuchaj powietrza kompresorem do dolotu i sprawdzaj na manometrze czy Ci to powietrze gdzies uchodzi.Manometr najlepiej jakiś zewnętrzny. Pakuj trojnik między ECU a wiązkę i tam wstawiaj trójnik.

Sprawdzaleś czy sam IC masz szczelny??


a nie fucaloby mu i psykalo przy nieszczelnosci? poza tym twierdzi ze nie ma roznicy czy N75 jest wpiety, czy nie, ja tak mialem (1.8) jak mialem eNa zalozonego odwrotnie. Zreszta przy nieszczelnosci w dolocie by mu chyba cielo i wpadalby w tryb awaryjny?

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 21:23:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
nie zawsze tnie. u mnie (na programie co ma znaczenie jednak) tak się nie dzieje. W serii powinno ciąć doładowanie , lecz różne rzeczy już widziałem.

Nieszczelność też nie musi być na tyle duża , by piszczała/świszczała. Szukanie nieszczelności to podstawa od jakiej się zaczyna w tych silnikach , o czym zapewne doskonale wiesz.

Odwrócony N75 to jedna z kilku opcji jakie tutaj mogą wystąpić.

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 21:28:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 839
Lokalizacja: Kraków
Dred napisał(a):
nie zawsze tnie. u mnie (na programie co ma znaczenie jednak) tak się nie dzieje. W serii powinno ciąć doładowanie , lecz różne rzeczy już widziałem.

Nieszczelność też nie musi być na tyle duża , by piszczała/świszczała. Szukanie nieszczelności to podstawa od jakiej się zaczyna w tych silnikach , o czym zapewne doskonale wiesz.

Odwrócony N75 to jedna z kilku opcji jakie tutaj mogą wystąpić.


przy niewielkiej nieszczelnosci (takiej zeby nie fucalo) nie ma opcji, zeby nie poczuc roznicy pomiedzy zapietym, a odpietym N75 :peace:

ale tez zaczalbym od sprawdzenia ukladu na szczelnosc, podpiecia vaga, podmianki N75.

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 21:33:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
ja miałem różnicę 0.3 -0.4 bara , a jednak nie było nic słychać. Może , że przy prędkościach powyżej 100 kmh bardziej słychac opływające powietrze wokół auta ;) , jednak wtedy nie sprawdzałęm N75 tylko od razu znalazlem dziurwę.
Poczekajmy co właściciel auta rozkmini.

Aha by zasiać zarnko niepewności to manometr na BC jest mało dokladny ;)
Dlatego proponuję wpiąć zewnętrzny manometr, nie tylko do sprawdzenia tego przypadku, ale na stałe.

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 23:40:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2009 18:26:42
Posty: 46
Lokalizacja: Elbląg
Witam, z tym manometrem to bede myslal na przyszly tydzien. Na pewno sprawdze w pierwszej kolejnosci dokladnie dolot :) napisze szczegółowo czy pomogło. Wydaje mi sie ze przeciek moze byc bardzo prawdopodobny ponieważ gdy sie jedzie to słychać cicho jak coś świszcze przerywająco. W kabinie slychac te świszczenie jak by sie wydobywało z pod samochodu. Jak myślicie jaka dziurka by wystarczyła albo nie szczelność na łączeniu żeby ciśnienie tak spadło? Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 23:41:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
wielkości 1cm starczy

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 23:44:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2009 18:26:42
Posty: 46
Lokalizacja: Elbląg
Jezeli to nie pomoże to spróbuje przekrecić N75, napiszcie mi tylko który króciec ma być od strony filtra powietrza.

Edit:

Do jakiego ciśnienia napompować dolot, aby nie narobić szkód?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2009 01:00:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
wystarczy Ci jak napompujesz 1.5 bara.
Tylko zanim to zrobisz to zaślep wszelkie "ujścia"

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2009 08:57:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
dopuszczaj powietrza poprzez kruciec który leci w strone mapsensora a samo połączenie z kompem odłącz by nie przeciągnąć wrazie czego map'a.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2009 09:46:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
sprawdz jeszcze zaworek DV. czarny w kształcie litery L i z podłączeniem cienkim "podciśnienia" (też sprawdz szczelność podcisnienia). potrafia skubance popuszczac cisnienie doladowania. jesli masz walniety to kupuj od razu od 1.8turbo 150-220KM , sa o polowe tańsze.

co do N75, to doladowanie 0,8bara(1.8 na BC) już wymaga ingerencji jego. 0,5bara np. z wypieta wtyczką wytrzymuje sama spreżyna w WG.

Sam overboost (1.1bara doladowania zamiast 0,8bara (2.1 zamiast 1.8bara na BC) w średnim zakresie obrotów) nie dodaje mocy max. Dzieki temu mamy tylko więcej momentu obrotowego przez chwile, a dokładnie 380Nm zamiast 350Nm. przy obrotach mocy max 6000-6500 doładowanie w obydwu przypadkach powinno być juz takie same.

Sprawdź jeszcze doładowanie na np 3cim biegu, dodając gaz do oporu od niskich obrotów np 1500obr/min.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2009 10:54:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2009 18:26:42
Posty: 46
Lokalizacja: Elbląg
Przeczytalem Twoje wczesniejsze posty Lukasik :) Probowalem z hamulcem od 2000 tys obr. jak i od najninzszych obrotow z pedalem w podlodze :) ale zawsze 1.8 maks. Lukasik a gdzie jest ten zaworek DV ? Szukałem w etce ale cos znalesc nie moglem. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2009 11:09:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Malutky napisał(a):
Przeczytalem Twoje wczesniejsze posty Lukasik :) Probowalem z hamulcem od 2000 tys obr. jak i od najninzszych obrotow z pedalem w podlodze :) ale zawsze 1.8 maks. Lukasik a gdzie jest ten zaworek DV ? Szukałem w etce ale cos znalesc nie moglem. Pozdrawiam


on jest z przodu samochodu w okolicy N75. ma dwa duże króćce i jeden mały na podciśnienie. http://sjmautotechnik.com/trouble_shoot ... tml#bypass

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: