.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 00:08:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 22:59:05 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
po oględzinach pod autem wychodzi na to, że jeden kat jest zupełnie pusty (wyciągany i sprawdzony), drugi z zawartością i nie brzęczy. Brzęczy tylko ten pusty, najbardziej między 2000-3000 obr. Długość katalizatora 40cm, średnica rury 50mm. Ten tłumik z allegro nie będzie pasował :!: Rura wchodzi w kat pod kątem. Ten sam sprzedawca ma taki tłumik jak potrzebuję za 120zł sztuka. Wywalać oba, czy zostawić sprawny katalizator :?:Mam ochotę zastąpić tylko ten pusty....

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 23:36:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
zaworoowa napisał(a):
po oględzinach pod autem wychodzi na to, że jeden kat jest zupełnie pusty (wyciągany i sprawdzony), drugi z zawartością i nie brzęczy. Brzęczy tylko ten pusty, najbardziej między 2000-3000 obr. Długość katalizatora 40cm, średnica rury 50mm. Ten tłumik z allegro nie będzie pasował :!: Rura wchodzi w kat pod kątem. Ten sam sprzedawca ma taki tłumik jak potrzebuję za 120zł sztuka. Wywalać oba, czy zostawić sprawny katalizator :?:Mam ochotę zastąpić tylko ten pusty....


Oj nie Zaworówka, ja wyrzucił bym oba od razu.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 05:14:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
zaworoowa napisał(a):
Rura wchodzi w kat pod kątem. Ten sam sprzedawca ma taki tłumik jak potrzebuję za 120zł sztuka. Wywalać oba, czy zostawić sprawny katalizator :?:Mam ochotę zastąpić tylko ten pusty....


No to tak jak myslałem... :/
Jak wywalać to dwa na raz.

Rozwiązanie I
Kupić jeden kat.

Rozwiązanie II
Wybebeszyć istniejący kat, sprzedając zawartość - wspawując umiejętnie rurki w środek.

Rozwiązanie III
"Prostować" wydech...

Ja wybrałbym bramkę numer 2...

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 11:45:31 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
SJake napisał(a):
zaworoowa napisał(a):
Rura wchodzi w kat pod kątem. Ten sam sprzedawca ma taki tłumik jak potrzebuję za 120zł sztuka. Wywalać oba, czy zostawić sprawny katalizator :?:Mam ochotę zastąpić tylko ten pusty....


No to tak jak myslałem... :/
Jak wywalać to dwa na raz.

Rozwiązanie I
Kupić jeden kat.

Rozwiązanie II
Wybebeszyć istniejący kat, sprzedając zawartość - wspawując umiejętnie rurki w środek.

Rozwiązanie III
"Prostować" wydech...

Ja wybrałbym bramkę numer 2...



No tak, tylko z tym wspawaniem rury to nie taka łatwa sprawa :/ Nikt z lokalnych tłumikarzy nie chce mi tego zrobić. Już raz miałem w jednym AAH wspawane rury zamiast katów. Efekt taki sam -> brzęczenie i rezonans = ohydny dźwięk z wydechu. Dlaczego nie zostawić by jednego kata, jeśli brzęczy tylko jeden :?: Raczej skłaniam się ku tym tłumikom przelotowym niż innemu kombinowaniu.
A propos mocy, to dzisiaj przy wymianie filtra powietrza zauważyłem kolejny kwiatek. Jakiś DEBIL (prawdopodobnie jeszcze w D, bo mam nadzieję że to nie gazownicy bo chyba bym :502: ) wyciął dziurę w obudowie filtra 10x10 cm i nawaliło mi syfu do środka :(: A czy to miało jakiś pozytywny wpływ na moc ? Wątpię....

P.S. Kornel Ty też niepotrzebnie wybebeszyłeś katy u siebie, bo wcześniej auto było cichutkie, a teraz brzęczy...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 12:46:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
To prawda nie potrzebnie ale wydawało mi się, że t brzęczenie na wolnych obrotach jest z katów, po ich wywaleniu jakiś czas było dobrze a teraz znowu jest źle, będę musiał zobaczyć co tam się stało. Jak bym wcześniej doszedł, że to nie katy to w życiu bym ich nie wyciął.

Co do twoich katów moim zdaniem wręcz nie można zostawić jednego kata spaliny z jednej strony silnika będą opuszczały układ szybciej a z drugiej wolniej.

Wstawiaj tłumiki przelotowe i o pojemności zbliżonej do twoich katów. Żebym miał czas to bym ci to zrobił, ale teraz trochę z tym kiepsko.

Po drugie ten twój drugi kat też może być trochę przytkany skoro pierwszego już nie ma.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Ostatnio edytowano 29.sty.2009 12:47:56 przez Kornel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 12:47:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Zaworoowa - wg mojego "spawacza" rozchodzi się o to, aby spaliny z obu kolektorów miały taki sam stopień oporu ujścia... ;)

A czy wspawanie powyginanej rurki też nie wchodzi w grę?

:|

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 12:41:40 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Operacja zakończona powodzeniem :peace: Zamontowałem tłumiki przelotowe, o takie (i z tej aukcji) -> http://allegro.pl/item563421442_tlumik_przelotowy.html i teraz wydech pracuje cichutko aż miło, żadnych brzęków, dzwonienia itp. U mnie najlepiej podpasowały takie jak na aukcji wyżej o długości 30cm i 55mm średnicy rury. Co ciekawe jeden kat był całkiem pusty, drugi pełny w idealnym stanie. U mnie wydmuchał się prawy. Kolega, który spawał mi te wydechy w ostatnim czasie zrobił też 4 czy 5 innych Audi V6 (ABC,AAH,ACK) i w każdym wydmuchany był tylko jeden kat, najczęściej prawy. Czy to jakaś wada, przypadłość tych silników :?:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 21:48:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
jeśli pozwoli ci to spać spokojnie: u mnie w ABC i ACK wypalone i wydmuchane były prawe katalizatory...

a *jowe brzęczenie bez katów to końcowy tłumik - który nie jest z rurą z perforacją a ma klasyczne "przegrody w poprzek" - i one bez katów dostają pełne różnice ciśnienia i z czasem się wypalają/wyrywają i zaczynają brzęczeć (po samej operacji wycięcia w obydwu samochodach był tylko lekki rezonans na poziomie 2000-2300 obr, później zaczęły niemiłosiernie brzęczeć)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 18:58:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Widzisz scob w samochodzie który mam teraz od zaworówki, także coś brzęczało, na biegu jałowym, więc obstawiłem na kat, bo tak to wyglądało, rozciąłem puszki, i wywaliłem katy nie wiem po co bo oba były piękne, nawet otulina była bialutka, całe puszki wewnątrz śliczne, aż się świeciły.

Na jakiś czas brzęczenie ustało, ale teraz znowu się pojawiło :/ Wygląda to tak jakby coś w róże przed katem albo w puszcze po kacie siedziało i brzęczało, na wolnych obrotach i przy stukaniu gumowym młotkiem w wydech, ciężko jest to zlokalizować. Ale dobiega właśnie od przodu wydechu.

Po wycięciu katów samochód stał się o wiele głośniejszy, u zaworówki było podobnie, ale po wstawieniu przelotowych wydechów, jest cichutko, tak samo cicho jak u mnie przed wywaleniem katów, dlatego przy najbliższej okazji, jak tylko zrobi się trochę cieplej, wywalam puszki po katach i wstawiam takie same przelotowe wydechy, przy okazji zlokalizuję dokładnie to brzęczenie. Możliwe, że wyjmę cały wydech i każdy tłumik sprawdzę po kolei, wtedy będę miał pewność.

Mam już dość tego brzydkiego charczenia a la Calibra :(:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: