.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 05:32:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 AQF] Temperatura silnika
PostNapisane: 30.gru.2008 21:28:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2007 15:28:57
Posty: 328
Witam.Koledzy mam pytanko,na trasie moje Audi ma temp.silnika ok 75 stopni(tak wskazuje na tablicy i na klimatroniku,gdy tylko wjade w miasto kub stane w korku odrazu jest 90.nie wiem co mam zrobic,czy to pozostawic,czy wziac sie za wymiane termostatu?Dzieki za podpowiedzi.

_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
Jest:
AUDI A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW :D
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM Virus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 21:30:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Termostat do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 21:53:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2007 15:28:57
Posty: 328
a jeszcze mam takie pytanko, czy wymiana tego termostatu jest skomplikowana?I czy trzeba odpowietrzać układ po wymianie?

_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
Jest:
AUDI A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW :D
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM Virus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2008 12:17:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2008 09:54:17
Posty: 16
Lokalizacja: Łuków
Witam w moim S8 90 stopni to normalna temperatura jak miałem padniety termostat w lecie to łapał 120 stopni po wymianie max 90 i ani drgnie wiecej po rozgrzaniu.Co do wymiany to z tego co wiem w Audi z silnikiem V8 trzeba zdemontowac cały przód i rozpinać rozrząd poniewarz niema dojscia do termostatu bez demontazu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2009 04:40:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
do wymiany termostatu w tym samochodzie nietrzeba ani sciagac przodu ani rozpinac rozrzadu termostat jest w bloku silnika pomiedzy glowicami /bardziej z lewej stronu tuz nad obudowa rozrzadu / wychodzi z niego waz gumowy gruby niedaj sie naciagnac na zbedna robote fakt jest troche zabawy ale sie da to zroic powodzonka

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 13:56:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2008 12:31:09
Posty: 54
Ja z kolei mam coś takiego,
jak kupiłem auto to wskaźnik po nagrzaniu wskazywał cały czas 90stopni,
czy lato czy zima trzymał stałą temperaturę.
2 miesiące temu wskaźnik zaczął falować, z 90 do 50 i z powrotem do 90,
pojechałem do warsztatu, zdiagnozowali że uszkodzony jest czujnik temp przy liczniku czy jakoś tak,
po tej wymianie temp idzie do 80stopni i tak się trzyma, czasami na trasie są małe wahania lekko poniżej 80stopni, a w mieście trochę ponad 80 stopni.
Czy to normalne, czy termostat do wymiany? (dla przykładu podam, że w mercedesie dieslu mam zawsze na 80stopni wskaźnik i serwis powiedział że tak ma być)

Czy możecie napisać jak odczytać temp. z klimatronika?
Mam auto po lifcie

Dodam jeszcze, że samo ogrzewanie w aucie działa rewelacyjnie,
dosłownie 2-3min po wyjechaniu z domu daje ciepłym z nawiewu,
naprawdę nie spotkałem auta z tak wydajnym ogrzewaniem,
nawet wspomniany mercedes W220 nie ma szans, pomimo że ma fabryczne dogrzewanie (takie uproszczone webasto, z tego co wiem to większość nowoczesnych diesli musi mieć coś takiego, żeby szybko rozgrzać silnik)

_________________
A8 3,7Q 2000r, typ silnika AQG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 15:02:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2007 15:28:57
Posty: 328
Kod 102 w klimatroniku, w A8 oznacza temperature silnika.

_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
Jest:
AUDI A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW :D
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM Virus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 00:06:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2008 12:31:09
Posty: 54
dzisiaj robiłem dłuższą trasę i takie były rezultaty
Obrazek Wg kodu 102 w klimie (lewe okienno 10 2 w prawym wartość x) 68, to było w trasie, jak obserwowałem wartość z klimy to chodziło od 66-72, wskaźnik też robił lekkie wychylenia.
Obrazek
wg klimy wartość 80, to było w mieście

Czy to będzie termostat? Czy może czujnik uszkodzony. Wymienili mi już czujnik przy liczniku, bo wskaźnik latał od 50-90 co parę minut (wtedy jeszcze nie sprawdzałem z klimatronikiem)

Mam jeszcze pytanie jak interpretować skalę, wiadomo pierwsze jest 50 potem 2 długie kreski, potem krótka kreska(wartość?), potem długa (zawsze wydawało mi się że to jest 80stopni) potem krótka(wartość?) i 90stopni

_________________
A8 3,7Q 2000r, typ silnika AQG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 10:20:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Lecąc od początku :)

50-60-70-75-80-85-90-95-100-105-110-115-125-130

I to tyle :peace:

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 21:52:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
dzisiaju robilem termostat w v8 i przodu nie sciagalem dla zainteresowanych mam fotki specjalnie zrobione /wysle na meila/bo niewiem jak je wzucic pod opis

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2009 13:00:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 11:53:56
Posty: 61
Lokalizacja: Siedlce
bo w V8 to wymiana termostatu najprostsza jest ze wszystkich aut jakie mialem
kiedys nawet na trasie go wyjmowalem jak sie zbuntowal

potrzebny jest tylko srubokret to opasek
i kluczyk szesciokatny do odkrecenia 2 srubek obudowy termostatu
i termostat wychodzi, nic wiecej nie trzeba odkrecac ani płynu spuszczac bo jest wysoko

_________________
'78 Granada L 2,8i V6
'80 Granada GL 2,0 V6
'81 Granada Ghia COSWORTH 2,9 V6
'81 Granada Ghia GROSVENOR 2,8 V6
'89 Audi V8 3,6 quattro
'93 Audi V8 4,2 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 07:41:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2009 20:23:09
Posty: 43
Lokalizacja: okolice Suwałk
Witam moze wie ktos gdzie dokladnie znajduje sie czujnik temp plynu w a8 pozd

_________________
przemekM109R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 10:32:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Ważne jest żeby zwrócić uwagę na sporą różnicę między silnikami. Silnik AQF to nowsza wersja V8 i sporo zmieniona. W AQF czujnik temperatury jest jeden ale podwójny. Znajduje się na rurze wodnej w tylnej prawej części silnika patrząc z perspektywy kierowcy..

Starsze modele miały czujniki rozdzielone. Jeden na prawej tylnej części głowicy , drugi na lewej przedniej części. O ile pamiętam ten na lewej głowicy to czujnik wskazań na zegarze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2009 21:34:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2009 15:12:42
Posty: 71
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Witam. U mnie tez jest problem z temperatura bo przy mrozie spada mi w trasie do 55-60 stopni. Jak jade wolno to jest lepiej a w miescie normalnie 90. Mam furke od paru dni i nie mam instrukcji obslugi. Nawet nie wiem jaki mam model silnika. Moje autko to A8 D2 4.2 quattro z 1995 roku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 12:51:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2008 11:07:33
Posty: 148
Lokalizacja: Lubin
dolaczam do tematu,sprawa wyglada tak: jadac trasa dlugo nabiera te 90st,przewaznie ma ok 70,jak wjade w korek miejski to dochodzi do 100 i wtedy wlaczam ogrzewanie.Na kompie wyszedl mi czujnik temp cieczy chlodzacej,teraz nie wiem czy to czujnik czy termostat.Nastepne pytanie to czy moze zapalac sie przez to KAT? Zapalil mi sie ze 3 razy w trasie i wtedy zauwazylem ze temperatura spadla do ok 70 st a silnik zaczal pracowac nie na wszystkich cylindrach,musialem stanac na chwilke i wszystko wrocilo do normy.Poradzcie cos.A8 koniec roku 95 4.2 motorek.Jak to czujnik to gdzie go szukac?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2009 09:23:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2009 16:31:49
Posty: 24
Lokalizacja: Praszka
Doberki. Może się komu przydać. U mnie też temperatura nagle zaczęła skakać do 110 stopni. Macam chłodnicę - zimna. Podejrzenie padło na termostat. Chciałem go wymienić. Po zdjęciu osłon rozrządu okazało się, że pasek jest tak lużny, że można wsadzić dwa paluchy między niego a pompę wody - fuks że dojechałem normalnie do domu i nie zeskoczył. Padł napinacz.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: