.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 21:37:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 04:29:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Simpson napisał(a):
SebastianS napisał(a):
Bez komentarza. Rezystor pack był uzywany przez półtora roku, ma go tylko część aut z silnikiem 7A.

Biorąc pod uwage że produkowali je przez 2.5 roku, to faktycznie 1.5 roku to tylko część silników :P

7A pakowany był od 88 do 91 w audi 90, zaś w coupe i kabrio - od 89 do 96. Co daje 8 lat rozpiętości. Tak więc 1.5 roku to tylko część silników.

Simpson napisał(a):
SebastianS napisał(a):
Ja jednak informuję, że warto gazować (z głową) 2.2T, tak jak każdy inny silnik. O ile jeździ się na tyle dużo, że instalacja zwraca się w rozsądnym czasie.

Co ma 7A do 2.2T? To jak porównywanie 4.2 z V8, do V8 z RS6 :peace:

Gdzieś wcześniej wskazałem, że 2.2T jest łatwiejszy do zagazowania niz np 7A - i tak sie rozpoczęła oboczna dyskusja o tym silniku. Wystarczy prześledzić wątek, do czego zachęcam, na równi z zamieszczaniem sprawdzonych informacji na forum, zamiast wydumek i dywagacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 07:07:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
SebastianS napisał(a):
7A pakowany był od 88 do 91 w audi 90, zaś w coupe i kabrio - od 89 do 96. Co daje 8 lat rozpiętości. Tak więc 1.5 roku to tylko część silników.


Czasami trzeba tylko czytać, a nic nie pisać. Tym tekstem okazałeś swoją wiedzę na temat audi!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 10:44:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Sorry, faktycznie pomyłka. Info za InfoTechem, w ETKA sprawdziłem, - w coupe od 89 do 94.
Faktycznie wykazałem porażającą niewiedzę dyskwalifikującą moje możliwości prawidłowego zagazowania 2.2T
Przerzucam się więc na ustawianie zaworów w wartburgach i wymianę płynu chłodniczego w maluchach.

A tak serio - czy moderator mógłby oczyścić temat z postów odbiegających od - szeroko nawet - pojmowanego tematu?

Simpson: 7A był produkowany do 12/1991 w A90 i 7/1991 w Coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 12:23:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
SebastianS napisał(a):
Sorry, faktycznie pomyłka. Info za InfoTechem, w ETKA sprawdziłem, - w coupe od 89 do 94.
Faktycznie wykazałem porażającą niewiedzę dyskwalifikującą moje możliwości prawidłowego zagazowania 2.2T
Przerzucam się więc na ustawianie zaworów w wartburgach i wymianę płynu chłodniczego w maluchach.

A tak serio - czy moderator mógłby oczyścić temat z postów odbiegających od - szeroko nawet - pojmowanego tematu?

Simpson: 7A był produkowany do 12/1991 w A90 i 7/1991 w Coupe


Dokładnie SebastianS w coupe z nowszym przodem B4 nie było już silnika 7A, za to były 2.6 i 2.8 V6.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 12:51:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Hm...
Otwieram ETKA, wchodze w coupe/coupe quattro, w rocznik 94 i widzę silnik R5 7A... Jak również jego rzadkiego mniejszego brata - NM R5 2.0 20V

Ba, powiem więcej, wchodzę w rok 95 i widze to samo!

Więc?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 12:54:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
SebastianS napisał(a):
Hm...
Otwieram ETKA, wchodze w coupe/coupe quattro, w rocznik 94 i widzę silnik R5 7A...

Więc?

Więc jest to zbiorcza informacja.
Etka nie rozgranicza roku produkcji silnika podczas pokazywania danego typu modelu. Wejdź sobie w coupe 89 i będziesz miał silnik V6 którego wtedy nie było.
http://www.audiklub.org/silniki.html
Masz liste silników jakie były, kiedy i w jakim modelu.
A teraz koniec OT!

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 12:57:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Simpson napisał(a):
SebastianS napisał(a):
Hm...
Otwieram ETKA, wchodze w coupe/coupe quattro, w rocznik 94 i widzę silnik R5 7A...

Więc?

Więc jest to zbiorcza informacja.
Etka nie rozgranicza roku produkcji silnika podczas pokazywania danego typu modelu. Wejdź sobie w coupe 89 i będziesz miał silnik V6 którego wtedy nie było.
http://www.audiklub.org/silniki.html
Masz liste silników jakie były, kiedy i w jakim modelu.
A teraz koniec OT!

Rzeczywiście... Choć np w roku 96 jest z rzędowych 5 wymieniony tylko ABY... Coś to jest dziwnie pogrupowane.

W kazdym razie - nie wnikając w mechanizm powstania błędu - mój błąd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 13:00:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Obrazek

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Ostatnio edytowano 28.sty.2009 13:04:58 przez Leo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 13:04:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Wydzieliłem z wątku o LPG w 2.2T

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 19:30:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
SebastianS napisał(a):
Bez komentarza. Rezystor pack był uzywany przez półtora roku, ma go tylko część aut z silnikiem 7A.


czy możesz to jakoś udowodnić, bo jakos nie moge w to uwierzyć była by to dla mnie nowość w starości :)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 19:45:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no.... to by było ciekawe.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 03:28:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Mauzer napisał(a):
SebastianS napisał(a):
Bez komentarza. Rezystor pack był uzywany przez półtora roku, ma go tylko część aut z silnikiem 7A.


czy możesz to jakoś udowodnić, bo jakos nie moge w to uwierzyć była by to dla mnie nowość w starości :)

Udowodnić może być ciężko, bo nie zetknąłem się osobiście z 7A bez rezystorów, ale dysponuję dwoma schematami sterowania 7A z których jeden ma ten moduł a drugi - nie. Jednocześnie ten z rezystorami wyposażony jest we wtryskiwacze 1.4-2.5 ohma, ten bez rezystorów - we wtryski 16 ohmów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 07:18:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
etka nie podaje różnych wtryskiwaczy dla silnika 7A, także ta teoria nie znajduje potwierdzenia. Opornik wstępny też występuje przez cały przekrój produkcji.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2009 15:33:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
"Bo to zła ETKA była" :D

Stary system:

Obrazek

Nowy system (od 01.1990)

Obrazek

Opis zmiany (z bardziej widocznych rzeczy m. in. zmieniony zawór powietrza dodatkowego, żeliwny kolektor wydechowy, moc 167 zamiast 170 KM) znajdziecie na 20v.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2009 17:41:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
gdyby tak było to wtryskiwacze nie możnaby by było zamieniać pomiedzy modelami, a można bez problemu, sam kilkanaście sztuk przerzuciłem w swojej i nigdy nie było różnicy. pokaż na tym rysunku co i gdzie jest, podaj źródło z jakiego programu jest schemat. a ja poproszę właścicieli 7A z żeliwnym nie równoodległościowym kolektorem o zrobienie fotki podszybia.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2009 18:58:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 12:12:01
Posty: 77
Lokalizacja: Opole
Heh jestem ciekaw. Tak się składa że jedno z moich 7a to 170 KM, a drugie 167 KM. Sprawdzę za jasnego czy jest różnica.

_________________
90 2.2 quattro "TYGRYSek" -był
coupe 2.6 "KOOPI" -był
A8 4.2 quattro -był
2x coupe 2.3 20V quattro -JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2009 19:19:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
tygrysek29 napisał(a):
Heh jestem ciekaw. Tak się składa że jedno z moich 7a to 170 KM, a drugie 167 KM. Sprawdzę za jasnego czy jest różnica.


niemusisz sprawdzać zapewniam cie że masz w obu (podszybie) - nie ma opcji w 7A by zabrakło rezystorów chyba że ktoś wywalił i lata z rzeźbą (polata pare godzin z gorącymi wtryskami :d )

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2009 21:58:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
quattrofan napisał(a):
podaj źródło z jakiego programu jest schemat.




Program INFO-TECH.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2009 12:25:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
vivid Workshop 2007 (info-tech).

Schemat hitachi z rezystorami (blok nr 157) i wtryskiwaczami (blok nr1) pochodzi z opisu coupe quattro/cabrio, ten bez rezystorów, opisany jako hitachi od 01.1990 jest w ośce coupe/cabrio.
Jednocześnie w wersji z rezystorami podany jest opis wtryskiwacza, jako mającego oporność 1.4-2 ohmów, a w tym bez rezystorów - 16 ohm.

Ale powiem rzecz najlepszą - właśnie w przypadku niskoomowych wtrysków jest problem z okiełznaniem tematu sekwencji. Więc gdyby rzeczywiście vivid workshop się mylił (a ja razem z nim) i wszystkie 7A miały niskoomowe wtryski (tylko skąd na 20v.org bajdurzenie o zmianie systemu??) to wszystkie 7A w tym układzie będą stwarzały te same problemy przy gazowaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2009 12:54:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
przejrzałem na szybko 20v.org w poszukiwaniu info o resistor pack'u .... google też przeszukało i nie ma tam informacji o zmianie ani o innych wtryskiwaczach

20v.org napisał(a):
There were at least five major upgrades:

1. Airbag, starting with Coupe #1109 (July, 1989 production), according to Bentley Electrical Manual. There is a fairly obvious knee bar under steering wheel on airbag cars, package shelf is there on bomb-less ones.
2. Sway bars changed from just a front, to front and rear, starting with Coupe #3682 (September, 1989 production), according to parts fiche.
3. Tubular stainless steel exhaust headers changed to a cast iron manifold starting with Coupe #13611 (March, 1990 production), according to parts fiche.
4. The ECU was changed beginning with Coupe #15000 (March, 1990 production). This caused no obvious change in performance figures, but other parts were changed at the same time (ISV, throttle switches).
5. The sunroof changed from steel to smoked glass for the 1991 model year (Coupe only?). The control also changed from a typical rocker switch, to a dial that can be used to preselect any position.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: