.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 20:42:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1.9TDI 1Z] problem z uruch. po ustawieniu kąta wtrysku
PostNapisane: 03.lut.2009 10:00:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lis.2005 09:04:29
Posty: 16
Lokalizacja: W-wa
Witam
Panowie proszę o poradę mam problem z urucomieniem na zimnym jak i na ciepłym, podkusiło mnie sprawdzenie kąta wtrysku i w bs w polu 2 na ciepłym silniku (85st) było 27 , wyregulowałem na 51 tego samego dnia troche jeździłem po mieście i było wszystko OK. wcześniej tez nie było żadnego problemu z uruchomieniem. Następnego dnia rano uruchomił się od dotknięcia i zaraz zgasł, od tego momentu bardzo ciężko się uruchamia nawet jak jest rozgrzany . Jestem na siebie ZŁY ze wogóle się do tego dotykałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2009 10:40:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wrzuc na forum zalogowane 000 Basic Settings, 001 stat, 007 stat oraz 013 stat.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2009 10:41:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1) Kiedy był zmieniany rozrząd i czy zmieniono koło zębate na wale korbowym ? Kąt wtrysku może falować i w czasie ciężkich mrozów silnik w ogóle nie odpali.
2) Czy i kiedy był zmieniany filtr paliwa ? Czy układ paliwowy jest szczelny ? Bąbelki powietrza w paliwie (widać w wężyku doprowadzającym paliwo do pompy) są niedopuszczalne i mogą prowadzić do w/w anomalii.
3) Czy kłopoty nie zaczęły się po ostatnim tankowaniu (przyczyną może być kiepskiej jakości paliwo)
4) Możliwe że źle dokręciłeś pompę po regulacji kąta wtrysku i ten się rozjechał (skontroluj ponownie 000 BS).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2009 11:38:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lis.2005 09:04:29
Posty: 16
Lokalizacja: W-wa
1-Rozrząd był wymieniony przez poprzedniego właściciela ok.40tyś temu ale i tak zamierzam go wymienić , nie wiem czy było zmieniane koło zębate.
2- to samo tyczy się filtra j/w, w układzie od filtra do pompy są bąbelki(jestem w trakcie literatury z forum na temat zwalczania tego ale bez powodzenia-wcześniej odpalał nawet z nimi )
3-tankowałem tydzień temu
5-pompa dokręcona prawidłowo

Wczoraj robiłem regulację a problem zaczął się dziś rano , dlatego uważam że tu jest problem , chyba że przeskoczył pasek , mrozu dziś rano było raptem -5 spokojnie odpalał przy -15
Do 19 jestem w pracy siedzę jak na szpilkach.
To jest moje 6 Audi , 2 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2009 15:23:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
LENIOO napisał(a):

Wczoraj robiłem regulację a problem zaczął się dziś rano , dlatego uważam że tu jest problem , chyba że przeskoczył pasek , mrozu dziś rano było raptem -5 spokojnie odpalał przy -15
Do 19 jestem w pracy siedzę jak na szpilkach.
To jest moje 6 Audi , 2 TDI

Po cichu również obstawiam przestawiony rozrząd, skoro wcześniej uruchamiał się bez problemów, ale na odległość niewiele można pomóc.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2009 15:53:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lis.2005 09:04:29
Posty: 16
Lokalizacja: W-wa
Ja zaczynam coraz głośniej o tym myśleć.
Rano będę sprawdzał , tylko tu mam mały broblem bo samochód jest w automacie jak bezpiecznie obracać wałem korbowym ? Przy ustawianiu kąta brałem na N i pomagałem sobie 2-ma kluczami aby ustawić otwory na kole pompy ale były to minimalne ruchy a tu trzeba będzie trochę poobracać.
Podpowiedzcie mi , mam schemat do ustawienia rozrządu , tam jest znak tylko na kole zamachowym w stosunku do obudowy, jak ustawić pompę -czy są znaki, jak ją zablokować?
Boże w benzynie już bym dawno o tym zapomniał
Siedzę w pracy na forum szukam i przesiewam do 19 jeszcze trochę czasu jest ;)
Dziękuję za zainteresowanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2009 23:54:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lis.2005 09:04:29
Posty: 16
Lokalizacja: W-wa
Witam
Postraszyła baba kożuchem , na razie topór zakopany, wielkie ukłony dla Baskieciora ,podziękowania za zainteresowanie dla Przemik .
Prawdopodobnie a nawet mogę powiedzieć że na 95% to była wina zapowietrzenia nie zwracałem na nie szczególnej uwagi bo były nie wielkie, a teraz momentami jest bardzo .
Jest rozszczelnienie na powrocie na mocowaniu filtra paliwa przy tym jasnym elemencie gumowym(czy to jest do dokupienia) momentami pojawia się piana na zasilaniu i powrocie, wcześniej aż tak nie było - cho....era jak tu się zdjęcia wstawia?
Jutro rano zobaczę czy da się uruchomić wtedy będę pewny na 110%


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2009 20:45:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lis.2005 09:04:29
Posty: 16
Lokalizacja: W-wa
Witam
Rano uruchomił sie od dotknięcia , na ciepłym pali na dotyk, w przewodach zero powietrza -wymienione opaski.
Panowie tak na przyszłość ponawiam pytanie jak w automacie bez ryzyka obracać wałem(w manualu 5 bieg).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2009 22:10:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Za śrubę centralną wału korbowego. Tak powinno się i będzie bezpiecznie.
Gratulacje ustrzelenia problemu :)

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2009 23:35:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Lenioo: uzywaj opcji edytuj, nie wolno pisac posta pod postem.

Fajnie ze kolejny 1Zecik zostal wyleczony za pare groszy ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: