.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 21:42:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.8 v6 oska vs 4x4
PostNapisane: 09.lut.2009 11:00:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 10:57:12
Posty: 10
Mam pyt dotyczace 100 c4 2.8 ośki i 4x4
- prowadzenie
- v max
- przyspieszenie
- spalanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2009 11:05:49 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Ładnie się przywitałeś :):

http://www.audiklub.org/dane/100/c4.html

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2009 11:32:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Gustav napisał(a):
Ładnie się przywitałeś :):

http://www.audiklub.org/dane/100/c4.html


Przed milionami słuchaczy.. :diabel:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 18:16:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2009 17:41:13
Posty: 10
Lokalizacja: hrub
DeS napisał(a):



ale tak na chłopski rozum dane tam zawarte dla ośki i quattro nie różnią sie zarówno jeżeli chodzi o przyśpieszenie do 100 jak i Vmax. Różnice w wadze jak i ilości napędzanych kółek są. czy aby na pewno te dane są poprawne?


pozdrawiam ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 18:21:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Wątek się rozwija... :diabel:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 18:32:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2009 17:41:13
Posty: 10
Lokalizacja: hrub
martab99 napisał(a):
Wątek się rozwija... :diabel:


tak z ciekawości wpadłem na te dane a tam róznic nie ma! Kolega przecież sie pyta o różnice, które dla mnie jak i dla wielu innych są oczywiste.



ps. nie mogłem sie powstrzymać sory za ot


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 18:43:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Prowadzenie: jak przyspieszasz w zakrętach to leci znacznie na plus, poza tym w quattro środek ciężkości jest bliżej geometrycznego środka płyty podłogowej. Reszta to fizyka klasy VI do VIII.
Vmax przy quattro na pewno nie wzrośnie. Popatrz na główne przełożenie, może wg mnie nieco zmaleć, ale nieznacznie.
Przyspieszenie np dla mnauali to od 0-55 na pewno quattro będzie szybsze, od 0-80 raczej też, a od 0-100 to już niekoniecznie. Wyższe przyspieszenia niż od 0 do ponad 100, oraz od nie-zera to już przewaga ośki.
-Spalanie przewaga ośki
Tak w ogóle to quattro średnio wypada 100kg cieżej od swojego odpowiednika w ośce.
Reasumując to co napisałem to lepsza jest ośka.... Heh, właśnie, że nie!

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 18:49:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
klusek napisał(a):
tak z ciekawości wpadłem na te dane a tam róznic nie ma! Kolega przecież sie pyta o różnice, które dla mnie jak i dla wielu innych są oczywiste.

Co jest dla Ciebie oczywiste? To że podczas sprawdzania osiągów nowego auta robi się je z połową baku i obciążeniem równym 2 pasażerom?
Czy oczywiste jest też to że w aut z quattro nie testują strzelając ze sprzęgła z odcinki, tylko ruszają jak każdym innym autem?
To że relatywnie słabe auta maja takie same przyśpieszenia bez względu na rodzaj napędu nie jest niczym nowym (na papierze).
Nie zapominaj też, że pierwsze testy odbywają się na suchej nawierzchni gdzie przewaga quattro w normalnym ruszaniu jest marginalna, a różnice zaczynają być widoczne w okolicy 200KM i powyżej. :peace:
Pamiętaj też że quattro ma do pociągnięcia 50-100kg więcej masy, która w osiągnięciu czasu do setki wcale nie pomaga, z uwagi na to co napisałem wyżej.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 19:03:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2009 17:41:13
Posty: 10
Lokalizacja: hrub
Simpson napisał(a):
klusek napisał(a):
tak z ciekawości wpadłem na te dane a tam róznic nie ma! Kolega przecież sie pyta o różnice, które dla mnie jak i dla wielu innych są oczywiste.

Co jest dla Ciebie oczywiste? To że podczas sprawdzania osiągów nowego auta robi się je z połową baku i obciążeniem równym 2 pasażerom?
Czy oczywiste jest też to że w aut z quattro nie testują strzelając ze sprzęgła z odcinki, tylko ruszają jak każdym innym autem?
To że relatywnie słabe auta maja takie same przyśpieszenia bez względu na rodzaj napędu nie jest niczym nowym (na papierze).
Nie zapominaj też, że pierwsze testy odbywają się na suchej nawierzchni gdzie przewaga quattro w normalnym ruszaniu jest marginalna, a różnice zaczynają być widoczne w okolicy 200KM i powyżej. :peace:
Pamiętaj też że quattro ma do pociągnięcia 50-100kg więcej masy, która w osiągnięciu czasu do setki wcale nie pomaga, z uwagi na to co napisałem wyżej.



jasne zdaje sobie sprawe z tego ze sprawdzający nie jest katem.Ale osiągi, spalanie jak i prowadznie tak jak piszesz. ale teraz uświadomiłem sobie o co chodzi z tym papierem :peace: zerknij na te dane i obczaj ze nie ma różnic masę są rożne prędkość jak i przyśpieszenie wydaje mi się ze przy testowaniu tez by sie rówzniły


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 19:09:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Napisze to jeszcze raz (na przykładzie Avanta, bo widze że sedana nie uzupełniłem :/ ).
Ośka jest 100kg lżejsza niż quattro. Poprzez fakt że nie może w pełni wykorzystać mocy na starcie zaczyna mielić kołami. Gdzie traci dziesiąte części sekundy. W tym samym momencie quattro rusza bez żadnych problemów lecz im bliżej 100km/h quattro ma trudniej ze względu opory jak i wyższą mase. Wtedy też ośka nie mieli kołami, może wykorzystać w pełni moc, odzyskuje stracone dziesiąte sekundy i wynik jest identyczny.
W praktyce ewentualny wyścig wyglądał by tak, że w quattro wkręciłbyś na 4-5 tyś obr i strzelił ze sprzęgła zyskując jakieś 0.5-1 sekundy przewagi.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 19:19:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2009 17:41:13
Posty: 10
Lokalizacja: hrub
ok rozumiem to doskonale i potrafie sobie to wyobrazić. ale przy aah wydaje mi sie ze różnice by były w budzie c4 miedzy oś a quattro. mówię o normalnym ruszaniu ale mogę sie mylić rzecz jasna. Ale juz na 100% jestem pewien ze w vmax będzie nieznacznie ale większy na korzyść oski a tego te dane nie obejmują


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 19:57:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
klusek napisał(a):
ok rozumiem to doskonale i potrafie sobie to wyobrazić. ale przy aah wydaje mi sie ze różnice by były w budzie c4 miedzy oś a quattro. mówię o normalnym ruszaniu ale mogę sie mylić rzecz jasna. Ale juz na 100% jestem pewien ze w vmax będzie nieznacznie ale większy na korzyść oski a tego te dane nie obejmują


KLUSEK to niech Ci sie nie wydaje, zadales pytanie i nie masz podstaw do dalszej polemiki z Simpsonem - przeciez napisal jak wyglada oska wzgledem quattro, a ty szukasz "dziury w calym".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 20:03:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
klusek napisał(a):
Ale juz na 100% jestem pewien ze w vmax będzie nieznacznie ale większy na korzyść oski a tego te dane nie obejmują


Po czym wnosisz ? Skoro moc aut jest identyczna a przełożenia skrzyni mają niewielkie różnice to oczywiste jest że V-max dla obu będzie identyczny.
Różnica jest taka że quattro zużyje więcej paliwa aby pokonać opory toczenia aby uzyskać taką samą prędkosć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 20:14:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2009 17:41:13
Posty: 10
Lokalizacja: hrub
na początek wielkie :peace: wobec wszystkich tu użytkowników


na spokojnie podam podstawy dla Garretta: c4 z ABC są równice w przyspieszeniu a AAH ma tylko 24 konie i 20 bądź 25Nm więcej dlatego uważam ze różnica może być. chyba ze te 20 koni jest właśnie przy tej masie tak znaczące

silnik AAH jest na tyle słaby ze na pewno odczuje te kilogramy i opory wynikające z quattro (oczywiście buda c4) dlatego winna być różnica w vmax


ps. nie zadałem tego pytania!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 20:18:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Po co mieszasz 2,6 z 2,8 ? Porównanie ma dotyczyć silika AAH czyli 2,8 :?:

Tak jak napisałem wcześniej.V max wynika z mocy czyli KM oraz z przełożeń.

Silnik ABC ma mniej koni i relatywnie do ABH będzie wolniejszy.


Ostatnio edytowano 10.lut.2009 20:20:20 przez ADAM 12, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 20:19:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
klusek napisał(a):
silnik AAH jest na tyle słaby ze na pewno odczuje te kilogramy i opory wynikające z quattro (oczywiście buda c4) dlatego winna być różnica w vmax

Wiesz wogóle o czym piszesz?
Wsiądź do auta z napędem na przednią oś, przesiądź sie do quattro, a później pisz. Różnica w v-max jeśli wogóle istnieje to zazwyczaj oscyluje w granicy maksymalnie 3-5km/h.
To co chcesz odczuć może być równie dobrze spowodowane niższym ciśnieniem atmosferycznym, gorszym paliwem, czy większą wilgotnością powietrza.
Owszem różnica podczas jazdy istnieje, ale nie jest na tyle duża by ją w normalnym użytkowaniu zauważyć.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 20:20:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
ADAM 12 napisał(a):
klusek napisał(a):
Ale juz na 100% jestem pewien ze w vmax będzie nieznacznie ale większy na korzyść oski a tego te dane nie obejmują


Po czym wnosisz ? Skoro moc aut jest identyczna a przełożenia skrzyni mają niewielkie różnice to oczywiste jest że V-max dla obu będzie identyczny.
Różnica jest taka że quattro zużyje więcej paliwa aby pokonać opory toczenia aby uzyskać taką samą prędkosć.

Adam, skąd quattro weźmie więcej paliwa ? ;)
Tak czy siak niestety ośka odjedzie przy v-max`ie ... testowane i niestety przegrane :D
Za to start i jazda w ciężkich warunkach ... nie muszę chyba kończyć :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 20:20:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2009 17:41:13
Posty: 10
Lokalizacja: hrub
z stad wynikają moje wątpliwości dlatego to 2.6 wmieszałem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 20:22:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Ej Klucha ja tez na spokojnie :peace: tylko sam widzisz co chlopaki pisza, powinienes to w locie lapac :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 20:23:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Baskecior napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
klusek napisał(a):
Ale juz na 100% jestem pewien ze w vmax będzie nieznacznie ale większy na korzyść oski a tego te dane nie obejmują


Po czym wnosisz ? Skoro moc aut jest identyczna a przełożenia skrzyni mają niewielkie różnice to oczywiste jest że V-max dla obu będzie identyczny.
Różnica jest taka że quattro zużyje więcej paliwa aby pokonać opory toczenia aby uzyskać taką samą prędkosć.

Adam, skąd quattro weźmie więcej paliwa ? ;)
Tak czy siak niestety ośka odjedzie przy v-max`ie ... testowane i niestety przegrane :D
Za to start i jazda w ciężkich warunkach ... nie muszę chyba kończyć :peace:


Myśle że w dobrych testach przy odpowiednich warunkach miał bym sporo racji.
Na identycznym odcinku quattro spali wiecj od oski ze względu naopór tylnego napędu.
Analogicznie dzieje się w terenówkach w których często usuwane są półosie przedniego napędu w celu zmniejszenia konsumpcji wachy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: