.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 00:53:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AJM] rozrząd z allegro
PostNapisane: 16.lut.2009 17:51:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2006 12:34:04
Posty: 82
Lokalizacja: Malbork
Witam.
Kupilem VW Bore i czeka mnie wymiana rozrządu...
kompletnty ze sklepu kosztuje ok 1.000zl natomiast na allegro znalazlem za 600zl.. czy sa jakies konkretne firmy czesci do rozrzadu dedykowane badz zalecane do tego silnika? (AJM).
w ogloszeniu napisane jest ze pasek oryginalny VW natomiast reszta firmy Febi.
co dalej...jest mozliwosc sprawdzenia ktore czesci potzebuje? bo sa 3firmy pomp wody i 2rodzaje rolek....
Wiecie cos na ten temat? zaoszczedzic 400zl moge:)

_________________
Audi 80 B3 (SD) 1.9E+LPG_113PS_ VIII.1987r. - było
VW Bora (AJM) 1.9TDI_116PS_ XII.1999r. - bylo
Audi A6 C5 (BDV) 2.4_170_ 2003r. - było
Audi Allroad 2.7 bT quattro 250 KM. Bylo
Audi A6 C5 2.7 bT ARE 250 Km byo
Audi Allroad 2.5tdi AKE chip 205 PS jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2009 20:21:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Proponuje ci kupic w sklepie, w razie jakby cos strzelilo bedziesz wiedzial do kogo sie wrocic. Pamietaj tez zeby wymiane zlecic konkretnemu mechaniakowi (chyba ze robisz sam) i zadbac o to zeby wystawil ci faktore za robote.
Z czesci to rolki i pompe wez sobie SKF'a a paski Conti - jako zamienniki polecam. Szerokim lukiem omijaj paski Gates'a i rolki i pompy Reuville - badziew jakich malo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2009 20:42:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Garrett napisał(a):
Szerokim lukiem omijaj paski Gates'a i rolki i pompy Reuville - badziew jakich malo.


Why ? Uzasadnij prosze ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2009 20:51:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1463
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Gatesy się zrywają, pompy Ruvilla ponoć się rozciekają (zawsze miałem o nich dobre zdanie, ale mechanicy to widzą).
Patrzcie co w pudełkach i kto klepie łożyska. Głównie to i tak LUK - jeśli niemiecki (u nas prawie niedostępny) ok, słowacki - gorzej.
Jesli Conti - niemieckie, kanadyjskie ponoć tez się rwą.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2009 21:09:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
ADAM 12 napisał(a):
Garrett napisał(a):
Szerokim lukiem omijaj paski Gates'a i rolki i pompy Reuville - badziew jakich malo.


Why ? Uzasadnij prosze ;)


Bylem pewny ze znajdzie sie obronca tychze firm (a tu w dodatku poliglota :D ) Adam, jak masz mozliwosc to zerknij na pompe wody Reuville do silnika AVF i porownaj ja z SKF'em - przekonasz sie dlaczego tak napisalem. Po krotce napisze tylko ze w Reuville kolko zebate osadzone jest na trzpieniu ktory jednynie na odcinku kilku mm wchodzi w owe kolko - i te kilka mm maja utrzymac naprezenia z paska zebatego (bo jak wiemy AVF ma pompe napedzana z zebatego). Nie jestem wlascicielem sklepu z czesciami dlatego nie moge sie dokladnie przygladac pompie do kazdego silnika grupy VAG ale firma ktora robi takiego babola do chocby jednego silnika (w dodatku w ktorym pompa dostaje naped z paska rozrzadu) dla mnie odpada - dlatego wyrazilem swoja opinie o tejze firmie.

Co do paskow Gates'a to pracuje w branzy gdzie tych wlasnie paskow schodzi dosyc duzo i wiem jakiej sa jakosci i jakie figle plataja - dlatego wyrazilem swoja opinie o tejze firmie.

That's it champ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2009 14:14:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2006 12:34:04
Posty: 82
Lokalizacja: Malbork
we wszystkich sklepach sprzedawcy zapewniaja ze paski Gates'a i rolki oraz pompy wody Ruvilla sa bardzo dobre...ze glownie te sprzedaja i nie ma reklamacji na te firmy...mowia nawet ze VW/Audi je zaleca jako najlepsze zamienniki.

_________________
Audi 80 B3 (SD) 1.9E+LPG_113PS_ VIII.1987r. - było
VW Bora (AJM) 1.9TDI_116PS_ XII.1999r. - bylo
Audi A6 C5 (BDV) 2.4_170_ 2003r. - było
Audi Allroad 2.7 bT quattro 250 KM. Bylo
Audi A6 C5 2.7 bT ARE 250 Km byo
Audi Allroad 2.5tdi AKE chip 205 PS jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2009 15:21:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1463
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Mówią tak, żeby szła sprzedaż :]

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2009 16:44:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Garrett napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Garrett napisał(a):
Szerokim lukiem omijaj paski Gates'a i rolki i pompy Reuville - badziew jakich malo.


Why ? Uzasadnij prosze ;)


Bylem pewny ze znajdzie sie obronca tychze firm (a tu w dodatku poliglota :D ) Adam, jak masz mozliwosc to zerknij na pompe wody Reuville do silnika AVF i porownaj ja z SKF'em - przekonasz sie dlaczego tak napisalem. Po krotce napisze tylko ze w Reuville kolko zebate osadzone jest na trzpieniu ktory jednynie na odcinku kilku mm wchodzi w owe kolko - i te kilka mm maja utrzymac naprezenia z paska zebatego (bo jak wiemy AVF ma pompe napedzana z zebatego). Nie jestem wlascicielem sklepu z czesciami dlatego nie moge sie dokladnie przygladac pompie do kazdego silnika grupy VAG ale firma ktora robi takiego babola do chocby jednego silnika (w dodatku w ktorym pompa dostaje naped z paska rozrzadu) dla mnie odpada - dlatego wyrazilem swoja opinie o tejze firmie.

Co do paskow Gates'a to pracuje w branzy gdzie tych wlasnie paskow schodzi dosyc duzo i wiem jakiej sa jakosci i jakie figle plataja - dlatego wyrazilem swoja opinie o tejze firmie.

That's it champ.


Nie bronię ,aby było jasno.
I zeczywiście porównałem obie pompy i jest sporo racji w tym co mówisz.A może inaczej.Jest dokładnie tak jak mówisz :D.

Ale dążę do tego że cholerstwa trochę się nasprzedawałem a pompa o której wspominasz śmiga też w innych modelach i nie zauważyłem aby w tym miejscu coś strzelało / pękało.

Niemniej jednak uważam Ruvilla za dobrą firmę (pakowacza w sumie) ;) .
Żeby nie chwalić napisze dla potomnych czego nie kupować.

Hart
Kager
4Max
QAP

Warto wziąść pod uwagę Dol-z ,SKF , HEPU i parę innych których nie pamiętam :D

A z paskami to wychodzę z założenia ze wszystkie są dobre tylko czasem zdażają się losowe wypadki które trafiają akurat na "nas" .
W ten sposób opini się nie wyrabia ;)
W końcu Dayco ,Gates ,Conti ,Bosch ,AE jeździły ,lub dalej jeżdżą na wyposażeniu OE. A o czymś to musi świadczyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 12:24:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Uważam Panowie że zbyt koncentrujecie się na materiałach. To co najczęściej powoduje awarie rozrządu to zły montaż tych części.

Pompy wodne rozpadają się przez zły naciąg paska , napinacze półautomatyczne są zbyt mocno przykręcane. Dla odmiany zbyt słabo przykręcane są śruby centralne.

Mogę zrobić zestawienie części do tego auta , takich które montujemy w mojej firmie od lat i nigdy nie było awarii rozrządu przy czym takie auta przejeżdżają czasem więcej niż 90 000 km

Nie mam tu na myśli części no name , ale zapewniam że kupione w pewnym źródle rekomendowane tutaj marki sprawdzą się na pewno. Jeśli kolega ma wątpliwości co do osoby która ma to wymieniać trzeba kupić oryginalne części i będzie pewniak. A chce powiedzieć że oryginalne aż tak drogie nie są .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 12:32:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Tak Lotus tylko jesli € nie spadnie to jest to koszt. Ale generalnie tez jestem zdania ze jesli chodzi o naped sillnika to oryginal części. Nie ma co rzeźbić i byc nie pewnym.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 12:52:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Trochę nie tak mnie zrozumiałeś. Nie muszą to być części oryginalne , ale jeśli ktoś nie ufa swojemu warsztatowi może kupić oryginalne dla własnego spokoju.

U mnie montowane jest to co sami sprawdziliśmy i w ofercie mam Conti , EVR , INA zresztą to to samo i to wszystko jeździ tyle ile producent sobie wymyślił. Prawdą też jest że niektóre paski dajemy oryginalne bo Conti nie sprawdza się przy pewnych silnikach ale to inna bajka.

Nie mieszajmy w temacie. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2009 08:26:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jakby każdy zmieniał zawsze cały rozrząd to nie było by problemów z pękającymi paskami, pseudo mechanicy i ciemni właściciele żeby zaoszczędzić zmieniają sobie pasej zostawiając stare rolki i to jest przyczyną pękania większości pasków a wiadomo, że gatesow będzie najwięcej zerwanych bo schodzi ich multum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2009 18:58:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
co do paskow
to w latach 2000-2004 na pierwszy montaz szedl conti zawsze
rolki to
skf lub ruvielle , w zaleznosci jaka partia przyszla

o pompach wody nie moge nic napisac bo poprostu niewiem
ale , jak brac cos dobrego w dobrej cenie to
HEPU , najmniej reklamacji

hubos21 napisał(a):
jakby każdy zmieniał zawsze cały rozrząd to nie było by problemów z pękającymi paskami, pseudo mechanicy i ciemni właściciele żeby zaoszczędzić zmieniają sobie pasej zostawiając stare rolki i to jest przyczyną pękania większości pasków a wiadomo, że gatesow będzie najwięcej zerwanych bo schodzi ich multum


no nie zawsze , jak z moim mechanikiem , zawsze umawiam sie tak ze rozbierze i zobaczy , jak cos jest ok , to zostawiamy , zmieniam samochod co pol roku i trzepie duze przebiegi , ale nigdy nie mialem problemow , a nieraz juz zdarzylo mi sie rozrzad o 20 tys na takich zostawianych czesciach przeskoczyc

a jak stac cie 21 letni chłopcze na wydawanie po 100-200 zł od tak to czemu nie , ja tez tak robilem do momentu az przetali mnie utrzymywac rodzice , niemniej jednak jestem zdania ze rozrzad robi sie kompletnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2009 21:02:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Witam,
ja generalnie nie mam oporow przed stosowaniem zamiennikow ale fakt, ze firma X robi czesc np dla audi nie oznacza,
ze kupujac czesc tej firmy w sklepie "autoczesci" otrzymasz taka sama jakosc. Producent zamawiajac czesc wiem ze precyzuje/moze precyzowac np takie rzeczy jak np to, ze w danej parti nie moze byc elementow wadliwych wykrytach wiecej niz X procent - jezeli tak jest cala partia jest odrzucana

Mam drugie auto (od 8 lat) raczej stare z malym przebiegiem (12lat civic 1.4 130tys) - przy przebiegu okolo 60tys i 5 latach wymilem tylko pasek - zamiennik japonski "ogolnie stosowany" za 70zyla chyba .. i wsio!- rozrzad powinien byl byc wymieniony ponownie minimum rok temu ale jakos pasek zamiennik, stara pompa wody i stare rolki nie zawiodly
W pasku 2.5 rozrzad byl robiony raczej kompleksowo bo
1) robilem go na starcie po kupnie wiec sie "z amortyzuje" (nie zmieniam aut co pol roku)
2) nie mam czasu rozgladac sie w razie czego za drugim silnikiem czy latac po szrotach szukajac glowicy czy innych gratow do postawienia auta na nogi po strzale rozrzadu

Zreszta o czym my mowimy... o glupim rozrzadzie! - konsekwencje pecha/zlego wyboru czesci sa przeciez tylko finansowe + czas na zorganizowanie naprawy (to nie hamulce!)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 11:02:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2006 12:34:04
Posty: 82
Lokalizacja: Malbork
dzieki za wszystki odpowiedzi.
Postanowilem kupic w sklepie komplet rozrzadu bo w sumie nie drogo mnie to wyjdzie...a dokladnie
-pasek Contitech
-rolki,napinacz - LUK-INA
- pompa wody Reuville za 920zl.wszystko.
Mam dwa rodzaje kompletow rozrzadu do mojej Bory AJM wiec musze miec pewnosc ze odpowiedni kupie (w razie problemu wymienie w sklepie w ciagu 5 min a z allegro zajmie mi to pewnie tygodnie;/)
a dla sprostowania jeszcze moj nik to Paluch21 ale lat mam wiecej heh
Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B3 (SD) 1.9E+LPG_113PS_ VIII.1987r. - było
VW Bora (AJM) 1.9TDI_116PS_ XII.1999r. - bylo
Audi A6 C5 (BDV) 2.4_170_ 2003r. - było
Audi Allroad 2.7 bT quattro 250 KM. Bylo
Audi A6 C5 2.7 bT ARE 250 Km byo
Audi Allroad 2.5tdi AKE chip 205 PS jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 11:45:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
audimen_elk napisał(a):
co do paskow
to w latach 2000-2004 na pierwszy montaz szedl conti zawsze
rolki to
skf lub ruvielle , w zaleznosci jaka partia przyszla

o pompach wody nie moge nic napisac bo poprostu niewiem
ale , jak brac cos dobrego w dobrej cenie to
HEPU , najmniej reklamacji

hubos21 napisał(a):
jakby każdy zmieniał zawsze cały rozrząd to nie było by problemów z pękającymi paskami, pseudo mechanicy i ciemni właściciele żeby zaoszczędzić zmieniają sobie pasej zostawiając stare rolki i to jest przyczyną pękania większości pasków a wiadomo, że gatesow będzie najwięcej zerwanych bo schodzi ich multum


no nie zawsze , jak z moim mechanikiem , zawsze umawiam sie tak ze rozbierze i zobaczy , jak cos jest ok , to zostawiamy , zmieniam samochod co pol roku i trzepie duze przebiegi , ale nigdy nie mialem problemow , a nieraz juz zdarzylo mi sie rozrzad o 20 tys na takich zostawianych czesciach przeskoczyc

a jak stac cie 21 letni chłopcze na wydawanie po 100-200 zł od tak to czemu nie , ja tez tak robilem do momentu az przetali mnie utrzymywac rodzice ,
niemniej jednak jestem zdania ze rozrzad robi sie kompletnie


no wiec nie czas na mój życiorus, co robie, kto mnie utrzymuje, robie 50 000km rocznie gdyż mam swoją firme i używam mojej audi jako "służbówki", każdy powinien jeździć takim samochodem żeby go było stać na jego eksploatacje, u mnie w ACE wymiana rozrządu to pasek i najprostsza rolka jak w vw golfie II, koszt? 180zł, naprawde niezły mechanik skoro spojrzy na rolke i już wie, że jeszcze jest dobra, a Ty jesteś jeszcze lepszy niż on bo przeczytasz posta i wiesz kto ile ma lat, gratuluje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 14:06:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2006 12:34:04
Posty: 82
Lokalizacja: Malbork
a tak w ogole co ile wymiana rozrzadu w tym silniku?
do dzis bylem przekonany ze co 60tys.km. ale widze ze na roznych forach pisza o wymianie co 90tys.km.?

_________________
Audi 80 B3 (SD) 1.9E+LPG_113PS_ VIII.1987r. - było
VW Bora (AJM) 1.9TDI_116PS_ XII.1999r. - bylo
Audi A6 C5 (BDV) 2.4_170_ 2003r. - było
Audi Allroad 2.7 bT quattro 250 KM. Bylo
Audi A6 C5 2.7 bT ARE 250 Km byo
Audi Allroad 2.5tdi AKE chip 205 PS jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: