.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 00:43:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 Avant AFN Quattro] problem z obrotami - Logi do oceny
PostNapisane: 12.gru.2008 01:56:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2003 19:26:02
Posty: 152
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
mam problem z obrotami silnika na luzie, wachluje nimi troszkę i tym samym leciuteńko rzuca silnikiem, budą. Z tego względu, iż pierwszy raz robiłem logi proszę o zbytnie nie krzyczenie, jak coś źle zrobiłem.

Proszę Was, jako możecie to spójrzcie na nie.
Te objawy mam już z 4 miesiąc, wystąpiły nie tak dawno po małym remoncie silnika spowodowanym ześlizgnięciem sie paska rozrządu ;(
Mechanik coś mówił, czy była ustawiana pompa po tych działaniach...
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć opinie facowców.

Logi 01-000 Obrazek Logi 01-003 Obrazek Logi 01-004 Obrazek Logi 01-011 Obrazek

_________________
B7 - BKE
C5 - AWX
B5 - AFN Q chip
C4 - AAH
D2 - AAH
C3 - DR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2008 09:08:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Domyslam sie ze wszystkie grupy ktore wykonałes są w trybie "Basic Settings".
Nastepnym razem jak bedziesz wykonywal logi - auto musi byc rozgrzane do temp. > 80*.
Jesli mechanik mowi ze ustawial "pompe" to cos zle ustawil.
Ewidentnie w logach widac iz statyczny kąt wtrysku jest do poprawy.
Dodatkowo chcialbym zobaczyc jeszcze 001 stat i 007 stat.

PS
Czy silnik "faluje" na wolnych obrotach ?

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2008 11:20:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2003 19:26:02
Posty: 152
Lokalizacja: Warszawa
Tak, wszystkie grupy wykonałem w Basic settings.
Silnik jak najbardziej faluje na wolnych obrotach.

Dziś wykonam kolejne logi.
Czyli uważasz, że pompa jest na pewno do ustawienia tak?

Jeszcze pytanie techniczne, czym różnią sią logi statyczne od basic settings i jak długo loguje się grupy, które podałeś - 001 i 007?

dzięki za zainteresowanie!

_________________
B7 - BKE
C5 - AWX
B5 - AFN Q chip
C4 - AAH
D2 - AAH
C3 - DR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2008 12:42:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Tomaszek napisał(a):
Tak, wszystkie grupy wykonałem w Basic settings.
Silnik jak najbardziej faluje na wolnych obrotach.

Dziś wykonam kolejne logi.
Czyli uważasz, że pompa jest na pewno do ustawienia tak?

Jeszcze pytanie techniczne, czym różnią sią logi statyczne od basic settings i jak długo loguje się grupy, które podałeś - 001 i 007?

dzięki za zainteresowanie!


Loguj po 30 sekund, może być i po 50.

Kąt jest do poprawy w grupie 000 BS kolumna druga. Powinno być 49-54.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2008 15:14:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Tomaszek napisał(a):
Tak, wszystkie grupy wykonałem w Basic settings.
Silnik jak najbardziej faluje na wolnych obrotach.


Objaw typowy dla zanieczyszczonego nastawnika.

Tomaszek napisał(a):
Dziś wykonam kolejne logi.
Czyli uważasz, że pompa jest na pewno do ustawienia tak?

Nie tyle pompa co statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - de facto ustawia sie go przestawiając pompe.

Tomaszek napisał(a):
Jeszcze pytanie techniczne, czym różnią sią logi statyczne od basic settings


Logi statyczne wykonujemy w dwóch trybach : normalnym i Basic Settings
Czym to sie roznią te dwa tryby... poszukaj na forum bylo czesto opisywane :)

Pozdrawiam i powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2008 16:03:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2003 19:26:02
Posty: 152
Lokalizacja: Warszawa
KorNoLio napisał(a):
Kąt jest do poprawy w grupie 000 BS kolumna druga. Powinno być 49-54.

Czy taki zakres powinien być nawet, gdy mam założonego chipa? Czy wiecie, gdzie można by było to zrobić w Warszawie?

przemik napisał(a):
Objaw typowy dla zanieczyszczonego nastawnika

o jakim nastawniku mówisz, jestem że tak powiem laikiem...

tak jak chciałeś, zamieszczam jeszcze logi 001 i 007 static

001 Obrazek 007 Obrazek

_________________
B7 - BKE
C5 - AWX
B5 - AFN Q chip
C4 - AAH
D2 - AAH
C3 - DR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2008 17:19:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Czip nie ma tu nic do rzeczy.
Zacznij od ustawienia statycznego kąta wtrysku...
Mysle ze to powinno tez poprawic obroty biegu jalowego... są za niskie...

Czy temp 81* to max do jakiej zdołałes nagrzac silnik ?


PS
Jesli nie czujesz sie na silach moge polecic Ci kogos w W-wie....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2008 21:13:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2003 19:26:02
Posty: 152
Lokalizacja: Warszawa
przemik napisał(a):
Czip nie ma tu nic do rzeczy.
Zacznij od ustawienia statycznego kąta wtrysku...
Mysle ze to powinno tez poprawic obroty biegu jalowego... są za niskie...
Czy temp 81* to max do jakiej zdołałes nagrzac silnik ?
PS
Jesli nie czujesz sie na silach moge polecic Ci kogos w W-wie....


a jakie powinny być obroty na jałowym?
hm szczerze, to więcej jak 82* to nie osiągam jeśli chodzi o temperature. Często patrzę na klimatronic i jego wskazania.

Ja na pewno nie podejme się tych działań;) jak kogoś masz to z chęcią wezmę od Ciebie namiary. Myślę, że mogę też pojechać do swojego mechanika, on robił cały rozrząd, więc jak będziemy mieć vaga (a w warsztacie nie mają, dlatego nie ustawiał na zicher pompy) to da się to ustawić, jeśli ten zakres, który podał kolega KorNoLio jest prawidłowy...?

_________________
B7 - BKE
C5 - AWX
B5 - AFN Q chip
C4 - AAH
D2 - AAH
C3 - DR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2008 09:59:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wartosci, ktore podał Kornolio są jak najbardziej prawidlowe

1. Obroty biegu jalowego powinny byc w granicach 861 - 945 - co odpowiada wartosci w polu 1 pomijajac Time Stamp 40 - 41.
2. Jesli silnik nie moze nagrzac sie wiecej niz do 82* stopni... termostat konczy swoj zywot... jest zima wiec zalecam wymiane.

Reasumując : w tym aucie jest do wymiany termostat, do ustawienia statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku oraz obroty biegu jalowego (w tej kolejnosci) oraz prawdopodobnie nastawnik do wyczyszczenia.

Jak to wszystko zrobisz zaprezentuj nam ponownie logi : 000 Basic Settings, 001 stat oraz 007.

Pozdrawiam i powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2008 10:55:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2003 19:26:02
Posty: 152
Lokalizacja: Warszawa
dziękuję za pomoc i rady. Biorę się do roboty!

_________________
B7 - BKE
C5 - AWX
B5 - AFN Q chip
C4 - AAH
D2 - AAH
C3 - DR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2009 10:31:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2003 19:26:02
Posty: 152
Lokalizacja: Warszawa
Witam ponownie,

w końcu mogę się zająć przywracaniem do życia COOO.

Co prawda temat tyczy się teraz interpretacji bloku 011 basic settings.

Jak powina wyglądać praca zaworu N75. Wg analizy logów w temacie na forum apropo poprawnej diagnostyki Vagiem wychodzi na to, że u mnie w kolumny 2, 3 i 4 są pokazują wyniki jakby odwrotnie. Czy czasem podczas 2 kolumny i ON nie powinno wskazywać niemalże 100% w 4 kolumnie a w przypadku OFF 0%? Bo u mnie jest właśnie odwrotnie.

Logi poniżej:

http://img211.imageshack.us/my.php?image=01011nw3.jpg

od razu powiem, że mam problemy z Notlaufem...i właśnie są one może wynikiem tychże błędów...

co Wy na to?

_________________
B7 - BKE
C5 - AWX
B5 - AFN Q chip
C4 - AAH
D2 - AAH
C3 - DR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2009 13:45:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Odpuść sobie testy 011 BS w AFN`ie i zapodaj 010 i 011 dynamicznie. Spodziewam się w prawej kolumnie w 011 2500 do 2600 mBAR`a i pięknego notlaufa na końcu.
Na pozątek WD-40 do łapki , psikamy po sztandze i próbujemy ją rozruszać.
Jedziesz w trasę i pałujesz auto jakby Cię gonił sam diabeł. Jeśli to nie pomaga - niestety turbo na stół i do czyszczenia, a jeżeli wżery pod kierownicami są duże - niestety do regeneracji.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2009 14:45:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2003 19:26:02
Posty: 152
Lokalizacja: Warszawa
Baskecior napisał(a):
Odpuść sobie testy 011 BS w AFN`ie i zapodaj 010 i 011 dynamicznie. Spodziewam się w prawej kolumnie w 011 2500 do 2600 mBAR`a i pięknego notlaufa na końcu.
Na pozątek WD-40 do łapki , psikamy po sztandze i próbujemy ją rozruszać.
Jedziesz w trasę i pałujesz auto jakby Cię gonił sam diabeł. Jeśli to nie pomaga - niestety turbo na stół i do czyszczenia, a jeżeli wżery pod kierownicami są duże - niestety do regeneracji.


ok;) w najblizszym czasie zrobie logi, jednakze poczekam troche na poprawe pogody bo teraz tak niebezpiecznie.

apropo turbiny, wsadzenie wiekszej np od 130 konnego wiaze sie rowniez z wymiana wtryskow czy moze jeszcze czegos innego? jestem swiadomy regeneracji, dlatego jak bedzie nieunikniona to moze juz cos zmienic bo koszty zakupu regenerowanej juz wtedy sa niewielkie w stosunku do zabawy z obecna...

_________________
B7 - BKE
C5 - AWX
B5 - AFN Q chip
C4 - AAH
D2 - AAH
C3 - DR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2009 15:10:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wymiana turbiny swoją drogą ...
wymiana wtrysków swoją ...
;)

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2009 21:09:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
przemik napisał(a):
Wymiana turbiny swoją drogą ...
wymiana wtrysków swoją ...
;)

Pozdrawiam


do tego fmic , dobry sofcik i bedzie jak przecinak :peace:

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 01:46:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2007 19:49:39
Posty: 28
psikanie wd40 nic nie da to jest środek na krotka metę bo tak czy siak się zakleją w szybkim czasie co do regeneracji jeśli nie zapieklą się na lądowaniu sztanga wciągnięta na maksa i dzięki temu lądowała cały czas maks i się dzięki temu nie zabiła zaczęła świszczeć itp to można ja rozebrać wyczyścić wypolerować itp poskładać i śmigać

a co do modów to włożysz turbo zacznie brakować paliwa dorzucisz wtryski zacznie się wszystko gotować w dolocie zrobisz milion koni sprzęgło zacznie płakać ze nie może itp itd ;p a co do turbawki to dobry magik potrafi włożyć środek od 130 do obudowy od 110 i w ten sposób odpadają problemy z wężami wszystko plag and play

_________________
Audi Quattro 2.0 16V TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 08:37:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
hemp napisał(a):
psikanie wd40 nic nie da to jest środek na krotka metę bo tak czy siak się zakleją w szybkim czasie co do regeneracji jeśli nie zapieklą się na lądowaniu sztanga wciągnięta na maksa i dzięki temu lądowała cały czas maks i się dzięki temu nie zabiła zaczęła świszczeć itp to można ja rozebrać wyczyścić wypolerować itp poskładać i śmigać

a co do modów to włożysz turbo zacznie brakować paliwa dorzucisz wtryski zacznie się wszystko gotować w dolocie zrobisz milion koni sprzęgło zacznie płakać ze nie może itp itd ;p a co do turbawki to dobry magik potrafi włożyć środek od 130 do obudowy od 110 i w ten sposób odpadają problemy z wężami wszystko plag and play


za bardzo to wszsytko w czarnych kolorach ... ;)

ori AWX ustawione w granicach seryjnego doladowania [jak w seryjnym AWX-ie] podlane troszke paliwkiem [ori VP i wtryski dadza rade] i jest przyjemne, bezpieczne 145PS i plaskie 300 Nm ...
uprzedzam przyszle posty ... nie licza sie wartosci max tylko przebieg krzywych ... :): :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 09:44:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
spanky napisał(a):
hemp napisał(a):
psikanie wd40 nic nie da to jest środek na krotka metę bo tak czy siak się zakleją w szybkim czasie co do regeneracji jeśli nie zapieklą się na lądowaniu sztanga wciągnięta na maksa i dzięki temu lądowała cały czas maks i się dzięki temu nie zabiła zaczęła świszczeć itp to można ja rozebrać wyczyścić wypolerować itp poskładać i śmigać

a co do modów to włożysz turbo zacznie brakować paliwa dorzucisz wtryski zacznie się wszystko gotować w dolocie zrobisz milion koni sprzęgło zacznie płakać ze nie może itp itd ;p a co do turbawki to dobry magik potrafi włożyć środek od 130 do obudowy od 110 i w ten sposób odpadają problemy z wężami wszystko plag and play


za bardzo to wszsytko w czarnych kolorach ... ;)



W czarnych kolorach ??? - ja nic z tego nie zrozumiałem :):

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 09:59:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
przemik napisał(a):
spanky napisał(a):
hemp napisał(a):
psikanie wd40 nic nie da to jest środek na krotka metę bo tak czy siak się zakleją w szybkim czasie co do regeneracji jeśli nie zapieklą się na lądowaniu sztanga wciągnięta na maksa i dzięki temu lądowała cały czas maks i się dzięki temu nie zabiła zaczęła świszczeć itp to można ja rozebrać wyczyścić wypolerować itp poskładać i śmigać

a co do modów to włożysz turbo zacznie brakować paliwa dorzucisz wtryski zacznie się wszystko gotować w dolocie zrobisz milion koni sprzęgło zacznie płakać ze nie może itp itd ;p a co do turbawki to dobry magik potrafi włożyć środek od 130 do obudowy od 110 i w ten sposób odpadają problemy z wężami wszystko plag and play


za bardzo to wszsytko w czarnych kolorach ... ;)



W czarnych kolorach ??? - ja nic z tego nie zrozumiałem :):


chodzi chyba o te slowa

Cytuj:
a co do modów to włożysz turbo zacznie brakować paliwa dorzucisz wtryski zacznie się wszystko gotować w dolocie zrobisz milion koni sprzęgło zacznie płakać ze nie może itp itd ;p a co do turbawki to dobry magik potrafi włożyć środek od 130 do obudowy od 110 i w ten sposób odpadają problemy z wężami wszystko plag and play


ale tak jak spanky pisal turbawka od AWX i juz bedzie dobrze
:):

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 13:04:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2007 19:49:39
Posty: 28
porostu chodziło mi o to ze apetyt rośnie w miarę jedzenia ;)

_________________
Audi Quattro 2.0 16V TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: