Jeśli dobrze zrozumiałem to rzecz która najbardziej Cie interesuje to koszt i różnice cen których różnice uważasz za nie zrozumiałe.
Postaram się wyjaśnić dlaczego Pan Sopa podał taką cenę , a dlaczego któryś z forumowiczów napisał połowę niższą sumę i skąd się to bierze.
Rozrząd w każdym A8 przewidziany jet na 120 000 km i na tyle jest gwarancji że nic się stanie przez cały przebieg. Tak jest w szanujących się firmach. Ale coś za coś.
Twój silnik potrzebuje do rozrządu:
Część pierwsza:
Pasek rozrządu
Pompę wodna
Rolka prowadząca x2
Rolkę napinająca
Uszczelniacza wału korbowego
Uszczelniacz wałka rozrządu x2
Hydrauliczny napinacz paska
Łożysko pompy oleju
Termostat ( ale nie koniecznie , bo wymienia się bez rozpinania rozrządu)
Część druga:
Pasek wielo rowkowy
Rolka prowadząca x2
Napinacz hydrauliczny
Może dość do tego łożysko sprzegłą viskotycznego ( często słaby stan)
Regulator napięcia alternatora ( bardzo często szczotki mają mniej niż 5 mm )
Jak zliczysz wszystko i dodasz koszt usługi wyjdzie tak jak u Pana Sopy
Zakłada oczywiście że tak właśnie Pan Sopa czy jego mechanicy dokonują tej obsługi.
Jak zrobisz Twoja sprawa , ale musisz pamięrać że oddając auto do szanującego się warsztatu będziesz wymagał solidnści i trwałości. Odpwiedzialnść będzie tylko możliwa po spełnieniu tych warunków.
Co zyskujesz ..
Wydając na rozrząd takie pieniądze dostajesz gwarancję na 120 000 km
Jest pewne że Twoje auto będzie jechało.
Ten zaś kto zaoszczędzi 1000 lub 1500 zł może stać na środku drogi bo zerwie się pasek wielo rowkowy , wkręci cię pod koło z tłumikiem drgań żeby zerwać rozrząd. Powiedzmy że wydał mniej niż Ty , ale laweta 500 zł i od nowa cała praca + zawory. To jest taka magia kalkulacji że nie opłaca się korzystać z usług kogoś kto sprzedaje cenę
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
I to cenę w durny sposób niższą.