.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 23:59:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [RS6 C5] Rozrząd
PostNapisane: 18.lut.2009 00:14:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 01:00:16
Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
Witam,
Zbliża się czas wymiany rozrządu więc chciałbym się dowiedzieć: kto robi w orginale rozrząd (popma napinacz pasek roki?) oraz co przy tym powiniemem zrobić. Jaki olej i filtr byście polecali, może ktoś wie jaki jest lany do RS6 c6 orginalnie przez audi? Z góry dzieki.

P.S. Czy ktoś może polecić jakiąś firmę najlepiej we Wrocławiu ale nie koniecznie, ważne żeby dobrze było zrobine.

_________________
RS6 C5 ABT
VB V6
FZ6 S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2009 18:27:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2008 15:38:10
Posty: 77
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
największą wiedzę odnośnie RS ów mają Koraszewscy, ja bym do nich zaprowadził auto

http://www.koraszewski.com/

_________________
nie ma to jak 4 łapki co :o)) obecnie najnowszy nabytek RS6 Avant (ABT) 505 KM poprzednio S6 (C5) manual 340 KM. a na weekendy PORSCHE CARRERA 4 :o) dziewczyna A3 1.8 T Lpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2009 19:33:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1463
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Kto klepie rolki tego nie wiem, łozyska w nich są LUKa (niemiecki), pompe wody radze kupić w ASO, termostat tak samo, lub Wahlera, paski - CONTI (ale patrz czy niemieckie), filtry - MANN, oryginał to Knecht, ale nie ma sensu przepłacać za to samo.
Co do oleju - były lane rózne oleje, zależnie z kim mają "umowe", teraz co leją nie wiem.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2009 20:11:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 01:00:16
Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
borysek napisał(a):
największą wiedzę odnośnie RS ów mają Koraszewscy, ja bym do nich zaprowadził auto

http://www.koraszewski.com/


O to jest bardzo dobry pomysł, niedaleko mnie i faktycznie chyba są nieźli.

Czy oprócz termostatu coś jeszcze zmienić?

Dzwoniłem we Wrocławiu do znanej firmy (nie będę wymieniał nazwy) i zapytałęm o rozrząd do RS6 a gość mówi, peniwe, nie ma sprawy i w końcu pyta jaki tam jest silnik, 2.0? czy 2.5? Wymiękłem i sobie odpóściłem. Dodam, że rozmawiałem z mechanikiem którey podszeł do telefonu żeby określić zakres i cenę prac.

Edit:
A jaki olej Audi każe lać? 5w40?

Zastanawiałem się jeszcze nad filtrami powierza K&N myślicie, że warto? Pozostałe kupię MANN'a.

_________________
RS6 C5 ABT
VB V6
FZ6 S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 12:33:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Myślę że żeby doradzić cokolwiek powinniśmy zacząć od identyfikacji tego silnika.
Czy chodzi o BCY lub BRV ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 12:37:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Lotus napisał(a):
Myślę że żeby doradzić cokolwiek powinniśmy zacząć od identyfikacji tego silnika.
Czy chodzi o BCY lub BRV ?

A co za różnica? Silniki są identyczne, jedyna różnica to program w komputerze.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 12:43:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Dla mnie różnica jest taka że wiem o czym rozmawiam i będę wiedział że w ogóle o to auto chodzi.

Traktuje to jak doradzić dziewczynie jaka bluzkę ma kupić nie wiedząc jaki ma rozmiar biustu. Można się pomylić i dziewczyna będzie niezadowolona jak bluzka będzie za duża. :)

Nie wdawajmy się w spory o szczegóły już to kiedyś zrobiłem i chcę merytorycznie podjeść do sprawy żeby doradzić a nie sprzeczać się o nic .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 16:28:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 01:00:16
Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
Silnik to BCY. Chyba się zdecyduję na Korszewskiego. Chciałbym mieć tylko pewniość, że wyminią to co trzeba. Co myślicie o oleju Motul 300V Power 5w40?

_________________
RS6 C5 ABT
VB V6
FZ6 S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 17:37:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
U mnie to wygląd tak :

Pasek rozrządu 326,-
Rolka 280,-
Napinacz paska 455,-
Napinacz paska 540,-
Rolka 315,-
Pompa wodna 488,-
Łożysko 220,-
Rolka 150,-
Pasek 120,-
Termostat 80,-
Uszczelniacz 50,-
Uszczelniacz x2 80,-

_____Razem: 3104,-

Koszt wymiany tego wszystkiego to jakieś 573 zł x 1,22 = 699 zł


Ogólnie 3803 ,- brutto

Z tym że przy tym silniku jako jednym z niewielu V8 wymiana przypada co 90 000 km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 19:01:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 01:00:16
Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
Bardzo dziękuję Ci za odpowiedź Lotus. Do koraszewskiego mam trochę bliżej ;) To łożysko oraz uszczelniacze to do czego są? Uszczelniacze wałków a łożysko alternatora? Powiedz mi jeszcze czy ten Motul 300v Power 5w40 to dobry wybór? Ew. czy jest sens zakładać filtry powietrz K&N? W sumie do 90tyś to mam jeszcze 50tyś ale auto kupiłem i nie wymieniałem rozrządu a sami wiecie jak to może być z tymi przebiegami. W sumie nic nie sugeruje, żeby coś było nie tak ale lepiej dmuchać na zimne i spać jeździć spokojnie.

_________________
RS6 C5 ABT
VB V6
FZ6 S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 19:36:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
To jest łożysko podstawy koła pasowego ma numer 077 115 136 A .
Pierścienie uszczelniające są do wału korbowego i wałków rozrządu


Co do oleju to nie znam Motula w ogóle , nie powiem więc ani złego ani dobrego słowa. U mnie silniki zalewane były Castrolem , a teraz przeszliśmy już na oleje oryginalne VW AUDI . Nie mogę zamieścić linku bo zaraz usuną jako reklamę.

Jak chcesz obejrzeć to wpisz na allegro olej audi i znajdziesz.


Co do K&N nic do nich nie mam ale nie był by to priorytet jako część do mojego auta. Jeśli się zdecydujesz to pamiętaj że najważniejszy w tych filtrach jest olej , ale nie można przesadzać . Zbyt duża ilość oleju odkłada się na przepływomierzu.
Wszystko z wyczuciem jak zawsze.

Jeśli chodzi o filtr oleju to ja preferuje wyłącznie Knecht bo jest to filtr oryginalny filtr Audi czy VW.

W Twoim przypadku to jest filtr OC 264 i kosztuje 29,71 jest dostępny w Intr Cars na Armji Krajowej 61 mają tam pięc sztuk. Na Bystrzyckiej nie ma :)


Jak coś pytaj i nie stresuj się jakbym chciął Cię ściągnąć do Łodzi użył bym takiej argumentacji że na pewno byś przyjechał.

Aproopos argumentacja. Rozumiem że ten rozrząd wymienią na blokadach :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 19:36:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2008 15:38:10
Posty: 77
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
no tak V8 ale coś mi się wydaje że właśnie w akurat V8 ale RS6 co 60.000 km. ? :(

patrząc na swoją książke serwisową to szwajcar pierwszy raz wymieniał w moim AUDI przy 85 tys. a drugi raz przy 142 tys. wiec sam juz nie wiem

_________________
nie ma to jak 4 łapki co :o)) obecnie najnowszy nabytek RS6 Avant (ABT) 505 KM poprzednio S6 (C5) manual 340 KM. a na weekendy PORSCHE CARRERA 4 :o) dziewczyna A3 1.8 T Lpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 19:41:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Nie stresuj się w ogóle , dobrze zrobiony rozrząd jeździ 90 000 km na silniku RS . Co 60 000 km wymiana przypada RS4 w silnika V6 Turbo ale tam głownie chodzi o sam Pasek reszta jest na 120 000 km ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 19:44:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2008 15:38:10
Posty: 77
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
no to mam zgłowy to bo mam dopiero 20 tysi przyejechane po wymianie :)

_________________
nie ma to jak 4 łapki co :o)) obecnie najnowszy nabytek RS6 Avant (ABT) 505 KM poprzednio S6 (C5) manual 340 KM. a na weekendy PORSCHE CARRERA 4 :o) dziewczyna A3 1.8 T Lpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 19:51:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Samochody nie są po to żeby je co chwila rozbierać ,ale po to żeby nimi co chwila móc wyjechać. Dobrze prowadzone służą długo i bezawaryjnie. Pamiętajmy jednak że przegląd olejowy to nie tylko wymiana oleju i filtra. To czynność która obejmuje także ocenę rozrządu. Dobra bez lania wody...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 20:21:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1463
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Lotus napisał(a):
(...)U mnie silniki zalewane były Castrolem , a teraz przeszliśmy już na oleje oryginalne VW AUDI . Nie mogę zamieścić linku bo zaraz usuną jako reklamę(...)

Więc lejecie dalej to samo :).

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 20:32:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Z doświadczenia :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 22:26:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 01:00:16
Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
Myślę, że na blokadach, Koraszewski chyba to zrobi porządnie, przynajmniej mam taką nadzieję ;) Lotus a powiedz mi ile uwas trwa taka usługa? Czy wogóle możliwe jest określenie stanu rozrządu i stwierdzenie, że nie nalezy go jeszcze wymieniać? W sumie według wskazań licznika mogę jeszcze 50kkm przejechać ale jak bywa każdy wie. Jaki Castrol laliście?

_________________
RS6 C5 ABT
VB V6
FZ6 S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 22:45:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Można ocenić stan paska , nie ocenimy ostatecznie stanu pompy czy rolek ponieważ nie ma takiej możliwości.

Czas wymiany rozrządu wraz z oceną stanu alternatora nie powinien przekroczyć pięciu godzin. To jednak dotyczy samochodów bezwypadkowych i nie zniszczonych przez wcześniejszych rzemieślników . Chodzi o to żeby śruby dokręcane na 30 Nm nie były dociągnięte na 130 na przykład. Wszelkie inbusy mają uszkadzane łby i to potrafi opóźnić prace o nawet trzy godziny. Ale gdy wszystko jest ok to pięć godzin i następna wymiana pójdzie tak samo szybko.

Auta sprowadzone najczęściej są ok , ale te które już były w Polsce naprawiane kryją różne niespodzianki.


Możesz zalać EDGE 0W40 albo 5W30.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 23:11:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 01:00:16
Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
Hmm ciekawe mi każą zostawić we wtorek i odebrać w piątek lub poniedziałek. Przy silniku w polsce nikt nie grzebał to pewne.

_________________
RS6 C5 ABT
VB V6
FZ6 S2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: