.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 04:15:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 AEL] Czy warto kupić końcówki wtrysków z allegro ?
PostNapisane: 19.lut.2009 11:29:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2007 16:37:10
Posty: 51
Lokalizacja: Okolice Tarnowa
Witam.
Co koledzy sądzicie o końcówkach wtrysków do AEL-a z allegro:
http://moto.allegro.pl/item557671169_ko ... 0p502.html
Warto spróbować czy nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2009 14:03:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Dowiedz się o koszty wymiany w Bosch, abyś nie wyszedł jak na mydle...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 14:11:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
EKO DIESEL w Sochaczewi
bierze ok 40zl /szt wymiana+ustawienie

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 14:33:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Nie chcę Ci odradzać wymiany tych końcówek ale jesteś pewien że to konieczne ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 15:16:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Lotus napisał(a):
Nie chcę Ci odradzać wymiany tych końcówek ale jesteś pewien że to konieczne ?

A na jakiej podstawie twierdzisz, że to nie jest konieczne?
Przy okazji pytanie: czy wymiana końcówek to nie jest "plug&play" - nie ingerujemy w żadną ze sprężyn, więc co ma być regulowane? Czy ochodzi o przywrócenie fabrycznych ciśnień otwarcia?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 15:37:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Pytanie wiąże się z tym skąd jest pomysł na wymianę. Ludzie często wymieniają różne rzeczy w autach a potem się okazuje że jest gorzej niż było. Stąd pytanie.

A jeśli chodzi o same wtryskiwacze , każda zmiana jakiejkolwiek części wiąże się z koniecznością regulacji. Prócz tego jeżeli naprawdę jest konieczność wymiany tych końcówek to znaczy że i pozostałe elementy są zużyte. Słabsze sprężyny choćby.

No i nie mniej ważna sprawa to pompa bo okaże się że mamy nawet idealnie ustawione wtryskiwacze a ciśnienie pompy jest zbyt małe żeby je otworzyć w całym zakresie.

Z tego też powodu te silniki mają często problem z rozruchem na "ciepłym" ponieważ przy wyższej temp paliwo jest żadkie , pompa mniej uszczelniona i nie buduje odpowiedniego ciśnienia do otwarcia wtryskiwacza.

Czyli jak wzmocnimy wtrsykiwacze może być tak samo lepiej jak i gorzej.

Dlatego nie jeden mistrz patentu rozbierał wtykiwacze i zmienisząl siśnienie otwarcia wtrysku , auto zaćzeło zapalać lepiej a że kopciło bardziej to kopciło bo musiało bo jest stare. :) Tak przynajmniej tłumaczył sobie właściciel auta usprawiedliwiając usługodawcę.

I stąd moje pytanie , bo może uda się coś uratować jeszcze .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 16:59:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
Z wymiana koncowek nie jest tak do konca plug&play

poniewaz obsada tez sie odksztalca

roznice 0.01 milimetra maja kolosalne znaczenie

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2009 11:08:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2007 16:37:10
Posty: 51
Lokalizacja: Okolice Tarnowa
Witam.
Czy konieczne ? Byłem u mechanika z wtryskami i założył na maszynę wtryska i ciśnienie ok jednak niezbyt ładnie pyli. Ale dowiedziałem się, że dobre końcówki to koszt od ok 280zł w górę i jak na razie zostaję na starych. Zamówiłem jeszcze zaworek ten do pompy wkręcany i jak założę to zobaczę jak się poprawi palenie. A mam pytanie 8.6l/100km to według Was mało czy dużo w moim AEL. Jazda praktycznie w miejscu silnik mało kiedy zdążył sie zagrzać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2009 14:31:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Bardzo ładnie spala. Jak wymienisz zaworek to prośba abyś napisał jaki efekt i dokładnie który zaworek i ile kosztował...Pozdro.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 09:52:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
jopper napisał(a):
Witam.
Czy konieczne ? Byłem u mechanika z wtryskami i założył na maszynę wtryska i ciśnienie ok jednak niezbyt ładnie pyli. Ale dowiedziałem się, że dobre końcówki to koszt od ok 280zł w górę i jak na razie zostaję na starych. Zamówiłem jeszcze zaworek ten do pompy wkręcany i jak założę to zobaczę jak się poprawi palenie. A mam pytanie 8.6l/100km to według Was mało czy dużo w moim AEL. Jazda praktycznie w miejscu silnik mało kiedy zdążył sie zagrzać.


Mi ostatnio pali 7-7.5 l. Połowa baku na trasie, połowa w mieście.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 11:54:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Ja jednak nadal nie rozumiem co jest powodem tych wszystkich operacji. Końcówki , śrubki itd... Z jakiego powodu to wszystko , bo nie zapala , bo nierówno chodzi , bo słabo przyśpiesza... ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2009 21:50:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2007 16:37:10
Posty: 51
Lokalizacja: Okolice Tarnowa
Kupiłem zaworek jak na zdjęciu na żółto, z tym że wcześniej miałem wybite na nim 03 a teraz jest 11. Gostek co kupowałem (pompiarz) mówił że to powinno być to samo. Stąd pytanie co oznaczają te cyfry na zaworku ? Jest zimno więc zobacze czy palenie się poprawi. Dam znać.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2009 22:16:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Lotus napisał(a):
Ja jednak nadal nie rozumiem co jest powodem tych wszystkich operacji. Końcówki , śrubki itd...

Kolega napisał, że słabo rozpyla paliwo....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2009 22:36:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
No tak tak tak , ale ja nie pytałem o to co im przyszło do głowy i co się wydaje komuś. Nie interesuje nas czy słabo rozpyla czy nie...

Interesuje nas co dzieje się z silnikiem. Źle pali , czy źle przyśpiesza , czy kopci etc.....

Rozdzielmy dwie sprawy od siebie , symptomy i diagnozy. Nie interesuje nas zdanie innego diagnosty jeśli mamy wyrazić swoją opinię. Interesują nas fakty...
To co zauważa użytkownik , to co się dzieje z silnikiem czyli przede wszystkim po jaką cholerę te wtryski były wyjęte z tej głowicy. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2009 20:06:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2007 16:37:10
Posty: 51
Lokalizacja: Okolice Tarnowa
Więc wtryski były wyjęte w celu sprawdzenie czy są ok bo ciężko pali jak zimny a wszystko już po kolei zrobione kąt, świece, dawka rozruchowa itp. Wymieniłem zaworek ale małe mrozy i nie wiadomo czy palenie się poprawiło. Jak przymrozi to zobaczę. Albo jakieś wskazówki co jeszcze gdyż całe forum AKP w sprawie "Ciężko pali AEL jak zimny" przestudiowane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: PIERWSZY STRZAŁ
PostNapisane: 12.mar.2009 10:39:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2005 18:01:23
Posty: 19
Lokalizacja: wrocław
WITAM

SPRAWDŻ DOKŁADNIE UKŁAD CHŁODZENIA SILNIKA,A DOKŁADNIE OPORNOŚĆ PRZEKAŻNIKA ELEKTRYCZNEGO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PIERWSZY STRZAŁ
PostNapisane: 17.mar.2009 19:47:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2007 16:37:10
Posty: 51
Lokalizacja: Okolice Tarnowa
flik napisał(a):
WITAM

SPRAWDŻ DOKŁADNIE UKŁAD CHŁODZENIA SILNIKA,A DOKŁADNIE OPORNOŚĆ PRZEKAŻNIKA ELEKTRYCZNEGO


Ale którego przekaźnika ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: