.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 00:50:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2,5AEL 95r]Prośba o ocenę logów (nowe) usunięty kat
PostNapisane: 24.lut.2009 21:49:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Witam.
proszę o ocenę logów silnika AEL. Silnik świeżo po wymianie rozrządu oraz paru uszczelek. Robiliśmy kąt początku wtrysku tylko czy jest on idealnie zrobiony?
Liczę na jakieś porady oraz wskazówki jak doprowadzić silniczek do stanu perfekcyjnego :)
pozd TEO

najpierw logi statyczne normalne:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


teraz statyczne BS:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


A teraz dynamiczne:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


dziękuję za wszystkie sugestie.

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Ostatnio edytowano 02.mar.2009 21:04:44 przez teodor2424, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 22:24:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
-nieczynny egr
-wywal kata
-brakuje grupy 14 do oceny 5 wtryskiwacza

ile ma przebiegu ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 22:30:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Co zrobić z tym EGR-em.
Wiem że zawór sam mechanicznie działa jest ok tylko nie wiem co z elektromagnetycznym zaworem podciśnienia, z niego nie wychodzi podciśnienie na EGR. Jak to można zdiagnozować??
ps
a co z przepływomierzem??

przebieg ponad 270kkm kurcze piąty wtrysk jest na poziomie 1,5mg
ale o wtryskach to wiemy. tylko co jeszcze.

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Ostatnio edytowano 24.lut.2009 22:35:31 przez teodor2424, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 22:32:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
teodor2424 napisał(a):
Co zrobić z tym EGR-em.


-Ja bym tak zostawił :D

teodor2424 napisał(a):
a co z przepływomierzem??


-wykonuje pomiar prawidłowo

ps: termostat zmieniałeś ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 00:20:49 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Statyczny kat wyprzedzenia wtrysku - OK
Turbo - lux
Przeplywomierz - lux
Termostat - OK
Rozwazylbym - wywalenie KAT oraz wyczyszczenie nastawnika.
Co do EGR - zaloguj 003 BS ale bezposrednio przed wlaczeniem logowania wykonaj przegazowke tak do 3500 obr.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 09:33:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
wywalenie kata duzo nie pomoze ... R5 TDI sa spiace do 2300 rpm .... ;) [taka charakterystyka]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 13:14:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Jak sprawdzić ten zawór N18 odpowiedzialny za EGR.
Na jakie logi patrzeć??

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 15:52:17 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zaloguj 003 Basic Settings bezposrednio po przegazowce...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 20:54:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Nowe logi po wywaleniu Kata i po usprawnieniu EGR-a.

Tylko nasuwa mi się pytanie dlaczego podczas próby logowania grupy 014 Normalnej nie dało się uzyskać wyniku?? Czy 5 wtrysk jest wtryskiem sterującym i nie można się z nim skomunikować??

Autko ogólnie chodzi dobrze ale dymi bardzo wyraźnie nie tylko podczas depnięcia.
Jeżeli się zaślepi EGR tak jak miało to miejsce u poprzedniego właściciela to dymku było znacznie mniej.

Jak to zdiagnozować?

Logi Normalne Statyczne:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Logi BS:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oraz 003 po przygazówce:
Obrazek

A tutaj Dynamiczne:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 09:18:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jesli chodzi o sprezarke... jest troszke lepiej... ale tak jak napisal moj kolega Spanky... R5 mają laga do 2300 obr.
EGR - wyglada na sprawny.

Jedyne co mnie niepokoi w tym aucie to te podniesione korekcje... zmierzylbym kompresje na cylindrach i rozwarzylbym wyczyszczenia nastawnika. :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 10:51:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
A słuchaj co może być powodem Czarnego Stefana?? Praktycznie jak noga na gazie to dymi jak skurczybyk.
A i dlaczego w logu 014 nie można odczytać korekcji 5 wtrysku?? Czyżby sterujący był uwalony czy jak. Za bardzo się na tych R5 nie znam.
Co do mocy autka to całkiem całkiem się zbiera i nie ma na co narzekać tylko ten dym i to spalanie. hmmm.

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 11:06:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Wszystko masz dobrze, nigdy nie pokazuje wtrysku odpowiedzialnego za sterowanie (ten z kabelkiem) ponieważ uważany jest jako punkt odniesienia czyli 0,0 . Silniki te mają to do siebie, że jak trzymasz gaz w podłodze to zaczyna się dymek ciemny z tyłu od 3000 tys/obr . Zaślep EGR wstawiając dwie blaszki przed i za grzybkiem to zmniejszy dymienie a dodatkowo jak chcesz do zmniejsz dawkę paliwa w bloku 001 ( masz tam okolo 3,7 mg a zrób na 5 mg niby większa ale faktycznie jest mniej paliwa ) auto będzie mniej zrywne ale dymek zniknie.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 11:59:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Jack napisał(a):
Wszystko masz dobrze, nigdy nie pokazuje wtrysku odpowiedzialnego za sterowanie (ten z kabelkiem) ponieważ uważany jest jako punkt odniesienia czyli 0,0 . Silniki te mają to do siebie, że jak trzymasz gaz w podłodze to zaczyna się dymek ciemny z tyłu od 3000 tys/obr . Zaślep EGR wstawiając dwie blaszki przed i za grzybkiem to zmniejszy dymienie a dodatkowo jak chcesz do zmniejsz dawkę paliwa w bloku 001 ( masz tam okolo 3,7 mg a zrób na 5 mg niby większa ale faktycznie jest mniej paliwa ) auto będzie mniej zrywne ale dymek zniknie.


Dymek czarny idzie nawet jak się trochę wciśnie pedał gazu. Nie mówię tutaj o pełnym bucie bo to zrozumiałe.

EGR raczej nie chciałbym zaślepiać, skoro tam jest to niech zostanie.

A co do zmniejszenia dawki paliwa, jak to zrobić? Bo jeszcze nigdy nie robiłem tego typu zadań :) ale czas się nauczyć.
Mógłbyś opisać jak to zmienić i w jakich blokach patrzeć.
ma się rozumieć że Zwykłym Vag-com da się sie to zrobić??

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 16:49:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Wchodzisz w silnik login 22158 i wybierasz adaptacje w której szukasz pozycja 1 tam pokaże się dawka oraz cyfry ( może być 128 lub mniej lub więcej) musisz tak zmienić aby dawka , która jest na poziomie 3,5-3,7 była więcej niż 5 . Wejdziesz w te ustawienia to zorientujesz się o co chodzi. Wszystko przy pomocy VAG.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: