.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 04:19:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 AFB TDI] 00575 a przepływomierz? Muł na maxa :)
PostNapisane: 25.lut.2009 02:37:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
Witam wszystkich!
Zacznę od tego ze prawie się zabiłem dzisiaj przy wyprzedzaniu uwaga.. eLki :P
Jeżdzę od paru dni na trybie awaryjnym.
Zaczeło się w dzień kiedy postanowiłem wyczyścić swój Imm choć i tak nadaje się tylko do wymiany ale przeciez nie zaszkodzi go Kontaktem spiknąć.
No wiec po czyszczeniu i założeniu do autka wyruszyłem.
Zaczął się lepiej zbierać, ogólnie odniosłem wrażenie ze moge jeszcze z miesiąc pojezdzic ze starym Imm :P
Przejechałem tak ok. 15 km.
Staje na światłach bo czerwone sie pali. Zielone, jedynka i wuszam tak do 3000 rpm, sprzęgło, 2 obroty spadły i wlazł tryb awaryjny i zostałem w miejscu ;|
Zdziwilem sie.. Zjechalem na bok, zgasilem poczekalem chwile odpaliłem i ok wszytsko. Ale po chwili znowu to samo. Zrezygnowałem z wycieczki i wróciłęm na chate.
Podpiołem VAG'a, pokazal oczywiscie 00575 i błąd przepływki(nie skasowalem po czyszczeniu)
Skasowalem bledy i dalem gazu na postoju... 00575 znowu.

Przyszla mi do glowy pewna rzecz.
Kiedy czyscilem przeplywomierz, robilem to kontaktem IPA i wałeczkiem do uszu. Moze przesadziłęm troszke, podczas czyszczenia lekko wygiołem ten platynowy drucik ale naprostowalem i wydawalo sie ok. Zreszta wszytsko bylo ok przez te 15km od załozenia...

Postanowilem odlaczyc kostke od Imm'a. tak zrobilem. Wsiadlem do autka i prawie do rowu odrazu. Zbiera sie jak powinien. Awaryjny nie wchodzi w ogóle. Obojetnie czy but na max czy nie.
Jak podepne kostke zpowrotem to wraca muł.

Dodam że moja katastrofa występuje tylko kiedy silnik się już rozgrzeje. Na zimnym moge go butować(w miarę jak przystalo na zimny TDi, nie n max) i awaryjny ni ewchodzi.
Czy więc może to mieć wpływ na to że przepływka cos juz całkiem niedomaga?

Pozdrawiam i dziękuję za rady.

_________________
<------------<<OOOO>>------------>

A4 Lim 97r 1.9 TDI (AFN) Automat AG4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 02:50:28 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
IMO - najlepiej bedzie jak zaczniesz od tego :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

Pozdrawiam i powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 03:33:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
I chyba też tak zrobię. tylko dynamiczne będzie ciezko zrobić.. 2500rpm na 00575 to max obroty...
Mozna robic dynamiczne przy odpietej przepływce?(bez sensnu chyba co?)
Czy same statyczne starczą...?

Myślałem że z samego opisu przynajmniej uda się COŚ wyciągnąć ale logi no problemo. Vaga mam tylko haaaaa

Czy mógłbym prosić na PV o przeslanie crack'a do Vaga ew. jakiejs normalnej wersji? Bo o BS'ach moge zapomniec w mojej..

PozDDRawiam

P.S. Kupiłem drugie auto :P Made in DDR Trabant 1.1 :P

_________________
<------------<<OOOO>>------------>

A4 Lim 97r 1.9 TDI (AFN) Automat AG4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 08:43:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wklej pełen opis błędu 00575 - z cyfrekami i opisem.
to nie jest wina lmm, prawdopodobnie problem leży w okolicach doladowania [np.: nieszczelność dolotu].

logi są konieczne - statyczne i BS - na chwilę obecną.



jeżeli potrzebujesz pełny VC, to zapraszam na PW.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 21:57:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
Hejka. Poradziłem sobie już z moim problemem. Wszytskiemu winny jednak przepływomierz.
Kupiłem dzisiaj ekhm po znajomości nowego Boscha, nie regenerowany (408zł myśle że dobra cena) i mam nadzieje że pośmiga przynajmniej ze 3 lata.
Załozyłem do auta.. pierwsze wrażenie jakby muł. Bo zimny był :P
jak się rozgrzał to już normalnie jeździł. Pojechałem na kawałek lepszej drogi, but w podłoge pomęczyłem go troszke i Vmax na prostej wyszło mi 217/218 kmh licznikowe. Na climatroniku nie sprawdzałem.
W danych technicznych stoi 218 jezeli dobrze pamiętam więc chyba wszytsko ok.
Podpiołem Vaga, błędów zero i jestem zadowolony :D

Co do logów... mogę zrobić komplet ale czy jest sens? Może wyjść tam coś czego nie widać przy normalnej jeżdzie?
Pozdro!

_________________
<------------<<OOOO>>------------>

A4 Lim 97r 1.9 TDI (AFN) Automat AG4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 22:05:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
wykonaj pełną diagnostykę :!:

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 22:10:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ja zaś spokojnie myślę że poprzedni przepływomierz był ok, a Ty niepotrzebnie wydałeś kasę ...
Problem 00575 wyraźnie powinien skierować twoją uwagę w okolice turbosprężarki, która prawdopodobnie albo przeładowuje albo niedoładowuje.

Moja teoria jest taka: stary lmm po odchwaszczeniu zaczął lepiej mierzyć, skutkiem czego twój czołg dostawał więcej paliwka i energia gazów wylotowych energiczniej napędzała zasyfiałą od sadzy turbinę.
Teraz założyłeś używany zachwaszczony lmm i znów jest (źle) dobrze.

Ale się fajnie wróży bez logów ... ;)

+

NIech mnie spece od perełek oświecą i napiszą czy w tym szatańskim wynalazku siedzi vtg/vnt ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 22:13:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Basket kolega napisał, że kupił nówkę sztukę.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 22:19:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bobo napisał(a):
Basket kolega napisał, że kupił nówkę sztukę.

... co nie zmienia faktu że 00575 nie wziął się od lmm ...

Chodzi o to że stary lmm lepiej mierzył od obecnego ...
Szkoda tylko że nie mamy logów przed i po ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 09:14:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wodzu
"Perełki" posiadają turbine z VTG...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 17:17:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
Tak jak pisałem, kuoiłem nówkę Boscha, nie regenerowany. Nowy ;)
Moge tylko napisac tyle że wcześniej na poprzednim IMM'ie po podłaczeniu kompa podczas jazdy w blokach (chyba 003) pokazywał na wolnych obrotach normalnie, ale juz przy lekkim dodaniu gazu przepływka zacinała się i pokzaywała 5455 w tej ramce... trzeba było wyłączyć silnik i dopiero pokazywał normalną dawkę na wolnych obrotach czyl ok. 250
Po założeniu nowego wszytso było normlanie. Można porównać lewą ramkę z prawą. Wartości prawie pokrywają się. Max odchyłka to 20. Więc Twierdzę że to przepływomierz był wszytskiemu winny. Latam juz ponad tydzień i zero błędów.
I nawet spalanie spadło :P

PSSS.. A stary przepływomierz oddam za parę miesięcy na gwarancję tego nowego, powiem ze się zepsuł :P I kase oddadzą :)

_________________
<------------<<OOOO>>------------>

A4 Lim 97r 1.9 TDI (AFN) Automat AG4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 20:39:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Im starsze auto tym bardziej pokrętna diagnostyka...


Zgadzam się z tym że 575 to usterka która może pojawić się przy uszkodzonym przepływomierzu jako "nie osiągnięto ciśnienia doładowania"

Chodzi o to że w starszych autach szczególnie przed 2000 rokiem niesprawny przepływomierz powodował że przez ograniczoną dawkę paliwa sprężarka nie była w stanie osiągnąć zadanego ciśnienia. Zbyt niskie ciśnienie sterownik rozpoznał jako tryb awaryjny i odcinał.

Jako ciekawostkę powiem jeszcze że w latach 95 -->96 procedura diagnostyczna ( zalecenia fabryczne ) przepływomierza przewidywała zaciąganie ręcznego podczas jazdy żeby zwiększyć obciążenie. Po roku 1996 zniknęły te dziwne rade z dokumentacji :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 21:31:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
yamahayzfr13 napisał(a):
Tak jak pisałem, kuoiłem nówkę Boscha, nie regenerowany. Nowy ;)
Moge tylko napisac tyle że wcześniej na poprzednim IMM'ie po podłaczeniu kompa podczas jazdy w blokach (chyba 003) pokazywał na wolnych obrotach normalnie, ale juz przy lekkim dodaniu gazu przepływka zacinała się i pokzaywała 5455 w tej ramce... trzeba było wyłączyć silnik i dopiero pokazywał normalną dawkę na wolnych obrotach czyl ok. 250
Po założeniu nowego wszytso było normlanie. Można porównać lewą ramkę z prawą. Wartości prawie pokrywają się. Max odchyłka to 20. Więc Twierdzę że to przepływomierz był wszytskiemu winny. Latam juz ponad tydzień i zero błędów.
I nawet spalanie spadło :P

PSSS.. A stary przepływomierz oddam za parę miesięcy na gwarancję tego nowego, powiem ze się zepsuł :P I kase oddadzą :)

Czy posiadasz logi przed i po ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 21:45:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
Moge założyć stary Imm i zlogowac a potem na nowym.
Dodam że jezdze jeszcze z zaślepionym Egr

_________________
<------------<<OOOO>>------------>

A4 Lim 97r 1.9 TDI (AFN) Automat AG4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 22:18:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wydaje mi się, że stare lmm też powinno generować błąd. wówczas podstawiona była wartość stała 545mg [awaryjna], co rodziło notluaf, a to z kolei powodowało brak ciśnienia zadanego [00575].

nie zakładaj starego lmm, jeżeli generowało masę stałą. możesz usmażyć ECU.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2009 23:57:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
No więc zostaje jak jest.
Cieszę się z jazdy teraz jak kiedyś i jest super ;) Pewnie do czasu... :P
Jeszcze jedno pytanie do was.
Jaką Vmax mają wasze AFB/AKN na manulau bez Quattro?

_________________
<------------<<OOOO>>------------>

A4 Lim 97r 1.9 TDI (AFN) Automat AG4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2009 08:16:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
219 km/h wycisnąłem :|

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2009 09:28:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sie.2007 21:03:40
Posty: 264
Lokalizacja: Wroclaw / Polanica Zdroj
licznikowe 230, gps 224

_________________
A8 '08 4.2 TDI
A8 '04 4.2 PB
A6 '04 Allroad 2.5 BAU/sprzedana
A6 '00 2.5 tdi tip AKN/sprzedana
XVS Midnight Star 950 '09


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2009 10:04:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
AFB C5 ad 1998: licznikowe 225 km/h.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2009 13:01:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
na moje chore domyślne oko, z tym butem raz tak raz nie, to "wróżę" N75 :)

Jak juz kiedys pisalem i usilnie przekonywalem wujka zeby nie czyscil i kupil juz i tak schetane lmm. kupil i cieszy mordke ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: