.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 03:59:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AUDI A6 2.5 TDI AFB 98r] nie odpala juz wiecej
PostNapisane: 26.lut.2009 12:14:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2006 10:47:18
Posty: 30
Lokalizacja: Wilno
Witam, audi jest kolegi, od jakiegos zaczely sie problemy z odpalaniem na zimno. Podejrzenie padlo na zapowietrzanie sie pompy, zostaly wymienione wszystkie przewody paliwowe. Babelkow powietrza niema, ale juz auto nie odpala.
Na Vagu bledy:
01126 - Engine Speed Signal
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
Po dluzym kreceniu z silnika wydobywaja sie kleby bialego dymu, Raz w koncu zaskoczyl. Zrobilem loga 004 i 004 BS, prawda silnik byl nie dogrzany, ale pytanie czy to przeskoczyl pasek czy to koniec pompie wtryskowej? Prawda po starciu bledow wiecej sie nie pojawili dopoki silniik pracowal, po zgaszeniu nie chcial odpalic znow.
Obrazek

Obrazek


Usterka znaleziona. Poluzowane śruby mocujące koło wałka rozrządu.

_________________
B4 1z 93 r.


Ostatnio edytowano 05.mar.2009 08:52:08 przez jmorek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 13:45:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Początek wtrysku znajduje się poza wszelkim zakresem i aż dziiw, że silnik wogóle zechciał odpalić ... .
Myślę, że w układzie napędu rozrządu lub napędu pompy wtryskowej stało się coś bardzo ale to bardzo niedobrego.
Uważam, że każda kolejna próba odpalenia silnika jest wysoce niebezpieczna.

Moim zdaniem środki zaradcze powinny polegać na (conajmniej) odsunięciu pasa przedniego, sprawdzeniu napędów pasowych (wszystkich, naturalnie razem z rolkami !!) oraz przywróceniu podstawowych nastaw rozrządu na tzw. blokadach.

Myślę jeszcze, że zanim dotrzecie do ustawiania rozrządu na blokadach - znacznie szybciej znajdziecie jakąś zatartą lub wykręconą rolkę, uwalony pasek (np. wielorowkowy od alternatora) lub inny podobny surprise.

Powodzenia - w razie czego służe dalszą pomocą ;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 13:56:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Piotruś u mnie rano jak odpale silnik slysze jak cos piszczy, zwiazane jest to z paskiem lub jakas rolka - troche mnie to martwi. Co w zwiazku z tym byś radził???? Boje sie zeby cos nie strzelilo.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 14:06:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Krysti napisał(a):
Piotruś u mnie rano jak odpale silnik slysze jak cos piszczy, zwiazane jest to z paskiem lub jakas rolka - troche mnie to martwi. Co w zwiazku z tym byś radził???? Boje sie zeby cos nie strzelilo.


Radziłbym np. wieczorem zdemontować pasek (i rolki) wielorowkowy. Być może tym sposobem znajdziesz źródło pisków od razu - lub z rana, kiedy wszystko będzie całkowicie zimne - odpalisz silnik bez wielorowka i zobaczysz czy dalej piszczy ... .
Gdyby piszczało - niestety napęd rozrządu też będziesz zmuszony zwalić i porządnie sprawdzić element po elemencie. Ja jednak przypuszczam, że winowajaca znjadzie się szybciej w obrębie elementów wielorowka lub napędu klimy.

Co by nie powiedzieć - masz całkowitą rację w tym, że jest się czego obawiać i nie należy pozostawić sprawy "samej sobie" ... .

Krótko mówiąc - ZRÓB Z TYM COŚ - KONIECZNIE !!!

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 14:27:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2006 10:47:18
Posty: 30
Lokalizacja: Wilno
Piotruś napisał(a):
Początek wtrysku znajduje się poza wszelkim zakresem i aż dziiw, że silnik wogóle zechciał odpalić ... .
Myślę, że w układzie napędu rozrządu lub napędu pompy wtryskowej stało się coś bardzo ale to bardzo niedobrego.
Uważam, że każda kolejna próba odpalenia silnika jest wysoce niebezpieczna.

Moim zdaniem środki zaradcze powinny polegać na (conajmniej) odsunięciu pasa przedniego, sprawdzeniu napędów pasowych (wszystkich, naturalnie razem z rolkami !!) oraz przywróceniu podstawowych nastaw rozrządu na tzw. blokadach.

Myślę jeszcze, że zanim dotrzecie do ustawiania rozrządu na blokadach - znacznie szybciej znajdziecie jakąś zatartą lub wykręconą rolkę, uwalony pasek (np. wielorowkowy od alternatora) lub inny podobny surprise.

Powodzenia - w razie czego służe dalszą pomocą ;) :peace:


Dziekuje Ci bardzo rade, w piatek jest umowiony z mechanikiem. Zobaczymy co sie stalo z rozrzadem.

_________________
B4 1z 93 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 16:55:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Piotruś napisał(a):
Krysti napisał(a):
Piotruś u mnie rano jak odpale silnik slysze jak cos piszczy, zwiazane jest to z paskiem lub jakas rolka - troche mnie to martwi. Co w zwiazku z tym byś radził???? Boje sie zeby cos nie strzelilo.


Radziłbym np. wieczorem zdemontować pasek (i rolki) wielorowkowy. Być może tym sposobem znajdziesz źródło pisków od razu - lub z rana, kiedy wszystko będzie całkowicie zimne - odpalisz silnik bez wielorowka i zobaczysz czy dalej piszczy ... .
Gdyby piszczało - niestety napęd rozrządu też będziesz zmuszony zwalić i porządnie sprawdzić element po elemencie. Ja jednak przypuszczam, że winowajaca znjadzie się szybciej w obrębie elementów wielorowka lub napędu klimy.

Co by nie powiedzieć - masz całkowitą rację w tym, że jest się czego obawiać i nie należy pozostawić sprawy "samej sobie" ... .

Krótko mówiąc - ZRÓB Z TYM COŚ - KONIECZNIE !!!

Czyli czeka mnie demontaż calego pasa przedniego :/ ??

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 17:07:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Ja nie widzę innej możliwości niestety - może jak jesteś akrobatą z magicznymi rękami...
Ale szykuj się
ŁAAAAAAAA :diabelek: :534: :evilbat:

:): ;)
Jak masz sprawne rączki to cała robota zajmie Ci godzinę - najwięcej się poodkręcasz kół :D - no chyba że masz podnośnik bramowy - kobyłki etc.

Pozdro

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 18:25:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Stamlej napisał(a):
Ja nie widzę innej możliwości niestety - może jak jesteś akrobatą z magicznymi rękami...
Ale szykuj się
ŁAAAAAAAA :diabelek: :534: :evilbat:

:): ;)
Jak masz sprawne rączki to cała robota zajmie Ci godzinę - najwięcej się poodkręcasz kół :D - no chyba że masz podnośnik bramowy - kobyłki etc.

Pozdro


To lipa na maxa. W poniedzialek auto wedruje do mechanika

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 21:21:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Piotruś napisał(a):
Krysti napisał(a):
Piotruś u mnie rano jak odpale silnik slysze jak cos piszczy, zwiazane jest to z paskiem lub jakas rolka - troche mnie to martwi. Co w zwiazku z tym byś radził???? Boje sie zeby cos nie strzelilo.


Radziłbym np. wieczorem zdemontować pasek (i rolki) wielorowkowy. Być może tym sposobem znajdziesz źródło pisków od razu - lub z rana, kiedy wszystko będzie całkowicie zimne - odpalisz silnik bez wielorowka i zobaczysz czy dalej piszczy ... .
Gdyby piszczało - niestety napęd rozrządu też będziesz zmuszony zwalić i porządnie sprawdzić element po elemencie. Ja jednak przypuszczam, że winowajaca znjadzie się szybciej w obrębie elementów wielorowka lub napędu klimy.

Co by nie powiedzieć - masz całkowitą rację w tym, że jest się czego obawiać i nie należy pozostawić sprawy "samej sobie" ... .

Krótko mówiąc - ZRÓB Z TYM COŚ - KONIECZNIE !!!

A na pasku wielorowkowym co moze byc przycznya pisków.
Dzwonilem do mechanika i powiedzial ze wlasnie od tego paska bedzie zaczynal sprawdzanie.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 21:56:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Krysti napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Krysti napisał(a):
Piotruś u mnie rano jak odpale silnik slysze jak cos piszczy, zwiazane jest to z paskiem lub jakas rolka - troche mnie to martwi. Co w zwiazku z tym byś radził???? Boje sie zeby cos nie strzelilo.


Radziłbym np. wieczorem zdemontować pasek (i rolki) wielorowkowy. Być może tym sposobem znajdziesz źródło pisków od razu - lub z rana, kiedy wszystko będzie całkowicie zimne - odpalisz silnik bez wielorowka i zobaczysz czy dalej piszczy ... .
Gdyby piszczało - niestety napęd rozrządu też będziesz zmuszony zwalić i porządnie sprawdzić element po elemencie. Ja jednak przypuszczam, że winowajaca znjadzie się szybciej w obrębie elementów wielorowka lub napędu klimy.

Co by nie powiedzieć - masz całkowitą rację w tym, że jest się czego obawiać i nie należy pozostawić sprawy "samej sobie" ... .

Krótko mówiąc - ZRÓB Z TYM COŚ - KONIECZNIE !!!

A na pasku wielorowkowym co moze byc przycznya pisków.
Dzwonilem do mechanika i powiedzial ze wlasnie od tego paska bedzie zaczynal sprawdzanie.


Naturalne zurzycie się paska Micro lub nienaturalne zużycie się elementów współpracujących (rolki ,napinacz etc)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2009 07:31:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
ADAM 12 napisał(a):
Naturalne zurzycie się paska Micro lub nienaturalne zużycie się elementów współpracujących (rolki ,napinacz etc)


Rozwinąłbym kwestie napinacza, który rzadziej osłabia naciąg paska - a częściej wyrabia się "na ośce" (pełno tam tulejek, podkładek i plastikowych dystansów).
Tym częściom należy poświęcić sporo uwagi ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 08:35:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2006 10:47:18
Posty: 30
Lokalizacja: Wilno
Witam ponownie,
autko juz odpala, problem byl w poluzowanych srubach mocujacych kolo walka rozrzadu. Zrobione dzisiaj logi. Potrzebna wasza opinia. Samochod dalej nie odpala jak by przystalo, z 5s a to i wiecej krecenia z rana. W przewodzie zero powietrza, i po odpaleniu nic nie leci, ale pojawil sie blad 01440- Fuel level signal, i nie daje sie wykasowac.

Obrazek

Obrazek

_________________
B4 1z 93 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: