.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 09:51:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [a8 d2 AFB] problem z komunikacja z ECU
PostNapisane: 27.lut.2009 17:28:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
meszrum napisał(a):
obawiam się jednak, że moja teoria jest guzik warta - antykradzieżowe odcięcie wyłącza całe obd, a nie tylko diagnostykę silnika...


Ależ bardzo szeroko stosowane są właśnie zabiezpieczenia wpływające bezpośrednio tylko na sterownik silnika. Z innymi elementami jest normalna komunikacja.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2009 19:55:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
To może coś więcej na ten temat... Gdzie tego szukać?? Przy sterowniku czysto. Żadnego druciarstwa. Przy złączu też. Na czym polegają te blokady? Na przerwaniu magistrali pomiędzy złączem OBD i sterownikiem? Dlaczego z pozostałymi sterownikami łączy się bez problemu?

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2009 20:59:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2009 15:12:42
Posty: 71
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Witam. Podpinam sie do tematu bo u mnie jest problem z polaczeniem sie z czymkolwiek wiec nie moge sprawdzic stanu mojego "nowego" nabytku. Bylem u Fachmana co zajmuje sie Audi i VW i niestety nie udalo mu sie polaczyc z moim autkiem. Probowal z laptopa i VAGiem ale nie mam pojecia jakie tam mial oprogramowanie. Moze ktos mi pomoze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2009 13:17:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Jak z niczym nie można się połączyć to zacznij od sprawdzenia wiązki przewodów które idą do złącza diagnostycznego.
W starszych autach trzeba bylo kombinowac z parametrami połączenia, często pomaga zmiana Baud rate na 240. Było o tym na forum.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2009 13:31:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2009 15:12:42
Posty: 71
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Niestety Baud rate nic mi nie mowi. Zapomnialem napisac ze auto mam od kilku dni i naprawde nie bardzo wiem co i gdzie szukac. Przewody przy gniezdzie niby sa bo magik sprawdzal. Moze to byc jak ktos napisal przez dodatkowe zabezpieczenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2009 16:27:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Biedron napisał(a):
To może coś więcej na ten temat... Gdzie tego szukać?? Przy sterowniku czysto. Żadnego druciarstwa. Przy złączu też. Na czym polegają te blokady? Na przerwaniu magistrali pomiędzy złączem OBD i sterownikiem? Dlaczego z pozostałymi sterownikami łączy się bez problemu?


Nie wiem jakie zabezpiecznie może być u Twojego znajomego, zdejmujcie dół deski nad nogami kierowcy i szukajcie czegoś na wiązkach... Aczkolwiek rozumiem, że auto nie odpala ? Bo taki jest efekt przy włączonym zabepieczeniu. Jeśli odpala, to nie ten kierunek poszukiwań...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2009 16:37:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2009 15:12:42
Posty: 71
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Dokladnie jest tak ze auto nie odpala przy wlaczonych zabezpieczeniach i naprawde nie mam pojecia czego i gdzie szukac ale dzieki za odpowiedz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2009 17:15:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2009 15:12:42
Posty: 71
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Witam. udalo mi sie zajrzec do mojego gniazdka i stwierdzilem co nastepuje:
1. sa tylko trzy przewody wpiete do gniazda
2. czerwony na pinie 16
3. brazowy na pinie 4
4. zielony na pinie 7
czy tak ma byc? nie mam przewodu niebieskiego :/

_________________
A8 D2 ABZ '95 jest :) stukniete:(
Audi 100 C4 2.6 '91 bylo
Honda Accord Aerodeck '88 bylo
Mazda 323F '92 bylo
Ford Mondeo '97 bylo
Bog nie istnieje :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2009 10:32:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Tak ma być.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2009 15:47:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2009 15:12:42
Posty: 71
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Napisalem, ze u mnie sa trzy przewody poniewaz maszrum na rysunku pogladowym zapodal, ze jest jeszcze niebieski L-line i to mnie zaniepokoilo. A co do radia to mialem zmieniane ale tez jest audi przy czym nie jest chyba podlaczone jak nalezy. Czy to moze miec wplyw na komunikacje? Tak ktos tu zasugerowal bo u mnie nie ma polaczenia z niczym :/

_________________
A8 D2 ABZ '95 jest :) stukniete:(
Audi 100 C4 2.6 '91 bylo
Honda Accord Aerodeck '88 bylo
Mazda 323F '92 bylo
Ford Mondeo '97 bylo
Bog nie istnieje :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2009 09:15:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2007 13:21:17
Posty: 35
Lokalizacja: DSW
Jesli chodzi o polaczenie z samym ENGINE to u mnie wystepuje ten sam problem [A6 AFB], czyli nie chce sie laczyc w standardowy sposob. Jednak kombinowalem i kombinowalem jak wejsc w sterowniki silnika i sie udalo.

Sprobujcie w nastepujacy sposob:

1) Podlaczcie kabel pod kompa i do gniazda OBD w aucie- nie wlaczajcie zaplonu;
2) Wlaczcie Vaga;
3) Nastepnie wejdzcie w select;
4) Klikamy na Engine i od RAZU przekrecamy kluczyk na zaplon;

W ten sposub jakos udaje mi sie wejsc w sterowniki silnika i zobaczyc co sie tam dzieje. Jesli wam zaczyna wyszukiwac sterowniki silnika - w okienkach zaczynaja sie pojawiac te zielone napisy wtedy mozemy wlaczyc silnik i po chwili macie pelny dostep do jego funkcji.

Jak sie uda to sie ciesze :)

Pozdrawiam....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2009 09:19:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2009 15:12:42
Posty: 71
Lokalizacja: ŁÓDŹ
A u mnie sie udalo. Okazalo sie, ze nie mialem polaczenia bo piny w gniezdzie diagnostycznym byly wcisniete. Wymiana gniazda i jest :peace:

_________________
A8 D2 ABZ '95 jest :) stukniete:(
Audi 100 C4 2.6 '91 bylo
Honda Accord Aerodeck '88 bylo
Mazda 323F '92 bylo
Ford Mondeo '97 bylo
Bog nie istnieje :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: