.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 22:06:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 AAT 94R] Potrzebny schemat VACUM
PostNapisane: 09.lut.2009 09:15:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
Witam.

Rozebrałem pompę Vacum - twardniejący pedał hamulca - Rozebrałem ją całą razem ze sprężyną, pierścieniem. Rozebrałem i nie jestem pewnien czy to było dobrze złożone - więc chciałbym to poskładać tak jak sie należy. Czy ktoś może mi pomóc? chodzi o rozłożenie zaworków i gumek pod nimi w przedniej cześci pompy. Może ktos ma dojście do takich fotem lub schematu. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2009 12:03:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Obrazek
tych dwóch obok nie założysz inaczej niż trzeba. Najważniejsze jest wymycie płytek zaworków z czarnego osadu DO CZYSTA benzyną. Uważaj na pierścień tłoka, bo jest bardzo kruchy! U mnie po czyszczeniu już rok jest spokój.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 18:58:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
makaon dzieki za foto. Poskładałem pompę - , poczyszczoną, przemyta - i nic to nie dało słabo jak ssała tak ssie, do tego zaczęła stukać..... W AAT tescia ssie jakies 2 - 3 razy, i przedewszyskim szybciej u mnie powoli i słabo....

Muszę kupić drugą i nie wiem czy nowa (z allegro) czy szukać dobrej używki. Co radzicie????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 04:18:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:34:00
Posty: 190
Lokalizacja: Bramsche
Przyjżyj się dokładnie zaworkom. Może są popękane zastawki. Te plastikowe kółeczka w środku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 08:13:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Nie tylko zastawki, mogą być popękane oringi, raczej trudno będzie wymienić - wtedy wymieniasz zaworki dostępne w necie od mercedesa lub żuka z pompy paliwowej - cena o 6 zł/ szt.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 15:02:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:34:00
Posty: 190
Lokalizacja: Bramsche
Niewiem jak działają zaworki z żuka ale z mesia nie są za dobre. Po paru tysiącach pękają. Wymiane przeprowadziłem powtórnie i znowu szlag je......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 15:43:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
no i wymienilem pompe vacum, i dupa 400 zł poszlo sie walic. Dalej jest to samo po 4 nacisnieciach zaraz po sobie pedal jest twardy i haulce sa b.słabe - prawie nie hamuje. Juz sam nie wiem co robic. Moze sa zapowietrzone - brak mi sil powoli. Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 16:01:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Kolego przykro mi, posprawdzaj WSZYSTKIE przewody i urządzenia podciśnieniowe, bo vacu napędza nie tylko servo hamulców. Oraz sprawdź szczelność samego serva.

Cytuj:
W AAT tescia ssie jakies 2 - 3 razy, i przedewszyskim szybciej u mnie powoli i słabo....

hmm po przeczytaniu powyższego skłaniam się ku sprawdzeniu napędu pompy vacu : krzywka na wałku rozrządu oraz popychacz, bo wnioskuję że Twoja stara oraz nowa pompka ssie sa słabo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 17:30:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
Tak wiec dzis przelozylem swoja pompe do AAT tescia, i u niego pompuje ona tak samo jak u mnie. U niego lekkie polozenie nogi na pedal powoduje zatrzymanie sie auta a u mnie trzeba cisnac mocno na pedal zeby sie zatrzymac.

makaon, nowa pompa pompuje duzo lepiej, posprawdzalem dziś wszystkie przewody i jest tak samo jak u tescia. Pompuje bardzo ladnie - i nie wiem czemu nie ma tych hamulcow. Mam dokladnie 2 szanse na dobre hamowanie. Za 1-szym razem jest super za drugim juz gorzej, pozniej juz pedal robi sie twardy i hamulce sa tepe.

Pamietam kiedys strzelily mi wezyki od hamulcow. Pojechalem do mechanika zalozyl nowe i odpowietrzyl tylko przod- nie odpowietrznikiem a przewodem. Wiec mam opytanie czy wystarczylo odpowietrzyc tylko przod? moze gdzies tu jest problem. Chcem go odpowietrzyc calego - robi sie to od ostatniego tylnego kola? Musze miec pewność znim zacznę wymieniać pompe Serwa i Serwo.

Proszę was o pomoc, bym mogl spokojnie jechac, i nie martwic sie o to ze nie dam rady sie zatrzymac. Autem nie jezdze tylko ja a moja dziewczyna, boje sie ze cos sie moze stac. Pozdrawiam Serdecznie. Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 12:23:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
odpowietrzyl tylko przod- nie odpowietrznikiem a przewodem

no nie wiem czy da się dobrze odpowietrzyć cylinderek samym przewodem, pewnie albo są zerwane odpowietrzniki, albo nie chciał ich zerwać :(.
W sumie nie wiem po co od razu się doczepiłeś do vacumki, jeśli heble nie działały właściwie? Musisz pojechać na stację diagnostyczną i ZMIERZYĆ siłę hamowania na kołach za 1,2 i 3 naciśnięciem a przede wszystkim porządnie odpowietrzyć zaciski (ja bym od razu je zregenerował, wymienił jak trzeba odpowietrzniki itp. zabawy, by mieć heble z głowy - w końcu one są najważniejsze w samochodzie!!!).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2009 10:43:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
wymienilem plyn w ukladnie na nowy, jednak nic to nie pompglo - jedynie czuje roznice na sprzegle - chodzi tak ladnie i miekko. HAmulce sa za pierwszym i drugoin nacisnieciem pozniej to juz loteria. Vacum dziala, nie ma nigdzie nieszczelnosci - nie wiem juz sam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2009 11:25:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Skombinuj se manometr http://www.allegro.pl/item561286810_wsk ... boost.html - wykorzystasz go potem do obserwacji boosta na desce, lub jakikolwiek inny manometr, podłącz trójniczek w układ podciśnienia i obserwuj jak ono się zmienia. Ja z Twoich opowieści nadal nie rozumiem czy hamulce przestają działać czy działają, ale trzeba użyć dużej siły (musisz zmierzyć siłę hamowania przy 1 2 i 3 naciśnięciu). Odpowietrzyłeś oczywiście pród-tył ? Może naprwdę "puszcza" Ci servo hamulców (nie mówię byś od razu wymieniał, a dokładnie sprawdził) ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 10:35:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
makaon tak jak piszesz, za pierwszym nacisnieciem sa zylety, za drugim juz jest gorzej bo trzeba mocno nacisnac za 3,4,5 juz jest calkiem ciezko bo pedal robi sie twardy i trzeba go z calej sily wdusic by auto choc troche zaczelo hamowac. Odpowietrzalem od najdalszego tylniego - do przodu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: