.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 05:46:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL TDI] krotkie odcinki i PSJ :)
PostNapisane: 28.lut.2009 11:26:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.gru.2007 22:34:51
Posty: 35
Lokalizacja: dolny slask
witam,
1. czy pokonywanie krotkich odcinkow, np tylko dojezdzanie do pracy, gdzie silnik nie zdazy zlapac temp, jadac wtedy bardzo powoli ma wplyw na turbine, silnik TDI?
2. jakie szkodzy czyni wolna jazda w trasie? (do max 2400obr)?
pozdrawiam

_________________
A3 1.9 TDI 110KM ASV
dolnyslask


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2009 11:50:49 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
W obu przypadkach.... moze spowodowac(ale nie musi) niepoprawną prace kierownic VTG = zła regulacha cisnienia doładowania=notlauf=braki mocy. :)

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2009 22:04:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. NIestety diesle nie lubią krótkich odcinków, a turbina vtg jest mordowana podwójnie: słabe polskie paliwo + psj ...
2. Zabija kierownice spalin. Możesz jeździć spokojnie w trasie, ale od czasu do czasu użyj prawej nogi ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL TDI] krotkie odcinki i PSJ :)
PostNapisane: 28.lut.2009 22:12:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
zzyzx napisał(a):
2. jakie szkodzy czyni wolna jazda w trasie? (do max 2400obr)?
pozdrawiam

Tak z ciekawości zapytam: na najwyższym biegu, jaką masz prędkość przy 2400 obr/min?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL TDI] krotkie odcinki i PSJ :)
PostNapisane: 28.lut.2009 23:50:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
cygaro-avant napisał(a):
zzyzx napisał(a):
2. jakie szkodzy czyni wolna jazda w trasie? (do max 2400obr)?
pozdrawiam

Tak z ciekawości zapytam: na najwyższym biegu, jaką masz prędkość przy 2400 obr/min?


zapewne 120-130km/h

koniec OT

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2009 21:20:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.gru.2007 22:34:51
Posty: 35
Lokalizacja: dolny slask
przy 2400 ok 110..
tak zadalem to pytanie, [wywolujac wilka z lasu] bo cala ta zime jezdzilem wlasnie male odleglosci, a jak juz trasa, to wyjatkowo wolno..katastrofalny stan drog w regionie w ktorym mieszkam, nie pozwala prawie wogole na jazde.. ale to juz odrebny temat.

w kazdym razie zapiekly mi sie wlasnie kierownice, bo auto w trakcie jazdy po wcisnieciu gazu.. jedzie jakby mialo polowe KM.

dodam do tego jeszcze pytanie: czy mozna, bez zadnych konsekwencji dla turbiny, tak jezdzic, czy tez nalezy natychmiast udac sie na czyszczenie??
i gdzie najlepiej to zrobic, zeby nikt nic nie spiep%^, bo jak dotad auto chodzilo jak zloto, a nie mam najlepszych wspomnien z warsztatow..

dziekuje za wyjasnienia i pozdrawiam

_________________
A3 1.9 TDI 110KM ASV
dolnyslask


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2009 22:52:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
zzyzx napisał(a):
i gdzie najlepiej to zrobic, zeby nikt nic nie spiep%^, bo jak dotad auto chodzilo jak zloto, a nie mam najlepszych wspomnien z warsztatow..

dziekuje za wyjasnienia i pozdrawiam

Jesli mieszkasz na Dolnym Śląsku, to na czyszczenie najlepiej udać się na A4 - popałuj trochę auto tak by miało szansę powkręcać się na obroty. Przy odrobinie szczęścia po 20 minutach będzie po zabiegu :peace:
We Wrocławiu ruszasz, w Legnicy lub koło Opola masz zdrowe turbo.....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2009 23:56:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
zzyzx napisał(a):
przy 2400 ok 110..
tak zadalem to pytanie, [wywolujac wilka z lasu] bo cala ta zime jezdzilem wlasnie male odleglosci, a jak juz trasa, to wyjatkowo wolno..katastrofalny stan drog w regionie w ktorym mieszkam, nie pozwala prawie wogole na jazde.. ale to juz odrebny temat.

w kazdym razie zapiekly mi sie wlasnie kierownice, bo auto w trakcie jazdy po wcisnieciu gazu.. jedzie jakby mialo polowe KM.

dodam do tego jeszcze pytanie: czy mozna, bez zadnych konsekwencji dla turbiny, tak jezdzic, czy tez nalezy natychmiast udac sie na czyszczenie??
i gdzie najlepiej to zrobic, zeby nikt nic nie spiep%^, bo jak dotad auto chodzilo jak zloto, a nie mam najlepszych wspomnien z warsztatow..

dziekuje za wyjasnienia i pozdrawiam

K.... napisze to po raz tysięczny, ale niech Allah mi wybaczy ...
1) Spsikać niewierną sztangę Wd-40 lub innym niewirnym paskudztwem
2) Przepałować dziada (lub dac Basketowi na KZK)
3) Jeśli pkt 1-2 zawiedzie - wyrwać tuebullum na stół i czyścić
4) Jeśli pkt 3 zawiedzie - pakupić nowe turbullum i unikać PSJ stosując 10 przykazań dla diesla (po co je napisałem , skoro większość ich nie czytała :/ )

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 08:21:41 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Jak na "5"-tce masz 2400 RPM i 110 km/h to nic nie stoi na przeszkodzie dojechać do roboty czasmi 80-90 km/h na dwójce (lub trójce jak nie starczy obrotów) :peace:
Nie potrzeba dużej prędkości aby jechać 4000 RPM dieslem, w końcu po coś jest skrzynia biegów. A i frajda jaka....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 09:58:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Tak się zastanawiam po cholere dla ludzi w miarę mocy TDi'k skoro i tak tego nie wykorzystują a jak przyjdzie co do czego to marudzą ze mocy nie ma itp ,było sobie kupic 1.6L i nie było by problemu :!:

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 15:38:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.gru.2007 22:34:51
Posty: 35
Lokalizacja: dolny slask
Baskecior napisał(a):
...
4) Jeśli pkt 3 zawiedzie - pakupić nowe turbullum i unikać PSJ stosując 10 przykazań dla diesla (po co je napisałem , skoro większość ich nie czytała :/ )


Baskiecior: przykazania przydatne sa bardzo, wiekszosc osob szanujacych swoje auto (czyt. portfel) stosuje sie do nich, tak wiec, warto bylo je napisac.
ja po trasie gdzie turbinka mogla troche pochasac czekam chwile na wolnych, wszyscy patrza na mnie co ja robie i dlaczego nie wylaczylem jeszcze auta.. ;)
jednak nie sposob nic poradzic, jak trzeba pojechac po swoja ukochana po pracy, jak chce podjechac do sklepu, wtedy mimo woli autko robi krotkie przebiegi.
takze, chwala za przykazania, ktore zapewne chronia kazdego klekota :)

przy najblizszej okazji sprobuje przeciagnac troche auto po a4, chociaz dojazd ode mnie do niej, grozi utrata zawieszenia..

_________________
A3 1.9 TDI 110KM ASV
dolnyslask


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 15:48:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.gru.2007 22:34:51
Posty: 35
Lokalizacja: dolny slask
Gustav napisał(a):
Tak się zastanawiam po cholere dla ludzi w miarę mocy TDi'k skoro i tak tego nie wykorzystują a jak przyjdzie co do czego to marudzą ze mocy nie ma itp ,było sobie kupic 1.6L i nie było by problemu :!:


zapewniam, ze lubie czasem przycisnac, kiedys czesciej niz czasem (nawet posiadajac owy 1,6 motor;). dbam o auta, i przyznam, ze nie moge przejechac po dziurach, do ktorych mozna schowac czasem slonia tak zeby nie wystawal, 100tka.. po prostu szlag mnie trafia.. uwielbiam szybka jazda po kretych drogach, po autostradzie nie przekraczam (3400-3800obr).

moze wyolbrzymiam, jednak obecny stan drog nie nadaje sie WOGOLE do jazdy, ale jak trzeba, to tylko do PSJ..

co zas sie tyczy A4 miedzy legnica i wrockiem, to tam jest 110 ograniczenie, skody superb, octavie, passaty i nawet clio rs nagrywaja nagminnie.. choc to jedyny odcinek gdzie mozna troszke nadrobic czas..

to tyle OT, w warsztacie zawolano mi 450zl za zdjecie Turbiny i wyczyszczenie.
za ok 1000zl mam mozliwosc kupna nowki oryginalu z de, i nie wiem czy warto sie bawic..

_________________
A3 1.9 TDI 110KM ASV
dolnyslask


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2009 21:44:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Interesuje mnie jeden szczegół. Stosuję się ochoczo do przykazania aby turbinę czasem przedmuchać by się kierownice nie zastały ale że AFV jest żwawy z natury to trudno to robić z pedałem gazu w podłodze. Więc najczęściej po prostu wkręcam go na wyższe obroty ale dociskając gaz umiarkowanie. Czy same obroty wystarczą? Czy też musi być również odpowiednie obciążenie silnika (gaz do oporu)?

Druga sprawa - czy obroty ok 3500 na zegarze wystarczą czy raczej do 4000?

Trzecia sprawa przy okazji - teoretycznie ten silnik kręci się do 4000 obr/min. W praktyce zegarek pokazał mi dziś nawet 4500 i dalej go nie piłowałem z obawy o zdrowie silnika. Odcięcie paliwa nie nastąpiło. Wiadomo że obrotomierze pokazują nieco zawyżone wielkości ale żeby aż tak? Może ktoś przy nim kiedyś dłubał?

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2009 22:21:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2007 20:07:30
Posty: 45
Lokalizacja: Tczew
W żyzlu nie ma odcięcia , w praktyce powyżej 4200 rpm (zależy od silnika) nie ma po co kręcić, chyba, że nie lubisz się z rozrządem . ;)

_________________
Audi 100 C4 2.5 TDI '92 1993-1998
Audi A6 C5 AFN '97 1998-2007
Peugeot 607 2.2 HDI '03 2007-...
Opel Vectra 2.0 DTI '99 2007-...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2009 23:36:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
KaeS napisał(a):
W żyzlu nie ma odcięcia , w praktyce powyżej 4200 rpm (zależy od silnika) nie ma po co kręcić, chyba, że nie lubisz się z rozrządem . ;)

Seryjne TDI odcina przy 5300 rpm przy pałowaniu na wolnych obrotach. W czasie jazdy w seryjnym AFN`ie i podobnym diabelstwie udaje się czasem osiągnąć 5200 rpm ...

Odpowiadając ramonowi1: trzeba jeździć zdecydowanie używając maksymalnego momentu obrotowego, czyli wcisnąć od 1700 rpm i zmienić bieg przy 3000 rpm. Wtedy sadza z kierownic odpada ... żeby zebrać się przy następnej sesji PSJ ... :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2009 07:13:34 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Co do odcięcia w TDI, jak juz Basket napisął na wolnych przy pi x oko 5300, u mnie było gdzieś 5000-5100, ale na biegach (niskich typu: 1,2 max 3) też tak jakby było (może wynika z tego że ponad 4000 RPM jest drastyczny spadek mocy i nie jest to odcięcie de facto a skraj mozliwości), np na 1 i 2 w moim ex 1Z mogłem dojechac gdzies do 4700-4800, a na 3 i wyżej to juz max 4500... i nie tyle odcięcie co stopniowe słabnięcie i dalej się już nie wkręcał

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2009 07:47:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
KaeS napisał(a):
W żyzlu nie ma odcięcia.....

nie wiem skąd masz taką wiedzę.... świeżo po przesiadce z benzyniaka na TDi-ka (AFN) przyzwyczajony do wysokich obrotów przeciągnąłem kilka razy do odcięcia... jeśli chodzi o jazdę antyPSJ zimą to przecież w mieście drogi są odśnieżone i nie przeszkadza to w korzystaniu z max momentu obrotowego TDi :D w trasie faktycznie nie polatasz z butem w podłodze ale w mieście trzeba go odmulać

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2009 08:19:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Czyli jak rozumiem kierownice zmieniaja pozycję raczej nie w zależności od obrotów a od położenia pedału gazu? Piszą "na wolnych obrotach" macie na myśli bieg jałowy? ok.
Pisząc że nie ma jak jeżdzić z pedałem gazu w podłodze chodziło mi nie tyle o warunki zimowe co o brak potrzeby ciskania gazu do dechy bo nawet przy wciskaniu do połowy jedzie całkiem raźnie. Jak się depnie do dechy to już się krajobraz b. szybko przewija i zaraz trzeba hamować, no ale skoro trzeba to trzeba ;) Tylko żonie trudno to jakoś sensownie wytłumaczyć. Jeżeli jednak wystarczy do 3000 to już spoko, nie będę go kręcił do 4000 dla samego kręcenia, chyba że zajdzie potrzeba przy wyprzedzaniu trzech tirów na raz. Dzięki.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: