.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 23:52:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zmiana silnika z AKN na BCZ A6
PostNapisane: 02.mar.2009 21:48:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2009 21:23:29
Posty: 1
Witam klubowiczów ma pytanie odnośnie szmiany silnika w audi A6 mam obecnie silnik AKN w którym oprócz wymiany rozrządu trzeba by było wymienić hydrałlike.Mam okazje kupić motor BCZ za około 3tyś bez rozrusznika i pompy wpomagania oraz pompy klimy.Z tego co mi wiadomo w pompie paliwa znajduje się imobilajzer i ta pompa nie chodziła by z moim sterownikiem.Proszę was o radę czy warto brać się za taki interes .Silnik ma przebieg udokumentowany jest z roku 2004 z auta po wypadku 163km.Przebieg silnika to 95 tyś km.Czy jak założe pompe AKN wszystko będzie ok ,czy można przełozyć samą płytkę od pompy z imobilajzerem. Z góry dziekuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 10:08:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2008 17:28:53
Posty: 157
Lokalizacja: Gdynia
Operacja taka jest możliwa ale zbyt wiele rzeczy z osprzętu silnika musisz przeszczepić razem z nim, więc musisz dołożyć sporo PLN do tych 3 tyś. A tak wogóle po co chcesz swapować zdrowy silnik (po kosztownej wymianie rozrządu i hydrauliki)???? Jeśli brakuje ci mocy zainwetuj te pieniądze w dobry tuning (nawet taniej wyjdzie) i "będzie pan zadowolony". Wiesz przynajmniej co siedzi pod maską. Ten BCZ nawet z przebiegiem 95k może okazać się porażką.

_________________
A6 C5 Sedan 2.5TDi V6 AKE 180KM 2000/01r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika z AKN na BCZ A6
PostNapisane: 03.mar.2009 10:49:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2007 14:42:27
Posty: 245
Lokalizacja: Prudnik/Swindon
antena napisał(a):
silnik AKN w którym oprócz wymiany rozrządu trzeba by było wymienić hydrałlike.

źle go zrozumiałeś to jego motor wymaga remontu i inwestycji i stąd ten pomysł :)

_________________
A6 C5 APU Q + wirus + stag 300 - było
A6 C5 AWX + wirus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 14:07:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli BCZ jest razem z ECU i pompą VP44, to nie będzie problemu.
immobiliser nie znajduje się na pompie - tę informację udzielił Ci kretyn.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 14:37:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
jeżeli BCZ jest razem z ECU i pompą VP44, to nie będzie problemu.
immobiliser nie znajduje się na pompie - tę informację udzielił Ci kretyn.

ale czy od ktorejs wersji kod imo nie jest zaszyty takze w pompie??? (do zweryfikowania)
Z pozycji czysto asekuranckiej sprawdzilbym czy wtyczkologia do tego nowszego ecu jest taka sama a jezeli nie czy sie pozniej nie okaze, ze elektronika pompy abs czy inne gadzety elektryczne dadza sie podlaczyc plug&play...
Na forum passata jest jeden taki co uzytkuje paska b5 z 2,0tdi wiec opcji jest wiele
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 17:12:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Wszystkie pompy wtryskowe 2.5 TDI powyżej roku 2002 są wyposażone w immobilizer. Jako trzeci człon blokady anty kradzieżowej wymagają dopasowania elektronicznego. Jeżeli w samochodzie powyżej modelu 2002 zostanie wymieniona pompa ale nie dopasowana do immo, komputer nie zezwoli na uruchomienie silnika.


Wymiana natomiast całego silnika jest możliwa ale najprościej będzie jeśli drugi mocno nowszy silnik będzie w komplecie z komputerem i instalacja. W przeciwnym razie masa rzeczy nie będzie pasowała. Wszelkie kostki elektryczne lub rurki ( chociażby połączenia vaku - servo ) Dużo dużo drobiazgów.


Bardzo ważne jest też to czy silnik ma współpracować z automatyczną skrzynią czy manualną. A to jeszcze wyższa szkoła analizy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 18:58:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Lotus napisał(a):
Wszystkie pompy wtryskowe 2.5 TDI powyżej roku 2002 są wyposażone w immobilizer. Jako trzeci człon blokady anty kradzieżowej wymagają dopasowania elektronicznego. Jeżeli w samochodzie powyżej modelu 2002 zostanie wymieniona pompa ale nie dopasowana do immo, komputer nie zezwoli na uruchomienie silnika.



owszem.
nie mniej jednak zrozumiałem, że AKN posiada takie immo.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: