.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 00:46:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi b4 2.8 AAH] Glowice
PostNapisane: 03.mar.2009 10:59:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2006 11:57:18
Posty: 43
Lokalizacja: Suwałki
Auto: BMW 530d
Panowie mam takie pytanie
Zamierzam robić głowice, bo już wkurza mnie dolewanie oleju jak auto sprowadziłem 3 lata temu z Niemiec to zero problemów nic nie ciekło i nawet od wymiany do wymiany dolewałem 50-100ml, ale z racji naszych dróg kilka razy zaczepiłem katalizatorami i podniosło mi prawa głowicę, bo cieknie aż po skrzyni myślałem ze to ten dekielek pod kolektorem dolotowym, wymieniłem uszczelkę, ale dalej to samo teraz wychodzi mi na 3 tys. km 1l oleju.
Kolega w silniku, ABC docisnął głowice pocą się, ale na 10tys km dolewa 1-1.5l oleju to w normie.
Ja nie chce dociskać, bo potem jak by nie pomogło to przy odkręcaniu może być kiszka.
Moje pytanie, co musze zrobić jak już ściągnę głowicę wiem ze uszczelki pod głowicą pod kolektorem splanować, dotrzeć zawory i co jeszcze…? Dodam ze z silnikiem nic się nie dzieje jak odpalam to klekocze, ale to hydraulika i jak olej przegoni to cichnie, lecz trochę stuka to mam tu czegoś się obawiać? Z wydechu nic nie śmierdzi olejem na zimnym ani na gorącym dymi, ale to para.

Proszę o odpowiedzi tych którzy już to przerabiali.

Gdy zdejmę kostkę od wtryskiwacza to stukanie ustępuję, co w takim razie jest do wymiany?

_________________
Było-VW Polo 1.3 Coupe 1990r.
Było- Audi B4 2.8 Sedan 1993r.
Było - BMW E46 320d Touring 2002r
W rodzinie - Audi A4 B5 Avant 1,9tdi 1999r
W rodzinie - Audi A3 1.6 1999r
Jest - BMW E60 530d 2005


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 13:26:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
A nie przegrzałeś go kiedy przypadkiem ? Np. Płyn chlodniczy nie uciekł czy coś w tym stylu ?
Pytam, bo wystarczy raz przegrzać silnik i juz zuzycie oleju wzrośnie. Uszczelniacze zaworowe od temperatury sparcieją i przepuszczają olej.
Jak juz sciągniesz głowice, to profilaktycznie wymień te uszczelniacze i popychacze hydrauliczne. Przy tej robocie, to koszt niewielki.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2009 14:45:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Dżizas, wg. mnie to nie wiem jak silne uderzenie w katalizator nie ruszy głowicy! Prędzej pęknie kolektor wydechowy! Jeśli leje Ci się po skrzyni, to pierwszym winnym są uszczelki pod pokrywami zaworów, zwłaszcza w załamaniach przy obudowach wałków. Może też lecieć z zaślepki wałka głowicy lewej, bądź simeringu wałka przy czujnika Halla.

Napisz jeszcze, czy dymi zaraz po odpaleniu po dłuższym postoju, bo AFAIK to pierwszy objaw zużytych uszczelniaczy zaworowych. Ew. napisz, czy kopci przy wyższych obrotach na niebiesko... No i jaki masz olej?

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 20:15:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2006 11:57:18
Posty: 43
Lokalizacja: Suwałki
Auto: BMW 530d
Przegrzać nie przegrzałem płyn nigdy mi nie wyciekł w lato temp w korkach dochodziła do troche, ponad 100 ale wentylatory zaraz zbijały ją.
W Niemczech lany był castrol ja 3 lata jeździłem na mobil 10W40 a od niedawna przeszedłem na Valvoline 10W40 i trochę mniej cieknie i praca silnika ucichła.
Jak odpalam nic nie dymi ani nie śmierdzi oleju nie łyka na pewno ale leje się z głowic z lewej to tylko się poci ale z prawej to z tyłu widać jak się sączy nawet świece są deko mokre.
Z pokryw zaworowych nic nie leci suchutko.

_________________
Było-VW Polo 1.3 Coupe 1990r.
Było- Audi B4 2.8 Sedan 1993r.
Było - BMW E46 320d Touring 2002r
W rodzinie - Audi A4 B5 Avant 1,9tdi 1999r
W rodzinie - Audi A3 1.6 1999r
Jest - BMW E60 530d 2005


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 22:10:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 12:12:01
Posty: 77
Lokalizacja: Opole
Parę lat temu przerabiałem to w ABC, lało się uszczaelkami spod głowic. Pomogła ich wymiana. Przy okazji uszczelniacze zaworowe i szklanki (jeżeli stukają).

A z tym ruszeniem głowic to dobre, szczerze mówiąc nie wiem czy to jest możliwe.

_________________
90 2.2 quattro "TYGRYSek" -był
coupe 2.6 "KOOPI" -był
A8 4.2 quattro -był
2x coupe 2.3 20V quattro -JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: