.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 10:47:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [All TDI] czyszczenie kierownic VTG
PostNapisane: 26.sty.2009 15:05:21 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Witam serdecznie

Chcialem Wam zaprezentowac swoje przygody dotyczące czestej przypadlosci silników TDI wyposażonych w turbine ze zmienną geometrią czyli - zapieczone kierownice VTG.
Troche to moja wina bo jezdzilem lekko mowiąc "niemrawo".
Oczywiscie objaw typowy - notlauf, tryb awaryjny,brak mocy.
Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika - wszystko OK, aż do kolejnych wysokich obrotów. Nawet nie chce myslec co by bylo np. przy wyprzedzaniu.
Moj log dynamiczny grupy 011 wygladał mniej wiecej tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/946 ... 938c2.html

Oczywiscie decyzja - sprezarka do czyszczenia.
Łatwo powiedziec. :)
Samo czyszczenie jest banalne i zajmuje 20 min. Wymontowanie sprezarki
z samochodu juz nie jest tak bajkowe(przynajmniej nie bylo u mnie).
Najwieksza mordęga byla z trzema srubami, ktorymi T jest przymocowana do kolektora wydechowego, szczegolnie jedna, ta do ktorej dostepu z kanału broni łapa silnika. Było dosc ciezko ale sie udalo.
Polecam ostroznosc przy odkrecaniu przewodu doprowadzania oleju oraz przewodu odprowadzania oleju.
Przy tym ostatnim radze uważac na dwie male sruby do których dostep jest mozliwy po zalozeniu kilku przedluzek.
Wreszcie sprezarka zostala "zapięta" na "stanowisko badawcze".

Polecam zrobic znak na korpusie i obudowie czesci "gorącej", aby przy skladaniu zachowac identyczne polozenie obydwóch elementów.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/675 ... c6b90.html

Demontujemy sztange kierownic wraz z gruszką.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b1e ... 522c8.html

Odkrecamy korpus czesci "gorącej"

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce4 ... 22792.html

Tak wyglada wnetrze.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b35 ... 76bfd.html

Zeby dostac sie do kierownic nalezy odkręcic trzy sruby typu "torx".

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce9 ... 1611d.html

Tak wyglada wnetrze tam gdzie pracują kierownice.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f4 ... 75d2d.html

A tutaj zdemontowane łopatki.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/999 ... e2177.html

Uwaga: nalezy uwazac na drobne czesci(wałeczki i rolki) mechanizmu obracania kierownic.

Wszystkie elemnty zostaly wyczyszczone

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b6 ... befa2.html

zlozone i zamontowane do samochodu.

Nagrzanie silnika i jazda probna.

Prezentuje log 011 po czyszczeniu.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c80 ... 5ff16.html

Komentarz jest chyba zbyteczny. :)
IMO - uzywanie WD40(pryskanie na sztange) do rozruszania kierownic mija sie z celem - to tak jabysmy chcieli napelnic butelke trzymając ją pod kątem 90* do strumienia wody. :):

Jesli MOD uzna temat za "ciekawy" prosze o podwieszenie.

Edit.
Materialy uzupelniajace:
http://pics.tdiclub.com/data/500/Drivbi ... _small.pdf
http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html
Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Ostatnio edytowano 26.sty.2010 12:48:55 przez przemik, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: haras
PostNapisane: 22.lut.2009 13:10:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2009 12:00:20
Posty: 1
Lokalizacja: gluszyca
witam mam taki sam problem jak ty mam kilka pytan czy mogl bys mi na nie odpowiedziec czy to czyszczenie jestem sam w stanie zrobic co bede potrzebowal do czyszczenia czy na sruby potrzebuje jakis preparat na wysoka temperature i naj wazniejsze ile zajelo ci to czasu z gory dziekuje czekam na odpowiedz

_________________
haras


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 10:21:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Napisales tu i na PW... odpowiedz poszla na PW. ;)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2009 08:41:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Dzięki za ten opisik. Tak poczytałem i myśle sobie lookne jak to u mnie wygląda i aż w szoku byłem (sorki że fotka trochę ucięta)


Obrazek


Po czyszczeniu:

Obrazek

Jazda po tym zabiegu bez porównania, a w dodatku turbo przestało się przycinać przy wyższych obrotach :peace:.


P.S. Sprawa w miarę prosta do zrobienia ale jak się nie ma wprawy to schodzi pół dnia :peace: No i rzeczywiście trzeba uważać na te małe części. Generalnie dało radę.


Dzięki przemik za wskazówki. Pozdro

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2009 22:28:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Z tego co pamietam nie byly potrzebne zadne nowe uszczelki, chlopaki załozyli stare na paste do tlumikow. Do wyczyszczenia kierownic nie są potrzebne zadne dodatkowe "srodki". Zwykla szczotka druciana. Wiem tez ze niektorzy polerują jeszcze papierem 2000.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2009 14:49:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2008 22:25:06
Posty: 52
Lokalizacja: Wrocław
Hej! Też się przymierzam do tej zabawy. Świetne fotostory! Dzięki!
Mam 2 pytanka: odnośnie pasty do uszczelniania/smarowania gwintów - masz na myśli taką np.:
Wekem ceramiczna WS600 ?

Czy przy łączeniu turbo - korpus silnika również smarować pastą dla szczelności?

Pozdrawiam.

_________________
Aktualnie: A4 B5 AFN '99 w Avanturze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2009 21:50:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Turbo nie jest przykrecone bezposrednio do korpusu silnika... tylko do kolektora wydechowego... mozna posmarowac stare uszczelki jak są w miare w calosci... a mozna tez dac nowe... do kupienia w ASO...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2009 11:06:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Przydatną rzeczą jest magiczny szprej do czyszczenia hamulców. Rozpuszcza cały syf elegancko. Przmeik dodaj koniecznie, że należy koniecznie złożyć vnt identycznie jak przed czyszczeniem. a konkretnie pierścień poruszający kierowniczkami ma być włożony tą samą stroną.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: