Witam serdecznie
Chcialem Wam zaprezentowac swoje przygody dotyczące czestej przypadlosci silników TDI wyposażonych w turbine ze zmienną geometrią czyli - zapieczone kierownice VTG.
Troche to moja wina bo jezdzilem lekko mowiąc "niemrawo".
Oczywiscie objaw typowy - notlauf, tryb awaryjny,brak mocy.
Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika - wszystko OK, aż do kolejnych wysokich obrotów. Nawet nie chce myslec co by bylo np. przy wyprzedzaniu.
Moj log dynamiczny grupy 011 wygladał mniej wiecej tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/946 ... 938c2.html
Oczywiscie decyzja - sprezarka do czyszczenia.
Łatwo powiedziec.
Samo czyszczenie jest banalne i zajmuje 20 min. Wymontowanie sprezarki
z samochodu juz nie jest tak bajkowe(przynajmniej nie bylo u mnie).
Najwieksza mordęga byla z trzema srubami, ktorymi T jest przymocowana do kolektora wydechowego, szczegolnie jedna, ta do ktorej dostepu z kanału broni łapa silnika. Było dosc ciezko ale sie udalo.
Polecam ostroznosc przy odkrecaniu przewodu doprowadzania oleju oraz przewodu odprowadzania oleju.
Przy tym ostatnim radze uważac na dwie male sruby do których dostep jest mozliwy po zalozeniu kilku przedluzek.
Wreszcie sprezarka zostala "zapięta" na "stanowisko badawcze".
Polecam zrobic znak na korpusie i obudowie czesci "gorącej", aby przy skladaniu zachowac identyczne polozenie obydwóch elementów.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/675 ... c6b90.html
Demontujemy sztange kierownic wraz z gruszką.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b1e ... 522c8.html
Odkrecamy korpus czesci "gorącej"
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce4 ... 22792.html
Tak wyglada wnetrze.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b35 ... 76bfd.html
Zeby dostac sie do kierownic nalezy odkręcic trzy sruby typu "torx".
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce9 ... 1611d.html
Tak wyglada wnetrze tam gdzie pracują kierownice.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f4 ... 75d2d.html
A tutaj zdemontowane łopatki.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/999 ... e2177.html
Uwaga: nalezy uwazac na drobne czesci(wałeczki i rolki) mechanizmu obracania kierownic.
Wszystkie elemnty zostaly wyczyszczone
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b6 ... befa2.html
zlozone i zamontowane do samochodu.
Nagrzanie silnika i jazda probna.
Prezentuje log 011 po czyszczeniu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c80 ... 5ff16.html
Komentarz jest chyba zbyteczny.
IMO - uzywanie WD40(pryskanie na sztange) do rozruszania kierownic mija sie z celem - to tak jabysmy chcieli napelnic butelke trzymając ją pod kątem 90* do strumienia wody.
Jesli MOD uzna temat za "ciekawy" prosze o podwieszenie.
Edit.
Materialy uzupelniajace:
http://pics.tdiclub.com/data/500/Drivbi ... _small.pdf
http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html
Pozdrawiam