Pompo wtryskiwacz jak sama nazwa wskazuje działa jak pompa głębinowa. Ideą takie pompo wtryskiwacza powstała w głowie Rudolfa Diesla gdy patrzył na działanie właśnie pompy głębinowej..
Żeby więc sprawdzić pompo wtryskiwacz należy do niego doprowadzić paliwo to pierwsze najważniejsze a nie da się tego zrobić bo w połowie jego obudowy znajdują się otwory które pobierają paliwo z płaszcza paliwowego w głowicy.
Następnie sprężyna pompo wtryskiwacza musi zostać naciśnięta z odpowiednią siłą na odpowiednią głębokość. Aż w końcu musi zostać wysterowana cewka by nastąpił wtrysk.
Nie ma takiego urządzenia w warunkach warsztatowych. Są przystawki do stołów probierczych pomp VP Boscha ale jak powiedziałem ceny są astronomiczne. Na chwilę obecną na terenie Łodzi nie ma nikogo kto byłby w stanie sprawdzić taki pompo wtryskiwacz.
Do Cammon Rail zaś system diagnostyczny kosztuje 100 000 zł i takiego sytemu w Łodzi też nie ma ...
Firmy które wymieniasz zalecają wymianę pompo wtryskiwaczy wszystkich czterech lub pięciu z powodów małego doświadczenia diagnostycznego nawet na aucie nie mówiąc już o wymontowanych. A wiemy to od klientów którzy szukają bardziej wiarygodnych rozwiązań i trafiają do innych warsztatów
Sory że odbiegam od tematu ale nie chce żeby chłopak szkukał warsztatu z przyrządem do testu pompo wtryskiwaczy który nie istnieje bo nie zakończył by naprawy w tym roku.
Poza tym jak pisąłem zgadzam się w całej rozciągłosći.
P.S
Co do regulacji pompo wtryskiwaczy to wiąże się ona wyłącznie z kwestją montażu gdzie regulujemy siłę nacisku krzywki pompo wtryskiwacza ale nie regulujemy w żadnym wypadku dawki bo nie ma takiej możliwośći. Wszelkie zmiany we wskazaniach wartości ruheregelung wiążą się ze złym montażem. Chodzi o odległość cewki od rantu głowicy między innymi.
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
Temat rzeka dłuższy niż 2.5 gdyż bardziej skomplikowany.