.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 03:41:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 13:36:30 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Ale wali komerchą, smródjak cho...era

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 14:54:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sty.2007 22:18:04
Posty: 739
Lokalizacja: k/Garwolina
panowie mam pytanie, wymieniłem rozrząd (pasek, napinacz, rokę, pompę wody) w 1,9tdi [ajm] poskładałem wszystko i uruchomiłem silnik, silnik pracuje jak na mój gust ok, i teraz pytanie czym objawiało by się przestawienie paska rozrządu np o jeden ząbek ?

_________________
Krzyniek :o) A4 1XXKM 3XXNM ;)


sprzedam koła 15"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 15:33:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Przestawienie o jeden ząb paska to niekiedy brak możliwości uruchomienia a czasem zła praca silnika. Wszytko zależy od tego jak i co jest przestawione. Masz kilka kół zębatych na których można popełnioć błąd.

Tak naprawdę pewność że silnik dobrze pracuje będziesz miał gdy wszystko dobrze zsynchronizujesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 16:56:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sty.2007 22:18:04
Posty: 739
Lokalizacja: k/Garwolina
Lotus napisał(a):


Tak naprawdę pewność że silnik dobrze pracuje będziesz miał gdy wszystko dobrze zsynchronizujesz.

tzn?

_________________
Krzyniek :o) A4 1XXKM 3XXNM ;)


sprzedam koła 15"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 17:06:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Słabo się znam ale ...

Synchronizację wału korbowego z wałem na głowicy można ocenić na podstawie grupy w sekcji 01 engine - 004 w systemie zasilania paliwem "pump duse"

Poprawcie mnie jeżeli się mylę ...

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 17:53:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Ten temat dotyczył silnika TDI z pompą wtryskową w którym wygląda to znacznie inaczej niż przy TDI PD jakim jest AJM.

AJM to znaczne prostsza konstrukcja rozrządu. Tam nastawy wykonujesz mechanicznie wyłącznie i niczego nie regulujesz więcej. Albo jest dobrze albo nie.
Przy AJM odczytuje się blok 000. W tej chwili nie pamiętam wartości dla AJM ale mogę sprawdzić jeśli to ważne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 18:03:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Gustav napisał(a):
Słabo się znam ale ...

Synchronizację wału korbowego z wałem na głowicy można ocenić na podstawie grupy w sekcji 01 engine - 004 w systemie zasilania paliwem "pump duse"

Poprawcie mnie jeżeli się mylę ...

Nie mylisz się. Fabryka dopuszcza -3 do +3 , ale aby było idealnie , wartość musi oscylować blisko zera.
Blok 01 grupa 004 kolumna 4.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 18:58:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
No dobrze to zróbmy tak skoro jest to AJM/

Odczyt bloku wartości mierzonych w bloku 00 temp. min. 80

1. Obroty 39 - 43
2. Rozpoczęcie wtrysku 120 ... 132 jest ok
3. Pozycja pedału gazu 0 ( nie naciskasz )
4. Dawka wtrysku 13...40 ok
5.
6.
....... dalsze nas nie interesuą

Jeżeli wartość 2 mieści się w podanej tolerancji sprawa zamknięta

Jeśli wychodzi poza tolerancje sprawdzasz :

Blok wartości kanał 04


Obroty 800 ..900

Rozpoczęcie wtrysku
4 stopnie przed OT... do 2 stopnie po OT ( ATDC i BTDC )
więcej niż 2 po OT może świadczyć o niskiej temp. silnika

Czas trwania wtrysku
3....8.5 KW o.k

Kąt synchronizacji
-3..... +3 KW o.k


Nawet jeśli masz takie wartości książkowe nie możesz być pewien że rozrząd jest dobrze ustawiony ponieważ komputer sterujacy dąży do tej sycnhronizacji bo takie jego zadanie.

Wszelkie prace związane z naprawą gdy jest podejrzenie że coś jest nie tak zaczyna się od sprawdzenia czy mechanicznie rozrząd jest dobrze ustawiony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 20:47:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sty.2007 22:18:04
Posty: 739
Lokalizacja: k/Garwolina
dzięki panowie ;)

dziś podłączyłem vaga
rzućcie okiem (ten blok o którym pisaliście)
Obrazek

_________________
Krzyniek :o) A4 1XXKM 3XXNM ;)


sprzedam koła 15"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2009 18:53:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
O rany...
Zrob logi normalnie( jak zrobic logi masz w watku o diagnostyce).. grupe 000 stat oraz 004 stat... tylko dogrzej dobrze fure przed logowaniem i zapisz obrazki jako .jpg a nie bmp ...

PS
Fajną masz niunke na pulpicie :):

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2009 18:58:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
dokładne informacje co i jak wykonac znajdziesz tutaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

ps. i moj dzwonek na pulpicie jest :peace: :peace:

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2009 23:22:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sty.2007 22:18:04
Posty: 739
Lokalizacja: k/Garwolina
nie robiłem normalnych logów bo w poście wyżej było pisane tylko o 000 ale jeśli będę mógł to zrobię wszystkie :)
a jeszcze jedno wymieniałem też termostat i w kodach klimatronika wartość dla termostatu mam 92-93st na starym termostacie było 88-89st, czy to powód do zmartwień ?

ps. niunka fajna - jak chcesz to mam więcej :peace:
ps.turbo ładnie śwista :diabel:

_________________
Krzyniek :o) A4 1XXKM 3XXNM ;)


sprzedam koła 15"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2009 09:59:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
krzyniek napisał(a):
a jeszcze jedno wymieniałem też termostat i w kodach klimatronika wartość dla termostatu mam 92-93st na starym termostacie było 88-89st, czy to powód do zmartwień


Zrob kpl logow, a wszystko sie wyjasni...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: