N zasadniczo wprowadzony jest tylko awaryjnie, w razie niemożności uruchomienia silnika aby pojazd można było zepchnąć aby nie tarasował drogi. Podczas normalnej eksploatacji praktycnzie go nie używamy. Wyjątek stanowią wahadła gdzie stoimy 5 czy więcej minut kiedy należy użyć przełożenia
P aby nie trzymać nogi na hamulcu.
D w każdej "normalnej" sytuacji jazdy drogowej czyli też w trakcie postoju na światłach itp.
1,2,3 podczas jazdy w ciężkim terenie, np nowo budowane osiedla mające gruntowe drogi. Jesień, zima, wiosna ludzie taplają się w glinie po same progi i męczą skrzynie na D. Wówczas używamy zblokowanych przełożeń i jedziemy bez obaw tak długo jak trzeba (tudzież dopóki się pojazd nie utopi

) Jednakże notoryczne taplanie się w takim terenie wpływa znacząco na trwałość ASB.
W (winter) tylko w syt. faktycznej ślizgawicy i tylko do 60km/h. Później obowiązkowo trzeba ten tryb wyłączyć. Większość nowoczesnych skrzyń automatycznie sama wyłącza ten tryb po przekroczeniu tej prędkości.
Największym mordercą ASB jest zbyt wysoka temperatura, dalej w kolejności są:
- butowanie na zimnym
- katowskie zapędy kierowcy
- totalny brak obsługi serwisowej (bo producent nie zaleca <rotfl> )
- ciąganie przyczep, lawet !!
- notoryczna jazda w ciężkim terenie
Dwa ostatnie przypadki wymagają montażu akcesoryjnej, dużej i wydajnej chłodnicy oleju przed chłodnicami cieczy czy klimy w pojeździe.