.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 06:38:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 TDI 1Z] zmodyfikowany soft - do analizy przez fachowców
PostNapisane: 06.lut.2009 11:55:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2009 09:48:42
Posty: 19
WITAM,
Ostatnio wpadł mi w łapki komputer do B4 TDI Nr BOSCH 8A0 907 401 B
Nr VW/ audi 0 281 001 185 więc wychodzi mi na to, że jest to komputer do stałego TDI na przepławce BOSCH-a a wiec dokładnie taki jaki mam w swoim aucie. Na kąpie napis markerem TUNING i były jakieś plomby więc podkusiło mnie by je zerwać i zajrzeć do środka. W środku widać że przy EPROM-ach ktoś kombinował . Epromy wylądowały w programatorze u kolegi i mam sczytaną ich zawartość. Czy mogę prosić jakiegoś fachowca by rzucił okiem na ten soft bo nie ukrywam, że kusi mnie by podłączyć tego kompa u siebie w aucie. Wielu pseudo-tunerów wgrywa gotowce wiec może i u mnie nic się nie stanie??? A może to któryś z gotowców co krążą po niecie???
Jakby znalazł się fachowiec to niech poda maila a zawartość kostek prześle na maila.
Będę bardzo wdzięczny za interpretację tegoż softu. Jeżeli będzie trzeba dla porównania kolega może mi zczytać kości które mam oryginalnie w samochodzie.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2009 09:57:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
kreda Witaj, po samym sofcie Cieżko jest się sprecyzować, soft jak soft. Lecz gotowiec moze chodzic pod Twoj motor ok, albo zdecydowanie na odwrót to soft się szykuje pod raczej stan i kondycje parametry silnika... więc loteria. Dlatego podmienienie softu w ciemno, ja bym raczej unikal tego ;) Mozesz pojechac wsadzic go i Cie zhamują diagnostycznie Ci wiecej powiedza czy robi "dobrze" czy jest padaczką na Twoj motor.

pozdrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2009 16:33:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Ja mam troche inne zdanie na temat tuningu : tuninguje sie tylko auto w 100 % ZDROWE czyli TRZYMAJĄCE SERIE ( w każdym innym przypadku jest to proszenie sie o szybkie kłopoty ) więc te gotowce nie są takie bez sensu - konkretne auto ma trzymac seryjnie pewne parametry i pod te parametry pisze sie program. To że niektórzy tunerzy musza sobie auto potem zhamowac i poprawiac to wydaje sie sensowne tylko pod warunkiem ze przygotowujemy soft na 99,9% mocy realnej czyli maksimum chcemy wydusić.
Do jazdy cywilnej na codzien wydaje sie wystarczające zachipowanie gotowcem - oczywiscie napisanym przez fachowca.
Po przeprogramowaniu można zrobic hamownie zeby sie upewnic ile przybylo i tyle.

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2009 17:03:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2009 09:48:42
Posty: 19
Witam ponownie. Dziękuje panowie za odpowiedzi. Silnik mam raczej zdrowy, 180km/h licznikowo to nie problem wiec chyba nie jest w złym stanie. Odnośnie gotowego softu w sumie niewiadomego pochodzenia boję kilku rzeczy. Pierwsze to przeładowania, uszkodzenia turbiny, węży lub co gorsza samego silnika. Słyszałem, że paliwka trzeba dolać bo jak będzie za dużo powietrza czego się raczej spodziewam w modyfikowanym sofcie a paliwa za mało można się spodziewać podniesienia temperatury spalania a w skrajnym wypadku popękania lub wypalenia tłoków bądź głowicy. Paliwka mogę dolać samemu poprzez przesuniecie nastawnika. Puki co mam ustawione wg KTS na 3, może od razu dolać i ustawić by było na 2 ???

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2009 19:36:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
grejf napisał(a):
, po samym sofcie Cieżko jest się sprecyzować, soft jak soft.


oj .. jestes w WIELKIM bledzie .... wglad w mapki daje dosc duzy poglad na soft i przyszlosc motorowni do ktorej zostal wgrany... ;) a i przrost mocy mozna okreslic ... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2009 11:25:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
kreda

podjedz do jakiegos tunera niech zerknie okiem na mapy, ktore posiadasz.
Z tego co wiem masz auto z 93 roku wiec na 99% masz map sensor do 1 bar.
Jesli cisnienie doladowania w tych mapach jest ustawione ponad tą wartosc... to raczej kiepsko to widze...

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2009 21:24:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
dostalem ten soft na priva i obiecalem, ze sie przygladne
W tym aucie jest dosyc stary sterownik MSAcostam i mapy sie 8 bitowe jeszcze i chyba dlatego (a moze nie dlatego) nie dziala automatyczne rozpoznawanie map w winolsie wiec trzeba sie wysilic (od strony tunera patrzac)

No niestety wysilku wystarczylo na znalezienie 3 map: napiecia na pompie (chyba tak to sie tlumaczy na pl - ta wygieta w gore) i turbo (jak sadze - do zweryfikowania u zawodowca ewentualnie) i lizniecia ogr. momentu (brak foty).
Obrazek
Obrazek

Mozna spokojnie uznac to za dobry przyklad zlego przykladu
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 TDI 1Z] zmodyfikowany soft - do analizy przez fachow
PostNapisane: 17.mar.2009 10:05:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kreda napisał(a):
Wielu pseudo-tunerów wgrywa gotowce wiec może i u mnie nic się nie stanie??? A może to któryś z gotowców co krążą po niecie???

Włóż tego kompa, przekręć kluczyk i zobacz czy mignie lampka od świec. Jeśli tak - odpalaj silnik i zrób jazdę próbną.
Zloguj dynamicznie 000 w czasie jazdy i zobaczy się, czy turbo nie pompuje za mocno. Jesli pompa nie dostaje za dużego napięcia fura będzie żyć.
Wszyscy tunerzy obrabiają delikatnie gotowce , ale nikt się do tego nie przyznaje , bo zbyt drogi to temat. ;)
Tuninguje się nawet auta mające po +2,5 w 013 i jakoś żyją. TDI`ka nie tak łatwo zabić wbrew opiniom ... :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2009 10:55:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
biorac pod uwage mape nastawnika nie bylbym optymistycznie nastawiony do tej modyfikacji .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 00:55:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2007 14:55:03
Posty: 91
Lokalizacja: Wejherowo
Biorąc pod uwagę mapę od turbo, to powiem, że miał ktoś fantazję... MAP sensor jak japoński silnik - aż do odcinki ;) BTW przemek - korzystasz z WinOLS'a? Jeśli tak, daj znać na PW.

Pozdro!

_________________
B4 1Z+ - ujeżdżam aktualnie
Honda Civic ED6 - w garażu składam do zapier**lania :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2009 18:02:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Sądząc po mapie sterowania pompą to głównie uzyskasz spore dawki o których nie będzie wiedział ECU. Moc wzrośnie niestety zużycie paliwa silnie też. Dodatkowo komputer pokładowy będzie zaniżał wskazania zużycia o około 20-30% lub nawet więcej.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 09:19:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
To_JA_! napisał(a):
Sądząc po mapie sterowania pompą to głównie uzyskasz spore dawki o których nie będzie wiedział ECU. Moc wzrośnie niestety zużycie paliwa silnie też.

nie wzrosnie poniewaz to driver noga dobiera takie polozenie pedalu zeby auto jechalo z zadana predkoscia (to nie benzyna wiec nie ma stalego skladu mieszanki)... faktem jest, ze zawartosc logu 008 bedzie zaklamana (jak przy powerboxie)
Efekt bedzie taki, ze bedzie wrazenie wiekszej elastycznosci (szybciej bedzie roslo dawkowanie paliwa wraz z wciskaniem pedalu gazu) i bedzie git i super!!! - az do w...a sie turbiny
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: