.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 00:37:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A8 silnik
PostNapisane: 17.mar.2009 15:45:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2009 22:20:09
Posty: 9
witam jestem swierzy na tym forum wiec nie dokladnie wiem jak zamiszczac nowe tematy...wczoraj zamiescilem post o nazwie "A8 2.5TDI czy 4.2 benzyna ??manual czy tiptronic??"ii temat zostal usuniety...a chodzi mi o to ze mam zamiar w najblizszym czasi kupic A8 D2 i zastanawiam sie ktory modl wybrac....nie zauwazylem na tym forum takiego tematu i takiego zestawienia silnikow i skrzyn biegow...z tego co wyczytalem w internecoie 2.5TDI sa strasznie awaryjne i drogie w utrzymaniu...mam ochote na 4.2 tiptronic ale z tego co wyczytalem ciezko trafic na dobra skrzynie...a jesli jest dobra to po wymianie olei uszczelek i pompy oleju w takiej skrzyni skrzynia moze przesyatc poprawnie pracowac....wiec moze 2.8 manual??nie mialem jeszcze automata wiec nie bardzo im ufam...wiec jak z silnikiem 2.8??radzi sobie z ta buda??pomozcie...mam nadzieje ze ten post nie bedzie wykasowany...pozdrawiam i zgory dziekuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2009 16:53:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
od tego mamy forum "kupujemy audi" - przenosze.
na tym tez forum poszukaj informacji o tym jakie A8 kupic (silnik i skrzynia).
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=90696

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2009 19:21:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2009 22:20:09
Posty: 9
ok przepraszam za moje nieudolne zachowanie:)dziekuje za podane linki do tematow....przezczytalem wszystko...ale nadal niema nic na temat 2.8manual....gdyby ktos cos wiedzial to bardzo prosze o informacje...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2009 19:49:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Zamiast 2,8 manual kup sobie seicento 1,1 Fire.Jadą podobnie.

Jeśli A8 to tylko 4,2 .Jeśli szukasz manuala to z tym silnikiem występował w wersji S8.

Jeśli mogę zapytać.Ile masz zamiar wydać na autko ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2009 19:50:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2009 22:20:09
Posty: 9
z 2.8 jest az taka tragedia?? mysle do 23-25tys


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2009 19:53:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
To nie jest tragedia.Do jast żal.pl :peace:

Szukaj zadbanego egzepmlarza z produkcji 96-97. Z Tipem nie ma problemu jeśli na czas zadbasz o prawidłową eksploatacje.

I pamiętaj że największą wadą kazdego auta jest jego poprzedni właściciel.
Więc lepiej czasem dopłacić za zadbany niż kupować wychuchany paździeż


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2009 19:58:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2009 22:20:09
Posty: 9
mam straszny dystans do tipa...moj znajomy ma takie uadi i po wymianie olei filtrow i pompy oleju uszczelek itp w....moze nie bede pisal gdzie....przejechal jakies 3500km i szykania zeczela szarpac...i nie jest to zaden kat na samochody...ale ogolnie auto super...tez musze takie miec...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2009 20:03:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2009 22:20:09
Posty: 9
a co z 2.5TDi??jesli ok to co lepiej tip czy manual??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2009 20:05:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
o 2.8 w a8 tez bylo sporo:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ghlight=a8
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ghlight=a8

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2009 20:10:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
bigczaro@wp.pl napisał(a):
a co z 2.5TDi??jesli ok to co lepiej tip czy manual??


To już napewno lepiej Seicento 1,1.

Boisz się Tipa a nie boisz się 2,5 V6 ? Dziwny jesteś :|

Nie wrzucaj wszystkich do jednego wora.To że koledze padła skrzynia to żadna nowość.Padają w Audi ,w Mercedesach i wielu innych.Wszystko kwestją czasowej i fachowej OBSŁUGI.

Tak jak pisałem.SZUKAJ ZADBANEGO.Oznacza to że masz kupić auto nawet starsze ale w lepszym i w miare udokumentowanym stanie.

I naucz się edytować posty :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2009 20:29:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2009 22:20:09
Posty: 9
pytam o diesla bo mialem 100 C4 2.5TDi i bylo wszystko ok do poki sie nie rozbil... teraz mam tez C4 ale 2.8 V6 benzyne ze zwyklym LPG i tez jest ok...wielkie dzieki za linki...bardzo mi pomogly...zdecyduje sie chyba jednak na 2.8manual nie musze bardzo szybko smigac...bardziej chodzi mi o komfort i prezencje auta...chcociaz jak trafi sie jakas bardzo ladna 4.2 z tipem w bardzo ladnym stanie to bede sie mocno zastanawiac...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2009 20:38:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
bigczaro@wp.pl napisał(a):
pytam o diesla bo mialem 100 C4 2.5TDi i bylo wszystko ok do poki sie nie rozbil... teraz mam tez C4 ale 2.8 V6 benzyne ze zwyklym LPG i tez jest ok...wielkie dzieki za linki...bardzo mi pomogly...zdecyduje sie chyba jednak na 2.8manual nie musze bardzo szybko smigac...bardziej chodzi mi o komfort i prezencje auta...chcociaz jak trafi sie jakas bardzo ladna 4.2 z tipem w bardzo ladnym stanie to bede sie mocno zastanawiac...

TAXI?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2009 20:44:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2009 22:20:09
Posty: 9
tak warszawa....odpowiada mi 2.8 tym bardziej ze sa tansze w utrzymaniu....wnioskuje z otrzymanych linkow...a tiptronic 500.000 km chyba nie wytrzyma?? 2.5TDI 100 C4 miala 713 000 bez wiekszych awari..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2009 20:55:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2735
Lokalizacja: Kr
bigczaro@wp.pl napisał(a):
tak warszawa....odpowiada mi 2.8 tym bardziej ze sa tansze w utrzymaniu....wnioskuje z otrzymanych linkow...a tiptronic 500.000 km chyba nie wytrzyma?? 2.5TDI 100 C4 miala 713 000 bez wiekszych awari..


Ale w 100 C4 miałes rzędową 5ke a nie V6 tdi. A to znaczna różnica.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2009 20:58:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2009 22:20:09
Posty: 9
tak zgadza sie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 18:29:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2009 12:14:21
Posty: 5
Lokalizacja: Łódź
A ja Ci powiem tak.Audi D2 z silnikiem 2.8 radzi sobie dobrze.
Śmiech mnie ogarnia kiedy czytam kąśliwe porównania tego motoru do Seicento.
Czy auto,które ma prawie 200 koni,rozpędza sie do 100km/h poniżej 9 sekund i rozpędza do ponad 230 km/h można nazwać zawalidrogą?
Panowie,czy wy w ogóle jeździcie czy oglądacie auta na prospektach?Rozejrzyjcie się troszkę wokół siebie i zobaczcie jakie auta jeżdża po polskich drogach!
Mając D2 z silnikiem 2.8 będziesz objeżdzać większość aut które napotkasz.
A jeśli trafi się coś szybszego to co z tego?
A8 z silnikiem 4.2 jest niby nie pokonane?Znam Calibre LET'a,która objedzie 4.2 ze dwa razy,a kierowca jeszcze zdąży fajkę wypalić:)
Kolego jak trafisz na ladne 2.8 to nawet się nie zastanawiaj tylko bierz.Bedziesz miał piękne,komfortowe auto.A ze trafi Ci się czasem jakaś mała lekka popierdówa z którą sobie nie poradzisz od świateł to chyba świat sie nie zawali?Jak będziesz miał quattro to ta sama popierdówa przy lekkim deszczu będzie ogładać Twój tylky znaczek:)
I nie słuchaj rad,że jeśli D2 to tylko 4.2.Owszem,ten silnik radzi sobie z autem lepiej,ale 2.8 nie jest autem wolnym czy mułowatym.Proszę was,trochę obiektywizmu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 18:53:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
2,8 to dobry silnik ale nie w tej budzie po prostu limuzyna tej klasy potrzebuje sinika który przy 1,5 obr spokojnie potrafi poradzić sobie z 2 tonowym potworem. 2.8 niestety nieradzi sobie z tym już tak fajnie... to ze da się rozpędzić do 230 to nie żaden dowód. 4,2 to przede wszystkim kultura pracy i poruszania A8 i wyścigówki bym z tego silnika nie robił. po prostu odpowiedni silnik do takiej masy!

2,8 poprostu zasłaby. niby jedzi ale trzeba go krecić na 3-4K żeby zaczął sie budzić do życia.
Może jedynie przy opcji manual ośka ma to sens bo już wersja Tip quattro to porażka z tym motorem.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Ostatnio edytowano 18.mar.2009 19:01:26 przez Esperak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 18:55:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Skoro polecacie i "mówicie" na tym forum, że A6 ładnie "zasuwa" z silnikiem 2.8 to czemu A8 nie miało by miec też takich osiągów??. Niewiem czy zdajecie sobie sprawe, że A8 z tym silnikiem jest raptem 50kg cięższe od A6. Co za tym idzie, tak samo ładnie jedzie jak A6. Jak widze takie teksty typu "jak A8 to tylko 4.2" to mnie krew zalewa :/ . Nie każdego stac na na paliwo, które w 4.2 znika w mgnieniu oka, nie każdego stac na wymiane rozrządu w V8, który jest drogi (tym bardziej taxówkarz, który robi dużo km - co za tym idzie szybsza wymiana rozrządu). Jeżeli znajdziesz zadbaną 2.8 to bierz i się nie zastanawiaj.

Pozdrawiam

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 19:03:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
2rafal7 napisał(a):
Skoro polecacie i "mówicie" na tym forum, że A6 ładnie "zasuwa" z silnikiem 2.8 to czemu A8 nie miało by miec też takich osiągów??. Niewiem czy zdajecie sobie sprawe, że A8 z tym silnikiem jest raptem 50kg cięższe od A6. Co za tym idzie, tak samo ładnie jedzie jak A6. Jak widze takie teksty typu "jak A8 to tylko 4.2" to mnie krew zalewa :/ . Nie każdego stac na na paliwo, które w 4.2 znika w mgnieniu oka, nie każdego stac na wymiane rozrządu w V8, który jest drogi (tym bardziej taxówkarz, który robi dużo km - co za tym idzie szybsza wymiana rozrządu). Jeżeli znajdziesz zadbaną 2.8 to bierz i się nie zastanawiaj.

Pozdrawiam

na tym forum to nawet 4.2 w tiptroniku nie jedzie ;)

kiedys juz takie zestawienie podawalem, ale sie powtorze
(wg http://www.catalog.auto.ru/catalog/cars/audi/a8/):

6.0 quattro (420 Hp) 5.6
4.2 40V quattro (310 Hp) 6.9
4.2 quattro (299 Hp) 7.3
3.7 40V (260 Hp) 8.1
3.3 TDI (224 Hp) 8.2
2.8 30V (193 Hp) 8.4 (9.9)
2.8 30V quattro (193 Hp) 8.5 (0.1)
3.7 40V quattro (260 Hp) 8.6
3.7 (230 Hp) 8.7
2.5 TDI (180 Hp) 8.8
3.7 quattro (230 Hp) 9.1
2.8 (174 Hp) 9.1
2.8 quattro (174 Hp) 9.1
2.5 TDI (150 Hp) 9.9
2.5 TDI quattro (180 Hp) 9.9
2.5 TDI quattro (150 Hp) 11.3

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 19:07:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
2rafal7 napisał(a):
Skoro polecacie i "mówicie" na tym forum, że A6 ładnie "zasuwa" z silnikiem 2.8 to czemu A8 nie miało by miec też takich osiągów??. Niewiem czy zdajecie sobie sprawe, że A8 z tym silnikiem jest raptem 50kg cięższe od A6. Co za tym idzie, tak samo ładnie jedzie jak A6. Jak widze takie teksty typu "jak A8 to tylko 4.2" to mnie krew zalewa :/ . Nie każdego stac na na paliwo, które w 4.2 znika w mgnieniu oka, nie każdego stac na wymiane rozrządu w V8, który jest drogi (tym bardziej taxówkarz, który robi dużo km - co za tym idzie szybsza wymiana rozrządu). Jeżeli znajdziesz zadbaną 2.8 to bierz i się nie zastanawiaj.

Pozdrawiam


dość prosta odpowiedz.

większe opory samochodu, szersze opony. jezdze 4,2 jezdziłem 2,6 jezdziłem też 2,8 w roznych budach. przyjemnośc jest wtedy kiedy silnik się nie meczy tylko odpoczywa.

I jeszcze jedna uwaga 4,2 wcale nie pochłania paliwa jak źił. :(: niestety muszę cie rozczarować LPG 15-17L przy normalnej jedzie. postawie ci flaszke jak zejdziesz niżej silnikiem 2.8 A8 w mieście. co do serwisów fakt tanio niema.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: