.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 00:28:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2009 15:10:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Najlepszy będzie 2.5V6 tdi w multitronicu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2009 16:02:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Myslę, ze 2.5tdi pojedzie z 210 nie więcej. Z tym silnikiem to nie jest auto do wyścigów tylko do spokojnej jazdy w trasie jak i w mieście. czy A6 czy Touareg to już Twoja decyzja bo to dwa zupełnie inne auta. Musisz się dwoma przejechać, ale ja osobiście nigdy bym nie wziął 2.0tdi w A6 jeżeli diesel to albo 2.7 lub 3.0 i nic innego (ale diesla i tak nigdy nie kupie :D). Tak jak pisałem wczesniej 2.5 w vw to b. dobra jednostka. Jeżeli chodzi o tipa to nie jest on awaryjny pod warunkime, że użytkował go człowiek, a nie szatan :). Przy dobrym traktowaniu skrzynia bez problemu wytrzymuje 300tkm.

Pozdrawiam

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2009 00:29:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
2rafal7 napisał(a):
Ja w tym wypadku proponuje benzynke 2.4 lub 4.2 V8 z gazem :)


C6 i gaz? Do takiego auta się gazu nie zakłada, to profanacja. Jak kogoś nie stać na utrzymanie C6 to niech sobie kupi Octavie w TDI :):

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2009 09:18:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 20:40:37
Posty: 32
Lokalizacja: Sandomierz
Ja mam 2.4 benzynke,smigam juz rok jestem super zadowolony,mialem ten sam dylemat, ale jak mialbym zmienic to nigdy bym dizla w budzie c6 nie kupil ,nie sluchaj ludzi ktorzy nigdy nie jezdzili c6 tylko snuja teoretyczne tezy ze 2.4 za slaby [177KM] 1550kg i 8.9s do setki naprawde wystarczajace osiag, komentarze typu bierz 4.2 albo 5.2 sa zlosliwe ludzi ktorych nie stac na bude c6, wiadomo ze to super silniczki i maja super duze spalanie.Co do dizli mam porownanie do 3.0tdi kumpla masakra ,ciagle cos pada a i osiagi od mojego 2.4 niewile leprze jezdzilem i jakos mnie nie powalilo na kolana , nie wierz w oszczednosc tych silnikow [2.7 i 3.0] od 8 do 15 l po miescie potrafia spalic szczegolnie w tip i q 2.4 na trasie 8, po miescie 12, srednio 10 l na manualu i zadnuch problemow z gladziami cylindrow rozrzadem itd. jak chcesz wiecej informacji na temat eksploatacji odezwij sie na priv


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2009 10:01:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:40:36
Posty: 153
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
2.0 TDI to nie najlepszy pomysł, a jeśli chodzi o 2.7/3.0 to super silniki do jazdy, gorzej jak zjedziesz do warsztatu, a prędzej czy później zjedziesz ze względu na to wszystko, co opisał kolega Macieksns:

Macieksns napisał(a):
W skrócie - wydatki na 2.7/3.0 tdi poniżej 2006
-wadliwe wtryskiwacze +/- 4 tys zł;
-rozrząd kpl. po standardowym dla tych pojazdów przebiegu 200 tys km 4.5 tys zł;
+ do tego inne standardowe drobiazgi.... :)



Wobec powyższego jeden przejechany kilometr może kosztować tyle co w niezawodnym i drogim 4.2.

Pomyśl o 2.4 i o 2.0 TSI - o ironio w tym modelu są to chyba jednostki, które generują najmniejsze koszty eksploatacji.

_________________
A6 Q AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2009 13:13:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Tomas te teksty nie są złośliwe, pisze poprostu jak jest, na dłuższą mete spawdzona benzyna (2.4, 4.2) jest dużo tańsza od diesla, w którym jest co się rąbać. Ja nigdzie nie napisałem, że 2.4 jest za słaba - i tak jest szybsza niż 70% aut, które jeżdźą po naszych drogach :) . Wybór nalezy do Ciebie, ja poprostu w diesla bym się nie pakował bo bym się bał...

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2009 08:31:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.mar.2009 15:48:55
Posty: 18
Witam

Wszystkie trzy modele które podawałem linki i miały być bezwypadkowe, każdy był bity. Jeden jak twierdzi sprzedawca ma silnik 2.0 TDI a w Audi wyszło że ma 3.0 V6 :) Następnym, mial wymiane głowicy, skrzyni biegów zderzaki prawy próg i wiele innych. Uważajcie jak kupujecie. Sprzedawcy mówili że samochody były już sprawdzane w ASO i wszystko było ok. Rozmawiałem również z serwisantem A6 mówił że to badziewia żeby lepiej sie nie pchać w tak duże koszty naprawy. Ze benzyna to w ogóle żebym dał sobie spokój a disle są lepsze, nie chce już opisywać szczegółów ale generalnie są awaryjne :/ teraz to chba kupie jakąs vectre a wiem ze jak sie cos wysypie to przynajmniej nie będę musiał domu sprzedawać żeby ją naprawić :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2009 14:18:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2007 11:00:53
Posty: 124
Lokalizacja: mazowsze
Jeżeli interesuje Cię A6 C6 2.7 TDI manual rocznik 2005 modelowo 2006 z oryginalnym przebiegiem 113000 to posiadam taką i chcę sprzedać (cena do dogadania) auto naprawdę super sprowadziłem dla siebie.Wbrew pozorom sedan ma bardzo doży bagażnik.Pozdrawiam.

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8171784


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2009 14:33:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
rafala6 napisał(a):
A może E60/61.Tam nie ma bubli wśród motorów :D Jedynie kosmetyczne niedoróbki :):



Hehe, wsztrząsajace i nic się nie ma do realiów. Prezes STOENU mnie prawie za ja... powiesil za 2x 530 - 525 e60 kiedys. Kupil pare sztuk i allroada 2.7.

Wszystkie modele e60, staly w serwisie jezdzily zastepcze mondeo :peace: awarii pomp, elekt. nie bede opisywal te benzynki R6 3.0 ALU kosztowaly ok 300tpln.
Silniki tam byl 2.5D 3.0Pb po dwa. Bez wzgledu na to czy te auta maja silnik Pb czy ON walą jak stare konie. W dieslach uszczelki na nasze paliwo naprawde b.malo odporne na zasiarczenie.

Nie twierdze, ze jest to paździerz, ale "nie ma bubli wsród motorów BMW" to przerysowanie bardzo.


Kup A6 2.0 TFSI umiarkowane spananie, 200ps daje wysoka kulture pracy pomimo ze to Pb udane benzynki.

co do 2,4 nie ma dynamiki moze takiej, ale kultura pracy wysoka nawet.

Co do tuarega 2.5 TDI R5 w auto. to naprawdę powolna konfiguracja znajomek mowi spalanie w miescie 13,5.. 0 buta, trakcja zerowa tak wywazony kiepsko. Drogi serwis czesci zawieszenia, w ktorym robi cos co 15tkm zawsze, bawół na nogach latlerka ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2009 15:19:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Grejf 2.0 TFSI w C6 ma 170 KM. Ale i tak calkiem niezle osiági i spalanie.
Uwazam, ze to bedzie najrozsadniejsza opcja dla kolegi za wzglédu na jego wymagania - spalanie, osiági i koszta serwisu na + dla niego.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2009 17:14:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
Kolega piszę do 70 tyś a wy tu z 2,0 TFSI wyskakujecie...

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2009 23:51:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
No tak pojechaliśmy trochę :peace: W tej cenie lub około najwięcej jest 2.0 TDI 140 KM, 2.7 TDI i ewentualnie 3,0 TDI. Za rocznik powyżej 2006 trzeba wyłożyć już więcej. A z tego co wiem, to jak już to powyżej tego rocznika.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2009 15:49:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.mar.2009 15:48:55
Posty: 18
Ja chcę wydać na Audi maks 80 tysi i za tyle teraz znalazłem jedno takie Audi 2.0 TDI, Sprawdzałem i gość z Audi potwierdził że samochód nie był bity, wszystko z nim w porządku tylko że ta cena troche wysoka bo 80 tyś to już sporo. Samochód z 2006 roku o przebiegu 155 tyś km. Mam jeszcze gościa który sprowadza samochody którego polecił jakiś tam gościu pozanany. Mówił że widział sprowadzane przez niego auta z 2006 r z przebiegiem około 80 tyś w idealnym stanie. Ale nie ukrywam że boję się. pojade wezme kasę a gościu mnie wysadzi i okradnie, są takie przypadki i sam nie wiem czy sie w to bawić, później przechodzić te wszystkie procedury sprowadzonego samochodu. To w cholera zabawy z taką rejestracją sprowadzonego wozu. A dobrze zauważyliście że chce wydać 70 do 80 tyś a tej cenie nie ma TFSI :/ A szkoda.

Panowie czy jak mniejszy ma sedan bagażnik w porównaiu do Avanta ? Jak to można porównać. Pytam bo ja bym wolał Sedana a moja żona uparła się na Avanta


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2009 17:51:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
tomaug napisał(a):
Ja chcę wydać na Audi maks 80 tysi i za tyle teraz znalazłem jedno takie Audi 2.0 TDI, Sprawdzałem i gość z Audi potwierdził że samochód nie był bity, wszystko z nim w porządku tylko że ta cena troche wysoka bo 80 tyś to już sporo. Samochód z 2006 roku o przebiegu 155 tyś km. Mam jeszcze gościa który sprowadza samochody którego polecił jakiś tam gościu pozanany. Mówił że widział sprowadzane przez niego auta z 2006 r z przebiegiem około 80 tyś w idealnym stanie. Ale nie ukrywam że boję się. pojade wezme kasę a gościu mnie wysadzi i okradnie, są takie przypadki i sam nie wiem czy sie w to bawić, później przechodzić te wszystkie procedury sprowadzonego samochodu. To w cholera zabawy z taką rejestracją sprowadzonego wozu. A dobrze zauważyliście że chce wydać 70 do 80 tyś a tej cenie nie ma TFSI :/ A szkoda.

Panowie czy jak mniejszy ma sedan bagażnik w porównaiu do Avanta ? Jak to można porównać. Pytam bo ja bym wolał Sedana a moja żona uparła się na Avanta

Co do wielkości bagażnika - sedan ma jeden z największych bagażników wogóle i nawet jak zapakujesz czteroosobową rodzinę to zostanie jeszcze sporo miejsca - nawet na wózek. Oczywiście, że Avant jest pakowniejszy, bo przestrzeń aż do sufitu i idealny jak ktoś ma pieska. Ja dużo podróżuję i przeloty Europejskie ponad 1000 mil w jedną stronę; czteroosobowa rodzina; każdy ma walizkę, a żona wozi walizę :P . Uwierz, że muszę blokować bagaże, aby nie śmigały po bagażniku. Przewoziłem w nim 4 x 225/50/16" koła i musiałem tylko lekko odchylić mniejsze siedzenie, bo jedno wystawało na jakieś 3 cm. I mowa o C5 sedanie, a C6 ma większy bagażnik.
Co do zakupu auta - na forum jest wielu kolegów, którzy wiedzą jak najlepiej kupować auto i wielu, którzy robią to zawodowo. I każdy ma rację :peace:
Ja tylko poradzę ze swojej strony wykorzystując swoje doświadczenie oparte na błędach i doświadczeniu otoczenia (czyt. - rodzina, sąsiedzi, koledzy, wrogowie i przyjaciele ;) ).
A więc - jeżeli chcesz mieć większą pewność, co do stanu i historii auta - sprowadź sobie sam. Najpierw musisz posiedzieć na internecie + telefonie (zakładając znajomość j. niemieckiego/angielskiego (szanse słabną ;) ) w poszukiwaniu tego jedynego. Nawet jak znajdziesz i po uzgodnieniu wyruszysz od razu nie masz gwarancji, że auto będzie w takim stanie jak obiecywał właściciel lub zdjęcie/a ;) . Po za tym nie kupuj auta od obywateli, którzy są innego pochodzenia niż niemieckie. Ale to tylko zwiększa szanse na udany zakup, ale gwarancji nie daje. Już nie te czasy. Najlepiej przygotować sobie listę aut, które odpowiadają, wziąć jakiś tydzień urlopu i oczywiście najważniejsze - fachowca mechanika/blacharza, lakiernika z VAG-iem w jednym ;) , który potwierdzi stan auta. A więc jak już zakupisz Audi to takie drobnostki jak formalności w PL to w ramach relaksu.
Zakup od nawet polecanych to dalej ryzyko, a wiedz, że prawdziwe okazje są nie opłacalne, bo kosztują dużo. To co trafia do PL to są właśnie okazje, ale tylko dla exportera :peace: Oczywiście są uczciwi, którzy przed sprzedażą doprowadzają auto do właściwego stanu, ponieważ, np. zajmują się ściąganiem aut tej samej grupy i za warsztatem leży ich gromadka na części. Tak, np. mój kolega sąsiad z K-gu przyprowadził Mietka W211 E320 - zbicie z ceny 4 tys. Euro po sprawdzeniu historii (poprzez VIN dzięki znajomości tematu ;) ), oraz zdiagnozowaniu auta przy pomocy lapka - padaczka. Auto zostało niskim kosztem zreanimowane dzięki dawcom z za warsztatu. Mietek śmiga ślicznie aż miło. Inaczej nie dojechałby o własnych siłach po za granice miasta w DE, a ewentualna naprawa w ASO zabiłaby ceną.
Inna opcja - moim zdaniem najpewniejsza, (choć też nie daję 100 % - przykre doświadczenie na własnej osobie, ale inna marka) - to zakup auta wprost od dilera marki, gdzie auto było sprzedane, a potem serwisowane, a klient kupił następny nowy, a używany pozostawił w rozliczeniu.
Ja stawiam na opcję ostatnią. Z tym, że drożej przy zakupie (pierwsze opcje mogą być tańsze przy zakupie, ale potem może się wyrównać).
OK koniec. ;)
ps. To tylko i wyłącznie moje zdanie i mogę się mylić. :)

[EDIT +]
Zapomniałem dodać. Masz linka do tematu, który rozpętał burzę w temacie 2.0 TDI 140 KM : http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 94&start=0
Temat bardzo ważny. Ale zauważyłem, że to jedyny przypadek na wszystkich forach Audi. Tzn. zdecydowanie wada jest faktem, ale ten taniutki imbusik można wymienić podczas ,np. rozrządu i to wszystko. Ten silnik był najczęściej wybieranym w grupie VAG i śmigają aż miło. I tak przed zakupem będziesz sprawdzał auto w ASO (to jest oczywiste) to podejmiesz decyzję. Da się tym jeżdzić i jest bardzo ekonomiczny. Nie bój się - nie jest to zawalidroga i potrafi sprawnie poruszać się po drogach i przy jednym tankowaniu możesz przejechać Europę (mniej więcej ) :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2009 20:23:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.mar.2009 15:48:55
Posty: 18
No kolego dziękuję za wypowiedz, szczrerze to sie spisałeś :) Żona już się praiwe przekonała, powiedziała: A rób co chcesz :) Ale wiesz ja sam nie pojade bo nie podrózuję za dużo i znając życie by mnie naciągnęli :/ Ale faktycznie pewnie pojade z tym kolesie, znajdzie mi kilka modeli i pojedziemy, najwyżej mnie skroją, oby nie zabili :P A kase zawsze można w razie zego zarobić znowu :) Jeśli chodzi o używane z polskiego salonu to za dużo chcą za takiefurki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2009 11:57:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
2,0 TDI nie jest wcale taki zły. Co prawda ma kilka wad ale gdy się w porę zaradzi to nie będzie tragedii. 140 koni + wirus będzie jeździło całkiem przyjemnie. Oczywiście to nie 4,2 albo 3,0 TDI ale nie każdy ma aż takie wysokie wymagania

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2009 08:42:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.mar.2009 15:48:55
Posty: 18
Panowie co sądzicie natemat tej furce, czy to faktycznie s-line, coś wam w nim nie pasuje ?czy jest ok

http://otomoto.pl/audi-a6-2-7-s-line-C7405335.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2009 10:27:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2007 11:00:53
Posty: 124
Lokalizacja: mazowsze
Nie wiem czy zauważyłeś, ale auto do opłat myślę, że ok. 10000 PLN. Dodatkowo zestawienie tak dużych felg na niskoprofilowych oponach i S-line to chyba nie najlepszy wybór na nasze polskie drogi. Ponadto nie sądzę, żeby ktoś w Niemczech oddał taki samochód w b.dobrym stanie za cenę poniżej 17000 Euro, a gdzie jeszcze zarobek dla sprzedającego.Najtańsze na mobile.de s-line kombi stoi 17900 euro, z małym MMI i półautomatyczną klimą oczywiście patrząc na rozsądny przebieg do 150000 kilometrów.W znalezionym przez Ciebie ogłoszeniu nawet nie ma mowy o przebiegu.Ale to są tylko moje przemyślenia.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2009 13:34:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
tomaug napisał(a):
Panowie co sądzicie natemat tej furce, czy to faktycznie s-line, coś wam w nim nie pasuje ?czy jest ok

http://otomoto.pl/audi-a6-2-7-s-line-C7405335.html


Ja bym pojechał,podłączył Vaga i no i go całego sprawdził..
Jeżeli jest wszystko OK to bym brał :P
A felgi jak to felgi nie są stałą częścią auta, zawsze możesz sprzedaż za dobrą sumke :peace:
S-line jest to taka sportowa wersja Audi, Jest tam pare szczegółów (sportowych)
które nie są w zwykłych wersjach :):
Np.: Zawieszenie, kierownica...

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2009 15:04:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.mar.2009 15:48:55
Posty: 18
No hej

Dzowniłem do gościa powiedział że samochód faktycznie do opłat co wyjdzie około 8 tyś zł bo mówił że tyle wyjdzie jak sie zakpmbinuje z rzeczoznawcą, że niby silnik zepsuty i skrzynia. Wole nie kombinować aż tak, pozatym, to już wyjdzie z rejestracją około 85 tyś a tyle to już nie chce wydawać. No ale obaczy sie dalej, może znajdę coś innego. Dziękuje za podpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: