.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 05:14:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] wymiana maglownicy samemu
PostNapisane: 15.mar.2009 23:01:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2006 12:55:56
Posty: 131
Lokalizacja: Wałbrzych
Witam ma do wymiany maglownice kupiłem już używke i powoli cche zbierać informacje czy dam sam rade ja wymienić..co potrzebuje jakie klucze i jaka wiedze..wszystko co moge staram sie robic sam w samochodzie...miałem bardzo grożną sytuacje jak wymieniali mi poduchy amortyzatorów i jakiś wspaniały mechanik nie poskręcał wszystkiego i omało co sie nie zabiłem:/ i od tamtej pory tsraram sie robić wszystko sam;P wiec jak sie do tego zabrać co odkręcać pierwsze ...jak jest z połączeniem magła z kolumną kierowniczą jakies rysunki itp prosze o pomoc mam nadzieje że teraz mój post nie zostanie skasowany...pozdrawiam

_________________
AUDI A6 95r 2,6quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2009 23:30:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Auto na koziołki, zwalic koła, rozpiac końcówki drązków, rozpiać przewody zasilające od pompy, odkręcic krzyżak od wewnatrz, odkręcić przekładnię i wyszarpać.....Reszta to poezja pracy;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 07:30:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2006 12:55:56
Posty: 131
Lokalizacja: Wałbrzych
właśnie oto mi chodzilo..jak odkrecić ten krzyżak ?? jakos zwrócić uwagę na niego?? przewody odkręcać przy maglu czy gdzieś indziej. A jak sprawa z odpowietrzeniem..dzieki za pomoc już myślałem ze nikt nie pomoże

_________________
AUDI A6 95r 2,6quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 10:55:38 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
zwrócić uwagę czy nie jest wybity bo jak bedzie a go nie zmienisz to auto będzie pływać. A jak odkręcić? tak jak się da ;) jak tego nie dotkniesz to możemy tu elaboraty pisać a i tak nie będziesz za bardzo wiedział jak do tego podejść. Poza tym kolega wyżej już napisał - odkręcasz go od wewnątrz - czyli nurkujesz pod kierownicę szukasz gdzie drązek wychodzi z kabiny i w tej okolicy szukasz krzyżaka, jest on połaczony z przekładnią wieloklinem i zabezpieczony jedną srubą - śruba out, i krzyżak powinien zejść z wieloklinu. Piszę to choć akurat w C4 nigdy tego nie robiłem ;)

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 16:39:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2006 12:55:56
Posty: 131
Lokalizacja: Wałbrzych
oki wlasnie chodzilo mi o tego krzyzaka;) jak znajde cały dzień wolny to sie za to zabieram;P patrzyłem juz w komorze silnika i miejsa tam jest na lekarstwo...ale powninienm dac rade nie takie juz zeczy sie robilo..przy odpowietrzaniu pownno mi wystarczyć z litr płynu?? czytałem ze jak się odpowietrza magielk podnosi sie samochod na kołkach aby koła były w powietrzu a potem na sucho bez włączonego silnika sie kreci kilka razy kierownicą a dopieor zapala...dobrze gdzieś wyczytałem??

_________________
AUDI A6 95r 2,6quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2009 13:30:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2007 10:21:19
Posty: 87
Lokalizacja: Kraków
ja jak u siebie robiłem w AEL'u to odkęcanie poszło banalnie problem pojawił się jak było wszystko odkręcone: nie mogłem zmieścić maglownicy między silnikiem a ścianą grodziową ale na siłe jakoś ją wyszarpałem ten sam problem był z włożeniem jej a reszta banał.
Odpowietrzanie nie wiem czy zrobiłem poprawnie ale już rok wszystko dobrze chodzi: nalałem oleju pokręciłem na zgaszonym silniku dolałem zapaliłem silnik pokręciłem no i potem w trakcie jeżdżenia jeszcze troszkę oleju ubyło więc dolałem i wszystko jest ok

_________________
A6 C4 AEL QUATTRO AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2009 14:06:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Magiel wyjmujesz przez otwór w nadkolu od strony pasażera :peace: wychodzi jak masełko :D

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2009 15:45:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
ustaw przekladnie na srodku i dopiero odkrec krzyzaka z przekladni, zablokuj kiere i nie krec nia pozniej bo uszkodzisz tasme od poduszki.

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2009 22:39:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2006 12:55:56
Posty: 131
Lokalizacja: Wałbrzych
oki :) już dużo wiem jak się za to zabrać...tylko czekam teraz na jakiś wolny dzień i się biore;) chęci są wiedza też....powninny starczyć mi dwa pojemniczki płynu do wspomagania?? to będzie 1 litr..bo nie wiem ile dokłądnie kupić a poco ma póżniej leżec i marnować sie w garażu..Pozdrawiam i dziekuje wszystkim za pomoc..

_________________
AUDI A6 95r 2,6quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2009 20:22:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2006 12:55:56
Posty: 131
Lokalizacja: Wałbrzych
Panowie pomocy....dzisiaj walczyłem w końcu z tą maglownicą...na poczatku oczywiście mialem problemy śruby zabezpieczone ..chodzi o te od drążków ale po wielkich kombinacjach udało mi sie je odbezpieczyć...póżniej dostęp jest wspaniały do każdej śrubki rece mam całe podrapane i wogóle:P ale udało się wszytsko odkreciłem przy kolumnie w samochodzie też ale za chiny nie mogłem jej wyciągnąć:( nawet nie widziałem gdzie co trzyma..chodzi o to że mogłem nią poruszać ale trzymały przewody które doprowadzaja płyn ale nie mogłem nigdzie ich dobrze zobaczyć a tym bardziej odkrecić:( i musiałem po prawie godzinie sie poddać:( złożyłem wszytsko do kupy i nie wiem co robić..( oczywiście nie jestem żadnym lenie i wogóle :P) proszę o pomoc kogoś kto to wymieniał ..chodzi mi o silnik 2,6 2,8 bo to są takie same...nie mam siły ani pomysłu jak sie znowu za to zabrać:( jak edytowalem posta to i tak byl na 2 stronie wiec nikt by go nawet nie zauwazył:(

bylem dzisaj u mechanika powiedzial za wymiane 400-600zł ...ktoś pisał ze wymieniał ją za 300zł może ktoś zna namiary na jakiegoś mechanika który to zroi pożadnie w okolicy wałbrzycha prosze o pomoc

_________________
AUDI A6 95r 2,6quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2009 11:54:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 16:13:52
Posty: 143
Lokalizacja: Ruda Śląska
arthurr napisał(a):
zwrócić uwagę czy nie jest wybity bo jak bedzie a go nie zmienisz to auto będzie pływać.


Ja mam wlasnie problem z moim autem ze plywa mi na boki jak mu sie podoba. Czy jak sie ma wybitego tego krzyzaka czyc jakies luzy na kierownicy?

_________________
Audi 100 C3 2.0 TD '86 <-- było :(
Audi 100 C4 2.8 V6 AAH QUATTRO '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2009 12:26:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2008 11:55:22
Posty: 366
Lokalizacja: Wrocław
jak zalejesz płyn to układ sam sie odpowietrzy a tobie trzymaja przewody ktore sa stylu od strony sciany grodziowej ciezko do nich dojsc ale da sie to zrobic;)jak juz tyle rozkreciles to walcz dalej a jak bedziesz składał to ustaw na srodku maglownice bo w jedna albo w druga strone bedziesz mial wiekszy skret


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2009 20:54:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2006 12:55:56
Posty: 131
Lokalizacja: Wałbrzych
właśnie jest problem chyba z tymi przewodami..może mi troche wyjaśnisz jak i kiedy je mam odkrecić bo wszystko co sie odkręca to jest na wyczucie bo nic nie widać:P i tych przewodów też nie widać:P czy napewno tylko te przewody trzymają?? bo magiel cały odkręciłem od nadwozia?? prosze o pomoc bo mechanik mi powiedział 400-600zł w sumie troche dużo:P a jestem już blisko żeby wymienić ją sam:) a za ta kase moge kupić inne graty do audi:)

_________________
AUDI A6 95r 2,6quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2009 21:47:42 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
hdc napisał(a):
arthurr napisał(a):
zwrócić uwagę czy nie jest wybity bo jak bedzie a go nie zmienisz to auto będzie pływać.


Ja mam wlasnie problem z moim autem ze plywa mi na boki jak mu sie podoba. Czy jak sie ma wybitego tego krzyzaka czyc jakies luzy na kierownicy?


tak, oczywiscie, luz jest przy wybitym krzyzaku spooory

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 14:28:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.mar.2006 14:41:33
Posty: 141
Lokalizacja: Toruń, 1/miesiąc Sandomierz, czasem Mrągowo
Poradziłeś sobie z tymi przewodami bo jestem w tym samym miejscu i już mnie ........... Magiel chodzi na boki ale nie mogę go wytargać. Miejsca tyle że szkoda gadać dobrze że w ogóle widać magiel grrr... :/

_________________
A6 C4 2.8 30V Q Avant 10.2007->
Ford Focus 1.8 TDDI - poszło bez żalu :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 19:33:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2006 11:21:28
Posty: 274
Lokalizacja: wrocław
A mógłby ktoś jakieś fotostory zrobić mam zamiar niedługo również wymienić maglowince może zdjecia bedą realnie odwzorowywać to co sie tam dzieje podczas wyciągania.....???? a i czy to prawda że po wymianie trzeba ustawić zbieżność..

_________________
A6 C4 AEL avant - byl
80 B4 AAH sedan q-był
BMW 330d TURING był
Skoda Octavia Kombi 2.0 Fsi-był
Ford Mondeo Kombi 1.6 Ecoboost-jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 20:18:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.mar.2006 14:41:33
Posty: 141
Lokalizacja: Toruń, 1/miesiąc Sandomierz, czasem Mrągowo
Zbieżność trzeba.
Fotostory ja akurat nie miałem aparatu przy robocie więc nie mam też jak zrobić fotostory. Najważniejsze że da się zrobić to samemu :)

_________________
A6 C4 2.8 30V Q Avant 10.2007->
Ford Focus 1.8 TDDI - poszło bez żalu :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 22:11:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2006 12:55:56
Posty: 131
Lokalizacja: Wałbrzych
witam ja tez niestety nie mialem aparatu pod reka a i tak chyba nie mialbym jak cyknąć fotki..jak znajde chwilke czasu to opisze to krok po kroku tak jak ja to robilem..i z czym mialem problemy napewno sie komuś sprzyda pozdrawiam a jak ktoś ma problemy z wymianą chetnie pomoge jak bede umiał:) aha a do tych przewodów to ja je odkręciłem jak już mogłem maglem ruszać trzeba go tak przekręcić żeby można było bez problemu dojść do nich i dopiero wyciągać magiel na zewnatrz:Pbo te przewody uniemożliwiają wyjecie magla przynajmiej u mnie tak było

_________________
AUDI A6 95r 2,6quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2009 15:57:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2006 11:21:28
Posty: 274
Lokalizacja: wrocław
Dzieki za podpowiedzi może w sobote uda sie wymienic bo magiel już trafił w moje rece pozdrawiam....

_________________
A6 C4 AEL avant - byl
80 B4 AAH sedan q-był
BMW 330d TURING był
Skoda Octavia Kombi 2.0 Fsi-był
Ford Mondeo Kombi 1.6 Ecoboost-jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2011 21:23:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2011 17:30:51
Posty: 10
Witam ruszę stary temat do życia dla potomnych.

nie znalazłem żadnego fotostory więc rzucę sam kilka fotek.
poniżej śruby od węży których nikt nie może znaleźć (nasadka 19+kardan+dwie przedłużki)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
koniec od strony pasażera trzeba przepchać obok wiązki i w moim przypadku przewodu LPG do otworu na drążek
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
na fotce mam odkręcone przewody przy siłowniku, nie jest to potrzebne

Dale przepychamy ją ostrożnie żeby nie urwać żadnych przewodów ile się tylko da
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
patent od jednego z kolegów z forum, niestety maglownica nie wyjdzie tędy tak jak pisał bo rozdzielacz się nie mieści. Za pomocą lewarka podniosłem auto od strony pasażera i koniec z rozdzielaczem zadarłem do góry przed przewodami i wyciągnąłem od strony komory silnika.

Co do odkręcania śrub i krzyżaka to nie opisywałem bo chociaż dostęp jest straszny to czytałem że większość daje radę.

Jutro montaż sprawnej maglownicy, jeśli będą jakieś problemy to napiszę :) pozdrawiam wszystkich majsterkowiczów.

_________________
Audi A6 Avant 2.8E 174KM LPG sekwencja


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: