.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 06:55:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2009 09:05:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Na pomiar kompresji umów się z mechanikiem w ten sposób, że postawisz mu auto wieczorem żeby wykręcanie świec żarowych odbyło się następnego dnia przy absolutnie zimnym silniku - wtedy być może niektóre świece uratują się przed koniecznością wymiany ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2009 10:10:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
moj ojciec w transicie mial tak, ze silnik mial takie przedmuchy, ze odma nie nadazala (takze skierowanie weza odmy do butelki), wywalilo uszczelnienia silnia, wstyd bylo parkowac na parkingach z betonowa kostka (kapalo) a wielka dolewka oleju byla raz w tygodniu. Zedycydowal sie na wymiane silnika (nowy-uzywany wczoraj odpalil - po wczesniejszym sprawdzeniu pompy wtryskowej itp)
Moze sie okazac, ze najtansza metoda na pozbycie sie problemu (jezeli to takie mechaniczne uszkodzenie) bedzie pozbycie sie auta
Odkrecanie swiec zarowych w tym silniku moze skonczyc sie zrzucaniem glowicy (po urwaniu sie swiecy zarowej czy wykreceniu sie swiecy z gwintem) wiec krok zwiazany z ryzykiem!!!!
Zrob logi 13s i 14s (no i 001s) bo gdyby to tak wielkie przedmuchy mialy generowac te problemy to pewnie bylyby by wyrazne w logach. Turbo tez moze karmic dolot olejem - za darmo (bo raczka) mozesz sprawdzic czy nie ma wyraznego luzu przod-tyl wirnika (po sciagnieciu weza przeplywka-turbina wyczujesz wirnik). Moze mozna tez zweryfikowac taka teorie (pomysl wlasnie mi w glowie sie pojawil): sciagasz waz odmy z dolotu i do butelki, dziure w dolocie zaslepiasz (odma tez dolot syfi), wyczyscisz z oleju we i wy powietrza do turbo), odpalasz auto i niech pochodzi, sprawdzasz czy na wyjsciu z turbo jest osyfienie olejem
Moze to turbo po prostu padake zalicza? - logi 011BS i 011D
Jezeli pojdziesz na pomiar cisnienia to naladuj aku przed ta czynnoscia bo wolniej krecacy rozrusznik = nizszy pomiar. Wybadaj jakie warunki powinny byc przy pomiarze co do temp. silnika (nie we wszystkich autach jest to "zimny silnik") - nie wiem czy porada Piotra z porannie zimnym silnikiem byla ze wzgledu na odkrecanie swiec czy/i sam pomiar
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2009 18:49:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2007 13:21:17
Posty: 35
Lokalizacja: DSW
Na poczatek podziele sie wszystkimi logami statycznymi bo jak mowilem dynamicznych nie bede robil. Dzisiaj caly dzien szukalem warsztatu w okolicy ktory zajmuje sie sprawdzaniem kompresji. Zadzwonilem tam i spytalem o ta uslyuge a koles pyta sie mnie co sie dzieje z autem- powiedzialem mu a on ze to zapieprzona odma. Jutro kupuje w ASO odme i w srode wymieniam. Powiem mechanikowi by sprawdzil tez turbawke w jakim jest stanie i czy nie jest za mocno zasyfiona olejem. Autko spala olej w duzych ilosciach.

A oto logi:

000
Obrazek

001
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

007
Obrazek

013
Obrazek

014
Obrazek

018
Obrazek

BS 000
Obrazek

BS 003
Obrazek

BS 004
Obrazek

BS 011
Obrazek


Ostatnio edytowano 06.kwi.2009 19:28:55 przez barman.m, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2009 19:11:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Dobrze to to nie wygląda 04 rozjechane przestawiony rozrząd lub przeskoczył pasek, 013,014 fatalne korekcje co prawda wszystkie na minus, ale poza wszelkimi normami, obawiam się że nie skończy się na wymianie odmy.
Myślę że koledzy z AKP zaraz coś więcej napiszą.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2009 19:24:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2007 13:21:17
Posty: 35
Lokalizacja: DSW
Wymianiam odme i sprzedaje autko... Ojciec juz zdecydowal. 004 to jest na pograniczu. Jak napisalem zaj...y mechanik mi tego czegos dokonal.
013 i 014 jeden z forumowiczow powiedzail ze moze byc to spowodowane przestawionym rozrzadem. Ojciec kupil bardzo felerne auto i za to teraz placi. :/


Ostatnio edytowano 06.kwi.2009 19:58:44 przez barman.m, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2009 19:34:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Kolego 04 nie jest na pograniczu 04BS jest na pograniczu a różnica jest taka że 04BS pokazuje ustawienie kąta wtrysku natomiast 04 pokazuje czy nie jest przestawiony rozrząd. Krótko mówiąc aby ostawić prawidłowy kąt wtrysku sprawdzasz 04BS, ale nie można dopuścić do rozjechania 04.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2009 19:37:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
korekcje wyglądają bardzo źle.
nie dowiesz się więcej bez sprawdzenia wtyskiwaczy na stole i podniesienia pokryw.

reanimacja tego samochodu może kosztować bardzo wiele.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2009 19:52:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2007 13:21:17
Posty: 35
Lokalizacja: DSW
meszrum napisał(a):
korekcje wyglądają bardzo źle.
nie dowiesz się więcej bez sprawdzenia wtyskiwaczy na stole i podniesienia pokryw.

reanimacja tego samochodu może kosztować bardzo wiele.


Dlatego ojciec postanowil o sprzedazy tego auta. Ojca wytlumacze tym ze jezdzil nim bez przerwy do Niemiec a przyjezdzajac do Polski zdecydowal o wymianie rozrzadu- pojechal do niby najwiekszego fachmistrza w regionie-
mala antyreklama
http://www.jamrozinski.host247.pl/ofi.htm
ktory wymienil rozrzad- wszystko z ASO bo tylko na takich robi i od tego sie zaczelo. To turbina to jakies nieszczelnosci w silniku itp itd. Na auto poszlo juz z 6-8 tys złociszy i juz ojciec ma go dosyc. Ja jeszcze Vaginy nie mialem i sie tym nie interesowalem (teraz zaluje :( ) i nie wiedzialem jakie tam zaczynaja byc spustoszenia. :(

EDIT:
Czy te logi mowia cos o tym siwym dymieniu?! Bo chlopaki wstyd jezdzic tym autem.

Apropos tego mechanika- dla przykladu:
Silnik niedogrzewal i max mial 70 stopni. Typek powiedzial ze na bank zepsute wisko przy wentylatorze (koszt ok. 350-400 zł) a jak sie okazalo padniety byl termostat za 85 zł!! Rece opadaja. :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2009 20:41:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Na szybko nic nie zrobisz aby przestało dymić - niestety to po pierwsze a po drugie ja bym do momentu naprawy w ogóle nie jeździł.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2009 20:58:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2007 13:21:17
Posty: 35
Lokalizacja: DSW
Chlopaki po siwetach- odma wymieniona, dymu nie ma, rowniez zniknelo dmuchanie spod korka wlewu oleju. Jak narazie ok. Jak dlugo?! Pewnie nie za dlugo. Dlatego idzie do żyda.
Pozdrawiam...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: