.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 13:09:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 2.8AAH] Co trzeba wymienić i jakich firm najlepsze częśc
PostNapisane: 10.kwi.2009 13:57:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2006 23:40:57
Posty: 150
Lokalizacja: Brodnica
Silnik strasznie dymi i pożera olej. Nie ma innych objawów. Gdybym nie widział chmury za sobą było by OK. Dwa lata temu było podobnie, silnik został rozebrany, wymieniłem tylko pierścienie i uszczelniacze zaworowe. Zabieg starczył na 20tys km i powtórka z rozrywki. Z forum dowiedziałem się, że trzeba było wymienić z pierścieniami również tłoki. Ponieważ znalezienie takiego silnika w dobrym stanie graniczy z cudem postanowiłem spróbować jeszcze raz. Stąd moje pytanie co trzeba jeszcze i przy okazji wymienić, żeby więcej do niego nie zaglądać :?:
Co z rozrządem :?: Można założyć go z powrotem (20 tys km):?: Amoże tylko pasek nowy :?:

_________________
C3 R5 Sedan - było
C4 V6 Avant - jest
C4 V8 Avant Quattro - jest
C5 V8 Avant Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2009 16:50:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
zakatowałeś zamiast dotrzeć.
Co innego chciałbyś wymienić żeby oleju nie puszczał?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2009 20:46:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Ciekawe jak wyglądają teraz pierścienie w tym silniku i jak wygląda blok. Bez rozbiórki i części na stole trudno coś powiedzieć, może wcześniejszy remont był zrobiony nieprawidłowo.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2009 18:33:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2006 23:40:57
Posty: 150
Lokalizacja: Brodnica
"zakatowałeś" - tak :d
"zamiast dotrzeć" - nie, zgodnie z zaleceniami mechanika 4000 km na obrotach 2-3000 obr/min

Scob, żeby nie puszczał oleju to raczej nic więcej ale pewnie wypada przeszlifować tuleje i może jeszcze z 1000 innych rzeczy sprawdzić - pytam bo się nie znam. I pytam oczekując fachowych odpowiedzi a nie głupich postów nie wnoszących nic do tematu.

Poprzedni remont ograniczył się do wymiany pierścieni. Teraz wiem, że z pierścieniami powinienem wymienić tłoki, zrobić szlif tuleji. Czy przy wymianie tłoków na nowe trzeba też wymienić panewki :?: Chcę się przygotować do tego finansowo i zrobić to porządnie dlatego pytam o markowe części, które polecacie i ich szacunkowe ceny.

_________________
C3 R5 Sedan - było
C4 V6 Avant - jest
C4 V8 Avant Quattro - jest
C5 V8 Avant Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2009 09:07:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
pili81 napisał(a):
"zakatowałeś" - tak :d
"zamiast dotrzeć" - nie, zgodnie z zaleceniami mechanika 4000 km na obrotach 2-3000 obr/min

Scob, żeby nie puszczał oleju to raczej nic więcej ale pewnie wypada przeszlifować tuleje i może jeszcze z 1000 innych rzeczy sprawdzić - pytam bo się nie znam. I pytam oczekując fachowych odpowiedzi a nie głupich postów nie wnoszących nic do tematu.

Poprzedni remont ograniczył się do wymiany pierścieni. Teraz wiem, że z pierścieniami powinienem wymienić tłoki, zrobić szlif tuleji. Czy przy wymianie tłoków na nowe trzeba też wymienić panewki :?: Chcę się przygotować do tego finansowo i zrobić to porządnie dlatego pytam o markowe części, które polecacie i ich szacunkowe ceny.


Jak wał wygląda kiepsko, to należało by go zmierzyć, jak będziesz honował cylindry w bloku to możesz zrobić szlif wału i nowe panewki wtedy obowiązkowo, jak z ciśnieniem oleju :?:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2009 09:55:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
jest jeszcze cos innego przez cco moze brac olej rozumiem ze wymieniles pierscienie i uszczelniacze uszczelki pod glowami tak niezbyt chce mi sie wiezyc w to ze to wina tlokow ale wszystko jest mozliwe jesli bys chcial to mozemy sie spotkac w olsztynie i porozmawiac na temat kosztow zrobil bym ci kosztorys czesci

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2009 23:28:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2006 23:40:57
Posty: 150
Lokalizacja: Brodnica
Dla mnie to też nie miła niespodzianka. Wymienione zostały pierścienie, uszczelniacze zaworowe, uszczelniacz na wale, wszystkie uszczelki (pod głowicami, pod pokrywami i uszczelki pod misą olejową oraz obydwa paski z rolkami). Silnik suchutki, nie puszcza oleju, trzyma ciśnienie.

juzek v8 podeślij mi na priv nr tel to pogadamy

_________________
C3 R5 Sedan - było
C4 V6 Avant - jest
C4 V8 Avant Quattro - jest
C5 V8 Avant Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2009 09:16:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
wymiana pierscieni to nie wszystko, mierzył ktos tloki, blok jaki wymiar maja?? honowales blok?? jakiej firmy pierscienie??

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2009 15:24:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2006 23:40:57
Posty: 150
Lokalizacja: Brodnica
Sęk w tym, że nic nie robiłem z tłokami i dlatego pytam co trzeba dokładnie zrobić, żeby nie popełnić drugi raz tego samego błędu. Nie pamiętam producenta pierścieni ale miały być niezniszczalne, najlepsze i najdroższe (chyba 60 PLN za kpl. na jeden cylinder).

_________________
C3 R5 Sedan - było
C4 V6 Avant - jest
C4 V8 Avant Quattro - jest
C5 V8 Avant Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2009 00:45:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
jaka wymiana tłoków? no raaany!
robiłem górę silnika w abc (mechanicznie identyczne jak twój). Cały "remont" ograniczył się do głowic i wymiany pierścieni - samochód nie bierze kapki oleju (noo, 100-200ml/1000km, ale nie oszczędzam go).
Żeby zjajowały się cylindry, zużyły tłoki, panewki, wał - musiałbyś mieć naprawdę gruuuuuby przebieg i do tego ostro katować i nie dbać o silnik.
Mój przy 200000 przebiegu dostał nominalne pierścienie, a na gładziach (wg. mechanika - nie mam o tym pojęcia) nie było widocznego zużycia.
Chcesz robić cały silnik - rób :peace: - kto bogatemu zabroni? ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2009 08:12:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
licz się z tym żę skoro potrzebował nowych pierścieni to to nie było 200.000km tylko min 500.000 lub więcej 4 cyl rzędówki osiągają bez zaglądania w bebechy średnio 400.000 a v-6 audi są dużo bardziej żywotne

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2009 16:55:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2006 23:40:57
Posty: 150
Lokalizacja: Brodnica
Z tego co wyczytałem na forum to średnia żywotność silników AAH waha się pomiędzy "słabo" a "totalny niewypał".
Przebieg mojej niuni przy zakupie to 207 600. Kupiona od osoby prywatnej u niemców. Kiera trochę wytarta ale siedzenia to najlepszy stan skórki z tego rocznika w kraju :!: A jaki jest rzeczywisty przebieg to wiedzą tylko Ci co kupują z salonu (i to też nie ma pewności :diabel: ).
Co do remontu, Scob jakie miałeś objawy :?: Też Ci napierdzielał wściekle chmurę jak stałeś na światłach :?: A po wciśnięciu gazu na rozgrzanym silniku stawiał ścianę dymu :?:

_________________
C3 R5 Sedan - było
C4 V6 Avant - jest
C4 V8 Avant Quattro - jest
C5 V8 Avant Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2009 20:41:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
enduro7777 napisał(a):
licz się z tym żę skoro potrzebował nowych pierścieni to to nie było 200.000km tylko min 500.000 lub więcej 4 cyl rzędówki osiągają bez zaglądania w bebechy średnio 400.000 a v-6 audi są dużo bardziej żywotne


wszystko zależy od użytkowania auta i eksploatacji

i z salonu można zatrzeć pewnie w 30 min

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2009 09:59:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
nie że chmurę - miałem wycięte katalizatory - i przy depnięciu "do oporu" widac było z samochodu jadącego za mną sporo dymu - no i wpiepszał litr oleju na miesiąc. po zrobieniu góry i dotarciu - zużycia jak w poście wyżej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2009 20:17:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2006 23:40:57
Posty: 150
Lokalizacja: Brodnica
Katalizatorów się też pozbyłem i przy starcie robi się niebiesko. To mnie nie martwi. Najgorsze, że gdy stoję na światłach na rozgrzanym silniku to robię obłoki. Tego u Ciebie nie było :?:

_________________
C3 R5 Sedan - było
C4 V6 Avant - jest
C4 V8 Avant Quattro - jest
C5 V8 Avant Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2009 21:38:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
[quote="pili81"]Z tego co wyczytałem na forum to średnia żywotność silników AAH waha się pomiędzy "słabo" a "totalny niewypał".
jasne -jak kupuje się auto z przebiegiem 170 tys na szafie a faktycznym 700.000 bo tanio to póżniej pisze się bzdury na forum . co do czytania forum to chyba nieuważnie czytałeś bo opinie o AAH są bardzo dobre .jednej żeczy nie mogę zrozumieć co ma dać wymiana samych pierścieni i tak się wysrają po 10-15 tyś km bo tuleja cylindra ma owal .no chyba żę na giełdę jako prawie nówka po przebiegu 170 tyś i następny będzie pisał na forum jakie te AAH TO NIETRWAŁE SILNIKI

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 06:38:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2006 23:40:57
Posty: 150
Lokalizacja: Brodnica
No nie :!: Założyłem ten post żeby uzyskać informacje i fachową poradę a nie kłocić się z jakimiś zakompleksionymi .... . Jak ktoś uważa, że to czym jeździ jest najlepsze na świecie to jego sprawa. Ja jestem obiektywny. Branie oleju i dojechane pierścienie w AAH to chyba najczęstszy temat na forum technicznym. Wiedziałem o tym jak kupowałem moją niunię. Wiedziałem też, że będzie trzeba pogrzebać pod maską. Ale gdy zobaczyłem ten czarny lakierek, świetnie utrzymane skórki, klimatronik, podgrzewanie siedzeń itd. to wiedziałem, że jest wart każdego eurocenta którego za niego daje. Zamierzam doprowadzić go do stanu fabrycznego i jeździć nim dopóki nie będzi mnie stać na RS6 - czyli jeszcze parę ładnych lat :D . Dużo już zrobiłem a motorek to największy problem. I krew mnie zalewa, gdy taki bu.....k jeden z drugim pisze mi o giełdzie i cofaniu licznika.

_________________
C3 R5 Sedan - było
C4 V6 Avant - jest
C4 V8 Avant Quattro - jest
C5 V8 Avant Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 20:00:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
jeśli chcesz porady to recepta jest prosta szukaj silnika w dobrym stanie .bo mało jest fachowców którzy potrafią POPRAWNIE zweryfikować zużyte częsci .a jeszcze mniej jest takich co potrafią złożyć POPRAWNIE twój motorek .wbrew pozorom jest to czynność wymagająca dużej wiedzy i specjalistycznego oprzyrządowania (jak poczytasz serwisówkę to zrozumiesz o co chodzi) a na przyszłość -to że masz inne zdanie nie upoważnia cię do obrażania innych na forum

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2009 09:38:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
moze byly lekkie jajka w cylindrach i twoje nowe pierścienie popękały (sam kiedyś tak u siebie miałem).

co do mocnego dymienia to sprawdź takie pierdółki jak odma, czy jest drożna, bo już widziałem przytkaną i ciśnienie ze skrzyni korbowodowej przeciska olej do komory spalania.

ja osobiście, poszukałbym drugiego motoru V6, a nie remontował ten. najlepiej sprowadzony z zagramanicy z jakas gwarancja rozruchowa. są to trwałe jednostki i nie powinny kosztowac majątku, myślę że 1000-1500zł można dać.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2009 11:42:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2006 05:37:31
Posty: 4
Lokalizacja: Opole
"Jeżeli silnik ma wymienione pierścienie a nie wygładzone cylindry, to górne pierścienie uszczelniające traci po 1,5 tyś km. (uderzają o progi)" Przy remoncie mamby gość który to robił oczywiście nie zrobił nic z cylindrami, a tylko wymienił pierścienie. Po jakimś czasie z odpowierzania silnika waliło jak z kompresora. Pierwsze moje zdanie to cytat dwóch kolejnych mechaników (dobrych) z którymi rozmawiałem. Wymiana tłoków, honowanie bloku i kontrola owalności cylindrów to wyższa szkoła jazdy dla silników z większymi przebiegami.

_________________
Audi 100 C4 '91 (AAH) "Śnieżka" - jest
Audi 100 C3 '88 (WC '82) Black Mamba po strasznym papraczu... - był


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 114 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: