.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 07:22:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B5 AHL] Temperatura silnika a spalanie
PostNapisane: 15.kwi.2009 00:43:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Pierwsze testy w naszym nowym nabytku (A4 B5 1,6 101 KM) wykazały spalanie gazu na poziomie 12,3/100 przy delikatniej jeździe.
Instalacja fabryczna Necam MEGA, wtrysk gazu (chyba III gen) ... tyle wyczytałem :D
W czasie jazdy temperatura mierzona na VAG/odczyt z szafy pi x oko/ odczyt z kanału 49 wynosi 71 - 73 st C, w czasie postoju max 84 st C.
Wiem, wiem ... zmienić termostat i tak się stanie niebawem przy okazji zmiany rozrządu, ale ...

Czy spadek temperatury o 17-20 st C może mieć wpływ na zwiększony apetyt tego muła bagiennego ? ;)
Czytałem że średnie spalanko tego łamacza kręgosłupów powinno oscylować w okolicach 9-10/100. ;)
Z tego co zmierzyłem lambda factor wynosi 1,0-1,1 a odczyt napięcia w bloku (chyba ???) 001 zmienia się od 0,2 do 1,1.
Współczynniki wypełnienia jakieś małe, ale muszę się douczyć vaginować PB, aby coś więcej tutaj napisać.

PS: przy okazji poproszę o łopatologiczne nakierowanie mnie na blok pomiarowy w którym na 100% znajduje się napięcie lambdy. :D
PS2: co za Szkop wymyślił Simosa ? Łączę się z nim raz na 10 prób ... :|

Za okazaną pomoc - gratis zvagowanie każdego śmierdzącego diesla zainteresowanego oferenta :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2009 08:12:26 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Ten 1.6 pali Ci tyle gazu co mi mój benzyny w trasie 80% :P
Zmień na diesla :P

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2009 08:18:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Elsa mówi, grupa 000, pozycja 6, wartość 0...50 odpowiada Lambda probe voltage 0.0-1.0

Albo blok 001 pozycja 3, od 0.00 do 1.00V

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2009 09:41:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 07:19:26
Posty: 206
Lokalizacja: Lodz
Jesli chodzi o spalanie przy padnietym termostacie.
Jak kupowalem to grzal max 75st, po ok. miesiacu zmienilem termostat i spalanie... nie zmienilo sie. ;)

pozdr,
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2009 10:26:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
do 80* C jest wzbogacanie mieszanki

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2009 11:06:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2008 15:06:41
Posty: 62
Lokalizacja: Legnica
Baskecior wykopałem cos takiego,

Ocena bloków wartości mierzonych, -układ regulacji lambda-

Silnik pracuje na jałowym biegu.
Temperatura pracy katalizatora minimum 350oC (grupa wskazań 34, pole wskazań 2).

Odczytywanie bloku wartości mierzonych 30. Wskazanie na wyświetlaczu:
1 2 3 4 Pola wskazań: Wartość wymagana Ocena
Status układu regulacji sondy lambda 111 zainstalowanej za katalizatorem.
Status układu regulacji sondy lambda 111 zainstalowanej przed katalizatorem.

Grupa wskazań 32 -Układ regulacji lambda- wyuczone wartości lambda
Odczytywanie bloku wartości › Wskazanie na wyświetlaczu: mierzonych 32.
1 2 3 4 Pola wskazań: Wartość wymagana Ocena
Wyuczone wartości lambda przy częściowym obciążeniu (multiplikacja) -10 do 10 %
Wyuczone wartości lambda przy jałowym biegu (addytywne) -10 do 10 %

Uwaga
Dla pola wskazań1 i 2:
- Niewielkie wartości oznaczają, że silnik pracuje na zbyt bogatej mieszance, dlatego układ regulacji lambda ją zubaża.
- Wysokie wartości wskazują, że silnik pracuje na zbyt ubogiej mieszance, dlatego układ regulacji lambda ją wzbogaca.
- Przy braku napięcia w komputerze sterującym zostają przywrócone wszystkie wyuczone wartości.

Grupa wskazań 32 -Układ regulacji lambda- wyuczone wartości lambda
Odczytywanie bloku wartości › Wskazanie na wyświetlaczu: mierzonych 33.
1 2 3 4 Pola wskazań: Wartość wymagana Ocena
Napięcie sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem 0,000 do 1,000 V
Regulator lambda dla sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem -10,0 do 10,0 %

Uwaga dla pola wskazań 1
- Wskazywana wartość musi oscylować w pobliżu 0.
- Jeżeli zostanie wskazana stała wartość 0, układ regulacji lambda przełączy się z regulacji na sterowanie, ponieważ usterka występuje w układzie regulacji lambda.
- Odczytywanie pamięci usterek.
Uwaga dla pola wskazań2
- Sygnał napięcia „mieszanka za bogata (mała pozostałość tlenu)” około 0,7 do 1,0 V.
- Sygnał napięcia „mieszanka za uboga (duża pozostałość tlenu)” około 0,0 do 0,3 V.
- Przy przeskoku z „bogatej” na „ubogą” i odwrotnie (? = 1,0) wystąpi przeskok napięcia od 0,7 do 1,0 V na 0,0 do 0,3 V i odwrotnie.
- Na podstawie stromego skoku napięcia, układ regulacji lambda może nie utrzymywać stale wzajemnego ustawienia idealnego składu mieszanki, której odpowiada ? = 1,0. Regulacja zmienia się nieustannie między stanami „nieznacznie za uboga” a „nieznacznie za bogata”.

Napięcie sondy lambda U? w mV 5
A: wysokie napięcie sondy lambda 1 Mieszanka za bogata (nadmiar paliwa lub niedobór powietrza). Wysoka wartość CO.
B: niskie napięcie sondy lambda 1 Mieszanka za uboga (niedobór paliwa lub nadmiar
powietrza). Niska wartość CO.


- Grupa wskazań 33 -Układ regulacji lambda- wyuczone wartości lambda
- Ocena grupy wskazań 33, pole wskazań 1 – układ regulacji lambda dla sondy przed katalizatorem
- Ocena grupy wskazań 33, pole wskazań 2 – napięcie sondy lambda dla sondy lambda przed katalizatorem
- Grupa wskazań 34 -Układ regulacji lambda- diagnoza sondy lambda zainstalowanej
przed katalizatorem (sprawdzanie stopnia zużycia sondy lambda, kontrola trwania okresu)
- Ocena grupy wskazań 36, pole wskazań 1 - napięcie sondy lambda dla sondy lambda za katalizatorem
- Grupa wskazań 37 -Układ regulacji sondy lambda-
- Grupa wskazań 41 -Układ regulacji lambda- układ podgrzewania sondy lambda
- Grupa wskazań 46 -Układ regulacji lambda- sprawdzanie działania katalizatora (sprawdzanie wymienialności)
- Grupa wskazań 99 -Układ regulacji lambda- stan pracy układu regulacji lambda

A tu grupy dla 6-cyl

030,0,Lambda Control (Sensor Status)
030,1,Bank 1,Sensor 1,Specification: 111\n\n1xx - Lambda Sensor Heating ON\nx1x - Lambda Sensor ready\nxx1 - Lambda Control active
030,2,Bank 1,Sensor 2,Specification: 110\n\n1xx - Lambda Sensor Heating ON\nx1x - Lambda Sensor ready\nxx1 - Lambda Control active
030,3,Bank 2,Sensor 1,Specification: 111\n\n1xx - Lambda Sensor Heating ON\nx1x - Lambda Sensor ready\nxx1 - Lambda Control active
030,4,Bank 2,Sensor 2,Specification: 110\n\n1xx - Lambda Sensor Heating ON\nx1x - Lambda Sensor ready\nxx1 - Lambda Control active
;
031,0,Lambda Control
031,1,Bank 1 Sensor 1,(actual),Range: 0.000...1.000 V
031,2,Bank 1 Sensor 1,(specified),Range: 0.000...1.000 V
031,3,Bank 2 Sensor 1,(actual),Range: 0.000...1.000 V
031,4,Bank 2 Sensor 1,(specified),Range: 0.000...1.000 V

033,0,Lambda Control
033,1,Lambda Control,Bank 1 Sensor 1,Range: -25.0...+25.0 %\nSpecification: -4.0...+4.0 %
033,2,Sensor Voltage,Bank 1 Sensor 1,Range: 0.000...1.000 V
033,3,Lambda Control,Bank 2 Sensor 1,Range: -25.0...+25.0 %\nSpecification: -4.0...+4.0 %
033,4,Sensor Voltage,Bank 2 Sensor 1,Range: 0.000...1.000 V

pzdr

_________________
A6 C5 2.4 AML
_________________
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do
pierwszego to nie jestem pewien."
Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2009 11:08:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dzięki :!!: :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: