.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 21:04:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B6 2.0 benzyna] krztusi sie podczas jazdy
PostNapisane: 15.kwi.2009 13:53:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2008 20:29:20
Posty: 31
Lokalizacja: Milton Keynes
Auto: Q5 2.0TFSI
Witam
Mam problem z autem krztusi sie podczas jazdy, zaczela mi migac kontrolka silnika a po killku dniach zaswiecila sie na stale.
podpialem VAGA i z czytalem bledy:

Obrazek

Skasowalem bledy i wymienilem swiece bo juz pewnie byl na nie czas, ale problem nie ustapil. Moze nadmienie iz brakuje mi ostatniej czesci tunelu powietrza, plastikowej rurki ktora idzie pod maska i lapie powietrze. Nie wiem czy to ma znaczenie. Prosze o jakies wskazowki co poza swiecami powinienem jeszcze posprawdzac.
pzdr.

_________________
C5 A6 2.4 multitronik
B6 A4 2.0 manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2009 14:14:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Nie wiem jak 2.0 ma to rozwiązane ale jeżeli masz tam kble WN to może na pierwszym cylindrze masz kabel uszkodzony...
Jeżeli jest tam listwa to listwa...
Pamiętaj to są tylko moje spostrzeżenia...
:peace:

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 18:38:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2008 20:29:20
Posty: 31
Lokalizacja: Milton Keynes
Auto: Q5 2.0TFSI
Dzieki Ława za info u mnie sa listwy jak widac na zdjeciu ponizej. Z tymi listwami to za bardzo nie mam jak sprawdzic bo kosztuja majatek, wiec sprawdze je w ostatecznosci. Jeden ze znajomych podejrzewa ze moze to byc przyczyna tej brakujacej czesci tunelu powietrza. Powiedzial ze moze byc za malo tlenu i dlatego sie krztusi jesli przycisne bardziej na gaz. Na fotce zaznaczylem brakujaca czesc tunelu. Czy moze to byc przyczyna?
Obrazek

_________________
C5 A6 2.4 multitronik
B6 A4 2.0 manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 19:05:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Usterka którą odczytałeś to wypadanie zapłonu pierwszego cylindra. Opisana jest dość durnowato w Twim programie więc może zmylić ..

Uważam że powinieneś zamienić cewki cylinder 1 - 4 żeby odczytać następnie wypdanie zapłonu cylinbra 4 co będzie oznaczać awarie cewki.

Rura ssąca ma głownie takie znaczenie że przy dużych temperaturach zewnętrznych i przy jzdach lokalnych od skrzyżowania do skrzyżowania wzrośnie zużycie paliwa i spadnie moc. Nie bedzie miała wpływu jednak na nierówną pracę.
b
Nie ma tam żadnej listwy tylko osobno montowane cewki. Czerwona obudowa jest osłona przewodów. Cena jednej cewki nie przekracza 150 zł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2009 14:34:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2008 20:29:20
Posty: 31
Lokalizacja: Milton Keynes
Auto: Q5 2.0TFSI
Lotus dzieki za pomoc. napisz mi prosze jeszcze jak podmienic te cewki bo przewod raczej nie dostanie od czwartego do pierwszego...? Z drugiej strony zawsze myslalem ze nie mozna zamieniac przewodow?

_________________
C5 A6 2.4 multitronik
B6 A4 2.0 manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2009 15:06:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Przewodów nie możesz naturalnie zamienić. Powinieneś tylko odpiąć kostkę od cewki 1 i 2 cylindra , przy czym konieczne jest odkręcenie czerwonej obudowy przewodów.

Następnie wyciągasz cewki z głowicy. Pierwszą montujesz w miejscy czwartego , a czwartą w miejscu pierwszego. Tym sposobem wywołasz taka sama usterkę na czwartym jaka była na pierwszym cylindrze.

Moim zdaniem na 99 % uszkodzona jest cewka pierwszego ale chce żebyś sprawdził dla formalności. Jeśli nie pomylisz się przy zamianie i nie powkładasz ich w te same miejsca to wynik zaobserwujesz natychmiast :)

!!!! Przewodów nie zamieniasz , zamieniasz cewki !!!

Przewód jest przypisany do cylindra cewka nie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 13:34:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2008 20:29:20
Posty: 31
Lokalizacja: Milton Keynes
Auto: Q5 2.0TFSI
Lotus jest dokladnie tak jak napisales - teraz blad jest na 4 cylindrze:) Dla formalnosci, gdyz nie jestem pewien, 4 cylinder to ten pierwszy od szyby czy pierwszy od zderzaka? Podejrzewam, ze od szyby ale dla upewnienia zapytam:)
pzdr

_________________
C5 A6 2.4 multitronik
B6 A4 2.0 manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 13:38:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Pierwszy cylinder jest zawsze od strony rozrządu. Tylko polonez i chyba francuskie auta maja liczone od drugiej strony czyli skrzyni.

My jeździmy logicznie konstruowanymi autami więc pierwszy cylinder jest przy rozrządzie czyli mówiąc twoim językiem od zderzaka. :)

Teraz musisz kupić cewkę i wymienić przy szybie ( cylinder 4 - ostatni )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 13:41:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2008 20:29:20
Posty: 31
Lokalizacja: Milton Keynes
Auto: Q5 2.0TFSI
Wielkie dzieki Lotus za pomoc! Swoja droga nie podejrzewalem ze cewki do audi sa takie tanie, jak mialem japonca to cewka kosztowala ponad 700pln:)
pozdrawiam

_________________
C5 A6 2.4 multitronik
B6 A4 2.0 manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 13:48:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Wszystko tanieje im nowsze auto tym mniej kosztuja czesci. I jeszcze to że Audi ma przyjazną politykę w której części wadliwe konstrukcyjne czesto awaryjne zastępują lepszymi robiąc fajne ceny.

Z tego powodu niektóre cewki zapłonowe mają 10 zmian numerów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 14:01:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Lotus napisał(a):
Pierwszy cylinder jest zawsze od strony rozrządu. Tylko polonez i chyba francuskie auta maja liczone od drugiej strony czyli skrzyni.


Dla ścisłości polonez też ma liczone od rozrządu.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 14:14:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Może nie tego Poloneza mamy ma myśli ale to bez znaczenia.. :) Jak pisałem o silniku FSO. Jeśli się mylę przepraszam bo nie mam z tymi autami do czynienia na co dzień.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 14:23:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Lotus napisał(a):
Może nie tego Poloneza mamy ma myśli ale to bez znaczenia.. :) Jak pisałem o silniku FSO. Jeśli się mylę przepraszam bo nie mam z tymi autami do czynienia na co dzień.


1.5 SLE, 1.6 GLE, GLI i GSI liczy się normalnie, nie wiem jak 1.4 MPI to Angielski wytór, tam może być na odwrót, jeżdżą też po lewej stronie :)

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: