miksell napisał(a):
Witam.
Przymierzam się do kupna A6 z 1998 r.
Szukam 1.9 Tdi.
Zdaję sobie sprawę, ze 11 letnie auto z ok 200 tyś km będzie wymagało kilku napraw.
Proszę więc użytkowników tego auta o podanie ile kosztują niektóre naprawy. Chcę mniej więcej wiedzieć na co się nastawić.
Co może być słabym punktem tego silnika?
Ile może kosztować:
- wymiana rozrządu?
- regeneracja turbiny?
- wymiana hamulców (tarcze, klocki)?
- wydech?
- niektóre elementy zawieszenia?
Wymiana rozrządu: od 550 do 2000 zł (jeśli przy okazji zmiany rozrządu okaże się że padły rolki napinające, sprzegiełko alternatora, zgniła chłodnica lub trzeba zmieniać koło na wale + uszczelniacze.) Podałem ci widełki cenowe.
Regeneracja turbiny: 650 do xxx zł Powyzej 1500 lepiej sobie odpuścić i kupić nową za ok 1850 zł (jest firma w Augustowie lub Ełku , nie pamietam dokładnie).
Hamulce: zestaw na koła przednie = 500 zł , na koła tylnie ok 200 zł
Wydech: nie psuje się, zmieniamy tylko wieszaki, koszty smieszne.
Zawieszenie: średnia cena krótkiego wahacza 150 zł, dużego wahacza 250 zł. Lemforder. Zmieniamy w kompletach - niestety jeden od drugiego się zużywa. Sprawdzone na własnej i nie tylko skórze. Kolega Bilo zna firmę , która regeneruje końcówki wahaczy i korzystał z ich usług. W jego opini - warto. Poszukaj w archiwum aby sie przekonać.
Słabe punkty silnika: poprzedni właściciel lub pech. Przy przebiegach rzedu 300-400 kkm (takie auta do nas trafiają) zużyć mogą się: wtryskiwacze, pompa wtryskowa, turbina. Pompa wtryskowa jest najmocniejszym elementem tego zestawu. Wymiana pompy to wydatek rzędu 1400 zł (używana z gwarancją) + montaż + nowy pasek rozrządu, wtryskiwacze to koszt ok 1200-1400 zł (alledrogo), turbina od 650 - 1850 zł.
AFN lub AVG jest generalnie trwałym silnikiem i przy założeniu , że poprzednik dbał o niego - lać paliwo, zmieniać olej, pilnować wymiany części eksploatacyjnych i ... będziesz Pan zadowolony.
powodzenia
PS: chłodna głowa + VAG-COM+ kanał+ chłodna głowa przed zakupem ochronią cię przed wpakowaniem się na minę.