.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 19:35:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2 ABZ] Wymiana fitra paliwa
PostNapisane: 06.gru.2008 10:49:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1457
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Trzy pytania w tym temacie:
1) czy przed demontażem filtra należy usunąć ciśnienie z układu i jeśli tak, to jak to najlepiej zrobić (przypuszczam, że 'normalna' opcja z odłączeniem pompy paliwa/wyjęciem bezpiecznika/przekaźnika i uruchomieniem silnika do jego zgaśnięcia odpada, bo potem zacznie sypać błędami)
2) układ jest samo-odpowietrzający (w skrócie kilka razy klucz na I i pompa sama dobije układ) czy jest tam gdzieś ręczna pompa/odpowietrznik? Czy może wystarczy zaciśnięcie przewodów, zalanie nowego filtra benzyną i zaraz jak silnik zaskoczy to dać mu w palnik i sam jakoś przetrawi tych kilka baniek powietrza?
3) gdzie tak właściwie jest ten filtr? :D (po szczątkowych rycinach w etce stawiam, że gdzieś przed tylnym prawym kołem, ale wolę się upewnić zanim rozmontuję pół auta ;) )

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 13:40:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Musisz zdjąć plastikową osłonę z prawej strony, przed prawym tylnym kołem, mniej więcej pod siedzeniem pasażera. Filtr odkręcasz, wyjmujesz, wkładasz nowy, przykręcasz i gotowe. Potem na włączonym silniku sprawdzasz czy jest szczelnie, jeśli tak to wyłączasz silnik i zakładasz plastikową osłonę. Wszystko na temat - nic nie kombinuj z usuwaniem ciśnienia (samo się usunie jak poluźnisz przewód), odpowietrzaniem itp. (starczy poczekać kilka sekund z włączonym zapłonem przed uruchomieniem rozrusznika).

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2008 21:28:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2007 19:12:35
Posty: 164
Lokalizacja: Kołobrzeg
Potwierdzam przedmowce, tj filtr jest tuz kolo baku, przed tylnym prawym kolem nalezy zdjac plastikowa oslone. W samym filtrze tzw we/wy. Bez problemu mozna odkrecic przewody od niego, zleci troszke paliwa z samego przewodu. Przed odpaleniem warto zaplon ze trzy razy wlaczyc i wylaczyc w celu takim, aby pompka wciagnela sobie paliwo we filtr. Ot tyle.

_________________
CCCO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2009 11:02:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.mar.2009 16:22:10
Posty: 28
Lokalizacja: lubuskie
Podepnę się do tematu, bo chyba takze dotyczy filtra paliwa lub pompki.
Od samego początku przy odpalaniu długo musiałem kręcic zanim silnik załapał, a po nagrzaniu lub "mocnej jeździe" bardzo długo kręciłem silnikiem na rozruszniku zanim załapał i odpalił.
Natomiast wczoraj gdy próbowałem odpalić nie odezwał się już wogóle. :(
Czy winny jest filtr paliwa czy moze padła pompa paliwowa?
Jezęli padła pompa, to czy warto kupić oryginał za około 200zł, czu moze być zamiennik za około 80zł? Przy wyborze pompy na Allegro mogę sugerować się tylko wersją do mojego silnika, czy musze wyjąć pompkę i odczytac z niej numer i dopiero kupić? Gdzie znajduje się pompka, w zbiorniku paliwa?
Jak do niej najlepiej dostać się?
Dodam tylko, że przy przekręceniu kluczyka pomka podaje paliwo, bynajmniej słychać ją kilka sekund.
Pomóżcie koledzy, bo na czwartek mam jechać namontaż gazu i nie dojade chyba. :(

_________________
Audi A8 D2 V8 4.2 300KM,
BMW 316i compact 102KM,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 20:51:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lip.2008 21:19:41
Posty: 152
Lokalizacja: Longford/Szczecin
gonek napisał(a):
Podepnę się do tematu, bo chyba takze dotyczy filtra paliwa lub pompki.
Od samego początku przy odpalaniu długo musiałem kręcic zanim silnik załapał, a po nagrzaniu lub "mocnej jeździe" bardzo długo kręciłem silnikiem na rozruszniku zanim załapał i odpalił.
Natomiast wczoraj gdy próbowałem odpalić nie odezwał się już wogóle. :(
Czy winny jest filtr paliwa czy moze padła pompa paliwowa?
Jezęli padła pompa, to czy warto kupić oryginał za około 200zł, czu moze być zamiennik za około 80zł? Przy wyborze pompy na Allegro mogę sugerować się tylko wersją do mojego silnika, czy musze wyjąć pompkę i odczytac z niej numer i dopiero kupić? Gdzie znajduje się pompka, w zbiorniku paliwa?
Jak do niej najlepiej dostać się?
Dodam tylko, że przy przekręceniu kluczyka pomka podaje paliwo, bynajmniej słychać ją kilka sekund.
Pomóżcie koledzy, bo na czwartek mam jechać namontaż gazu i nie dojade chyba. :(

1. gdzie masz takie dojscia ze mozesz kupic oryginalna pompe paliwa za 200zl ???
2. na pompie nie ma numeru jest tylko numer na koszu pompy
3 . pompka znajduje sie w baku tj wchodzisz do bagaznika pod wykladzina przy samej kanapie sa takie pokrywki na 3 srobki odkrecasz ta po prawej odkrecasz nakretke wezyki wyciagasz kosz a tam juz jest pompka
ps. czy jak przekrecasz kluczyk w stacyjce komputer wydaje jakies dzwieki??

_________________
Pozdrawiam :!:

Obrazek
__________Jest_________->___________Będzie___________
S8 4.2 V8 360KM/430Nm [AQH] Tiptronic, Quattro, Navi, Recaro, Bose, Exclusive :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2009 19:39:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.mar.2009 16:22:10
Posty: 28
Lokalizacja: lubuskie
Cytuj:
ps. czy jak przekrecasz kluczyk w stacyjce komputer wydaje jakies dzwieki??

Komputer nie wydaje zadnych dźwięków, ale słysze pompkę jak podaj e paliwo przez kilka sekund. Ale zastanawia mnie dlaczego źle pali jak jest gorący.
Poza tym słabo zbiera mi się "od dołu". Dostaje kopa dopiero pd 4tys. obrotów. Przy wyprzedzaniu musze zredukować, a przecież silniik ma duży moment obrotowy.
Możliwe, ze pompka ma już słabą wydajność?
Cytuj:
gdzie masz takie dojscia ze mozesz kupic oryginalna pompe paliwa za 200zl ???

Tutaj na Allegrohttp://moto.allegro.pl/item591585698_pompa_paliwa_audi_80_100_200_a4_a6_a8_s6_bosch.html jest niby oryginalna Boscha za 200zł??

_________________
Audi A8 D2 V8 4.2 300KM,
BMW 316i compact 102KM,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2009 20:27:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1457
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Siemens nie padnie...szybko :).

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2009 23:20:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lip.2008 21:19:41
Posty: 152
Lokalizacja: Longford/Szczecin
wiec u mnie byly inne objawy komp wydawal dzwieki wtedy musialem poczekac na wlaczonym zaplonie az pompka napompuje pozniej juz latala normalnie
chyba musisz podlaczyc sie gdzies pod kompa sprawdzic bledy
ps.
w tym linku co podales przeczytaj opis tam nie ma a8 wiec ta pompka nie bedzie pasowac to raz, dwa ladnie tylko pisza "pompa w oryginalnym opakowaniu producenta" do audi oryginal to tylko SIEMENS VDO
i patrzac na ten cytat "W samochodach Audi A8 każda inna pompa aniżeli oryginał nie zdaje egzaminu, po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów ulega zatarciu. Jest to spowodowane tym, że firma VDO-SIEMENS zastosowała szczególnego rodzaju elektromagnes, który wytwarza specyficzną wydajność tej pompy. Natomiast każdy zamiennik ma zastosowany zwykły elektromagnes i w rezultacie wytwarzana jest także typowa wydajność co powoduje, że po kilku tysiącach kilometrów pompa zaciera się" "W tym modelu auta nie można zastosować innej pompy ( nie ma zamienników), ponieważ posiada ona specyficzny elektromagnes oraz dodatkowy przelew który służy do przepompowywania paliwa z jednej części zbiornika do drugiej. Ten dodatkowy przelew jest niezbędny z tego wględu, iż wszystkie Audi A8 posiadają zbiornik paliwa przedzielony na 2 części i jeśli zamontowana będzie pompa bez przelewu wówczas paliwo z drugiej połowy zbiornika nie zostanie przelane i pompa nie będzie mogła zaciągać paliwa. W rezultacie doprowadzi to do sytuacji, że pompa będzie pracowała na sucho i w szybkim czasie ulegnie zepsuciu (zatrze się)." wiec wybor nalezy do ciebie !?

_________________
Pozdrawiam :!:

Obrazek
__________Jest_________->___________Będzie___________
S8 4.2 V8 360KM/430Nm [AQH] Tiptronic, Quattro, Navi, Recaro, Bose, Exclusive :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2009 23:54:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1457
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Jest też taka opcja, by nie dopuszczać do małej ilości paliwa w zbiorniku, ale czy to opłacalne - musisz już sam ocenić. To także skraca żywotność - każdej pompy.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2009 06:29:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.mar.2009 16:22:10
Posty: 28
Lokalizacja: lubuskie
Ok, dzięki bardzo. Oświeciliście mnie. Będę szukał oryginalnej pomki Siemensa.
Tylko w pierwszej kolejności sprawdzę numer na swojej pompce, bo ja mam jeszcze webasto i pomka może być inna.
Ale chyba do webasto jest druga pomka, bo przy wymianie fitlra paliwa(był jeszcze oryginał z 1994r.) zauważyłem nad foltrem małą pomkę i zdaje mi się że to jest do webasta.

_________________
Audi A8 D2 V8 4.2 300KM,
BMW 316i compact 102KM,


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: