.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 11:47:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C5 2,5 TDI] Problem z tipem
PostNapisane: 21.kwi.2009 22:38:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2006 14:10:41
Posty: 45
Witam serdecznie.

a6 C5 2.5 tdi 200 tyś model po lifcie z tiptronic

Mam problem z moją skrzynią, a mianowice, kiedy zrzuca mi z 2 na 1, mam wrażenie że za każdym razem w tyłek wjeżdza mi mała ciężarówka. Nie zawsze, alle bardzo często wystepuje udezrzenie. Uczcucie podobne do tego kiedy ktoś by we mnie zaparkował delikatnie. A przy zmianie na wyższe biegi, nie tyle może co szarpie, ale nie robi tego płynnie, jeżeli miałbym to nazwac szarpaniem, to byłoby to "miekkie szarpanie". Pomocy :)

Skrzynia przy normlanym ruszaniu wyciaga do 2 tyś.obrotów i zmienia, wiec tu jest chyba wszytsko ok. Troche głośno w aucie, no ale to chyba taki objaw tego silnika ?! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2009 22:50:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
A olej z filtrem kiedy zmieniałeś?

VAG coś wypluł?

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2009 23:26:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2006 14:10:41
Posty: 45
Szczerze to mam autko od półroku, więc nie wiem kiedy było to robione. Ale olej może mieć wpływ na takie objawy? Nie chciałbym tez nic w ciemno wymieniać, bo domyślam się że taka wymiana to sporo kasy, a chyba raczej nie może to mieć wpływu na opisane przeze mnie objawy, albo ?!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2009 07:19:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Myślę, że do auta należy podejść kompleksowo, tzn. pełna diagnostyka silnika - skrzyni. Problem, który u Ciebie występuje może pochodzić z silnika (np z układ podciśnienia, Turbo - takich przypadków znajdziesz na forum co najmniej kilka) i daje takie same objawy szczególnie w zestawieniu z automatyczną skrzynią biegów (tym bardziej że auto ma już przejechane parę dobrych kilometrów). Odnośnie samej skrzyni tiptronic (bez wzgledu czy szarpie czy nie), wypadałoby co najmniej sprawdzić poziom oleju i jego właściwości organoleptyczne, choć znając życie pewnie od nowości olej w niej nie był zmieniany (choć nie musi to być powód szarpania, nie mniej jednak olej trzeba w takim przypadku wymienić jeśli wcześniej nikt tego nie robił). Resztę szczegółów znajdziesz w "szukajce" ;).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2009 09:38:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2006 14:10:41
Posty: 45
nikt juz nie chce wypisać swoich sugestii? Dodam jeszcze że przy spokojnej jezdzie z wieksza predkościa, z 4 na 5 przeżuca tak że nie wiem kiedy to robi ;)

Denerwujacy jest tez fakt iz przy ruszaniu ( takie mam wrazenie przynajmniej ) strasznie daleko mnie wyciaga, nawet jak chce powoli ruszyc to ciagnie do 2 tys.obrotow, a w aucie niemilo huczy i grzmi silnikiem a potem to szarpanie... :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2009 09:42:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
podpowiedzi dostałeś już kilka
pytanie czy zrobiłeś cokolwiek co polecali koledzy :
- vag'owanie
- olej i filtr w skrzyni

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 14:27:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2006 14:10:41
Posty: 45
Jeszcze nie. ALe zauważyłem iż gdy skrzynia pracuje w trybie tipa, czyli ręczna zmiana przełożeń, nie szarpie w ogóle... Tylko że nie pasuje mi w ogóle opcja zmieniania tym sposobem biegow:/ Zaczynam coraz bardziej zalowac ze sie nabrałem na wymarzone autko z taka skrzynia :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 14:34:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Wygląda mi na to że musisz przygotować bufor 5 tyś

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 14:46:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2006 14:10:41
Posty: 45
Co za bufor 5 tyś? :) Amator jestem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 21:03:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Nie masz czego żałować, bo to naprawdę pancerna skrzynia. Tylko musi być zadbana. I to wszystko. Podłącz jak najszybciej VAG-a, zobacz co pokaże. Potem szybciutko na dynamiczną wymianę oleju+filtra i będziesz cieszył się skrzynką jak każdy jej posiadacz.

Chyba że coś się naprawdę solidnie skopało.....ale bez błędów z VAG-a nie będziemy wróżyć z fusów.....

Pablo miał zapewne na myśli wymianę skrzyni :( Ale przyjąłbym to jako naprawdę czarny scenariusz.

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2009 23:09:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2007 19:13:11
Posty: 20
Lokalizacja: Gdynia
Podepnę się do tematu. Olej w skrzyni oraz filtr wymieniony jakiś rok temu (30 tys. km). Od kilku dni zauważyłem coraz silniejsze szarpanie zarówno podczas cofania jak i ruszania i zmiany biegów. ZVag'owałem autko i nic w TIPie nie pokazał - żadnych błędów. Dziwna sprawa :-( Obym nie trafił na czarny scenariusz...

_________________
Pozdrawiam

Piotr J. Szurek


Ostatnio edytowano 22.maja.2009 07:34:00 przez dmc, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 05:19:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2009 14:28:02
Posty: 85
Lokalizacja: bielsko
a co myślicie o zepsutych albo przypchanych elektrozaworach w sterowniku

_________________
było s8 avp niestety drogi za wąskie
jest a8 akg
skrzynie multitronic kupie każda ilość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 07:30:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2007 19:13:11
Posty: 20
Lokalizacja: Gdynia
W sumie się pomyliłem - błąd, który wcześniej już mi się pojawiał w silniku dotyczył przepływki (00575 - Intake Manifold Pressure, 08-00 - Control Limit Surpassed) - w sumie go zignorowałem, ale po telefonie do firmy serwisującej automaty dowiedziałem się, że ta usterka przepływki może mieć znaczny wpływ na zachowanie automatu. Ktoś się z Was z czymś takim spotkał?

_________________
Pozdrawiam

Piotr J. Szurek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 07:52:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Dlatego, na początku wątku zaproponowałem diagnostykę silnika. Z obserwacji samego forum AKP wynika, że ponad 80% problemów z Tip'em wynika z usterek silnika (Turbo, EGR, przepływka, wtryskiwacz sterujący) a nie samej skrzyni. Nie mniej jednak o skrzynię tez trzeba dbać i ją serwisować.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: