.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 07:44:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Proszę pomocy - Audi do 40 tyś zł
PostNapisane: 22.kwi.2009 12:29:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 18:25:30
Posty: 8
Nowy wątek, stare pytanie.
Jestem posiadaczem Opla Vectry 1.8, z racji korodowania nadwozia, i tego że samochód ma już 11 lat chcę go wymienić na inny. Chciałbym by było to Audi bo strasznie mi się te samochody podobają. Mam 40 000 złoty, i jedno pytanie(ale trudne). Czy zdecydować się na A4, czy A6, czytam(tu na forum) że koszty eksploatacyjne nie są aż tak bardzo różne.Mam rodzinę 2+2, mieszkam daleko od rodziców i swoich i żony dlatego często jak ich odwiedzamy zdarza się że vectra(kombi) jest załadowana prawie do pełna. Po drugie 116 KM to troszkę za mało jak dla mnie, więc szukał bym dynamiczniejszych silników. I po trzecie może być zarówno Diesel jak i benzyniak, byle by spalanie nie przekraczało na trasie przy normalnej jeździe dla ON-6,5 l, a dla PB-8 l, no i by był to model nieawaryjny. To znaczy wiem że ogólnie niektóre modele są bardziej awaryjne od innych z racji konstrukcji, PROSZĘ o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2009 12:33:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lut.2009 17:51:36
Posty: 64
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
A6 C5 Avant 1.9TDI (130KM) za 40 tys powinieneś znaleźć ładną sztukę. Z tym spalaniem 6.5 l/100 km ... chyba że muskać będziesz pedał gazu (w manualu ośce - swoją drogą chyba nie było Quattro z tym silnikiem w A6) ;)

_________________
A4 B6 1.8T Quattro AVJ (190 KM, 285 Nm) '02


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2009 12:41:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Z autopsji powiem Ci że szukaj tylko i wyłącznie A6 i to w Avancie. Ja mam rodzinkę 2+1 i też czasem się ciężko zapakować :/ Moja żona do jazdy po mieście ma A4 też w Avancie i tam to wogóle zapomnij o wyjeździe gdziekolwiek z 2 dzieci i bagażami. To jeżeli chodzi o pojemność.

Natomiast jeżeli chcesz zmiescić się w podanych granicach spalania to pozostają dwa silniki -> 1.8T 150KM benzynka ( ok 8-9 l/100 km w trasie bez butowania ) i 1.9 131KM TDi ( pewnie ok 6-7 l/100 km ). Oba silniki cieszą się opinią bezawaryjnych, ale jednocześnie za słabych do budy A6 C5 ( bo w cenie którą podałeś musisz szukać tej budy ) co jednak przekłada się na dość niskie spalanie o którym piszę powyżej. Silnik 1.8T można częściej kupić z quattro ( 1.9 w q to rzadkość, ale się zdarza ) co z punktu widzenia jazdy z rodziną powinno być dla Ciebie dość istotne.

Za 40k zł powinieneś też już kupić 2.5 TDi ale tu pamiętaj tylko i wyłącznie silniki których kod zaczyna się od litery B. Te z literą A były dość awaryjne i drogie w naprawie, poza tym nie paliły tak mało -> o nich masz kopalnię wiedzy tu na forum.

Gdybyś jednak przyjął ciut wyższe granice spalania w trasie (ok 10-11l/100 km ) możesz już rozglądać się za benzynowymi V6-kami 2.4 lub 2.8. To silniki bezawaryjne i bezobsługowe z racji tego iż nie mają turbin. Jak kupisz zadbany egzemplarz to nic tylko lać benzynkę i śmigać. I masz duży wybór wśród ogłoszeń.

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Ostatnio edytowano 22.kwi.2009 13:03:39 przez designer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2009 12:54:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jedna rzecz: nie wystepuje A6 C5 1.9 TDi z quattro... co do reszty zgoda :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2009 12:56:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
przemik napisał(a):
Jedna rzecz: nie wystepuje A6 C5 1.9 TDi z quattro... co do reszty zgoda :)


Ale A4 było?

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2009 13:00:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
designer napisał(a):
przemik napisał(a):
Jedna rzecz: nie wystepuje A6 C5 1.9 TDi z quattro... co do reszty zgoda :)


Ale A4 było?


A4 było było :)

Tak jak inni polecam właśnie A6 C5 Avant 1.9TD z silnikiem 131km :)

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2009 13:22:15 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Kryteria spalania są nie do spełnienia w A6..... w trybie mieszanym, w A4 są baaaardzo ciężkie do osiągnięcia i to tylko w 1.9 TDI na pompie bez quattro ...

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2009 13:47:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 18:25:30
Posty: 8
no to zaczyna mi się rozjaśnia, :-) ok, czyli raczej A6, a jak u nich z awariami, jak stoją 5-6 latki w TUV testach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2009 13:49:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Napisaliśmy Ci jakie silniki są bezawaryjne :peace: Jak dbasz to masz :): Zwracaj uwagę na to co kupujesz...

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 07:15:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 18:25:30
Posty: 8
A jak ze spalaniem mocniejszych Dieseli. Podajcie mi proszę jeśli można "pojemność"-"liczba koni"-"spalanie miasto,trasa,mieszane". Czyli tak jak dla 1,9-131-10;6;7,5 np. Bardzo Was proszę , bo 131 KM to chyba troszkę mało do takiej dużej budy, myślę o czymś mocniejszym. Żeby tylko nie wyszło że nie będzie mnie stać na takie auto. I jeszcze jedno jak z dynamiką dla A4 przy tych 131 KM, jest sporo lepiej ????????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 07:24:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
simon_wicz napisał(a):
A jak ze spalaniem mocniejszych Dieseli. Podajcie mi proszę jeśli można "pojemność"-"liczba koni"-"spalanie miasto,trasa,mieszane". Czyli tak jak dla 1,9-131-10;6;7,5 np. Bardzo Was proszę , bo 131 KM to chyba troszkę mało do takiej dużej budy, myślę o czymś mocniejszym. Żeby tylko nie wyszło że nie będzie mnie stać na takie auto. I jeszcze jedno jak z dynamiką dla A4 przy tych 131 KM, jest sporo lepiej ????????


wkładasz virusa i jest dobrze. Fajnie się jeździ 1,9 TDI 130. Ja nie wiem skąd niektórzy te teorie czerpią, że nie jedzie. To np taka B4 2,0 90 koni to co cofa się? A kiedyś to większość takich jeździło:-D . Ja ostatnio jeżdzę 2,4 v6 a budzie C5 i to wcale też nie jest taka rakieta. Powiedziałbym nawet że moim AFN po virusie jeździ mi się przyjemniej. I powiem wam dlaczego.
Żeby to 2,4 jechało to trzeba go kręcić do wysokich obrotów, wtedy spalanie w trasie wychodziło mi jakieś 12-13L/100 km. Czyli jak dla mnie już za dużo. Starałem się jeździć inaczej, bardziej ekonomicznie - wtedy to 2,4 nie jechało a mi udało się zejść do 10L/100 :-). A swojego AFNa to mogę pałować ile wlezie i nie chce mi nigdy spalić więcej niż 8 litrów.

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 07:28:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lut.2009 17:51:36
Posty: 64
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
A4 B6 z tym silnikiem do setki rozpędza się mniej więcej o sekundę szybciej. Przyłączę się do propozycji Janka512 - dużo ciekawiej i bezpieczniej jest kupić 1.9 TDI 130 KM AVF/AWX i założyć mu chip niż szperać w 2.5 V6 TDI (no chyba że z kodem silnika zaczynającym się na B)

simon_wicz, wejdź na stronę http://www.audiklub.org/dane.html i poszukaj jak kształtuje się spalanie, osiągi, masa itp każdego z aut, które Cię interesuje ;)

P.S. Jeszcze a propos A4 B6 1.9 TDI 130KM - tutaj już masz możliwość kupienia autka w napędzie Quattro: http://www.audiklub.org/dane/a4/b6/a4_a ... attro.html :509:

_________________
A4 B6 1.8T Quattro AVJ (190 KM, 285 Nm) '02


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 07:32:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Najlepszy będzie 1.9 130KM.Jest naprawde zwinny dzięki dołu idzie od najmniejszych obrotów,a po wirusie prawie lata :D .Jeśli miałbym wybrac diesla w a6 to tylko 1.9.Przyjemnie sie jeżdzi,anizeli 2.5V6 150KM :): Jedyny minus to brak quattro :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 09:45:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
simon_wicz napisał(a):
no to zaczyna mi się rozjaśnia, :-) ok, czyli raczej A6, a jak u nich z awariami, jak stoją 5-6 latki w TUV testach.
2.4 benzin może być Q, avancik. Jak co pisz na p.w./gg możemy się dogadać myślę tak w 49% żęby rozstać się z swoją A6 c5 i rozejrzeć się za c6 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 09:47:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Czakol napisał(a):
simon_wicz napisał(a):
no to zaczyna mi się rozjaśnia, :-) ok, czyli raczej A6, a jak u nich z awariami, jak stoją 5-6 latki w TUV testach.
2.4 benzin może być Q, avancik. Jak co pisz na p.w./gg możemy się dogadać myślę tak w 49% żęby rozstać się z swoją A6 c5 i rozejrzeć się za c6 :)

prywate prosze prowadzic poprzez gg lub PW

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 09:48:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
BiLu napisał(a):
Czakol napisał(a):
simon_wicz napisał(a):
no to zaczyna mi się rozjaśnia, :-) ok, czyli raczej A6, a jak u nich z awariami, jak stoją 5-6 latki w TUV testach.
2.4 benzin może być Q, avancik. Jak co pisz na p.w./gg możemy się dogadać myślę tak w 49% żęby rozstać się z swoją A6 c5 i rozejrzeć się za c6 :)

prywate prosze prowadzic poprzez gg lub PW

;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 14:48:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 18:25:30
Posty: 8
mihu wielkie dzięki, myślę że to mi pomorze (te Twoje linki do stron).
Wiele piszecie o virusowaniu, a czy niema obawy że ingerencja w oprogramowanie uszkodzi ślilnik. Jeśli nie, to ile takie coś kosztuje, gdzie to można dobrze zrobić, i jak po takim virusie ze spalaniem, bo czy niema wtedy przepału?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 15:20:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Jeżeli motor zdrowy to nie ma problemu z nim po virusie. Firm jest sporo: VTG, Masters, V-tech, Compsport, Diagtronik, MR Motors, Kreator Mocy itd. Koszt to ok 2000-2500 PLN w zależności od firmy. Twierdzą że spalanie może spaść nawet o 10-15%, w co ja osobiście wątpię, bo kto virusuje auto żeby jeździć wolniej ( czyt oszczędniej )..... :?:

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 16:32:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
designer napisał(a):
Jeżeli motor zdrowy to nie ma problemu z nim po virusie. Firm jest sporo: VTG, Masters, V-tech, Compsport, Diagtronik, MR Motors, Kreator Mocy itd. Koszt to ok 2000-2500 PLN w zależności od firmy. Twierdzą że spalanie może spaść nawet o 10-15%, w co ja osobiście wątpię, bo kto virusuje auto żeby jeździć wolniej ( czyt oszczędniej )..... :?:
No niby tak, ale przy tych kosztach warto wirusować? 10-15KM przy benzyniaku się uzyska, żadne osiągu patrząc na wszystkie minusy wokół tego zamieszania :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 20:36:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Czakol napisał(a):
designer napisał(a):
Jeżeli motor zdrowy to nie ma problemu z nim po virusie. Firm jest sporo: VTG, Masters, V-tech, Compsport, Diagtronik, MR Motors, Kreator Mocy itd. Koszt to ok 2000-2500 PLN w zależności od firmy. Twierdzą że spalanie może spaść nawet o 10-15%, w co ja osobiście wątpię, bo kto virusuje auto żeby jeździć wolniej ( czyt oszczędniej )..... :?:
No niby tak, ale przy tych kosztach warto wirusować? 10-15KM przy benzyniaku się uzyska, żadne osiągu patrząc na wszystkie minusy wokół tego zamieszania :/


Pisałem o 1.9 TDi lub 1.8T a nie o 2.4 :): a przyznasz że to znaczna różnica jeżeli chodzi o czipa :peace:

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: