.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 23:10:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi a6 c5 97-99 1.8T+chip czy 2.4v6??
PostNapisane: 28.kwi.2009 09:20:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2009 09:10:38
Posty: 80
Lokalizacja: Szczecin
Auto: było a4 B5 1.8 ADR
witam
zamierzam niedlugo kupic sobie moja pierwsza Audi. Na chwile obecna zastanawiam sie nad c5 z rocznikow 97-99 i silnikach 1.8T lub 2.4. Silnik 1.8T biore pod uwage bo slyszalem, ze nie pali b. duzo i mozna go latwo i wmaire bezpiecznie "podkrecic" w profesjonalej firmie zajmujacej sie chiptuningiem. Pytanie brzmi nastepujaco: co wybrac? Fabryczny 2.4v6 czy 1.8T+chip?? Dodam, ze przedewszystkim interesuje mnie mniejsze spalanie, ale rowniez aby auto mialo "kopa". Czy 1.8T+chip dorowna w osiagach 2.4v6 zachowujac przy tym mniejsze zapotrzebowanie na paliwko?? Interesuje mnie skrzynia manual, wersja raczej sedan- aczkolwiek Avant jest rownie sliczny.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczow i czekam na wszelkie sugestje i podpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 11:26:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam ! Zwroc uwagę lepiej na stan techniczny auta i najlepiej na poprzedniego właściciela, czy stać go było na taki samochod, bo praktycznej roznicy w spalaniu między tymi silnikami i tak nie zauwazysz, bo paliwa nalać najłatwiej a doprowadzić zdrutowanego złoma do stanu uzywalności moze być cięzko.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 11:36:08 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Jak osiągi to 1.8T - podkręcasz na 200 KM i masz ogień, a 2.4 V6 ma ile ma i ciężko cokolwiek ruszyć...
W sumei ciężki wybór - V-ka ma fajniejszy dźwięk i jest generalnie chyba trwalsza niż zczipowane 1.8T...

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 12:00:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Oba silniki trwałe i bezproblemowe, aczkolwiek w 1.8 trzeba pamiętać żeby dbać o turbo. V-ka ładnie mruczy to fakt ;) Spalanie zbliżone ( ok 12-14l w mieście ), osiągi ( fabryczne ) zbliżone.

http://www.audiklub.org/dane/a6/c5/a6_2.4.html
http://www.audiklub.org/dane/a6/c5/a6_1.8t.html

Byłem/jestem posiadaczem obu motorków, więc gdybym miał do wyboru obie zadbane sztuki to ja biorę 2.4V6, aczkolwiek na dniach ma zamiar zapodać chipa do 1.8T...

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 15:20:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 20:40:37
Posty: 32
Lokalizacja: Sandomierz
Ja tez jestem za 2.4 ,dzwieku i kultury pracy V-ki nie da ci zadna cztero -cylindrowka chyba ze potrzebujesz duzo wiecej mocy,ale cos za cos ewentualnie 2.8 podobne spalanie a konikow juz pod dostatkiem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 16:14:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tylko 2.8.

przy rozsądnej nodze spalanie będzie identyczne jak w przypadku 2.4. ponadto, 193PS zagwarantuje Ci osiągi dłubniętego 1.8T, a dodatkowo dostaniesz niemalże nieśmiertelny silnik.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 16:44:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
meszrum napisał(a):
tylko 2.8.

przy rozsądnej nodze spalanie będzie identyczne jak w przypadku 2.4. ponadto, 193PS zagwarantuje Ci osiągi dłubniętego 1.8T, a dodatkowo dostaniesz niemalże nieśmiertelny silnik.


Też w tym przypadku byłbym za 2.8 :D
Niema to jak dźwięk V6 i Nie martwienie się o turbinke

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 17:46:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
2.8 ACK i szafa gra :peace:

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 19:33:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2009 09:10:38
Posty: 80
Lokalizacja: Szczecin
Auto: było a4 B5 1.8 ADR
hmm, ale wedlug porownywarki silnikow na stronce audiclub 1.8T pali w miescie 10.7 a 2.4 pali 13.7, wiec wg tej porownywarki spalanie nie jest na podobnym pozimie tylko az 3litry na niekozysc 2.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 20:14:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
jacb82 napisał(a):
hmm, ale wedlug porownywarki silnikow na stronce audiclub 1.8T pali w miescie 10.7 a 2.4 pali 13.7, wiec wg tej porownywarki spalanie nie jest na podobnym pozimie tylko az 3litry na niekozysc 2.4



To są takie dane producenta..Wg.Mnie nigdy się niesprawdzają :P
NO i zależy jak kto jeździ :peace:

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 20:35:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2009 09:10:38
Posty: 80
Lokalizacja: Szczecin
Auto: było a4 B5 1.8 ADR
no ale producent zazwyczaj zaniza. Wiec co? dodac po jednym litrze do 1.8T i 2.4?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 21:07:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
jacb82 napisał(a):
no ale producent zazwyczaj zaniza. Wiec co? dodac po jednym litrze do 1.8T i 2.4?


Nie ma reguły. Wszystko zależy od powożącego i jego prawej nogi. Rozpatrywałeś 1.8T i 2.4 wieć powiedziałem że wybrałbym 2.4, ale koledzy maja rację 2.8 to najrosądniejszy wybór ze "starych" V6. Silnik tak samo niezniszczalny jak 2.4 :peace: ( tylko pali trochę więcej niż 1.8T, ale kultrura pracy Panie.... :peace: ).

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2009 17:50:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2009 09:10:38
Posty: 80
Lokalizacja: Szczecin
Auto: było a4 B5 1.8 ADR
a, no i na kozysc 1.8T przemawia wysokosc akcyza. Przy silnikach do 2000cm3 okolo 3.5%, przy silnikach powyzej 2000cm3 18%!! Czyli sprowadzajac auto o wartosci 5000euro z silnikiem powyzej 2000cm3 trzeba zostawic w Urzedzie Celnym 900eur!! Przy moim nie wygorowanym budzecie te 900eur wole zostawic sobie na instalacje LPG ;)
PS. a orientuje sie ktos ile kosztuje taki chip-tuning silnika?? I jak taki tuning sie m do instalowania LPG??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2009 18:45:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2009 17:24:36
Posty: 17
Lokalizacja: Pielgrzymowice
Witam. Jestem nowy na tym forum ale mam taki sam problem z wyborem samochodu i powiem szczerze że fajnie byłoby mieć turbinkę z zaworem upustowym pod maską :D ale dźwięk V6 też fajny. Koledzy a jak z zawieszeniem i korozją blachy (jeżeli owa występuje) ? Co do LPG to minimalnie 3 generacji lepiej zapłacić troszkę więcej za instalację i wybrać lepsze wtryskiwacze niż potem mieć problem z silnikiem...
Chiptuning na allegro jest tego trochę koszt... tyśka trzeba mieć. Dobra mapa i mocy przybywaj :D

_________________
ONLY HORSE POWER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2009 19:24:56 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
hej,
ja bym sie nie zastanawial
mialem 1.8T, teraz mam 4.2 v8
i przemyslenia sa takie, ze 1.8T to silniczek zwinny, szybki, leciuti i dynamiczny
pali malo, szybko sie grzeje i dzieki turbo naprawde dobrze reaguje.
starczy popatrzec, ze ten sam silnik bez turbo spala tyle samo, a nawet wiecej a osiagi do kitu.
a jak chodzi o v6 - coz - 2.4 to i tak kompromis, v8 to to i tak nie jest. wiec po co sie meczyc?
wiecej oleju, wieksze spalanie (nie ma bata - bedzie wieksze chocby ze wzgledu na inna charakterystyke pracy silnika, dynamike itd).
i do tego - nie jest to silnik o fajnych osiagach -to juz jest oczywiscie moja opinia.
a jak chodzi o 1.8T - mialem 2 sztuki (190 i 163 konie), obie fajne, ale jak sie dlubnie to naprawde sunie.

bierze 1.8 bedziesz zadowolony

michu

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2009 21:46:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Merfi napisał(a):
Chiptuning na allegro jest tego trochę koszt... tyśka trzeba mieć. Dobra mapa i mocy przybywaj :D


Odpuść chipa z Allegro. Jedź do profesjonalnej firmy zajmującem się chipami i zrób to porządnie. Koszt wtedy ok 2000 zł.

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2009 22:04:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
2.7T?? :P Spalanie jak w 2.4, 2.8, a osiągi o niebo lepsze. Tak samo trwała i bez awaryjna jdnostka jak 2,4 i 2,8.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2009 22:14:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ale mu namieszaliście :p ja ostatnio miałem okazje polatać S3 1.8T 210KM i powiem, że zabawa przednia, zważywszy na to, że według danych fabrycznych Ska waży tyle co C5 będzie podobnie, na pewno będziesz zadowolony jak wpuścisz wirusa a w 2,4 będzie lekki niedosyt :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 00:07:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Kiedys myslalem ze AFN słabo jedzie - a dzis powoziłem C5 z silnikiem 1.8 T - to nie jedzie nawet slabo...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 01:00:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemik napisał(a):
Kiedys myslalem ze AFN słabo jedzie - a dzis powoziłem C5 z silnikiem 1.8 T - to nie jedzie nawet slabo...


moze cos mu dolegalo ... ?

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: