Jestem zalamany, bo zaden warsztat nie moze mi pomoc.
Mieszkam w Niemczech, a tu to niewiedza straszna, jesli chodzi o mechanikow, dlatego zwracam sie o pomoc na polskim forum.
Problem pierwszy:
Zapalajaca sie kontrolka cisnienia oleju.
Zapala sie ona tylko przy jezdzie w miescie, na cieplym silniku i niskich obrotach.
Po dodaniu gazu gasnie. Wedlug warsztatu cisnienie jest ok. Nic nie dala wymiana czujnika cisnienia. Na nowym oleju problem znka na jakis czas, potem pojawia sie znowu.
Problem drugi:
Przy spokojnej jezdzie, przy predkosci ok 120 km/h, po jakims czasie gwaltownie spada moc silnika, auto nie reaguje na gaz (silnik nie gasnie). Po dodaniu gazu do dechy, po okolo 5 sekundach, rownie gwaltownie silnik dostaje kopa i pracuje normalnie. Sytuacja zdarza sie tez tylko na goracym silniku i tylko przy niskich obrotach.
Wymienilem filtr powietrza, filtr paliwa i czujnik ilosci powietrza (z tym, ze uzywany, wiec pewnosci nie mam) i nic. W warstacie Audi wymienili mi jakies szlauchy, twierdzac, ze to na 100 procent ten problem. Koszt 400 euro – nie pomoglo nic......
Moje podejrzenie, dla obu problemow, to czujnik temperatury plynu chlodzacego.
Skoro, kontrolka cisniena oleju zapala sie rowniez w zaleznosci od obrotow i temeratury silnika (wyczytalem w ksiazce o A4), to jest to mozliwe.
Z drugiej strony, jesli czujnik ten wysyla nieprawidlowe informacje o temperaturze (lub nastepuje przerwanie informacji), to przy goracym silniku, moze sadzic, ze jest zimny i dawac za duzo paliwa, zalewajac swiece.
Zreszta byc moze oba problemy sa problemami odzielnymi.
Napiszcie prosze, czy dobrze kombinuje, bo na autach nie znam sie zupelnie. Z gory serdecznie dziekuje za pomoc.
Bym zapomnial.... Audi A4 (B5), rocznik 97, silnik 1.8 benzynowy
Ostatnio edytowano 26.kwi.2009 13:46:29 przez melmars, łącznie edytowano 1 raz
|