.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 06:20:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2] Przegląd, Wymiana oleju... na jaki bo sie pogubiłem?
PostNapisane: 28.kwi.2009 06:35:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2008 11:43:34
Posty: 175
Lokalizacja: Katowice
Witam,

Tak czytam i czytam i już się potraciłem... Więc stwierdzam że lepiej będzie po prostu się zapytać i ktoś kumaty wprost mi odpowie! :P

Więc tak... Mam Audi A8 1995r 4.2L 300KM... Po ostatnim przeglądzie został wlany Olej... 10W40... Na liczniku mam przejechane na bank coś w granicach 280.000.... kilosów...

Jaki teraz najlepiej wlać ? Taki sam ? czy jakiś inny ? czy jakiś zalecany przez producenta ? Jakiej marki ? Oczywiście rozchodzi się o to żeby było dobrze!

P.S. Przy okazji zapytam się... czy można jakoś sprawdzic poziom oleju w atomatycznej skrzyni biegów ?

_________________
Audi A8 D2 ABZ 220KW Quattro, 4.2L 1995r
"The Cross Burns Black"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 06:57:30 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Dowolny sysntetyk

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 11:04:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2008 11:43:34
Posty: 175
Lokalizacja: Katowice
Dowolny ? To w takim razie na czym będzie mu się najlepiej jeździło ?

_________________
Audi A8 D2 ABZ 220KW Quattro, 4.2L 1995r
"The Cross Burns Black"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 11:08:50 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
To juz byłaby reklama.... poszukaj oleju który jest w pełni syntetyczny i ma największy zakres ochrony temperaturowej
np 10W40 oznacza
10W - lepkość w niskich temperaturach, im mniej tym lepiej (ważne przy zimnym starcie, w zimie, generalnie im więcej tym bardziej kleisty olej przy niskich temp.)
40 - oznacza lepkośc w wyskokich temperaturach - czyli ważne np przy długiej jeździe pod obciązeniem itp, wysokie obroty - im więcej tym lepiej, im mniejsza ta liczba tym bardziej olej robi się "wodnisty" w wysokich temperaturach....
Typowe syntetyki to:
0w40, 5w40, 5w50, 10w60 itd.... Wybór jest Twój
:peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 11:13:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Te silniki lubią łyknąc oleju więc w tym przypadku stosowanie dobrego syntetyka ( oleju o rzadkiej konsystencji np 0W30, 0W40 ) moze zwiększyć jego zuzycie.
Do normalnej jazdy proponuję jakis o gestości 5W40
Ps. Nie pytaj jakiej firmy olej masz kupić, bo to tak jakbyś się zapytał czy piwo Warka jest lepsze od Lecha :D

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 11:21:01 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
5W50 albo 10W60 polecam, może też być 5W40, faktycznie 0W są rzadkie i może łykać..... 0w30 zdecydowanie odradzam, słaba ochrona na wysokich obrotach - do czego to auto jest stworzone....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 12:14:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2008 11:43:34
Posty: 175
Lokalizacja: Katowice
No i takiej rady oczekiwałem! Dziękuję Panowie! :P

_________________
Audi A8 D2 ABZ 220KW Quattro, 4.2L 1995r
"The Cross Burns Black"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 16:48:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Oleje nie są rzadsze i gęstsze, a mają różną lepkość. Dobierając olej do starszych silników, żeby zmniejszyć spalanie oleju silnikowego nie patrzy się na SAE zimowe, tylko w wysokiej temperaturze, a drugą sprawą są ulepszacze myjące. Jeżeli do starego silnika, w którym nagar "uszczelnił" połączenia między uszczelkami, wlejemy olej który ten nagar skutecznie wymyje, pojawiają się wycieki oleju.
Wracając do tematu, tak jak chłopaki radzą, dobry syntetyk i będzie git.

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Przegląd, Wymiana oleju... na jaki bo sie pogubi
PostNapisane: 28.kwi.2009 18:53:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1467
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
grim napisał(a):
(...)P.S. Przy okazji zapytam się... czy można jakoś sprawdzic poziom oleju w atomatycznej skrzyni biegów ?

w skrócie, musiałbys podpiąc vaga, spr temp, przy 35 st C powienien sie zaczac przelewac, esli tak bedzie ok, jesli nie - znaczy ze za mało, więcej m.in tu:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 53&start=0
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... icing.html

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2009 06:52:56 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Cytuj:
Oleje nie są rzadsze i gęstsze, a mają różną lepkość

Napisałem jak to się mówi potocznie aby być zrozumianym. to co piszesz to oczywista sprawa
Gęstość to ilość kg w m^3 czyli ciężar właściwy - nie ma nic wspólnego z lepkością (gęsta jest np. rtęć 13.x g/cm^3) a rzadka jest ropa (0.8x g/cm^3)
Natomiast to co przeciętny człowiek nazywa gęstością/rzadkością to własnie lepkość.....
Np woda jest mniej lepka od oleju silnikowego, a w potocznym języku olej jest gęstszy od wody (co nie jest prawdą)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2009 07:49:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2007 19:12:35
Posty: 164
Lokalizacja: Kołobrzeg
Przy przebiegu ponad 200tys nie lepiej lac juz polsyntetyk zamiast syntetyka? Przy kolejnej zmianie oleju zmieniac na inny olej, tj innej firmy, aby inne mial wlasnosci dodatkow. Natomiast olej 10W40 lub 15W40 na polski klimat.
Sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni na odpalonym i zgaszonym silniku. Patrzac czy sie przelewa z korka (imbusowa), gdzie wlewamy olej. W innym przypadku dolac na zgaszonym silniku do momentu, jak zacznie sie przelewac.

_________________
CCCO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2009 08:08:07 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
No właśnie to jest moim zdaniem straszny stereotyp
"Przy przebiegu ponad 200tys to już...."
Moim zdaniem to zupełnie bez sensu, a kupa ludzi tak myśli :(

Przy 600 tys przebiegu wlałbym syntetyka, najwyżej bardziej "lepkiego" np. 10W60....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2009 14:19:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
MorgothV8 napisał(a):
Napisałem jak to się mówi potocznie aby być zrozumianym. to co piszesz to oczywista sprawa
Gęstość to ilość kg w m^3 czyli ciężar właściwy - nie ma nic wspólnego z lepkością (gęsta jest np. rtęć 13.x g/cm^3) a rzadka jest ropa (0.8x g/cm^3)
Natomiast to co przeciętny człowiek nazywa gęstością/rzadkością to własnie lepkość.....
Np woda jest mniej lepka od oleju silnikowego, a w potocznym języku olej jest gęstszy od wody (co nie jest prawdą)

Moim skromnym zdaniem, jest to forum techniczne i przynajmniej tutaj powinno nazywać się rzeczy po imieniu i starać się uświadamiać niewiedzących. ;)
Cytuj:
No właśnie to jest moim zdaniem straszny stereotyp
"Przy przebiegu ponad 200tys to już...."
Moim zdaniem to zupełnie bez sensu, a kupa ludzi tak myśli Sad

Przy 600 tys przebiegu wlałbym syntetyka, najwyżej bardziej "lepkiego" np. 10W60....

Jestem dokładnie tego samego zdania, zacznijmy uświadamiać ludzi. Nawet całkiem niedawno będąc u mechaniora na ranczu, gostek który kupe lat naprawia samochody, poradził mi na zwiększone zużycie oleju przejście z 10W/40 na 15W/40. :peace:

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2009 19:24:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
dimmus napisał(a):
MorgothV8 napisał(a):
Napisałem jak to się mówi potocznie aby być zrozumianym. to co piszesz to oczywista sprawa
Gęstość to ilość kg w m^3 czyli ciężar właściwy - nie ma nic wspólnego z lepkością (gęsta jest np. rtęć 13.x g/cm^3) a rzadka jest ropa (0.8x g/cm^3)
Natomiast to co przeciętny człowiek nazywa gęstością/rzadkością to własnie lepkość.....
Np woda jest mniej lepka od oleju silnikowego, a w potocznym języku olej jest gęstszy od wody (co nie jest prawdą)

Moim skromnym zdaniem, jest to forum techniczne i przynajmniej tutaj powinno nazywać się rzeczy po imieniu i starać się uświadamiać niewiedzących. ;)
Cytuj:
No właśnie to jest moim zdaniem straszny stereotyp
"Przy przebiegu ponad 200tys to już...."
Moim zdaniem to zupełnie bez sensu, a kupa ludzi tak myśli Sad

Przy 600 tys przebiegu wlałbym syntetyka, najwyżej bardziej "lepkiego" np. 10W60....

Jestem dokładnie tego samego zdania, zacznijmy uświadamiać ludzi. Nawet całkiem niedawno będąc u mechaniora na ranczu, gostek który kupe lat naprawia samochody, poradził mi na zwiększone zużycie oleju przejście z 10W/40 na 15W/40. :peace:

taki sam stereotyp jak przechodzenie z 10w40 na 10w60 :):

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Przegląd, Wymiana oleju... na jaki bo sie pogubi
PostNapisane: 13.sie.2012 15:55:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Pytanie za 10 punktów (nie karnych)

Od X czasu był lany 15W40. Zbliża sie kolejna wymiana. Co teraz zalać żeby mu zrobić "dobrze" ? przelot licznikowy coś nieco ponad 240 tys (chyba)

ABZ + tip 94r.

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Przegląd, Wymiana oleju... na jaki bo sie pogubi
PostNapisane: 13.sie.2012 18:51:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2010 16:48:09
Posty: 625
Auto: A8 D3 '08
15w40 to minerał, ja osobiście przeszedłbym na 10w40/10w50... Nie zaryzykowałbym przejście na fullsyntetyk, chodź niektórym się to udało i chwalą sobię taką zamianę

_________________
VW Corrado 2.0 16v 9a '94 2016-20--
Audi Coupe 2.8 v6 AHH '96 2019-20--
VW T5 1.9 TDi AXC '05 2020-20--
Audi A3 8P 2.0 TDI BMM '06 2017-20--


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Przegląd, Wymiana oleju... na jaki bo sie pogubi
PostNapisane: 13.sie.2012 21:05:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Nie przypominam sobie tu na forum przypadku żeby ktoś opisywał, że zalał fulla i jest problem. Był za to temat gdzie przejście na rzadszy olej uciszyło hydraulikę. Ja bym zalał full syntetykiem 0W40 lub 5W40 (zwróć uwagę, że nie wszysskie 5W40 są pełnymi syntetykami) jak olej będzie szybko znikał i będzie dużo dolewek to można spróbować 10W40.(ale lepiej szukać przyczyny) Minerała odradzam.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Przegląd, Wymiana oleju... na jaki bo sie pogubi
PostNapisane: 13.sie.2012 21:11:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2010 16:48:09
Posty: 625
Auto: A8 D3 '08
No no, święte słowa, ale Kolega od X czasu jeździ na 15w40, więc przejście z minerała na full syntetyk wyjdzie mu na dobre?

_________________
VW Corrado 2.0 16v 9a '94 2016-20--
Audi Coupe 2.8 v6 AHH '96 2019-20--
VW T5 1.9 TDi AXC '05 2020-20--
Audi A3 8P 2.0 TDI BMM '06 2017-20--


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Przegląd, Wymiana oleju... na jaki bo sie pogubi
PostNapisane: 13.sie.2012 21:16:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
miesięczny przebieg nie przekracza ok 2 tys km.
Ile to jest "dużo dolewek" przy tym motorze i spokojnej jeździe ?
Golf sie ucieszył po przejściu z minerała na LiquyMoly z MOSem, a teraz na jakie marki patrzeć ?

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Przegląd, Wymiana oleju... na jaki bo sie pogubi
PostNapisane: 13.sie.2012 21:46:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
W normie to poniżej tego co podaje instrukcja dla danego silnika. Wartości z instrukcji są już lekko zawyżone żeby producent nie miał problemów.

Ja po zakupie zmieniałem z minerała na 10W40 a teraz mam druga zmianę 5W40. Nie wiem ile autko jeździło na mineralnym ale ok. 300tys przebiegu pewnie już wtedy miał a dziś zbiliża się pod 400 tys. (licznikowe 315tys)

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 103 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: