.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 22:39:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 07:50:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Kiedys myslalem ze AFN słabo jedzie - a dzis powoziłem C5 z silnikiem 1.8 T - to nie jedzie nawet slabo...

To prawda ... wczoraj i ja miałem okazję pojeździć B5 z 1,8 T 150-konnym ...
Tylko obecność turbawki spowodowała że nie jest to kompletny muł bagienny ... Zresztą testy 180-konnego 1,8 T w C5 dały podobne odczucie ...
Co innego 2,4 ... moment niżej położony i to się czuje.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 09:09:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2008 16:10:34
Posty: 207
Lokalizacja: Jelenia Góra/Poznań
Przy kupnie w Polsce brałbym 2.4 v6, za granicą jednak 1.8 t - akcyza!!
Osobiście z 2.4 jestem zadowolony. Miałem ten sam dylemat, ale jak jeszcze akcyza była niższa i można było wpisać w rachunku dowolna sumę.
Oba silniki testowałem w a4 avant (model b6), wybrałem v6 pomimo akcyzy.
Dźwięk silnika v6 bezcenny, spalanie takie sobie 13 w mieście, na trasie "emeryten party" - 8,5 l.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 10:57:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2009 09:10:38
Posty: 80
Lokalizacja: Szczecin
Auto: było a4 B5 1.8 ADR
chiptuning z allegro na pewno mnie nie interesuje. Jak cos to tylko w profesjonalnym warsztacie. Jezeli mowicie ze 2-2,5 tysiaczka starczy na taki profesjonalny chiptuning to moje watpliwosci chyba zostaly rozwiane.
1.8T + chip + dobre LPG to bedzie to :d


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 15:58:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2009 17:24:36
Posty: 17
Lokalizacja: Pielgrzymowice
na allegro nie raz reklamują się różne firmy z chipami. W woli ścisłości osobiście nie polecam żadnych chipów konstrukcji własnej sprzedawane na allegro :D

_________________
ONLY HORSE POWER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 16:16:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Baskecior napisał(a):
przemik napisał(a):
Kiedys myslalem ze AFN słabo jedzie - a dzis powoziłem C5 z silnikiem 1.8 T - to nie jedzie nawet slabo...

To prawda ... wczoraj i ja miałem okazję pojeździć B5 z 1,8 T 150-konnym ...
Tylko obecność turbawki spowodowała że nie jest to kompletny muł bagienny ... Zresztą testy 180-konnego 1,8 T w C5 dały podobne odczucie ...
Co innego 2,4 ... moment niżej położony i to się czuje.


Niżej położony moment?

ObrazekObrazek


W którym miejscu? :diabel:

Temat o wyższości świąt. ;)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 20:00:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2008 16:10:34
Posty: 207
Lokalizacja: Jelenia Góra/Poznań
Odczucia są inne. :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 20:27:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Jest dylemat przy wyborze seryjnego 1.8T lub 2.4. Jednak po czipie odpowiedz jest prosta. No... chyba, ze 2.8 :)

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 21:42:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2009 17:24:36
Posty: 17
Lokalizacja: Pielgrzymowice
koledzy a jak z zawieszeniem i blachą owych A6?

_________________
ONLY HORSE POWER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 22:50:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zawiecha ta sama co a4... ten samochod prowadzi sie pieknie.
Blacha - jesli nie miala przeszlosci wypadkowej - niezniszczalna.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 07:49:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2009 17:24:36
Posty: 17
Lokalizacja: Pielgrzymowice
no zawieszenie ok ale wymiana w A4 jest droga czy w A6 koszta tez takie wysokie są

_________________
ONLY HORSE POWER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 08:06:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 23:09:22
Posty: 164
Lokalizacja: Wrocław
Merfi napisał(a):
no zawieszenie ok ale wymiana w A4 jest droga czy w A6 koszta tez takie wysokie są


kolego, patent jest taki zeby nie wymieniac calego zawieszenia
jak Ci cos stuknie !! Wystarczy poszukac uszkodzonego wahacza
i tylko jego wymienic :peace:

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 08:28:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 23:09:22
Posty: 164
Lokalizacja: Wrocław
Baskecior napisał(a):
przemik napisał(a):
Kiedys myslalem ze AFN słabo jedzie - a dzis powoziłem C5 z silnikiem 1.8 T - to nie jedzie nawet slabo...

To prawda ... wczoraj i ja miałem okazję pojeździć B5 z 1,8 T 150-konnym ...
Tylko obecność turbawki spowodowała że nie jest to kompletny muł bagienny ... Zresztą testy 180-konnego 1,8 T w C5 dały podobne odczucie ...
Co innego 2,4 ... moment niżej położony i to się czuje.


przemik napisał(a):
Kiedys myslalem ze AFN słabo jedzie - a dzis powoziłem C5 z silnikiem 1.8 T - to nie jedzie nawet slabo...


to dobrze myslales ze AFN slabo jedzie, bo napewno nie ma co go porownywac do 1.8T 180KM.
Wiem ze dieslowcy sa codziennie oszukiwani zludnym przyspieszeniem swoich gnojownikow,krotkie i mocne uderzenie momentu do ktorego
sie przyzyczailiscie nie ma nic wspolnego z przyspieszaniem. wgniata w fotel bo macie krotkie przelozenia skrzyni :-) i sie wam wydaje
ze osiagacie przyspieszenia rodem z F1 :peace:

Jak bym szukal auta w kraju to wybralbym w jak najlepszym stanie, silnik na drugim miejscu
(rynek to nie salon)
2.4 V6 jest fajny !!! i 2.8V6 tez jest super !!!
Ogonie audi jest super !!!

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 09:04:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
BartG60 napisał(a):
Wystarczy poszukac uszkodzonego wahacza i tylko jego wymienic :peace:


Każdy kij ma dwa końce. Jak wymienisz pojedynczo, to za pół roku kolejny Ci stuknie. I tak w kółko. Zresztą wiele też zależy od dróg, ale co ja Ci będę o tym mówił, prawda Wrocławianinie? :):

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 09:17:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2009 09:10:38
Posty: 80
Lokalizacja: Szczecin
Auto: było a4 B5 1.8 ADR
Cytuj:
Jak bym szukal auta w kraju to wybralbym w jak najlepszym stanie, silnik na drugim miejscu
(rynek to nie salon)
2.4 V6 jest fajny !!! i 2.8V6 tez jest super !!!
Ogonie audi jest super !!!

Pozdrawiam

interesuje mnie tylko i wylacznie sprowadzenie auta z Niemiec. Dylemat masm miedzy 1.8T i 2.4v6. Przy czym przy 1.8T zaoszczedze jakies 600eur na akcyzie i przeznaczylbym te pieniazki na profesjonalne podkrecenie 1.8T 150PS - mysle ze do okolo 180PS


Ostatnio edytowano 01.maja.2009 09:18:59 przez jacb82, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 09:18:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 23:09:22
Posty: 164
Lokalizacja: Wrocław
sebolec napisał(a):
BartG60 napisał(a):
Wystarczy poszukac uszkodzonego wahacza i tylko jego wymienic :peace:


Każdy kij ma dwa końce. Jak wymienisz pojedynczo, to za pół roku kolejny Ci stuknie. I tak w kółko. Zresztą wiele też zależy od dróg, ale co ja Ci będę o tym mówił, prawda Wrocławianinie? :):


taaaaaaaaaa hehehe... uwielbiam te kostki poniemieckie :D

A co do wymiany pojedynczych wahaczy to zaden problem, jezeli masz dobre klucze i miejsce tzn garage to czemu nie. Mozna sie pobawic :peace:
Dosyc latwo i szybko to idzie. np wymiana dwoch gornych to kwestia 20-30 minutek z przerwa na piwko. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 09:21:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 23:09:22
Posty: 164
Lokalizacja: Wrocław
jacb82 napisał(a):
Cytuj:
Jak bym szukal auta w kraju to wybralbym w jak najlepszym stanie, silnik na drugim miejscu
(rynek to nie salon)
2.4 V6 jest fajny !!! i 2.8V6 tez jest super !!!
Ogonie audi jest super !!!

Pozdrawiam

interesuje mnie tylko i wylacznie sprowadzenie auta z Niemiec. Dylemat masm miedzy 1.8T i 2.4v6. Przy czym przy 1.8T zaoszczedze jakies 600eur na akcyzie i przeznaczylbym te pieniazki na profesjonalne podkrecenie 1.8T 150PS - mysle ze do okolo 180PS


no to sam sobie odpowiedziales :D Szukaj 1.8T a najlepiej fabryczne AJL 180KM :peace: nie bedziesz musial nic podkrecac.
A 600euro wydasz na fajne felgi :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 10:03:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
BartG60 napisał(a):
[
Wiem ze dieslowcy sa codziennie oszukiwani zludnym przyspieszeniem swoich gnojownikow,krotkie i mocne uderzenie momentu do ktorego
sie przyzyczailiscie nie ma nic wspolnego z przyspieszaniem. wgniata w fotel bo macie krotkie przelozenia skrzyni :-) i sie wam wydaje
ze osiagacie przyspieszenia rodem z F1 :peace


Wiesz po prostu nie każdy lubi trzymać auto na wysokich obrotach żeby jakoś jechało, a jazda dieslem jest po prostu wygodniejsza. Nie trzeba co chwilę redukować biegu żeby to przyspieszyło. Bo co tu dużo gadać, na niskich obrotach taki silnik zamula jak cholera, a na wysokich spali 2x tyle co diesel.

Odnośnie tematu bym ci polecał lepiej silnik 2,4 V6 - fajnie brzmi, jednostka nie do zajechania, nie trzeba dbać o turbine itd :) Spalanie podobnie wysokie, ale bynajmniej można się delektować jego brzmieniem :)

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 19:52:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2009 17:24:36
Posty: 17
Lokalizacja: Pielgrzymowice
tyle ze kolega chce z niemiec auto a przy silniku 2,4 akcyza wynosi 18% ceny katalogowej i to strasznie zwiększa koszty rejestracji auta. Można to oczywiście obejść, ale rozwiązanie to jest nielegalne...


Co do dźwięku fakt V6 mruczy fajnie ale do 1,8 T można założyć zawór upustowy pod turbinke w efekcie czego będziemy mieli 2 pieczenie na jednym ogniu odciążona turbina z zbędnego powietrza i piękny dźwięk psyczącego powietrza między zmianą biegów :D MUZYKA NORMALNIE :D

_________________
ONLY HORSE POWER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 22:18:35 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
kolego Bart,
pojechałeś pod adresem gnojowozów i to ostro...
chociaz nie sposob nie zgodzic sie z Twoja ocena sytuacji.
Natomiast jak chodzi o wymienianie wahaczy pojedynczo - coz ja bym sie na to nie decydowal - po kazdej wymianie wahacza (czy. rozpieciu zawiehy) powinno się robic geometrię - a to są koszty porównywalne do wahacza.
Poza tym bardzo trudno wyczaic ktory wahacz klika - co najwyzej strone.
a poza tym (mowie to z doswiadczenie - przejechalem b5 na wielowahaczowym 180 tys):
a. najczesciej puszczaja jednak koncowki ukladu kierowniczego, a nie wahacze. Tutaj koszt to 60 zeta + niestety geometria...
b. te zawiehy sa naprawde dobre - ja kupilem auto jak mialo ok. 70 tysi, mialo jeden wahacz robiony w serwisie po 25 tys (na gwarancji sie popsul) i dalej jezdzilo do 179 tysi.
Sprzedajac je ojcu - zrobilem cala zawiehe (bo dla ojca - to nie chcialem, aby mu sie kaszanil) - i tak nie bylo jeszcze potrzeby robic.

Tak wiec - bez paniki z ta zawieha!

Choc we wrocku to pewnie i w czolgu kola odpadaja... zasrane tam macie ulice na maxa.

pzdr.

michu

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2009 08:12:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 23:09:22
Posty: 164
Lokalizacja: Wrocław
Witam :-)

no moze troche przesadzilem :-) ale irytuja mnie diesle, w Polsce chyba na gnoju jezdzi 70% aut.
Kazdy tylko chce aby najtaniej i najszybciej.
(a to wszystko zludzenia jezeli chodzi o przyspieszenie, utrzymanie a o kosztach zakupu nie wspomne :diabel:
jezeli nie zarabiasz autem $ albo nie robisz duzo km to diesel jest zlym wyborem ;-)


Co do zawieszenia to nie mialem problemu ze znalezieniem zmeczonych wahaczy i mysle ze jezeli ktos
ma zakupic na allegro zestaw "made in china" za 400zl to lepiej niech sobie po kolei wymienia na oryginaly.
Wiadomo, koncowki drazkow wymieniamy parami plus geometria, ale po wymianie np.tylko gornych wahaczy wcale geometria
nie ucieka.

Co do drog we wroclawiu to moze nie sa zasrane ale strasznie mecza zawieszenie, :D najbardziej niektore miedzyosiedlowe kostki poniemieckie :)
Jednak co do glownych jest ok i wciaz sie buduja nowe, a obwodnica ruszyla pelna para wiec
niedlugo bedzie luzniej a zawieszenie odpocznie.

P.S.
I to prawda, nie ma sie co bac wielowahaczowego zawiasu.

Pozdrawiam :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: