.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 12:10:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: a4 b6 2003r 1.9 temperatura silnika
PostNapisane: 01.maja.2009 11:47:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2009 12:21:41
Posty: 35
od razu powiem ze szukalem na forum ale podobnej sytuacji nie znalazlem...

a wiec sprawa ma sie tak...jechalem ostatnio w dluzsza trasie gdzie co chwila byly korki, w pewnym momencie temperatura na silniku zaczela mi szybko rosnac z 90 do 110stopni, na komputerze zapalila sie czerwona duza kontrolka temperatury oleju, wiec postanowilem zjechac gdzies i sie zatrzymac. Jak wyjechalem z korka i przyspieszylem temperatura zaczala szybko malec i pozostala na 90 stopniach ale jak sie zatrzymalem na stacj paliw i auto mialo zapalony silnik to zas powoli temperatura sie podnosila. Po dluzszym postoju postanowilem wrocic do domu , nie stalem juz w korkach i temperatura trzymala sie caly czas na 90 stopniach ...

co moze byc przyczyna ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 12:52:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1) Uszkodzony termostat
2) Uszkodzony czujnik temp silnika
3) Zapchana chłodnica

Kolejność nieprzypadkowa.

Niemniej - testy z VAG`iem i obserwacja 01/007 wskazana.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 12:59:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2009 12:21:41
Posty: 35
Baskecior napisał(a):
1) Uszkodzony termostat
2) Uszkodzony czujnik temp silnika
3) Zapchana chłodnica

Kolejność nieprzypadkowa.

Niemniej - testy z VAG`iem i obserwacja 01/007 wskazana.


dzieki za info..
a czy moze byc tego przyczyna zapowietrzony uklad ...badz poprostu trzeba go wymienic
dodam ze plyn byl kolo kreski max


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 13:05:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2009 12:21:41
Posty: 35
pietrekk84 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
1) Uszkodzony termostat
2) Uszkodzony czujnik temp silnika
3) Zapchana chłodnica

Kolejność nieprzypadkowa.

Niemniej - testy z VAG`iem i obserwacja 01/007 wskazana.


dzieki za info..
a czy moze byc tego przyczyna zapowietrzony uklad ...badz poprostu trzeba go wymienic
dodam ze plyn byl kolo kreski max


oczywiscie chodzi o wymiane plynu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 13:09:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Basket, a uszkodzone wisko/wentylator? Temperatura rośnie, kiedy auto stoi, więc może brakuje mu "chłodzenia powietrzem"? Oczywiście to tylko teoria.

To raczej na pewno nie jest wina płynu.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 14:29:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w 1.9 PD nie ma wiska ;) .

może być jeszcze problem z T i IC zawalonym olejem. da to dokładnie taki efekt, że temp. na postoju zacznie patologicznie rosnąć.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 18:31:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
w 1.9 PD nie ma wiska ;) .


Ależ jest wisko i nosi numer 058121350.

meszrum napisał(a):
może być jeszcze problem z T i IC zawalonym olejem. da to dokładnie taki efekt, że temp. na postoju zacznie patologicznie rosnąć.


;) ... .

Ja natomiast typowałbym następująco (kolejność zamierzona):
- zatarty termostat
- awaria pompy wodnej
- wiskoza
- zapowietrzenie /lecz to nie dzieje się z niczego i zazwyczaj jest pochodną problemów z uszczelką głowicy/

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 18:37:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2009 12:21:41
Posty: 35
dzieki wszystkim za odpowiedzi...

po tym zdarzeniu jezdzilem i temperatura normalnie jak zawsze sie utrzymywala na 90 stopniach....czy jezeli cos z tych rzeczy by sie popsulo to tak by sie dzialo ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 19:03:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
pietrekk84 napisał(a):
po tym zdarzeniu jezdzilem i temperatura normalnie jak zawsze sie utrzymywala na 90 stopniach....czy jezeli cos z tych rzeczy by sie popsulo to tak by sie dzialo ??


Nie wiem jak odpowiedzą inni - moim zdaniem gdybanie nie ma sensu do chwili, kiedy kolejny raz przetestujesz autko w dłuższej trasie. Chyba, że powyższa relacja dotyczy dalekich wojaży ?

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 19:08:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
kiedy byl wymieniany termostat .... :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 19:14:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2009 12:21:41
Posty: 35
Piotruś napisał(a):
pietrekk84 napisał(a):
po tym zdarzeniu jezdzilem i temperatura normalnie jak zawsze sie utrzymywala na 90 stopniach....czy jezeli cos z tych rzeczy by sie popsulo to tak by sie dzialo ??


Nie wiem jak odpowiedzą inni - moim zdaniem gdybanie nie ma sensu do chwili, kiedy kolejny raz przetestujesz autko w dłuższej trasie. Chyba, że powyższa relacja dotyczy dalekich wojaży ?


to nie byla dluga trasa jakies kilkanascie km, dluzsza trasa byla wtedy jak mi sie to stalo ze temp urosla do 110 stopni


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 19:17:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2009 12:21:41
Posty: 35
spanky napisał(a):
kiedy byl wymieniany termostat .... :?:


powiem Ci poprostu ze nie wiem...ja go nie wymienialem a mam go od pol roku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 19:26:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
pietrekk84 napisał(a):
powiem Ci poprostu ze nie wiem...ja go nie wymienialem a mam go od pol roku


Więc wymień termostat, gdyż tylko pewność co do jego 100%-owej sprawności umożliwi stawianie kolejnych hipotez (gdyby problem się powtórzył).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 19:29:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
meszrum napisał(a):
w 1.9 PD nie ma wiska ;) .


Ależ jest wisko i nosi numer 058121350.




przecież napisałem " ;) ".

osłuchałbym T i sprawdził mimo wszystko IC.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2009 17:18:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2009 12:21:41
Posty: 35
witam od ostatniego czasu przejechalem w weekend majowy ponad 900km(w trasie,w korkach raczej nie stalem) i nic sie nie dzialo , nie grzal sie , bylo jak zawsze , temp. utrzymywala sie na 90 stopniach
jak myslicie zostawic i nie przejmowac sie tym czy jednak dmuchac na zimne ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2009 19:39:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
pietrekk84 napisał(a):
witam od ostatniego czasu przejechalem w weekend majowy ponad 900km(w trasie,w korkach raczej nie stalem) i nic sie nie dzialo , nie grzal sie , bylo jak zawsze , temp. utrzymywala sie na 90 stopniach
jak myslicie zostawic i nie przejmowac sie tym czy jednak dmuchac na zimne ??


osobiscie wymienilbym termostat .... [ale to juz zostalo napisane ;) ]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2009 10:12:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2009 12:21:41
Posty: 35
witam , jezeli kogos by to obchodzilo to usterka byla na wentylatorze chlodnicy a dokladnie bylo zwarcie na plusie ;)
to tyle w tym temacie dzieki wszystkim za rady :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: