.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 00:21:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8] Rozrząd i blokady.
PostNapisane: 28.kwi.2009 18:01:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Pytanie jest konkretne: jakie siły działają na wałki podczas ustawiania
rozrządu gdy mamy je zablokowane?

Wydaje mi się że niewielkie bo dół i tak mamy zablokowany
ale wolałbym się upewnić.

Pytanie drugie: jak ustawić rozrząd w V8 gdy jest totalnie rozwalony
np po pęknięciu paska.

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 20:41:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
wal na zero a walki jak zdejmiesz pokrywki zaworowe to na walkach poniedzy jednym a drugim sa znaki i one musza sie z soba zgrywac wtedy patrzysz co jest z tylu w aparatach i jesli masz blokady to je zapedzasz zamiast aparatow

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 21:21:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
ok na razie się zgadza mam nadzieję że ktoś coś skrobnie
o tych momentach na wałkach ;)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2009 18:58:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
czym i gdzie masz zablokowane wałki? na blokadach - żadne.

prace piszesz czy sie nudzisz? :)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2009 19:51:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
kolo na wale duza sruba 450 nm male sruby na wale od kola te imbusowe 25nm rolka napinajaca 25nm a kola walka rozrzadu 45 nm napinacz ma miec od 136 do 139 mm zycz milej zabawy

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2009 20:42:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Mauzer napisał(a):
czym i gdzie masz zablokowane wałki? na blokadach - żadne.

prace piszesz czy sie nudzisz? :)


nie pisze rozprawy ale chciałbym miec takie blokady a
zecydowanie taniej wyjdzie je zrobić nie z metalu
tylko nie wiem czy to starczy, niby trzymamy kółko z przodu przy
dokręcaniu ale jeżeli śruba wchodzi bardzo ciasno w wałek
to trochę momentu ścinającego na zamku blokady będzie
a to jest tylko taki mały występ

będziesz robił na dniach jakieś V8? ;)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 07:22:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
maciu napisał(a):
będziesz robił na dniach jakieś V8? ;)


do 2tyg nic z v8 nawet nic z audi :)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2009 07:53:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
no to pozostaje zrobić odlew i przetestować w praniu :)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 22:18:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Rozumiem że pytasz o Audi V8 :)

Więc blokady są niemal identyczne jak do A8 3.7 lub 4.2 przy czym A8 ma dwie różne lewa względem prawej , a do V8 potrzebujesz dwie identyczne. Czyli najlepiej mieć dwa komplety od A8 :)

Odlewów nie polecam robić bo nie trafisz z tymi małymi listkami które blokują wałki a w całej tej sprawie to jest najważniejsze...

Na wałki nie działają żadne siły bo chodzi o to żebyś ustawił wałek w odpowiednim położeniu podczas gdy koła rozrządu są luźne. Tak naprawdę to nie są to blokady tylko przyrządy ustalające położenie.

Może to coś pomoże. Tylko że to jest zestaw do A8 do V8 będzie pasowała tylko jedna :(

http://cgi.ebay.de/AUDI-A6-S6-A8-S8-Noc ... dZViewItem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2009 21:29:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Lotus napisał(a):
Odlewów nie polecam robić bo nie trafisz z tymi małymi listkami które blokują wałki a w całej tej sprawie to jest najważniejsze...

Na wałki nie działają żadne siły bo chodzi o to żebyś ustawił wałek w odpowiednim położeniu podczas gdy koła rozrządu są luźne. Tak naprawdę to nie są to blokady tylko przyrządy ustalające położenie.


jeżeli masz rację to jesteśmy w domu - odlew jest kopią niemal
identyczną z oryginałem (skurcz formy to jakieś ułamki %)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2009 23:38:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
maciu napisał(a):
Lotus napisał(a):
Odlewów nie polecam robić bo nie trafisz z tymi małymi listkami które blokują wałki a w całej tej sprawie to jest najważniejsze...

Na wałki nie działają żadne siły bo chodzi o to żebyś ustawił wałek w odpowiednim położeniu podczas gdy koła rozrządu są luźne. Tak naprawdę to nie są to blokady tylko przyrządy ustalające położenie.


jeżeli masz rację to jesteśmy w domu - odlew jest kopią niemal
identyczną z oryginałem (skurcz formy to jakieś ułamki %)


Taką blokadę dobrze było by wykonać w zakładzie ślusarskim, tylko nalezało by mieć drugą aby pobrać wymiary.

A jak by jeszcze wykonać to na obrabiarce CNC to już było by super, można by wtedy bez problemu sprzedawać na alledrogo :diabel:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2009 12:29:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
niestety nie jest to takie proste i przy koszcie oryginału
60-70E nieopłacalne

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2009 16:46:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
A masz może wymiary i rysunek tych blokad? Jeśli tak czy byś się podzielił? :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2009 17:19:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
podzielę sie odlewami wkrótce :)

rysunek nie jest prosto zrobić bo dużo rzeczy tam nie jest symetrycznych
czy też osiowych a bez motoru nie jestem w stanie stwierdzić
jaka dokładność przesunięć jest wymagana

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2009 18:24:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
Tu można kupić. Pozycja nr 8, cena 375 zł brutto http://blokadyrozrzadu.pl/blokadymarki/blokady_vw.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: pasek rozrzadu
PostNapisane: 18.maja.2009 09:57:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2009 04:46:29
Posty: 10
witam .
sorry ze pytam na tym dziale ale szukalem juz wszedzie i nie zanalazlem odpowiedzi .chodzi mi o to ,kiedy powienienem zmienic pasek rozrzadu w moin A8 D2 3.7 quattro (1996) i czy jest tam lancuch czy pasek .
sorry za to pytanko ale wiem ze ,ktos z was mi cos poradzi .ostatnio bylo wym .w 2005 -110kkm a twraz mam 188kkm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2009 21:56:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
witam podczepię się ,czeka mnie kolejna wymiana pompy wody w aec skf nie dał rady od wymiany rozrządu ,macie może jakiś patent ? ostatnio jakieś półtora roku temu robiłem to już sam miałem jakieś kserówki od mechanika jak ustawić rozrząd ale już ich nie mam , może ktoś ma jakiś prosty system ,ja ostatnio luzowałem napinacz i rolkę napinającą zsuwałem pasek z pompy ,kółka wałków mi się rozjeżdzały potem było trochę gimnastyki z ich naciagnięciem i tego chciałbym uniknąć bo nie chcę przypadkiem czegoś przestawić wtedy się udało ale nie chcę ryzykować a do swojego mechanika mam około 2100 km jakieś rady panowie może :?: z góry dziękuję :peace:

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: