.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 09:04:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Moje nowe A6 - czyli amatora pytań kilka...
PostNapisane: 05.maja.2009 15:18:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2006 14:10:41
Posty: 45
Witam serdecznie. Od pół roku śmigam sobie A6 2.5 Tdi 180 KM 2002r. quattro, Tiptronic i po tych paru msc. mam pytań kilka...

1.Mam wrażenie że strasznie głośno chodzi, tzn. w kabinie kiedy ruszam baaardzo słyszalna jest praca silnika, warto dodać że na wyższych biegach i większej prędkości już nie ma tego problemu. Silnik powiedziałbym nawet, że bardziej buczy niż pracuje jak V6 - bez porówniania do mojej wcześniejszej audicy cygaro 2.5 TDI w której aż chciało się go wyciagać tak pięknie brzmiał. Tutaj przy 10'ym powtórzeniu ruszania jest to bardzo męczące. Rozumiem że automat nigdy nie będzie przełączał tak szybko jak robiłby to kierowca manualem aby uniknąc podwyższonych obrotów, ale wydawało mi się że auto tej klasy, za taka kaske jednak jest ciche w środku jak lecący komar. Prosze o olśnienie, czy to u mnie cos nie tak, czy to standardoiwe w tym silniku?!


2.Parowanie szyb w zimie lub wilgotnej pogodzie... Tyle że kiedy włącze nawiew na przednia szybe w klimatyzacji ( opcja grzania przedniej szyby ) to wylatuje jeszcze więcej wilgoci i szyba zostaje zaparowane do stanu nieprzeźroczystości całkowitej. Dopiero po chwili, jak wydmucha już cała wilgoć i już zupełnie nic nie widać, to zaczyna wylatywać suche powietrze i szyba powoli robie sie przejżysta... Czy to możliwe że gdzieś zbiera się woda i przez to początkowo powietrze jest bardzo wilgotne? Bo kiiedy już wydmucha te wilgoś to widać ze bardzo ładnie odparowują szyby... Najgorsze jest to, ze podczas jazdfy także potrafia nagle, po godzinnej jezdzie zaparowac i musze sie ratowac podgrzewaniem szyby - nawiewm :/ Gdzie szukać przyczyny?! Głównie chodzi mi o to skąd leci te powietrze?

3. Pierdoła chyba ale... żarówka bagażnika. Wyjąłem te urządzonka w którym schowane są dwie żarówki ale nie wiem jak wyciągnąc żarówki z tego jakże skomplikowanego urządzenia :) może jakiś link do zobrazowanego schematu? :) To samo z żarówką przeciwmgielna z tyłu w bagazniku, jak sie do niej dostać?

4.I na koniec problem z ESP i ABS. Wszytsko działa poprawnie do czasu... Jak pojade w dłuższa trase, ok 1,5h to zapala się kontrolka ESP i wyłącza sie system stabilizacji oraz ABS ?!?!? Wystarczy zatrzymać się, wyłączyć auto na 2 minuty, włączyc i znów można smigać. Czasami włącza się po godzinie a czasami w ogóle. Acz kolwiek zauważyłem, że związane jest to CHYBA z częstotliwością używania hamulca. Jak jade autostradą to nie ma tego problemu nawet po 400km. Problem wystepuje tylko na trasie, gdzie oczywiste jest to, że jakaś częstotliwosc hamowania wystepuje. Co to może być?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2009 15:23:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.kwi.2008 16:20:29
Posty: 47
Lokalizacja: Świebodzice
ad.2
Filtr kabinowy wymienic i dezynfekcja klimy.Polecam metoda ozonowania.
Tylko aby czasem nie bylo za pozno...
Sprawdz rowniez odplyw skroplin z parownika.
pozdr

_________________
AWT psssst kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2009 15:34:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2006 14:10:41
Posty: 45
filtr był wymieniony, nic się nie zmieniło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2009 15:39:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2006 14:10:41
Posty: 45
odpływ skroplin z parownika.. gdzie tego szukać? I jak to się je?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Moje nowe A6 - czyli amatora pytań kilka...
PostNapisane: 05.maja.2009 15:54:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
kolega26 napisał(a):
Witam serdecznie. Od pół roku śmigam sobie A6 2.5 Tdi 180 KM 2002r. quattro, Tiptronic i po tych paru msc. mam pytań kilka...

1.Mam wrażenie że strasznie głośno chodzi, tzn. w kabinie kiedy ruszam baaardzo słyszalna jest praca silnika, warto dodać że na wyższych biegach i większej prędkości już nie ma tego problemu. Silnik powiedziałbym nawet, że bardziej buczy niż pracuje jak V6 - bez porówniania do mojej wcześniejszej audicy cygaro 2.5 TDI w której aż chciało się go wyciagać tak pięknie brzmiał. Tutaj przy 10'ym powtórzeniu ruszania jest to bardzo męczące. Rozumiem że automat nigdy nie będzie przełączał tak szybko jak robiłby to kierowca manualem aby uniknąc podwyższonych obrotów, ale wydawało mi się że auto tej klasy, za taka kaske jednak jest ciche w środku jak lecący komar. Prosze o olśnienie, czy to u mnie cos nie tak, czy to standardoiwe w tym silniku?!


2.Parowanie szyb w zimie lub wilgotnej pogodzie... Tyle że kiedy włącze nawiew na przednia szybe w klimatyzacji ( opcja grzania przedniej szyby ) to wylatuje jeszcze więcej wilgoci i szyba zostaje zaparowane do stanu nieprzeźroczystości całkowitej. Dopiero po chwili, jak wydmucha już cała wilgoć i już zupełnie nic nie widać, to zaczyna wylatywać suche powietrze i szyba powoli robie sie przejżysta... Czy to możliwe że gdzieś zbiera się woda i przez to początkowo powietrze jest bardzo wilgotne? Bo kiiedy już wydmucha te wilgoś to widać ze bardzo ładnie odparowują szyby... Najgorsze jest to, ze podczas jazdfy także potrafia nagle, po godzinnej jezdzie zaparowac i musze sie ratowac podgrzewaniem szyby - nawiewm :/ Gdzie szukać przyczyny?! Głównie chodzi mi o to skąd leci te powietrze?

3. Pierdoła chyba ale... żarówka bagażnika. Wyjąłem te urządzonka w którym schowane są dwie żarówki ale nie wiem jak wyciągnąc żarówki z tego jakże skomplikowanego urządzenia :) może jakiś link do zobrazowanego schematu? :) To samo z żarówką przeciwmgielna z tyłu w bagazniku, jak sie do niej dostać?

4.I na koniec problem z ESP i ABS. Wszytsko działa poprawnie do czasu... Jak pojade w dłuższa trase, ok 1,5h to zapala się kontrolka ESP i wyłącza sie system stabilizacji oraz ABS ?!?!? Wystarczy zatrzymać się, wyłączyć auto na 2 minuty, włączyc i znów można smigać. Czasami włącza się po godzinie a czasami w ogóle. Acz kolwiek zauważyłem, że związane jest to CHYBA z częstotliwością używania hamulca. Jak jade autostradą to nie ma tego problemu nawet po 400km. Problem wystepuje tylko na trasie, gdzie oczywiste jest to, że jakaś częstotliwosc hamowania wystepuje. Co to może być?

Ad 1 Do sprawdzenia sa wałki które moga mówić pa pa - chociaz te silniki sa troche głosne. Poczytaj na forum i silnikach AKE.
Ad 4 Pompa ABS moze miec problem z elektronika - jest to do zrobienia - na forum jest sporo o tym.
Ad 3 Filtr kabinowy do wymiany na początek.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2009 16:18:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2006 14:10:41
Posty: 45
Juz wspomniałem że filtr kabinowy był wymieniony i niestety nadal w początkowej fazie nadmuchu na przednia szybe wyrzuca wilgoć :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2009 23:52:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2006 14:10:41
Posty: 45
Dodam jeszcze żesilnik pracuj bardzo równo i na zewnątrz przyjemny jest dżwiek kiedy autko stoi - typowy dzwiek diesla ccco. Ale pamietam iż kiedys jechałem audi C4 2.5 Tdi to był 100 razy bardziej cichu od mojego przy tym ruszaniu nieszczesnym :/. Ogolnie moj 19letni cygar 2.5tdi z 400 000 km. chodził o niebo lepiej :/ Miała byc kosmiczna wymiana na super woz a wychodzi na to ze auto 7 letnie to złom :/ . To buczenie przy ruszeniu moze dobic nawet najwiekszego fanatyka AUDI twierdzacego ze to super samochod. Przeciez auto ktore nowe kosztowalo 200 tys PLN powinno chodzic tak, ze nawet nie wiem czy silnik jest na miejscu czy nie... Kumpel ma Opola Signum 3.0 i chodzi cudnie, nie slychac w ogole silnika, wychodzi na to ze jakis Opol okazalby sie lepszym zakupem od A6.... :/

Jest jeszcze problem z nawiewami, powyżej 110 km/h slychac w nich powietrze, nie wieje z nich, ale slychac jakis opor powietrza... Sa tam jakies klapki ktore sie wymienia czy cos takiego? Moga ze wzgledu na zuzycie sie nie domykac?!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2009 05:48:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Sprawdź wszystkie uszczelki drzwi, sprawdź też czy drzwi są dobrze wyregulowane. Buczenie może być też od dziury w tłumiku.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2009 06:49:52 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Ad. 1 - obejrzyj na kanale wydech - pisałeś o buczeniu, może gdzieś przerdzewiał/przegnił (miałem to w A8 ostatnio)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2009 17:44:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2006 14:10:41
Posty: 45
SPrawdze jak bede wymieniał klocki, ale wydaje mi się że to bardziej silniktak dziwnie chodzi. Tzn. nie jest to piekny dwiek pracy silnika tylko takie jakies jednostajne, zglasniajace sie "huczenie".

A do dopowiedzi kolegi... w jaki sposoba mozna wyregulowac drzwi?! Bo faktycznie drzwi od strony kierowcy lekko sie unosza jak sie uzyje siły ;)

_________________
*****************************************
Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki naszym ccco zapiera nam dech w piersiach...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2009 12:48:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
Ad.1. U mnie wymiana wałków i pozostałych elementów rozrządu nie wyciszyło odgłosów. Na wolnych obrotach odgłos jest OK, przy pracy na zimnym silniku tez, ale jak wskazówka osiaga 90 oC to nawet jest zauważalna zmiana odglosu na jałowym, a przy przyspieszaniu to okropny warkot, niestety. Jeszcze nie sprawdziłem kata wyprzedzenia wtrysku.
Dziwne tylko, że nie zmienia się to stopniowo wraz ze wzrostem temperatury tylko skokowo przy prawie 90 stopniach ?
Czy kąt wtrysku zmienia się stopniowo ze wzrostem temp., czy tylko przy 90 stopniach ? Ktoś wie :?:

Za to wymiana EGRa (był nieszczelny) i elektrozaworu nim sterującego (nieczynny) ściszyła trochę odgłos. Łatwo możesz sprawdzić :na wolnych obrotach ściągasz wężyk z EGR i przytykasz go palcem, to wyczujesz czy przyssie Ci palec (sprawdzisz elektrozawór), ponadto silnik zmienia ton na głosniejszy (niedziałanie EGR).

Ad.2. W obudowie układu wentylacji jest ileś tam klapek sterowanych przez klimatronika. Może byc tak, że któras nie działa (zacięta albo nie dostaje sygnału). Stad mogłyby byc anomalie z nadmuchem, lub jego brak w nawiewach.

Ad.3. Żarówka tylna przeciwmgielna dostepna po zdjęciu tapicerki klapy tylnej.

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2009 12:58:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
kolega26 napisał(a):
SPrawdze jak bede wymieniał klocki, ale wydaje mi się że to bardziej silniktak dziwnie chodzi. Tzn. nie jest to piekny dwiek pracy silnika tylko takie jakies jednostajne, zglasniajace sie "huczenie".

A do dopowiedzi kolegi... w jaki sposoba mozna wyregulowac drzwi?! Bo faktycznie drzwi od strony kierowcy lekko sie unosza jak sie uzyje siły ;)


Co do drzwi to reguluje się je na zawiasach. Śruby mocujące zawiasy do nadwozia dostepne z zewnątrz i od wewnątrz nadwozia (mało wygodne :(: ). Podkładki przy mocowaniu zawiasów do drzwi.

Tu wygląda na zużycie zawiasów. Zawias to sworzeń w tulei. Pomiedzy sworzniem i tuleją jest taka wkładka z siatki mosiężnej. Jak ta siatka się przetrze to masz luz. Wtedy tylko wymiana zawiasów.
Dorażnie możesz podłozyć dodatkowe podkładki przy mocowaniu zawiasów do płata dzrzwi. Luzu nie usuniesz ale drzwi podnosisz do góry.

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: