.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 09:13:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 1.9 1Z] żywotność silnika
PostNapisane: 06.maja.2009 09:40:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2009 12:27:16
Posty: 2
Witam.
Mam okazje kupić od brata B4 1.9 TDI 90 KM auto ma przejechane prawie 400 000 km. Chciałem sie poradzić ile ten silnik może jeszcze pojeździć bo nie chciałbym kupić auta a po niedługim czasie silnik padnie a ja zostanie bez auta to by było nie miłe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2009 10:40:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jak bylo madrze eksploatowane(oleje, dobre paliwo itd)... to 400 tys to zaden przebieg. Smiem twierdzic ze 70% "tedeikow" w RP ma tyle i wiecej przebiegu - a co mają na zegarach to juz druga sprawa.
Mialem 1Z i nie wiem ile mial ale pewnie w granicach 350-400 tys i nie narzekalem.
Teraz mam AFN (bardzo podobny) ma 340 tys - nic zlego sie nie dzieje.
1Z obok AAT - to najgenialniejsze TDI jakie wyszło spod reki inzynierow z grupy VW.

Z ktorego roku to B4 ??

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2009 11:28:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
kiedyś, dawno temu robiono bardzo trwałe silniki ...
(tak do 98', wolnossące,TDI też były bardziej oszczędne)
myślę że wytrzyma jeszcze co najmniej 200.000,
mój NG na przejechane ok. 600.000 bez remontu, stan nadal bardzo dobry,
oleju bierze możne litr na 15.000 ... :peace:

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2009 11:40:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
Kreska napisał(a):
kiedyś, dawno temu robiono bardzo trwałe silniki ...
(tak do 98', wolnossące,TDI też były bardziej oszczędne)
myślę że wytrzyma jeszcze co najmniej 200.000,
mój NG na przejechane ok. 600.000 bez remontu, stan nadal bardzo dobry,
oleju bierze możne litr na 15.000 ... :peace:


to wymien uszczelniacze i nie bedzie bral.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2009 13:16:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2009 12:27:16
Posty: 2
to jest 95r kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2009 13:43:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Misza140 napisał(a):
to jest 95r kombi

No to bajka - ostatni wypust, pelna diagnostyka, przeplywka Pierburga, MAP do 1.5 bara i nastawnik indukcyjny.
Jak na blasze spoko i na VAG u dobrze wychodzi to bierz.
Jako pierwsze Audi to bardzo dobry wybór.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2009 15:08:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
przemik napisał(a):
Misza140 napisał(a):
to jest 95r kombi

pelna diagnostyka, przeplywka Pierburga, MAP do 1.5 bara i nastawnik

Pozdrawiam


dobrze wiedziec :peace:

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2009 15:41:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
przemik napisał(a):
Misza140 napisał(a):
to jest 95r kombi

No to bajka - ostatni wypust, pelna diagnostyka, przeplywka Pierburga, MAP do 1.5 bara i nastawnik indukcyjny.
Jak na blasze spoko i na VAG u dobrze wychodzi to bierz.
Jako pierwsze Audi to bardzo dobry wybór.

Pozdrawiam


Z tym mapem jesteś pewien ?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2009 20:14:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Bobo napisał(a):
Z tym mapem jesteś pewien ?


:peace:

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2009 20:43:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
przemik napisał(a):
Bobo napisał(a):
Z tym mapem jesteś pewien ?


:peace:


To znaczy tak czy to znaczy nie :diabel:

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2009 20:48:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Bobo napisał(a):
przemik napisał(a):
Bobo napisał(a):
Z tym mapem jesteś pewien ?


:peace:


To znaczy tak czy to znaczy nie :diabel:


strzelaj ;)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2009 20:53:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
piff pafff i tyle mojego strzelania. W 95 roku widocznie postanowiono zmodernizować sterownik. Bo to, że na pierburgu i nastawniku indukcyjnym to wiadomo, a o map sensorze pierwsza słyszę. Całe życei człowiek sie uczy. A ten sterownik 8 czy już 16 bitowy.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2009 08:03:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wydaje mi się, ze we wszystkicg B4 TDi sterownik jest 8 bitowy.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2009 09:07:57 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Ja miałem a A4 B5 (następca B4) sterownik 8 bitowy, więc zapewne w 80 też jest 8bit

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2009 17:21:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
A ja mam sterownik z a4 b5 juz 16 bitowy i nie jest to od afn ani od innej 110 konnej wersji.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2009 19:41:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Bobo napisał(a):
A ja mam sterownik z a4 b5 juz 16 bitowy i nie jest to od afn ani od innej 110 konnej wersji.


Od AHU... ;)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2009 20:16:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Etka podaje dla tego numeru sterownika AHU/1z więc nie mam pewności.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2009 12:08:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
W 1z były chyba tylko 8bitowe. Ja u siebie w a6 1z z 1996 roku miałem 8 bitowy. A jeśli chodzi o żywotność zetora to mam najechane 390tys i silnik igła. Znam gościa co kupił b4 1z jak miała 200tys z hakiem kilka ładnych lat temu i teraz ma ponad 700tys i przez ten czas nie robił wtrysków ani pompy. Ale nie bierze za dużo oleju wszystko w normie. Ale nigdy go nie pizdował. Widziałem też b3 1.6d miała najechane 640tys ale w środku widać już ślady zużycia ale silnik suchutki. Mój ma 400tys ale w środku tego nie widać po silniku też nie widać. Zależy jak kto dba o silnik i o wnętrze. Wg mnie jak ma 400tys zrób logi i ocenimy jak się ma serce.

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: