.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 03:48:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi coupe quattro 7A] bilsten b6 - wymiary
PostNapisane: 02.maja.2009 19:10:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Witam.
Jak wiadomo, bistein ma zróżnicowanie w budowie amorów B6 do coupe.
Wg katalogu on line przód ma 50mm średnicy zewnętrznej, a tył 55mm.
S2 ma z przodu i z tyłu 55mm.

Z informacji wyciągniętych z for, nie wszystkie esy maja przód 55, mogą mieć również52 (tak jak zwykłe coupe quattro, ale skąd ta wiedza, skoro w katalogu podane jest 50).

I teraz moje pytanie. Skąd te wymiary i co trzeba zmierzyć?

Dziś wyciągnąłem przedniego amora i go pomierzyłem. Wyniki na zdjęciach:
ObrazekObrazekObrazek

Wkład BOGE ma takie numery:
1 0201 32 066 A
893 413 503 S

McPherson (o dziwo) ma dwa różne numery usytuowane po obu stronach tam gdzie łączy się ze zwrotnicą:
893 407 253 D
893 407 254 D

Panowie, pomóżcie bo nie wiem jakie mam amory zamówić.
Tyłu jeszcze nie rozkręcałem i nie znam wymiarów.

ps. Poprzedni właściciel miał w tym aucie B8, ale krótko. Ja dostałem auto właśnie z tymi boge.
Zdrówka.

ps2. Dodam, ze nakrętka trzymająca wkład w kolumnie ma po zewnętrznej 55,5mm, a po wewnętrznej 49,6mm. Tyle samo co McPherson po zewnętrznej na gwincie.

EDIT.

Dziś zmierzyłem tył.
ObrazekObrazekObrazek
Ponadto nakrętka po wewnętrznej ma 53,7mm. McPherson na gwincie ma 54,7mm.
Tylny wkład to BOGE o nr:
1-0201-32-301-A
893 513 031 AC
Na McPhersonie nie znalazłem numeru.

NIe wiem skąd w katalogu bisteina średnice 50 i 55mm. Jak kupię to się dowiem.
Wezmę takl jak jest w katalogu, przód cieńszy (czyli 50mm) a tył grubszy (55mm).
Jak przyjdą to je pomierzę i przedstawię.
Zdrówka.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2009 13:17:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Pomierzyłem amory.
Żaden nie ma podanych w katalogu wymiarów.
Ale !!! Znalazłem kluczyk :D
Otóż te wymiary są podane w przybliżeniu. Przód 50mm a tył 55mm.
To są wymiary wewnętrznej strony nakrętki mocującej wkład lub jak kto woli zewnętrzny wymiar McPhersona mierzony na gwincie.
A tutaj fotki:
- pzród Obrazek
- tył Obrazek

Zdrówka. :)

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 07:35:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Jezeli mozesz napisz jakie masz wrazenia po przesiadce z serii. Musze cos zamowic i waham sie troche czy wziac b6 lub b8 czy np koni z regulacja. Na roznych forach rozne opinie chociaz najwiecej pozywtywnych maja B8... Sprezyny zostaja seryjne czyli -20.

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 20:19:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Dopiero teraz mogę się cieszyć nowym zawiasem.
Wymieniłem komplet tulei i sworzni na nowe, do tego komplet tulejek na saniach. Wszystko na dobrych zamiennikach lub oryginałach, no i oczywiście na nowych śrubach.
Auto jest teraz zwarte. Takie gotowe do walki :D
Nie żałuję żadnej złotówki wpakowanej w zawias. Teraz wreszcie odczuwam pełną satysfakcję z jazdy tym autkiem.
Gorąco polecam.
NG też miało w serii -20? Myślałem, że tylko 7A.
Chybo101 jest na etapie wymiany dokładnie tego co ja. Może się dopisze jak troszkę pojeździ.
Zdrówka.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 21:42:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Wypytalem dzis kilka osob i wszyscy jednoznacznie polecaja B6 i wlasciwie jestem juz zdecydowany. Co do sprezyn to nie jestem pewny. Jutro sprawdze kolory ale etka faktycznie nic nie mowi o sportowych sprezynach z mojego rocznika. Wydaje mi sie ze twardoscia przypominaja mojego aela gdzie fabrycznie bylo -20 i stad ta sugestia. Tak czy siak nie chce jej opuszczac w dool i zostane na tym co mam.
A co do zwartosci to wlasnie tego mi brakuje. Mam wymienione wszystkie gumy w zawieszeniu i napedach a jednak wydaje mi sie ze jest jakas taka.. za miekka. mam nadzieje ze to wlasnie przez amortyzatory. Jak po wymianie nei bedzie poprawy to sprobuje z poliuretanem.

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 22:03:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Jak masz wszystkie gumy nowe i sworznie to zakładaj nowe B6 i będziesz zadowolony. Pamiętaj o nowych poduszkach na amory.
Ja jestem mega zadowolony.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 20:35:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
B8 nadaja sie do obnizonych zawieszen
B6 do standardu i max -35, polecam b. dobre amorki

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: